Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/07/24 ve všech sekcích
-
Ahoj, během MSLH 24 jsem měl tu cest se čtyřkovým supem nalítat cca 5000km. Za mě to auto jezdí lépe než trojka, sedačky s masáži jsou top, bohužel asistenty je potřeba vypínat po každém nastartování, promítání na přední sklo neruší a matrixy funguji na jedničku. Na infotaimmetu jde navolit rychle volby na auto hold, vypnutí startovani auta apod. Líbila se mi i možnost navoleni až čtyř funkci na středovém tlacitku či to, ze auto se automaticky dá do P pokud vypnete motor, i když tam necháte rychlost nebo zpátečku. Super je taky automatické zatažení rolety kufru při zavíráni zadních dveří. Zkratka za mě se už těším až ho budu objednávat. Jediný neduh byly zadní tlumiče, ale ty se prý ještě budou dávat jiné.1 bod
-
Když jsem koupil auto, tak tam svítila statická závada dětské pojistky, zadní pravé dveře. Nešli zamknout a kontrolka na ovladači pořád svítila. Než jsem to vzal, tak jsme s tím byli ještě v servise na diagnostice a ta jen potvrdila závadu. Říkali, že se to stává, když tam třeba zaprší. S mojí zkušeností s rozborkou a předělání tlačítek jsem říkal, že tam nikdy takto voda nemůže natéct. Dávat 1200cet se mi za to hned nechtělo, tak jsem to po staru rozebral. Nic tam samozřejmě nebylo. Žádný zoxidovaný spoje na tišťáku ani voda. Tak jsem to prostě zase jen poskládal a zapojil. A světe div se. Závada zhasla a do dneška vše funguje bez problému.1 bod
-
Tak dakujem moc pekne vsetkym naozaj som to nevedel a nemal ani ako vediet😄. Nemal som skodovku predtym🤪.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ešte zaujimave može byť že existuje sada sietí aj pre Superb III so zvysenou podlahou: sada 3V9 867 613 A 7EY je pro kombi s normální podlahou a 3V9 867 613 B 7EY je pro kombi se zvýšenou podlahou.1 bod
-
Proč v přehledu motorů chybí 2.0 TSI? Za mě fajn motor a zatím co vím, tak bez větších problémů. Umí jezdit i, s ohledem na velikost auta, za rozumnou spotřebu.1 bod
-
1 bod
-
Jsou ke stažení nové mapy, co píší na zahraničním fóru a odkud jsem data převzal a ti je převzali z http://map.audi-mib.ru/ tak se velikost se ve srovnání s předchozími výrazně zmenšila, vypadá to jako nějaké vyčištění ve složkách Mib1. Odzkoušeno a aktualizováno na Columbusu v SIII FL MIB 2.5 # ECE 14,1 GB Verze: V03.959.821.AP 370 ECE 2024/2025 DevVersion: P370_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.23 Mega.nz (kopie z portálu Audi https://mega.nz/fileDOJghe/file/file/D2Sn_DlzRdz ) SDbRTJ8jyPslBO4 Soubory uvnitř: 2023.10.05 Ke stažení: 2023.10.13 Portál VW: https://vw-maps-cdn.lighthouselabs.eu/vw-maps/P370_N60S5MIBH3_EU.7z Portál VW: https://navigation-maps.volkswagen.com vw-maps/P370_N60S5MIBH3_EU.7z Soubory uvnitř: 2023.10.06 Ke stažení: 2024.05.24 Publikováno: 2024.--.-- # Zbytek světa 2024 14,4 Gb Verze: V03.959.821.BA 0333 ROW 2024/2025 DevVersion: P373_N60S5MIBH3_ROW_NT_Q3.23 Portál VW: https ://vw-maps/vw-mapsPlabs3BdnHH. 3_ROW.7z Portál VW: https://navigation-maps.volkswagen.com/vw-maps/P373_N60S5MIBH3_ROW.7z Soubory uvnitř: 2023.11.20 Ke stažení: 2024.05.24 Publikováno: 2024.--.-- ======= pokrytí ======= # EU Albánie*, Andorra, Rakousko, Bělorusko*, Belgie, Bosna a Hercegovina*, Bulharsko*, Chorvatsko, Kypr*, Česká republika, Dánsko, Estonsko*, Finsko, Francie, Německo, Gibraltar, Velká Británie, Řecko, Maďarsko, Island, Irsko, Itálie, Kosovo*, Lotyšsko*, Lichtenštejnsko, Litva*, Lucembursko, Malta, Moldavsko*, Monako, Černá Hora*, Nizozemsko, Severní Makedonie*, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko*, Rusko*, San Marino, Srbsko*, Slovensko, Slovinsko*, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko*, Ukrajina*, Vatikán .... * částečně # ROW Argentina*, Austrálie, Bahrajn, Botswana*, Brazílie*, Brunej*, Chile*, Indonésie*, Izrael, Jordánsko, Kuvajt, Lesotho*, Malajsie, Mexiko*, Mosambik*, Namibie*, Nový Zéland, Omán, Filipíny *, Katar, Réunion*, Saúdská Arábie, Singapur, Jižní Afrika, Svazijsko*, Thajsko*, Turecko*, Spojené arabské emiráty .... * částečně1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ono to ani nejde, aby si tribotechnik dělal nějaký kšeft bokem, to je práce na roky a s jedním jediným motorem ve více autech s podobným jízdním režimem. Nevěřil bych, co dokážou osobní preference. To bych se pak měl ptát automechanika, které auto si mám koupit. V každém je něco a žádných mechanik nedělá všechny značky a v těch samých počtech. To by pak modely, který je u nás stovky nebo tisíce kusů, musely být brány za nejspolehlivější. A stejně tak u olejů. Ještě, když jsem to řešil (nerezignoval), tak jsem jezdil 30, anebo taky 50 km za výměnou oleje s vlastním. Hrozně se divili, asi jsem vypadal jako chudý student. Ale akceptovali to, pak už dávali červená razítka, že neberou záruku na výměnu a podobné nesmysly. Chtěl jsem, aby motor sloužil, byla značná rezerva ve viskozitě a vlastnostech a aby byl motor čistý. Odmítal jsem platit přes 700 Kč za litr oleje rozlévaného ze sudu, stejného pro Octavie I z roku 2000 a (tehdy) nejmodernější techniku, v mém případě třeba DLBA. A možná ještě další sud měli pro diesely. Víc to neřešili. No to je hrůza. Podivil jsem se nekompetenci jednoho přij. technika, který ani neuměl vyslovit, co měl napsáno na kanystru - Liqui Moly. Co jsem lil do Fabie 1,4, jiní lijí do Ferrari, fotku bych musel dohledat. Pak šla Fabie pryč a to bylo urážek. Kdybych se na to byl vykašlal, asi bych si ušetřil dost shánění (historka s proraženým kanystrem, takže olej crčel z balíku přep. přepravní spol.), zato by mě to stálo mnohem víc, tehdy 5-6000 za "garančku" (což byla výměna oleje, filtrů a přeměření vzorku pneu) bylo dost (krát asi 16). Významně se hřeší na lžiou formulku "standard/norma VWxyz, API Sxy plně nahrazuje předchozí specifikace". Ne, nenahrazuje. Ať si někdo zkusí do motoru, co 20 let jezdil na M6AD nebo jinou šílenost, nalít API SL. A přesto se takové povídačky šíří, bohužel mezi výrobci jak motorů, tak maziv. Takže Felicie (těch už asi do AS jezdí velmi málo, ale pár důchodců, pro něž je to víra pravá, existuje), FI, OII, SIII,... to jsou tak různé motory, že správný servis má dávat olej na míru, ne aby byla co největší přirážka a co nejmíň práce. Však se objednávám na týdny dopředu, takže bych rád, aby se dával olej, jaký tam patří, ideálně po mém výběru. Sám u OIII uvažuji o změně z QG1 na QG0, ale už mě to málo pálí. Řada jiných výrobců už ani pevný interval neumožňuje (pevný dříve rovnalo se roční, nebo po ujetí 15 tkm). Pokud nebudu mít možnost volby oleje, jakože jediný důvod pro změnu na QG0 je viskozita 5W-40, nebo 10W-40, kdyby šlo o auto se 150tkm na hrbu, tak tam stejně budou lifrovat 5W-30. I za ten jsem rád, za pár měsíců po koupi přišla změna a začla mánie dávat do všeho 0W-20. To ten motor musí zabít. Ono ani nejde o pocity, ale reálné zkušenosti. Ti šťastnější měli ve svých kočkolapech 110R (sice mizerný) tlakoměr oleje. Dejme tomu, že značně orientační. Vlastníci tvrdili, že poznali, že je čas na výměnu oleje, podle nízkého tlaku oleje. Kdysi (než to tam ovládly jisté skupiny) jsem se na oleje.cz/forum ptal, jak to tedy je, protože víme, že hodně opotřebený olej má viskozitu značně vyšší, nikoliv nižší. Pořád se bavíme o primitivním (mechanickém) manometru, ke kterému vedly 4m hadic zezadu, ale dejme tomu, že během roku nezměnil svou přesnost a že "padlá" ručička byla solidní indikátor stavu. Dnes se výrobci vozidel neobtěžují ani dávat teplotu chladicí kapaliny... Dovolím si opravu - viskozita není hustota, to je oblíbená zkratka. A taky nic nevypoví o stavu/viskozitě oleje při 100°C, což jsou zcela běžné teploty, pokud si libuju, jak ten olej drhne mezi prsty. Chladná kapalina, bez provozního režimu. Vyšší letní číslo může poskytnout viskozní rezervu, protože ta v jisté fázi opotřebení oleje klesá, celkem výrazně. Rychlejší tečení oleje je asi fajn, hlavně při startech a volnoběhu, ale přetržení zásoby oleje do čerpadla a dál je fatální. Je fajn, že už výrobcům došlo, že 100k+ motor nemůže jet na 3,2 litru oleje, zvlášť pokud není výměník olej/voda nebo chladič oleje. Poslední větě moc nerozumím, už od devadesátých let platí formulka "podle toho, co nastane dříve" - a to je buď uplynutí lhůty 2 let, nebo předepsaného počtu km. Závěr: Už na to dlabu, lobby autoservisů je silná, vlastní olej už neakceptují a ještě jsou dost arogantní. Můj motor ještě jede na VW 502.00 a VW 504.00.1 bod
-
Servisni plan vymenu remene olejoveho cerpadla nijak nezminuje a je povazovan za 'dozivotni'. Tim ze je remen namoceny v oleji netrpi ani tak na oter jako spis na degradaci v olejove lazni. Pokud vim, zatim nejsou hlasena masivni selhani tohoto remene. Jeho pretrzeni ale znamena okamzite zastaveni mazani motoru a v pripade snahy jeste nekam kousek dojet, zcela jiste i vazne poskozeni motoru. Cena remene pohonu olejoveho cerpadla je vzhledem k celkovým nakladum na vymeny rozvodu celkem zanedbatelna. Takze vzhledem k jeho umisteni je jeho vymena pri vymene rozvodoveho remene vice nez vhodna. Navic se pri vymene rozvodoveho remene zpravidla musi menit i predni plastovy kryt, ve kterem je gufero na klice. I kdyz byl kryt jako dil nekolikrat modifikovan, byva casto zdrojem uniku oleje v oblasti remenice na klice. Takze pokud uz je kryt stejne dole, je nejjednodussi stary remen prestrihnout, vytahnout a novy nasadit na remenici na klice. Pro nasazeni remene na remenici olejoveho cerpadla je potreba cerpadlo povolit a to znamena demontaz olejove vany. Pokud je ale motor pri vymene rozvodu podepreny spodem, je jeji demontaz mozna az po dokonceni vymeny rozvodoveho remene a nasazeni predniho drzaku motoru. Pokud je motor zavesen na montaznim pripravku vrchem, lze udelat vse naraz. Osobne pocitam s tim, ze pri vymene rozvodoveho remene zcela jiste vymenim i remen pohonu olejoveho cerpadla. Navic je mozne zkontrolovat stav saciho kose. Pro ty co meni olej po 15tis. km to bude spise formalita, ale co by clovek neudelal pro klid duse.1 bod
-
1 bod