Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/13/24 ve všech sekcích

  1. Závada : - kolísání volnoběhu - svíčky cca po 3000km obalené karbonem - slabší výkon - autobe bere 1l oleje na 1400 km Provedené práce : - chemická dekarbonizace přípravky PRO-TEC Carbon X K1+K2 a BG6577 - výměna svíček + zapalovacího modulu - výměna oleje + filtru - kontrola sání Mnou zvolený postup chemické dekarbonizace přípravkem PRO-TEC Carbon X K1+K2 1. Změřit hodnoty na volnoběh benzín / plyn + kompresní tlaky 2. Zvednout přední kola, aby s nimi šlo otáčet, zařadit 4ku, zabezpečit vůz před pohybem 3. Motorový prostor vystlat igelitem, nebo starými textiliemi 4. Demontáž sání + svíček + sací potrubí do škrtící klapky + kryt rozvodového řemene 5. Do válce strčíme stahovací pásku a otočením kola dopředu si najdeme horní úvrať 1. válce 6. Pro kontrolu aretace imbusem do zdířky v rozvodech, mělo by zhruba sedět 7. Otočíme kolem o 360° ( a jsme zhruba 15° od uzavření nasávacího ventilu na válci č.1 ) 8. Označit fixem šipku na kole a na pneumatiku 0° 90° 180° 270° 9. Kolo je ve výchozí poloze 0° 10. Papírové ubrousky rozmístit hustě okolo prostoru vyndaných svíček, překrýt hadrem 11. Hadičku spreje Carbon X K1 zasunout co nejhlouběji a pomalu vytahovat za stálého stříkání, aplikovat pěnu do všech válců a nechat 20. minut působit 12. Kvalitně utěsnit prostor papírovými ubrousky před nechtěným výstřikem chemie po otočení kolem 13. Pootočit kolem na rysku 90° nastříkat Carbon X K1 do všech válců a nechat 20. minut působit 14. Pootočit kolem na rysku 180° nastříkat Carbon X K1 do všech válců a nechat 20. minut působit 15. Pootočit kolem na rysku 270° nastříkat Carbon X K1 do všech válců a nechat 20. minut působit 16. Neutralizační sprej Carbon X K2 nastříkáme do sání přes škrtící klapku, opakujem 3x po pootočení 17. X K2 nastříkáme do jednotlivých válců, pootočení kolem o 90° a 20. minut nechat působit 18. X K2 nastříkáme do jednotlivých válců, pootočení kolem o 180° a 20. minut nechat působit 19. X K2 nastříkáme do jednotlivých válců, pootočení kolem o 2700° a 20. minut nechat působit 20. Pootočíme kolem o 360° 21. Odsajeme přebytečnou chemii z válců ( stříkačkou, vývěvou ) 22. Vyčistíme škrtící klapku 23. Papírové ubrousky rozmístit hustě okolo prostoru vyndaných svíček, překrýt hadrem 24. Nastartovat cca 10 sec, naprázdno aby vyletěly nečistoty 25. Zkompletovat sání, kryt rozvodů 26. Výměna oleje ( vypustíme olej, vyměníme filtr, nalejeme nový olej + proplach BG109 ) 27. Motor nechat běžet 20. minut při otáčkách 1200 ( zatížit plynový pedál ) 28. Výměna oleje ( vypustíme olej, vyměníme filtr, nalejeme nový olej + aditivum BG 115 ) 29. Do plné palivové nádrže nalejeme BG208 Foto + video dokumentace provedených prací Nářadí + materiál Demontáž dílů Před chemickou dekarbonizací Video WhatsApp, 2024-08-12 v 15.41.15_49031f2b.mp4 Po chemické dekarbonizaci Svíčka po 2500 km Vstřik ( na vstřik se dává vazelína ?, nebo v předešlém servise ví něco víc :)) Meření horní úvratě 1. válce Označení pneumatiky 0° 90° 180° 270° Proces dekarbonizace Výměna oleje ( stejný olej tekl i po proplachu beze změny kvality v porovnání s první výměnou, cca po 500 km raději udělám znovu výměnu oleje ) Video WhatsApp, 2024-08-12 v 15.41.05_5077e41c.mp4 Výměna svíček + zapalovacího modulu Čištění škrtící klapky : Zjištěna závady : Roztržené pouzdro kolene sacího potrubí Uklepaný držák sání Výsledek : - snížení spotřeby na volnoběh z 1,4 na 1,1 - tišší chod motoru - pocitově návrat několika ztracených koní - bohužel tlaky jsem nemohl změřit, protože mi v termínu nepřišel kompresiometr - nalezené prasklé těsnění u sání Zkušenost : - původní olej a filtr se vyměnil, dal se nový olej + filtr + proplach ten se po 30 minutách běhu motoru taky vyměnil za finální nápln oleje + filtr + aditiva, dle kvality oleje, který se po proplachu vypouštěl udělám v blízké budoucnoti cca 500km další výměnu oleje, protože to byl opravdu čený humus viz video Nejsem žadný mechanik ( youtube + základní nářadí ), ale už mi došla trpělivost s umrdancema v servisech co jen melou hubou a náhodně vyměnují díly místo aby odstranili závadu. Keci ve stylu, podívejte kolik to má najeto si můžou strčit za klobouk. Auto je složené s dílů, pokud je vadný komponent tak se vymění a jedeme dál. Děkuji všem za rady, tipy postřehy
    1 bod
  2. Ano, možné to je. Starter ti "sežere" energii nutnou pro správnou funkci řídících jednotek. Prostě ti padá napětí které není schopen akumulátor dodat. Novou baterku a zkontrolovat správné dobíjení.
    1 bod
  3. Servotronic je neco jineho. To meni silu ucinku posilovace na zaklade rychlosti. V pomalych rychlostech pomaha vic, ve vetsich zase min.
    1 bod
  4. Škubání za konstantní rychlosti mě dělal EGR. Kolísání otáček asi klapka, vyčistit a resetovat nastavení diagnostikou.
    1 bod
  5. Dílenská příručka, učební pomůcky, schémata, TPI Dielenská príručka, učebné pomôcky, schémy, TPI Sťahujte, používajte, ďakovanie poteší. Upload radšej šírte len môj, aj keď tomu nezabránim....kto chce prispieť, tak správa. Keďže obľúbené uloz.to ukončilo verejné zdieľanie súborov medzi používateľmi, toto mi prišlo ako vhodná náhrada. Pokiaľ ma nenapadne niečo lepšie. V prípade potreby sa stačí ozvať a skúsim urobiť reupload aj inde... https://mega.nz/folder/ozU3maRT#oUTpg3XVIL8d8FOM1w_4kw
    1 bod
  6. Mam Karoqa 1,5 TSI s automatem. Celkem 35 let jsem jezdil s manualem. A najel jsem s nim u mnoha aut mooooc kilometru. Od doby, co jsem pred lety zkusil v Kanade mesic ridit Jeep Grand Cherokee s automatem, jsem vedel, ze jednou chci automat. Poridil jsem si ho nyni do Karoqa a vubec nelituji a nemenil bych. Myslim si ze kombinace uvedeneho motoru a DSG prevodovky je pro Karoq a nase podminky idealni. Uznavam ale, ze je to vec nazoru.
    1 bod
  7. Potvrzuju, že v kopcích se 1,5 TSI + DSG nechová úplně vzorově. U mě neskáče, spíš se mu na D "nechce" - do kopce raději jezdím na S nebo řadím pádly. V žádném případě se už nevrátím k manuálu.
    1 bod
  8. Jóo, když někdo umí tak umí, nemusí vyhazovat ranec jakej by za to chtěli v servisu, to by asi byla slušná darda...
    1 bod
  9. Cela leta jsem olej nedoleval, jenom menil. Najednou mi zcala zrat cim dal vic, nakonec jsem doleval cca 0,7 na 1000. To vsechno se podelalo cca behem pul roku. Reseni typu "tak tam nalej 10W-40 a bude klid" jsem zavrhl hned v pocatku. A protoze nesnasim, kdyz mam na aute nejakej problem, rozhodl jsem se pro radikalni reseni. Teda hlava dolu, nove krouzky, nove tesneni driku ventilu. Mam na tom tedka najeto cca 5000 km a ubytek oleje nepozorovatelnej. Tak se do toho pustte taky a mate klid:-) Jinak stiraci pistni krouzky byly jako blato, a tesneni driku pro zmenu zase tvrdy jak sutr :-( Jezdim na 5W-40, a nalitano to ma cca 180 000km.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...