To nemusí být pravda. Pokud máš zapečené pístní kroužky, motor spotřebovává olej, protože kroužky nechávají olej na stěnách válců. Kvůli zapečení a špatné přilnavosti nedokážou olej ze stěn setřít. Olejové trysky pod válci neustále omývají stěny olejem, který následně vyhoří při zapálení směsi, a proto olej mizí, když jsou kroužky zapečené.
Pokud naleješ BG přímo do válce, měl by nakonec protéct kolem kroužků (a narušit karbonovou vrstvu) do olejové vany. Přípravek je určený k použití do oleje před výměnou, takže to, že tam nateče i s karbonem z válců, vůbec nevadí.
Přípravek, který zde zmiňuješ, vůbec neznám a nikdy jsem na něj neviděl žádné recenze, proto ho nebudu komentovat.
Nicméně test, jak BG uvolňuje karbon, a dokonce test, co se stane, pokud necháme BG přes noc ve spalovací komoře, můžeš najít na YouTube na kanálu "Nasa garáž". Videa točí člověk, který se zabývá generálními opravami TSI a TDI motorů od VW Group, a názorně ukázal, že BG skutečně rozpouští karbonovou vrstvu ve válci.
Je však důležité zdůraznit, že po aplikaci je třeba prostor odsát (nemusíš do sucha ale tak aby tam nebyla louže) a vizuálně zkontrolovat, zda tam něco nezůstalo. Ve videích jsou odkazy na lidi, kteří nalili BG do válců, vrátili svíčky a jeli to projet, což vedlo k prasklým pístům, zvlněným ojnicím a poškozeným hlavám. Tekutina se totiž nedá stlačit.
Nicméně já to nikdy nezkoušel a jestli operaci provedeš, dej sem určitě výsledek, bude to dost lidí zajímat.