Přejít na obsah

Elektrický plyn O1 - neustále zvyšuje otáčky


LAMER_CZ

Doporučené příspěvky

Zdravím,

mám O1 (RV 2003, MR 2004) s elektrickým plynem. Diagnostika motoru v pořádku. Klapku jsem ve VAGu taky nastavil do základního nastavení.

Volnoběh jede v pořádku, ale když přidám plyn (samozřejmě na neutrál), tak se stále zvyšujou otáčky, řekněme někde ke 4000-4500. Prostě přidám plyn nad nějakých 2000 a pak i když mám pedál ve stejné poloze, tak se pomalu zvyšujou.

Je to závislé i od zátěže motoru, když zapnu všechnu elektroniku, tak je ten nástup pomalejší. Ale pokud sebemíň uberu, tak to hned spadne zase třeba na 1000 otáček.

Ničemu by to nevadilo, ale mám LPG a software na seřízení potřebuje mít konstantní otáčky v rozmezí 2500-3100, což zkrátka nelze dosáhnout.

Nevím, čím by to mohlo být. Elektrický plyn má dva protichůdné senzory a ani jeden nezačíná na nule (resp. maximu) druhého - měřeno přes VAG, mohlo by to být tím, ale je to divné, protože při jízdě se auto chová naprosto v pořádku. Problém je jenom na neutrál.

Ještě dodám, že auto má tempomat, jestli by to nemohlo nějak souviset.

Předem dík. Tomáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- tak toto je naprosto normální a není to závada

- nevím proč to neudělali ale na volnoběh prostě neudržíš třeba 3000ot prostě samy rostou až někam k těm 4

pokud odlehčíš spadnou na volnoběh

- se zapnutýma spotřebičema je to tak, že zvyšují zátěž alternátoru - brzdí motor, a proto neletí ot tak rychle a tak vysoko

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše záleží na software jednotky a každé auto se chová trochu jinak. Ale s výše uvedeným samovolným zvyšováním otáček na zvýšený volnoběh se setkávám poměrně často. Za vadu bych to také nepovažoval.

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako ja to bohuzel povazuju za krucialni problem, protoze nemuzu seridit LPG. A normalni mi to urcite neprijde. Kdyz je studeny motor, tak to funguje naprosto v poradku (ale to pochopitelne meuzu seridit LPG), ale jak se zahreje, tak to zacne blbnout. Jako nekde chyba byt musi.

Nebo nevite o nejakem softwaru, ktery by dokazal udrzovat otacky? Vzdyt na technicke jim to prece pridava samo, kdyz meri emise ne?

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- na STK taky brblají ale usí se s tím poprat, je to normální jev u el. škrtících klapek

- pokud je to ale pro tebe opravdu zásadní problém klidně můžeš začít měnit součástky:

škrtící klapka, všechny čidla, lambdy, ŘJ ...

pak pisni cena vs. uspěchy a sem přesvědčenej že výsledek bude 0 :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mi nejde o to nekde neco spravovat ..... pokud to nebude treba jen zanesena skrtici klapka nebo tak neco ....

spis mi jde o to, jestli neexistuje nejaky soft co maji treba nekde na te technicke, co by umel otacky nastavit ...... vim, ze je spousta softu na normalni vag kabl.

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- Cimbu mám ale přesně dávkovat plyn na volnoběh neumím ...

- lehce přidám, opravdu lehounce a ot vylezou na cca 3000 a tam drží, pak opět lehounce přidám a otáčky samy lezou až na 4500

když malilinko odlehčím spadnou na volnoběh :)

- dle mě je to u 75kW normál

- při jízdě je vše ok, normálně zrychluje i deceleruje, jen prostě na volnoběh není pedál tak citlivý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...