Přejít na obsah

climatronic a nezavisle topeni


Karlitto

Doporučené příspěvky

Zdravicko vseci. tak jsem konecne domontoval D5WF topeni do svoji OC1 a napojil na climatronik diky navodum z inetu a nemeckych stranek a neposledni rade i tu na foru. vse mi fahci paradne, koupil jsem i stavebnici na gsm ovladani za 350 a tak zapinam a vypinam pomoci mobilu takze neomezeny dosah. musim uznat ze to byl celku velkej orisek, protoze elektriku jsem delal naposledy na ucnaku jako zalibu, takze mazec si to srovnat v hlave (moc info najednou) :help: ale nakonec de tedy povedlo, topeni topi, vetrak fouka, ukazeje rezim HE, tak jak ma, ale prijde mi a to je vlastne dotaz proc pisi, ze ventilator fouka porad stejne rychle, a to ze asi naplno a tudis zere moc proudu a nemeni teplotu v zavislosti na teplote v kabine. cetl jsem na dieselpoweru(tykalo se sice touranu ale jinak to same) ze se musi prerusit jeste jeden vodic z klimi ktery bere info z ventilatoru ?? tak kdyby nekdo vedel jak je to u octavacky klimi tak pls help. a nebo pokud ma nekdo napad jak napr. zpozdit signal obvodu do ventilatoru(treba o 10 minut, aby to nezralo baterku nez je to teple)... diky moc a tesim se na odpovedi. zaroven kdyby jste potrebovali info co a jak tak se rad podelim o poznatky. je to ma prvni octavia a prvni zkusenost s nezavislym topenim, takze staci jen trocha trpelivosti u cteni informaci a sikovne ruce a jde to . Eberspacher topi jak vo zlaty vidle, a to mam jen cerpadlo z D3W takze jeste nejede naplno, no alespon setrim komoru :-) tak zdar vsem hodnym a ochotnym lidem co si zde pomahaji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimala by me ta stavebnice na gsm za 350,- ???

Ja jsem pouzil na ovladani gsm prijimac od Jablotronu GD-04 (na ovladani staci prozvonit z cisla zadaneho u nej v seznamu), ma v sobe 2 rele, vetrak sepne po 5min po zapnuti topeni, (cele topeni mi spina na max 30min)

po zapnuti topeni jeste chvili zhavi svicka, zere docela dost, tak setrim baterku, je zbytecne, aby v tu dobu bezel vetrak, voda je stejne studena

pro tvoje ucely bud postavit neco s NE555, zapojeni dle datasheetu, nebo koupit nejaky hotovy casovac,

jeste lepsi mi pripada spinat vetrak podle teploty vody:

pouzit jakykoliv OZ, do jednoho vstupu privect napeti z trimru, do druheho dat odporovy delic s termistorem, vystupem spinat mosfet (nebo rele), ktery bude spinat ventilator

jeste pridat odpor z vystupu na spravny vstup - hystereze

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ovladani je tady http://www.flajzar.cz/ostatni/univerzalni-dalkove-ovladani-gsm.htm a jinak casovac super, do vetsich akci co popisujes dole se poustet asi nebudu, ale jde mi hlavne o to aby ten climatronik nefoukal porad naplno. kdyz dosahne teploty tak by mel klesnout ne ? manualne kdyz to nastavuju tak nic a pak az off. jeste se budu muset podivat na cidlo, hlasi mi Vag ze nejaky cidlo vyparniku ci co,uvidime zda to pomuze, nebo budu muset najit jinny zpusob. jinak co tam mas za topeni ? za jak dlouho to mas vytopeny? a jak mas zapojene hadice na vodu ? mi to trva moc dlouho asi, teda sem to nemeril, ale mam cerpadlo na 3,1kW a bufika 5kW takze asi nejede naplno :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je dost zverstvo ta vec od Flajzara :), kdyz se ovlada jen vf rusenim od mobilu, to staci, aby si nekdo spletl tel cislo a zavolal na nej taky, nebo aby poslal operator sms :)

zlata gd-04, v ni je seznam tel cisel, na ktere reaguje, nastavi se pohodlne zadarmo z webu jablotronu

topeni mam tusim, ze se sharana, nebo neceho takovyho velkyho, je to ederspraecher, nejspis 5kw, vodni pumpa je z webasta :)

zapojeni hadic podle navodu od skodovky na webasto (zde z fora)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám to taky a kluk, co mi to montoval říkal, že climatronik na O1 si neumí nastavit otáčky ventilátoru v závislosti na teplotě, pokud jede nezávislý topení... Je prý třeba na to myslet před tím, než člověk vyleze z auta. Já to dělám tak, že mám climatronik stále na 20 stupňů a ECON a když přijdu do auta, tak fouká na trojku, takže ne moc silně. To by neměl být problém. Jinak pokud se to zapojí, jak má, tak se ventilátor climatroniku sepne asi až po minutě, co se nastartuje topení. Sice je to zbytečný, protože voda je pořád studená, ale není to až takový žrout. Já teda to s baterkou řeším tak, že jak přijedu, tak po celou zimu mám zapojenou dobíječku přes zapalovač. Je to měkký malý zdroj, který je schopen dát max. 200 mA a jak se baterka dobíjí, tak proud klesá až tak na 80 mA, což už je konzervační nabíjení... No a čas od času, tak jednou za 14 dní, připojím baterku na nabíječku, která umí rozpoznat, jak na tom baterka je a podle toho volí nabíjecí program.... Takže se nepřebíjí a zároveň je opravdu dobře udržovaná....

Jinak k montáži gratuluji, taky jsem si to chtěl udělat sám, ale byla už zima a já s autem jezdím pořád, tak jsem si nemohl dovolit ho mít rozhrabaný několik dní, takže jsem si montáž raději zaplatil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to budu muset vymyslet nejaky ten zpozdovac/casovac aby to jelo tak po 12 minutach,(nejake schema by se hodilo, neco jednoducheho, jsem pajkar zacatecnik... ) jinak za jak dlouho vam zacne foukat teply vzduch ? pokud by byl odkazek na to forum se zapojenim vody skoda-webasto, tak prosim odkazecek sem. jinak to spinani je reseno tak ze na zapnuti je treba 2 zazvoneni a na vypnuti 4 takze sms nepripada v uvahu a co se tyce kolemjdoucich volajicich lidicek tak tam taky nic nezapne, telefon musi byt vzdalen od prijimace asi 3 cm(pokud nezvysite na regulaci zesilovace, takze jedine ze si nekdo splete cislo :-) ale to je nahoda, az se mi to stane, tak preswitchuji na dobu zapnuti na 20minut a bude. kdyz se nekdo trefi tak na 20 minut :-) ale ze by se nekdo trefil jako ze to necha jen 2x zazvonit, to je mala pravdepodobnost. jinak je dalsi vyhoda v tom ze diky mobilu mam v aute jakoby GPS a s kartou od t-mobilu a sluzbou Kde je... vim kde se auto nachazi v pripade pujceni ci kradeze. co se tyka te regulace otacek, tak jsem cerpal ze sharana - dieselpower(copy text .. ano, 12V na pin 20 climatroniku zapne clim. do módu příhřevu (HE), zapne se ventilátor na cca 2 čárky a nastaví klapky, má to asi spec režim na příhřev. a na pinu 18 si to nějakým způsobem bere údaje od napětí na ventilátoru a to by s vloženým relé nefungovalo tak se přivede na pin 18 kabel až od ventilátoru, takže to funguje i se zapnutým HE a přivedeným napětím od baterky k větráku. rychlost větráku asi climatronic dělá přes kostru, nevim přesně.Ale když se tohle neudělá (to s tím pinem 18 ) tak jde při HE módu ventilátor naplno.a tam byl potreba prerusit nejaky vodic aby to nejelo naplno.. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=5728) takze ?? jak je to u OC1? No nakonec to snad pojede jak si predstavuji, ale bude to jeste koumani a hledani a cteni a pajeni. Jinak me to vyslo celem asi na 6 tis, tak to neni zas tak spatne. nevite tedy nekdo zda se da na tom naftovym cerpadelku pridat nejak davka ? nebo musim shanet 5w aby mi to jelo na plny výkon, děkuji za kazdou odpoved...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://www.uloz.to/7...sto-e-skoda-pdf

http://www.vw-bus-t4...wz-aufruest.pdf

nestavel bych casovac, je to stejne pracny jako postavit spinani podle teploty, jen musis dotahnout dratky s cidlem az k hadici na vodu

jednoduchy schema, i s nastavenim teploty, na hodnotach soucastek az tak moc nezalezi, nejaky co budes mit doma (10k - 100kohm), odpor ve zpetne vazbe bude mit velkou hodnotu (Mohm), nebo pouzij trimr, s nim se nastavuje hystereze (napr. zapne pri prekroceni teploty smerem nahoru pri 50stC a vypne pri poklesu pod 45stC), kdyz tam zadny odpor nebude, tak bude jen jedna rozhodovaci uroven

post-35633-0-31848800-1294740332_thumb.j

Editováno: , autor: zdesim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hojte, sem se konecne dostal k netu, tak koukam nakres nejni tak slozity, nicmene ja jsem spis kutil nez elektrikar, tak ani nevim co je tam za soucastky. doma zadne nemam, podle el. znacek uz teda vim, ale nevim jake hodnoty a cena ? vyplati se mi to stavet nebo mam koupit treba tohle http://www.flajzar.cz/regulace/elektronicky-termostat.htm , nebude tech 20-30 malo aby foukalo uvnit az teplo (resp. neco co staci na rozmrznuti skel ?, co bych musel potom udelat aby sel napr. od 30-50. nebo kolik tak ma vodni hadice z venci kdyz nani dam ten termistor? asi taky bude zalezet jaka hadice (IN-OUT) a taky jsem pouzil co jsem nasel u kamosu v servisu, tak je kazda jinna. a ted zrovna ani nemrzne, tak jak to budu zkouset, ze ???? zas bude sranda :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je dost zverstvo ta vec od Flajzara :), kdyz se ovlada jen vf rusenim od mobilu, to staci, aby si nekdo spletl tel cislo a zavolal na nej taky, nebo aby poslal operator sms :)

Vím, že Flajzar má i jiné stavebnice GSM ovládání.

Buď to modul připojený k telefonu (nějaký Siemens x35 - x75), nebo dokonce kompletní GSM moduly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte někdo v O1 eberspracher bez klimatroniku? Jen s manualní klimou?

Namontoval jsem sem Ebra D4W. Všechno funguje, hodiny spínají ,bufik běží ale nejde mi ventilátor topení.

Vše je zapojeno podle schematu od výrobce. Nevíte někdo, v čem by mohl být problém? :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam doma manual na d4w sc original v cz lol:-) kdyz koukam na schema tak nejni co resit, jestli ti spina bufik z pinu 3 relatko na 86 tak se musi rozbehnout vetrak, mas-li zbytek jak rikas podle vyrobce.nezapomenout taky zap. ovladani ventilatou na palubce :palec2: me treba na mem d5wf nespinal bufik tak jsem to hodil na spinani od ovladani a bylo, jeste spolu s vodnim cerpadlem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co ti nespínalo? Já mám manual taky a podle něho to mám zapojené. Relátko je tak jak má být, ale drát jak jde od bufíka dává jen asi 1V a relátko nepřepne. Bufík jede, ale ventilátor topení nejde. A musí být někam zapojený ten drát na diagnostiku? Má to vliv?

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ahoj. prosim tě, mám octávii 98 1.9TDi a climatronic 2001.

chtěl jsem se optat na první věc. zabudoval jsem do auta N.T. eber. Hydronic D5W C (puvodem audi 98 2.5tdi) a vývod co bz měl být do climatronicu jsem dle dočtených informací připojil na červenou svorku 20pin. bufík sepnu tlačítkem ale climatronic nic nedělá. v návodu ale od webasta psalz černou svorkovnici a asi 1 pin. tak ted nevím kde je pravda. jinak ten 18tý pin na pomalejší chod větráku jak zde píšete platí též pro octávii?

druhá část dotazu. bufík má tlačitko (zjednodušeně funguje jako zvonkový vypinač sínací kostru a signalizuje stav kontrolkou ) mám dálku v autě a je na ní i výsup na otevírání kufru, skoušel někdo tuto variantu ? myslím zapojení tohoto výstupu alarmu k sepnutí či vypnutí bufika? případě přepínač u tohoto výstupu (léto kufr-Zima bufík?) dík za odpověd

Jinak poslední hloupej dotaz, climatronic se kvuli bufiku snad nemusí překodovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...