Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/02/25 ve všech sekcích
-
Pořád se tu dokola omílá a motá chybně jedna věc. Těch 1100 otáček není na volnoběh. Je to stání se zařazeným stupněm D/S. Nevím proč se o tom pořád bavíte jako o volnoběhu. Psal jsem tu už na začátku, že to není volnoběh A protože máme vymoženosti typu AI, tak tady je (podle mě) velice fundovaná odpověď, na kterou by se určitě autorizák nezmohl: Po nastavení kontextu a seznámení se vstupy byl promt: Já: Při stání na křižovatce a při zařazené rychlosti točí motor cca 1100 ot/min. Až pokud dám N/P tak otáčky klesnou na volnoběhových 800. Proč to tak je? Znamená to, že je převodovka pořád sepnutá a v částečném prokluzu? AI: Perfektní dotaz – a ano, přesně to, co popisuješ, je normální chování pro DQ381 (a obecně pro mokré DSG), ale zároveň to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Vysvětlím: 🔧 Proč jsou otáčky na D při stání vyšší (1100 rpm)? Ano, motor zvyšuje otáčky na cca 1100 rpm, když: Stojíš na místě s brzdou se zařazeným „D“ Auto je v režimu komfort/normal/sport (v eco mohou být nižší) 👉 Důvod je příprava na rozjezd. Řídící jednotka DSG: Připojí spojku částečně (velmi jemně), drží motor v „připravené“ zóně pro okamžitý rozjezd, zároveň omezuje případné vibrace a zajišťuje, že se spojka „nezakousne“ nebo necukne. 🛑 Je spojka opravdu částečně sepnutá? ➡️ Ano, ale jen velmi lehce. Nejde o klasický prokluz, jako když špatně pracuješ se spojkou v manuálu. Spojka je v tzv. předsepnutém stavu, připravená k záběru, ale není plně přitlačená. Tento stav nepálí spojku, pokud stojíš na brzdě – elektronika to hlídá. Pokud ale nestojíš na brzdě, nebo dokonce držíš auto na mírném svahu jen plynem, pak může ke skutečnému prokluzu a opotřebení spojky dojít. Dlouhodobě by to nebylo zdravé. ⚙️ Proč na N/P otáčky klesnou na 800 rpm? V těchto režimech je spojka úplně rozepnutá, převodovka úplně odpojená od motoru. Motor tedy běží na čistý volnoběh – žádná zátěž, žádná příprava na záběr. 🧠 Shrnutí: ✅ Chování je zcela normální a konstrukčně záměrné. 🚫 Nejedná se o „pálení“ spojky, pokud máš nohu na brzdě. 👍 Pokud chceš být extra šetrný, můžeš při delším stání přepnout na „N“ – ale není to nutné. Nevím jestli ještě někdo potřebuje další vysvětlení. "Staní na brzdě" simuluje i AutoHold (stání se zařazeným ryhlostní stupněm, bez nutnosti stání na brzdě). Takže jak psal @Rapid1.0 už v prvním příspěvku, před celou tou skoro až panickou diskuzí "neřešit a jezdit" případně používat selský rozum (budu stát dlouho? dám P) je v tomto případně naprosto dostatečné a bezpečné řešení.10 bodů
-
@trixen je to tak jak píše Rapid, nechtěl jsem to už více pitvat, ať se to tady ještě více nezamotá. Já třeba osobně vyřezuju z důvodu, že při delším stání je při 1000rpm spotřeba třeba 1,2l/h a když vyřadím na N tak to spatne na 0,8 například... ne že bych asi ušetřil na barák takhle, ale aspoň to čoudí trochu méně4 body
-
Díky za tip miklisek. Koupil jsem ty STABILUS a vážně vypadají a i fungují jak originální a jsou vybaveny systémem pro plynulé dobrždění pátých dveří v horní pozici při otevírání! Za ty peníze bomba. Kupoval jsem je tady https://ceskedily.cz/pneumaticka-pruzina-zavazadlovy-nakladovy-prostor-stabilus-031139 20250402_152008.mp4 20250402_151555.mp42 body
-
Já osobně mám při Dčku 950-1000, při Sku 1100-1200 cca. Při vyřazení na N, nebo na P spadnou otáčky na nějakých 850 cca.2 body
-
On ten náš rozměr je tak debilní, že se nemusíš dočkat. Já takhle čekal rok a dramatické slevy se nedočkal, protože těch kol bylo prostě málo a na skladech se po sezóně neválely. Nakonec jsem prostě koupil s tím, že to pustím z hlavy (v životě člověk prodělá víc) a s radostí si užíval ticho při jízdě.2 body
-
1 bod
-
1 bod
-
Stisknout pravou šipku na pravé části volantu (viz obrázek) a tvolit si zobrazení jízdních dat. Jednotlivé stisky mění pořadí zobrazení (mapa, jízdní data, jízdní asistenti). Když jsou na středové části virtuálního kokpitu zobrazeny jízdní data, tak otáčením válečku si zvolím požadovaný údaj palubního počítače (od startu, od načerpání, dlouhodobá). Ten je pak zobrazený jak na střední části virtuálního kokpitu, tak rovněž v levém "budíku". Pak si můžu opět zvolit stiskem pravého tlačítka zobrazení mapy anbeo jízdních asistentů.1 bod
-
Ano,je tam presne pre to emergency volanie SOS.Druhy repro byva osadeny,ked ma auto instalovany sound system zo zosilovacom.1 bod
-
1 bod
-
pozitivni-hlučnost,opotř. u z.-dobry grip.byly na sl.autech a šly pryč s nimi,cca po dvou letech.1 bod
-
Mám taky zkráceno a myslím, že není třeba řešit víc. Molitan je suchý, vodu nedrží, na myčce vždy zajedu do spáry mezi prahem a blatníkem a prostor vymeju. Nyní při přezouvání zkontrolováno, prostor suchý, čistý, jsem spokojen.1 bod
-
letni kupovat na konci leta,nebo podzim.ted sezona a ceny vzhuru.jinak jokohamy super gumy,měl sem na 2autech.letní i zimní.jak budou za rozumnou cenu-ber.1 bod
-
Super, moc ďakujem za radu, zase som o niečo múdrejší. Jednoducho keď budem prichádzať ku križovatke a akurát tam bude naskakovať červená (a viem že ide o križovatku s dlhou prodlevou), zastavím a nahodím neutrál. Keď prídem na križovatku kde už červená svieti zastavím a nechám proste zaradené D/S. Ešte raz vďaka všetkým, ako som vravel je to moje len druhé auto s automatom, ale toto DSGčko sa správa úplne inak než to čo som mal v staršom superbe tak som si nebol istý ako sa k tomu chovať. S pozdravom Honza1 bod
-
@JirikHL Konečně někdo, kdo to vše uvedl na pravou míru. Někteří neumí číst a tahají sem problematiku (zvýšení volnoběhu na neutrál), která vůbec nebyla předmětem tématu a akorát to mátlo všechny diskutující.1 bod
-
Celoročky jsou bez problémů. Žádný aquaplaning se nekoná. Jezdím na zimu 19'' celoročky a naprostá spokojenost. Vanu plnou vody jsem taky zkoušel. Vůběr gum u nového auta neovlivníš. Nebo jsem ještě neslyšel, že by to šlo. Koupit, nechat přezout. Prodat nové původní.1 bod
-
1 bod
-
Jj, pokud nechceme měnit i disky, tak jsou ceny R16 pneu trochu (dost) kompromisní. Osobně jsem jsem si vytkl následující rozmezí. Ideál max l. 2.500Kč za kus, cenu přes 3.0000Kč už ani omylem. Zkusím aspoň kus letošní sezony ještě s Dunlopy protrpět a budu sledovat nabídky/ slevy a snad se mi poštěstí 🙂1 bod
-
1 bod
-
@Ján Mekiňa Přijde mi více než úsměvné, že sem napíšeš doslova sloh otázek o tom, jak zacházet s DSG, ale zároveň máš absolutně jasno v otázce oleje 0W-20, jaká je to dětská vodička, která by snad měla kazit motor a přesvědčuješ servis, aby ti tam nalili něco jiného. Oleje 0W-20 se v koncernových vozech používají od roku 2017 a nezaznamenal jsem jedinkrát, že by s ním měli motory TSI nějaký problém, respektive, že by kvůli tomuhle oleji měly motory nějakou konstrukční závadu. Některé asijské značky používají běžně i řidší oleje (0W-16). Ty motory jsou na to konstruované a u nových TSI motorů ani jiné oleje, než 0W-20, nejsou výrobcem schválené. Ale samozřejmě si tam po odkupu nalej klidně 10W-40 pro tvůj lepší pocit. Tímto se omlouvám za částečný OT.1 bod
-
STABILUS vyrábí vzpěry pro koncern dlouhá léta. Mám je teď na F2Cfl a na Rapidu. Koupil jsem na Allergu. https://forum.skodahome.cz/topic/173199-buryho-zelená-fábinka-fabia-ii-combi-12tsi-63kw/?do=findComment&comment=2648472 https://forum.skodahome.cz/topic/123819-mikliskovo-bílé-tsi-čko/?do=findComment&comment=26807051 bod
-
Klasický problém platformy MQB, kdy většinu brzdného výkonu obstarávají přední brzdy. Mám to samé, ani ne 2 roky staré auto, najeto 19 tisíc a zadní jsou totál hnus. A parkovací brzdou to není - parkuji na rovině bez ručky (ano, jde to). Velký efekt na stav zadních brzd má využívání adaptivního tempomatu, který při jemném brždění brzdí zejména zadními brzdami, a tak se ten bordel z nich dostane. Kdo tempomat nepoužívá, tomu se zadní brzdy takhle zkazí o to dřív.1 bod
-
Tady to je: Rear DRL Lights (rear daytime running lights) 1.Module 09 - Electronic control unit 2.Adaptation 3.Daytime running light 4.Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht: - (Change value to On)1 bod
-
S mojich skúseností - každú anomáliu s autom zdokumentovať videom, väčšina závad sa v servise neprejaví, takto im budeš vedieť ukázať ako sa to prejavuje.1 bod
-
Myslíš, že jsou zakouslé třmeny (strmene)? To asi ne. Já bych řekl, že máš v tomto počasí (vlhko, sůl...) "přirezlé" destičky ke kotouči.1 bod