Přejít na obsah

převodový olej 1.4 MPI


ros19

Doporučené příspěvky

  • o 6 měsíců později...

A jde nejak jinak poznat ze mam malo oleje? Napr. spatne razeni,tezke razeni,nejde zaradit urcita rychlost nebo tak neco? Jen tak pro info kdyz uz jsem v te kontrole auta tak at zkontroluju olej .. prosakuje me pomalinku olej pres cidlo zpatecky ale nerekl bych ze je to nejake velke mnozstvi je to poznat jen podle toho ze tam je misto od oleje a je na nem prach .. nechce se me to cele sroubovat ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporucuju rovnou olej vymenit, kdyz nevis jak dlouho tam je a auto uz ma nejaky ten km nalitane tak je to takova loterie s tim jezdit.

Je jasne ze kdyz budes mit oleje malo, nebo uz bude mit hodne nalitane, tak razeni nebude chodit dobre a bude se to uz jen zhorsovat. Na Skodovkach je snad vecinou pravidlem, ze tam jde radit hure 2ka. Je to tim ze synchron je uz trosku chyceny a jak se s tim nekdo nemaze a narve to tam tak to dostava pohul. Jde to resit razenim z mezi plynem a 2x vymacknuti spojkou, tak jako na nakladakach ;) Ovsem kdo nezna nepochopi.

Me ta 2ka sla taky trosku ztuha, musel malinko pockat nebo to dat prez mezi plyn kdyz bylo auto studene, tak to slo trosku hur nez pri zahratem. Co jsem udelal?= Vymenil jsem olej a dal jsem tam na doporuceni olej z Parama: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=755

Ted to radi uplne bez problemu, a i kdyz jsem ted jak bylo kolem 0C brzo rano vyjizdel, tak to radilo "samo", takze opravdu doporucuju udelat vymenu. Cena oleje je za pusu, tak proc to nevymenit.

Jediny problem jsem mel z odsroubovanim te zpropadene zatky :feve: dala me mrska trosku zabrat, bo ftipalci v servisu to jeste zalepi Loctitem na zavity, a to je pak opravdu sranda povolovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to jsem si rikal ze je vzdy u skodovek pravidlem ze jde hure radit zpatecka a pri popojizdeni jednicka :D Stava se me to u HTP a i u MPI ze proste zpatecku nejde nekdy zaradit a podari se az po vyslapnuti spojky nekdy i 2x .. ostatni rychlosti jsou vpohode az na to ze to jde vice ztuha to razeni proti HTP s nicim jinym nedokazu porovnavat :( tak az budou penizky udelam teda vymenu :) diky moc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri popojizdeni jde zaradit 1cka spatne, bo vecinou to nema na 1rychlosti synchrony, takze je to logicke. Hold pri razeni jednicky to chce chvilku pockat nez tam skoci a nebo proste auto uplne zastavit a pak tam dat tu 1cku.

Zpatecka by se mela radit ne hned jak slapnes na spojku"pokud teda na ni vubec slapes :smich: "

ale treba seslapnout a zacit radit az po 2sekundach. Pak bys mel tu zpatecku tam dostat normalne, kdyz ne tak jsou asi unavene tahla a uz to neradi jak by melo a nebo je tam jiny problem.

Ale urcite doporucuju na zimu ten olej v prevodovce vymenit, bo jak bude chladno bys mohl radit jeste hure a zbrytecne to namahal. Nehlede na to, ze je to vymenene relativne rychle, pokud se podari v pohode povolit ty zatky. Jinak to dokaze pekne nas***.

Takhle jsem kdysi ztrhnul vypustak na octavii a musel jsem tam chte nechte navarit na ten vypustak matici 19. Na kterou jsem se povesil asi 1m prodlouzenou golou a az po ukrutnem tahu to povolilo :( Coz bylo jen diky pouzitemu lepidlu Locktite na zavity a jeste to bylo pro jistotu poradne dorvane, takze z banalniho povoleni vypustaku se stala takova mala groteska a zkouska sily :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na spojku samozrejme slapu :) nikdy jsem ale neslysel ze bych mel zpatecku radit az po 2s po zmacknuti spojky .. to slysim poprve ale asi mas pravdu u HTP me to obcas slo pres zuby a ja si rikal co to ma byt :smich:ale u MPI se me to stalo mozna 2x ze sla pres zuby.. ale zacnu to tak robit :) ono me prijde ze tam chybi 1,5 rychlost .. dam tam za 2 a skoro to neudrzi otacky .. a za 1 to tam nechce dat kdyz jedu treba 10km/h .. budu se snazit to vymenit co nejdrive diky moc :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Je napísané v návode na obsluhu, že prevodový olej je trvalá náplň, čo je podľa mňa blbosť a sám o sebe nový olej v uzatvorenom originálnom obale má záruku iba 5 rokov.

Zastávam názor, že olej v prevodovke je dobré meniť po piatich rokoch resp. 150 000km a stačí ho len vypustiť, bude degradovaný s prímesou vody a tmavý ako káva. Do prevodovky typ 002/1,4 Mpi vo výrobe lejú prevodový olej LIQUI MOLY SAE 75W-90, plná syntetika, G50, GL4+,norma VW 502.50. Prevodovka na výmenu náplne veľmi dobre reaguje, ide tichšie a aj rýchlosti idú ľahšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

procmadatelzobak: Ten interval je 150tkm a nebo 5roku. Nedavno jsem ho menil na kamosove 1,9 TDI Fabii pri najezdu kolem 190tkm a olej byl uplne cerny jak prase!!!

Jako na prevodovem oleji neni dobre setrit, vyjde to kdyz koupis origo olej ve Skodovce kolem 420kc za 2litry a mas klid. Nehlede na to, ze razeni opravdu pujde mnohem lepe. Nekdy se stane ze z prevovodvy vytece mnohem mene oleje, coz je jeste horsi. Takze vymena ti zaruci ze prevodovku neodrovnas a budes klidny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, dnes ráno, když po delší době mrzlo i u nás, jsem nebyl schopen zařadit zpátečku, světla se rožla, ale zpátečka tam neskočila. Jiné rychlosti tam jdou zařadit krásně. Mám nalítáno cca 240 tis km, ale nevím zda-li popřípadě byl-li vůbec olej vyměňován. Také mám od constructu zámek zpátečky, který ale nepoužívám, tak jestli on nevyvedl nějakou svňárnu.

FI 1.4 TDi rv 2007

VYŘEŠENO !!!! (Veverka do motoru natahla ořech a ten pak blokl kvalt :))

Editováno: , autor: Kudek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusí vyšroubuješ kontrolní šroub zepředu na převodovce Dáš do něj hadičku ,nahoru, trychtýř a liješ dokud nezačne tímto kontrolním otvorem přetíkat. Ale pozor některé Fabie nemaní na převodovce dole vůbec vypoštěcí otvor Zvláště ty slabší motorizace. Abys nebyl překvapený.

Já jsem to měnil segře na Fab ,tam taky vypoštěcí otvor nebyl ale už si nemůžu vzpomenou jak jsem to vyřešil. Jestli jsem vypustil vyndáním poloosy. nebo jsem to nějak odsál Už si opravdu nevzpomínám musel bych to vidět.Asi samozřejmě nevyteklo všechno.

post-1028-0-99805800-1327611329_thumb.gi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrkiller: presne jak pise pepa007. Nekdy to ale nejde povolit, takze i kdyz si vsechno nachystas, tak tu zatku treba ani nepovolis, bo v servisu to ti ocasove davaji na Locktide ajeste pekne zatahnou. Ja to v nekterych pripadech pacil 1m trubkou a strhnul jsem hrany te zatky, takze pak nezbylo nic jineho, nez navarit veci matici na tu zatku a pak to povolit, ono i tim vyhratim se to odlepi od bordelu ci lepidla. Ale treba budes mit stesti ze ta zatka bude ok,a povolis ji v pohode. Ja mel problem ze zatkama tak ze 30% co jsem to ruzne menil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...