Přejít na obsah

1.2 TSI 77kw ztrácí se chladící kapalina


Doporučené příspěvky

čau kluci. Ve 4500km se si všimnul, že mám chladící kapalinu asi 1cm pod spodní ryskou. Jel sem do škodovky a tam mě pán řekl sem se to u nových aut občas stane at si doliju destilkou to jsem odmítl tak mě to dolil v servisu. Ted najeto další 4500km celkem 9tis a zase sem 1cm pod ryskou. Zitra tam zajedu a uvidíme co oni na to. Nesetkal se s tím nikdo z vás???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-príčinou strácania sa chlad.zmesi u týchto motorov 1,2 TSI 77kw je vodné čerpadlo :palec2:

-teraz v krátkosti prečo...vod.čerpadlo je ovládané podtlakom a chlad.zmes uniká cez podtlakové vedenie do sania..preto nie je vidieť nikde zretelný únik chlad.zmesi..

 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To netuším, viem len, že vodné čerpadlo 03F 121 004 B bolo od 09.11.2010 nahradené 03F 121 004 D, tak som si myslel, že na to bol dôvod, len do predvčera som nevedel aký.... Tak nejako si myslím, že bude zmena v podtlakovom ovládaní clony rotora, ak motor nie je zohriaty, je okolo neho taký krúžok, po ohreve na prevádzkovú teplotu sa podtlakom zasunie a rotor môže čerpať kvapalinu. Asi "soudruzi z Boleslavi" podcenili rozdiel tlakov kvapaliny a podtlakovej komoroy. Pri zrýchlených testoch s prakticky stále zohriatym motorom sa problém nemusel prejaviť, lebo clona je prakticky stále zatiahnutá. Drobné úniky sa mohli objavovať práve pri pohyboch clony, čiže typickom mestskom jazdení.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 7. 6. 2011 na 20:27, galeo napsal:

Z toho som "lokša" :feve: .. aký to má praktický význam pri bežnom používaní motora ?

Myslíš tu podtlakově ovládanou clonu? Odpověď je na obrázku - je to kvůli rychlejšímu ohřevu motoru, proto až do teploty 87 st. je vodní čerpadlo "nefunkční". To tvrdí fabrika. Ovšem v zimě jsem ten rychlejší ohřev motoru nějak nepostřehnul...

post-32075-0-40136000-1309896024_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to aj mne na Slovensku mizne chladiaca kvapalina a som dolial a zasa som si vsimol ze mam tesne pod min. a to uz mam 17000km a vyskakuje mi chyba EPC a elektroniky motora obcas ma to prepne do nudzoveho rezimu kde auto ide pomali ma obmedzenu rychlost ale potom je zas vsetko ok mal by som zajst asi do servisu ale to ratam ze tam auto stravy asi tak 2tyzdne :) zatial len zle skusenosti pocujem na TSI motory ja mam 1,2 TSi 77kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,myslel som motory TSI,kedze jeden taky mam.

Jednorazovo sa mi stratila chladiaca kvapalina (asi 1cm) a sledujem si aj ci neubuda motoroveho oleja. Obcas sa mi zda,ze oleja je viac ako inokedy (merania robim na tom istom mieste a za rovnakych podmienok). Nie je ho vsak viac ako MAX.

Preto ma zaujimalo,ci chlad.kvapalina nemoze unikat k oleju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 6. 2011 na 16:03, Pawouk napsal:

U mě to bylo v cca 12 000 km. Půl centimetru pod minimem. Viz zde:http://forum.skodahome.cz/topic/93607-12-tsi-teplota-olejespotreba-oleje/page__view__findpost__p__1462887

Od té doby se hladina chladící kapalina drží na stejné úrovni - v současnosti najeto 22 000 km.

Hm, dnes kontrola a hladina je na značce MIN. Najeto 24 700 km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Sice nemam Fabiu, mam Ibizu ST 1.2 TSI DSG, ale mam rovnaky motor a problem:

Pri ~2000km chladiaca kvapalina 1 - 1,5cm pod min.

-> nikde ziadna viditelna stopa po uniku, ziadna kaluz, ziadny flak

-> olej ani sadze v chladiacej kapaline niesu

-> v oleji ziadna voda

-> kurenie funguje

-> doliate asi 4 deci (G12++ 1:1 s destilovanou vodou)

Pri ~3600km chladiaca kvapalina opat nizsie, neviem presne kolko, zrovna som sa vratil z 800km vyletu a bolo to cele rozhavene tak som okolo toho nespekuloval.

-> rano prozrem kolko presne sa "stratilo" (za studena)

-> cez tyzden skocim do servisu.

Navyse sa mi zda, ze poslednych 300km zacalo mat auto okolo 2000rpm absurdnu spotrebu (inak povedane, ked jemne pridam v Dcku, ukazuje palubak okamzitu spotrebu 25l/100km, ked v Sku, ukazuje tak 12). Ale to si este overim zajtra ked budem sviezi.

Editováno: , autor: Ferisko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po přečtení vláken tady na fóru jsem ze zvědavosti koukl jak jsem na tom s kapalinou a po najetí 5500 kiláků je hladina přesně na minimu,v servisu mi ale mechanik řekl ať to doliju obyčejnou vodou z vodovodu

tak jsem na něj hleděl jestli si ze mně dělá srandu nebo co,nakonec mi to nedalo a koupil jsem originál kapalinu a tou to dolil,lít tam vodu z vodovodu by mně ani ve snu nenapadlo ale ten maník ve Škodovce to myslel s tou vodou fakt smrtelně vážně....:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po přečtení vláken tady na fóru jsem ze zvědavosti koukl jak jsem na tom s kapalinou a po najetí 5500 kiláků je hladina přesně na minimu,v servisu mi ale mechanik řekl ať to doliju obyčejnou vodou z vodovodu

tak jsem na něj hleděl jestli si ze mně dělá srandu nebo co,nakonec mi to nedalo a koupil jsem originál kapalinu a tou to dolil,lít tam vodu z vodovodu by mně ani ve snu nenapadlo ale ten maník ve Škodovce to myslel s tou vodou fakt smrtelně vážně....:)

Na flaske G12 je napisane, ze sa to moze riedit kvalitnou pitnou vodou, alebo destilkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...