Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

čau kluci. Ve 4500km se si všimnul, že mám chladící kapalinu asi 1cm pod spodní ryskou. Jel sem do škodovky a tam mě pán řekl sem se to u nových aut občas stane at si doliju destilkou to jsem odmítl tak mě to dolil v servisu. Ted najeto další 4500km celkem 9tis a zase sem 1cm pod ryskou. Zitra tam zajedu a uvidíme co oni na to. Nesetkal se s tím nikdo z vás???

U mě to bylo v cca 12 000 km. Půl centimetru pod minimem. Viz zde. Od té doby se hladina chladící kapalina drží na stejné úrovni - v současnosti najeto 22 000 km.

Je třeba prohlídnout všechny spoje,ta kapalina to na sebe hned práskne , udělá se tam růžová stopa, centimetr pod ryskou za 4.5T je hodně málo ale bejt by to nemělo a u TSI jsem se s tím ještě nesetkal.

-príčinou strácania sa chlad.zmesi u týchto motorov 1,2 TSI 77kw je vodné čerpadlo :palec2:

-teraz v krátkosti prečo...vod.čerpadlo je ovládané podtlakom a chlad.zmes uniká cez podtlakové vedenie do sania..preto nie je vidieť nikde zretelný únik chlad.zmesi..

 

Od 09.11.2010 je u 1,2TSI zo záhadných dôvodov použitý nový typ čerpadla........ doteraz som nevedel prečo.

Upraveno od lubikSK

lubik.SK- nevieš náhodou v čom je rozdiel ? Ja mám auto vyrobené 4.11.10 :feve:

Upraveno od galeo

To netuším, viem len, že vodné čerpadlo 03F 121 004 B bolo od 09.11.2010 nahradené 03F 121 004 D, tak som si myslel, že na to bol dôvod, len do predvčera som nevedel aký.... Tak nejako si myslím, že bude zmena v podtlakovom ovládaní clony rotora, ak motor nie je zohriaty, je okolo neho taký krúžok, po ohreve na prevádzkovú teplotu sa podtlakom zasunie a rotor môže čerpať kvapalinu. Asi "soudruzi z Boleslavi" podcenili rozdiel tlakov kvapaliny a podtlakovej komoroy. Pri zrýchlených testoch s prakticky stále zohriatym motorom sa problém nemusel prejaviť, lebo clona je prakticky stále zatiahnutá. Drobné úniky sa mohli objavovať práve pri pohyboch clony, čiže typickom mestskom jazdení.

Upraveno od lubikSK

Z toho som "lokša" :feve: .. aký to má praktický význam pri bežnom používaní motora ?

to,o čom tu bola táto celá debata...aby nemizla chlad.zmes :p

  • 4 týdny později...
V 7. 6. 2011 na 20:27, galeo napsal:

Z toho som "lokša" :feve: .. aký to má praktický význam pri bežnom používaní motora ?

Myslíš tu podtlakově ovládanou clonu? Odpověď je na obrázku - je to kvůli rychlejšímu ohřevu motoru, proto až do teploty 87 st. je vodní čerpadlo "nefunkční". To tvrdí fabrika. Ovšem v zimě jsem ten rychlejší ohřev motoru nějak nepostřehnul...

post-32075-0-40136000-1309896024_thumb.j

Díkes, opäť som o niečo múdrejší :palec2:

ZDE si můžeš stáhnout celou tu Dílenskou učební pomůcku 1.2 TSI 77 kW, z které je ten obrázek. ;)

Vďaka :specool:

No tak to aj mne na Slovensku mizne chladiaca kvapalina a som dolial a zasa som si vsimol ze mam tesne pod min. a to uz mam 17000km a vyskakuje mi chyba EPC a elektroniky motora obcas ma to prepne do nudzoveho rezimu kde auto ide pomali ma obmedzenu rychlost ale potom je zas vsetko ok mal by som zajst asi do servisu ale to ratam ze tam auto stravy asi tak 2tyzdne :) zatial len zle skusenosti pocujem na TSI motory ja mam 1,2 TSi 77kw

ferci7 - přečti si toto téma: EPC

Abys nebyl jeden z adeptů na výměnu turba. Jeď s tím do servisu, ať se ti na to podívají.

Pri 'olejovej' teme sa pisalo o tom,ze do oleja sa moze dostat benzin a tym olej vlastne pribuda.

Moze sa stat,ze ubudajuca chladiaca kvapalina sa dostava do mazacieho systemu a tym padom je zjavny prirastok oleja na olej. ryske ?

TO Jairo:

ak sa pýtaš konkrétne na motory TSI,tak zatial nemám info,že by u týchto motorov išla voda do oleja...skôr sa voda stráca cez podtlak vo vod.čerpadle... :p

Ano,myslel som motory TSI,kedze jeden taky mam.

Jednorazovo sa mi stratila chladiaca kvapalina (asi 1cm) a sledujem si aj ci neubuda motoroveho oleja. Obcas sa mi zda,ze oleja je viac ako inokedy (merania robim na tom istom mieste a za rovnakych podmienok). Nie je ho vsak viac ako MAX.

Preto ma zaujimalo,ci chlad.kvapalina nemoze unikat k oleju.

V 5. 6. 2011 na 16:03, Pawouk napsal:

U mě to bylo v cca 12 000 km. Půl centimetru pod minimem. Viz zde:http://forum.skodahome.cz/topic/93607-12-tsi-teplota-olejespotreba-oleje/page__view__findpost__p__1462887

Od té doby se hladina chladící kapalina drží na stejné úrovni - v současnosti najeto 22 000 km.

Hm, dnes kontrola a hladina je na značce MIN. Najeto 24 700 km...

  • 2 týdny později...

Sice nemam Fabiu, mam Ibizu ST 1.2 TSI DSG, ale mam rovnaky motor a problem:

Pri ~2000km chladiaca kvapalina 1 - 1,5cm pod min.

-> nikde ziadna viditelna stopa po uniku, ziadna kaluz, ziadny flak

-> olej ani sadze v chladiacej kapaline niesu

-> v oleji ziadna voda

-> kurenie funguje

-> doliate asi 4 deci (G12++ 1:1 s destilovanou vodou)

Pri ~3600km chladiaca kvapalina opat nizsie, neviem presne kolko, zrovna som sa vratil z 800km vyletu a bolo to cele rozhavene tak som okolo toho nespekuloval.

-> rano prozrem kolko presne sa "stratilo" (za studena)

-> cez tyzden skocim do servisu.

Navyse sa mi zda, ze poslednych 300km zacalo mat auto okolo 2000rpm absurdnu spotrebu (inak povedane, ked jemne pridam v Dcku, ukazuje palubak okamzitu spotrebu 25l/100km, ked v Sku, ukazuje tak 12). Ale to si este overim zajtra ked budem sviezi.

Upraveno od Ferisko

Po přijetí z dovolené cca 1700 km, byla hladina asi 1 cm pod min. Takže za cestu se vytratilo cca 3 cm. Byl jsem docela nervózné, ale stačilo povolit uzávěr od chladiče a kapalina opět stoupla a byla v naprostém pořádku.

  • Autor

jj Já byl na minimu tak sem dolil na půlku a druhý den to vylezlo k horní rysce max. .

Pred dovolenkou, pri cca 20 000 km, som mal chladiacu kvapalinu asi 0,5 cm pod min. ryskou. Po doliati a odjazdeni 2400 km je hladina stale rovnaka.

Po přečtení vláken tady na fóru jsem ze zvědavosti koukl jak jsem na tom s kapalinou a po najetí 5500 kiláků je hladina přesně na minimu,v servisu mi ale mechanik řekl ať to doliju obyčejnou vodou z vodovodu

tak jsem na něj hleděl jestli si ze mně dělá srandu nebo co,nakonec mi to nedalo a koupil jsem originál kapalinu a tou to dolil,lít tam vodu z vodovodu by mně ani ve snu nenapadlo ale ten maník ve Škodovce to myslel s tou vodou fakt smrtelně vážně....:)

Po přečtení vláken tady na fóru jsem ze zvědavosti koukl jak jsem na tom s kapalinou a po najetí 5500 kiláků je hladina přesně na minimu,v servisu mi ale mechanik řekl ať to doliju obyčejnou vodou z vodovodu

tak jsem na něj hleděl jestli si ze mně dělá srandu nebo co,nakonec mi to nedalo a koupil jsem originál kapalinu a tou to dolil,lít tam vodu z vodovodu by mně ani ve snu nenapadlo ale ten maník ve Škodovce to myslel s tou vodou fakt smrtelně vážně....:)

Na flaske G12 je napisane, ze sa to moze riedit kvalitnou pitnou vodou, alebo destilkou.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.