@bazycek Hele, jestli tady někdo zbytečně víří vody, tak to jsi ty. Je tu popsaná naprosto relevantní a objektivní zkušenost, kterou s tímto motorem v Kodiaqu II má lakrij. Takže tvůj koment "mlčet a nevyjadřovat se k něčemu s čím nemám zkušenost" by se vlastně dala aplikovat na tebe samého, neboť ty 1.5 tsi v Kodiaqu nemáš, že?
Chápu tvůj komentář a "obhajobu" 1.5 tsi, když ten motor máš ve svém autě. Každá liška si chválí svůj ocas. Jako základní motorizace je to důstojné. Co se spotřeby týče, máš jí hezkou, ale 2.0 TDI bude při stejném provozu VŽDY úspornější, tudíž pro někoho, kdo má nájezd 30-40 tisíc, nebo víc za rok, je 70.000,- příplatek obhajitelné zcela lehce.
Že ve 170 zrychluješ? Hele ve 170 mi zrychluje i služební 1.0 TSI. Zrovna ale dálniční provoz, který se tu diskutuje, je naprosto typický, kdy je znát každý jeden Nm, který motor má. A tady prostě s přehledem vede nafta. To, co krouťák u nafty urve na dálnici, musí 1.5 dohnat podřazením o 1-2 stupně. Opět v neprospěch spotřeby u 1.5, a věřím i tomu, že to ovlivní i tu zmiňovanou hlučnost, kdy 1.5 bude točit delší čas vyšší otáčky, oproti naftě.