Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/29/24 ve všech sekcích

  1. Byl jsem si umýt auto u zahrádky a cestou zpět jsem přejel pařez 😀.Dneska jsem byl u pana co dělá metodu pdr a prý to dokáže vytáhnout.Jdu tam v pondělí tak snad to vyjde.
    2 body
  2. Může někdo doporučit nějakou ekvivalentní náhradu? Jistě bude existovat nějaká univerzální bezdrátová zástrčka do OBD zásuvky a App do mobilu. Možná i s lepšími údaji, které v Connect lite nebyly - průměrná spotřeba, množství paliva k čerpání, skutečné aktuální napětí baterie atd.
    1 bod
  3. pazvuky nepatria do kategorie Klepanie?
    1 bod
  4. vraj som zabudol na Roomster, co je tak trochu pravda Dílenská příručka, učební pomůcky, schémata, TPI Dielenská príručka, učebné pomôcky, schémy, TPI Sťahujte, používajte, ďakovanie poteší. Upload radšej šírte len môj, aj keď tomu nezabránim....kto chce prispieť, tak správa. Keďže obľúbené uloz.to ukončilo verejné zdieľanie súborov medzi používateľmi, toto mi prišlo ako vhodná náhrada. Pokiaľ ma nenapadne niečo lepšie. V prípade potreby sa stačí ozvať a skúsim urobiť reupload aj inde... https://mega.nz/folder/MutBgIoR#zwGMS0--zyc9XwIP5683iQ
    1 bod
  5. Pochybuju. Do techničáku to nejspíš nezapíšou. 16" kola mohou být 205/45 R16 83H a ráfky 6,5Jx16 ET 43.
    1 bod
  6. Oleje s označením 5W30, které splňují normy 504 a 507, patří do kategorie mid nebo low SAPS. Tato specifikace je klíčová, zejména při provozu za nízkých teplot. Při spalování tohoto oleje v chladném motorovém prostoru se tvorba karbonu výrazně snižuje, což má za následek, že sací ventily, zvláště díky vnitřnímu EGR, jsou méně náchylné k zanášení v porovnání s oleji podle starších norem, např. 502, které jsou typicky ve viskozitních třídách 0/5/10W40. Oleje 504/507 jsou také výrazně řidší, což je výhodou. I při nízkých teplotách začnou mazat mnohem rychleji než tradiční oleje dle normy 502. V kontextu běžných provozních teplot, tj. 90-100 stupňů, jsou vlastnosti obou typů olejů velmi podobné. Avšak oleje 504/507 vykazují lepší střihovou stabilitu s narůstajícím počtem ujetých kilometrů. Zatímco průměrný olej 5W40 může mít po 1 000 km lepší střihovou stabilitu než novější oleje, tato výhoda může rychle upadat a po 5 000 km je rozdíl ve prospěch olejů 504/507 značný. Je také důležité zdůraznit, že oleje 504/507 byly navrženy tak, aby vytvářely ochranný film na třecích částech motoru i v případě přerušení jeho chodu díky start-stop systémům, což minimalizuje opotřebení při startu motoru. Největší zátěž pro motor představuje jeho start, nikoli běžný provoz. Samozřejmě nechci zpochybňovat výhody starších olejů, např. 502. Pokud je motor zatěžován a ujeté vzdálenosti jsou delší při vyšších teplotách, mohou tyto oleje pozitivně ovlivnit stav motoru. Avšak v běžném provozu, při průměrné délce jízdy 30-50 km, je doporučení používat pro motor 1.0 TSI olej 5W40 502.00, který už má z výroby kvůli emisním normám větší vůle a specifický povrch válců motoru, značně nevhodné, skoro bych řekl až škodlivé. Oleje s viskozitními třídami 0/5W30, které splňují specifikace 504.00 a 507.00, představují technologicky pokročilejší motorové oleje v porovnání s oleji 0/5/10W10 normy 502.00. Zajímavostí těchto novějších norem je, že obvykle specifikují jediný konkrétní typ oleje, avšak zahrnují požadavky i pro vznětové motory. Tyto motory, často označované jako dieselové, mají mnohem vyšší požadavky na stabilitu mazacího filmu. Důvodem je intenzivnější tepelná a střihová zátěž ve spalovacím prostoru, což vede k větším nárokům na mazací vlastnosti v porovnání s benzínovými motory. Pokud vzpomeneme na známé vysoké nájezdy naftových CR motorů z rodiny VW, otázka, zda je pro benzínový motor nejlepší volbou olej 0/5W30 podle specifikací 504/507.00, se zdá být zbytečná. Na základě konkrétních výsledků analýz naftových variant je odpověď jasná: ANO 504/507 je to nejlepší co svému motoru můžeš dopřát.
    1 bod
  7. Není radno vycházet z tabulek. Jestli se s relativně úspornou 1.5 TSi pohybuje kolem 7l, tak s 2.0 TSi se pod 9l nedostane. Nicméně kdo si kupuje 2.0Tsi tak mu spotřeba asi žíly trhat nebude, protože na 2l turbo benzín je cokoli pod 10l velice dobrá spotřeba a v této kategorii se moc motorů pod 10l nedostává. 2.0 TSI je ve své kategorii velmi úsporná jednotka, ale lidem odkojených TDIčky popřípadě 1,2/1,4/1,5 TSi se trochu můžou protočit panenky, obzvlášť pokud si to sem tam člověk trošku přišlápne, což jsi mu taky mohl napsat když to máš v superbu. U 2.0 TSi se ta spotřeba s rychlejší jízdou velmi roste o proti takové 1.4 TSi kde to dělá rozdíl od úsporné jízdy až po dynamickou jízdu spotřebu mezi 5l až 8l, popřípadě v extrému to blikne na 9l tak to u dvoulitru TSI může být klidně až přes 20l/100 (protože kdo by si 140kW verzi nenačipoval že?). Aby se reálně dostal pod 9l na 100 musí se řidič trochu snažit a předvídat. Na druhou stranu ten motor nemusí honit, takže pokud si bude auto nechávat delší dobu, tak ho neuhoní, jako jsou uhoněné právě ty menší obsahy, navíc 2.0 TSi disponuje i nepřímým vstřikování. Je tam hodně plusů proč by mi ta vyšší spotřeba nevadila.
    1 bod
  8. Mě přijde, že sis spletl značku a místo tesly sis koupil škodovku. Ta nemá autonomní řízení. Je to jen auto plný asistentů, věnovat řízení se musíš a ne spát za volantem (což mi přijde že bys asi rád :-D Na co si dávat pozor? Na takovýhle řidiče, co si zkouší za provozu na magistrále co auto dělá a pak se někomu podívá do kufru.
    1 bod
  9. Priprav si niekolko tisic (eur) na opravu
    -1 bodů
  10. Při přehřívání motoru, skutečně ke snížení výkonu motoru dochází několikrát jsem to zažil, ale nedělá to ECU, nýbrž fyzika. Při přehřívání a vyšší teplotě než na kterou je motor konstruován, se začnou pohyblivé díly vlivem roztažnosti natolik roztahovat, až to změní odpor uvnitř motoru, což sníží pocitově výkon. U malých motoru jako jsou 1.0, 1.2, 1.4 TSI v této počáteční fázi fatálního přehřátí, může být pokles opravdu výrazný, motory jsou tak dynamické i proto že mají z výroby nastavené opravdu nízké vnitřní odpory a s jejich nárůstem dochází k výrazné ztrátě dynamiky. Pak nastává situace kdy se motor začne nepatrně přidírat a výkon začne snižovat výrazněji, pokud to ani tak řidiče nekopne, tak dochází většinou k zakousnutí motoru na fleku tj. motor K.O Jen tím chci říct že pokud se vám přehřívá motor a snížil sem vám krátkodobě výkon, tak jste nenarazili na žádnou SW ochranu ale jednoduše už jste tomu motoru solidně naložili 🙂
    -1 bodů
  11. Mohu se zeptat, kolik z tepla uz bylo zakousnutych novodobych motoru na fleku?! Ze jsem jeste zadny nevidel a ze uz jsem lecos videl 🤓🙈👻 Popripade pocet “nalozenych” pridrenych by byl? Pohadka….., dobrou 🙋‍♂️🛌
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...