Jump to content

    Recommended Posts

    Tak si to dnes jedu se služební TSI, přidám plyn, abych se moc neloudal a ono nic, motor šel do nouzáku, kouknu na palubku a tam svítí EPC. Tak jsem zastavil, vypnul motor, znovu nastartoval a kontrolka už nesvítí. Tak jsem s tím zajel do servisu. Přišel technik, kouknul jestli svítí brzdovky, ty svítí, ani to nenapíchnul s tím, že ta porucha tam už nebude a prej, že mám přijet až to znovu udělá. No ještě mi tvrdil, že mimo vadného brzdového spínače, stačí když je v háji jedna žárovka v brzdových světlech a to EPC se rozsvítí. Nechtělo se mi vyndavat zadní světlo abych to vyzkoušel, má pravdu ten technik? Protože to by byl docela úlet, aby kvůli jedné žárovce šel motor do nouzáku. :feve:

    • Upvote 1
    • Downvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    pochybuji že to je pravda navíc máš kontrolu žárovek tak by ti svítila jiná kontrolka než EPC to bude nějaká závada a pokud si pamatuji tak v jednotce to zůstane takže minimálně vagem by jsi tu chybu vyčetl

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No mě to přišlo nějaký divný, ale auto je firemní a v záruce. Pak jezdi do značkového servisu... Ještěže to máme přes ulici. Ta kontrola žárovek - to jsem ani nevěděl, že to tam je, teď se na to dívám do manuálu. A vypadá to, že to mají asi všechny výbavové verze, nebo aspoň ty, co mají budíky s MaxiDotem.

    • Upvote 1
    • Downvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jestli máš MR 2011 tj od 13KT 2010...asi ju když je to TSI tak máš hlídání žárovek... prasklá žárovka brzdového světla nemá vliv na rozsvícení kontrolky EPC a samo ikdyž po vypnutí a zapnutí zapalování zhasne , zustane uložená v paměti řj motoru :palec2:

    J.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je to vyrobeno v květnu 2010. Co by člověk chtěl, značkový servis... :aggressive:

    • Upvote 1
    • Downvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj, včera ráno studený start v -12stupních po 5vteřinách se rozsvítila kontrolka EPC, po znovunastartování se již nerozsvítila. Odpoledne navštíven servis a přehráli mi aktuální verzy softwaru v řídící jednotce motoru. Dnes ráno opět studený start a motor běží o dost plynuleji.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No to je jasný, se s tím na garanci nechtěl dělat, ale na tvém místě bych tam jel znova a prostě trval na opravě, protože řeči typu, že už to tam nebude jsou mimo, nebo změnit servis...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No tak je to služební auto, takže mě to až tak moc nepálí. Když se to znovu podělá, tak se šoupne do servisu, ať s tím nějak poradí. Bohužel do toho samého, já si vybrat nemůžu.

    U předface svítí EPC, když je prasklá brzdová žárovka.
    A padne při tom motor do nouzáku?
    • Upvote 1
    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    S tou předface Fábií to mohu potvrdit. Odešel mi spínač brzdových světel u služební Fábie, na palubce se rozsvítilo EPC a motor šel do nouzového režimu. Stačilo vyměnit a vše bylo v pořádku. ;)

    Ovšem občas mi EPC nesvítilo, například po vypnutí a znovu nastartování motoru ( ne pokaždé ), jelikož se asi ten spínač brzdových světel nějak " chytil " .... Každopádně záváda byla v něm. ;)

    Edited by Sabaton

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Takže dneska se rozjíždím na křižovatce, slyším gong, mrknu na palubku a EPC vesele svítí, auto jede jak zdechlý... Frčím do servisu.Tam to napíchli a výsledek: sporadická závada - porucha elektrické regulace nastavovače plnícího tlaku turba (ehm, nevím jestli je to tak na 100% správně, něco takového říkal ten servisák). Porucha smazána servisem, při dalším výskytu se to bude řešit. No a další výskyt nastal za pár kilometrů... Vzhledem k pracovní vytíženosti, nebyl čas tam znovu zajet, jenom jsem zhasnul motor, nastartoval a všechno zase běželo OK (kontrolka zhasla). Ještě dodám, že asi ani v tom mém prvním příspěvku motor neběžel v nouzovém režimu jak jsem si původně myslel. Dnes jsem se totiž podíval na PP na okamžitou spotřebu, když jsem se plížil do servisu, a tam lítalo přes 20 litrů. Takže si myslím, že ten obtokový ventil zůstal nejspíš otevřen a turbo kvůli tomu dávalo nízký plnící tlak.
    EDIT: najeto 16 100 km...

    • Upvote 1
    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Story má pokračování. Dnes opět gong, svítí EPC a k tomu ještě druhá kontrolka elektroniky motoru a auto sotva vyjede kopec. Po několika zhasnutích a startech motoru EPC zhaslo a zůstal svítit jenom ten "vrtulník". Cestou do servisu zas EPC. No nicméně auto je v servisu a uvidíme co s tím je. :feve:

    post-32075-0-11449300-1298994415_thumb.j

    • Upvote 1
    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dnes jsem si byl vyzvednout Fabii TSI ze servisu. Závada je odstraněna - podle servisu odešlo turbo, takže ho vyměnily za nové... :feve: Cena údajně kolem 25 000 Kč. Na otázku jestli už turbo u 1.2 TSI vyměňovali, technik jenom klopil oči (evidentně se mu nechtělo odpovídat) a pak z něj vypadlo, že to zdaleka není první případ... :feve:

    • Upvote 1
    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To je celkem mazec. Kolik mělo TSI nalítáno když se to stalo?

    -------------------------------

    Omlouvám se, fotky PP jsem si všiml až teď :-X....

    Edited by luke46

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Hmm tak to je super na 16000km kaput :o ještě že mám 4 roky nebo 60tis. záruku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pokud s tím jezdil pouze krátké popojíždky a olej se nenahřál za celý den jak píše v jiném vlákně, tak se nedivim že to turbo odešlo takhle brzy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    tak jsem dneska zjistil, že z turba zřejmě vytéká olej :feve: směrem od sací lopatky :( tak jsem zvědavý kdy se to pos... každopádně na to upozorním v servise

    a taky mě zarazilo jak diletansky je přichyceno sání k turbu :( viz foto škvíra tak 0,5cm

    post-36058-0-26826200-1299228279_thumb.j

    post-36058-0-12112800-1299228292_thumb.j

    post-36058-0-63604100-1299228344_thumb.j

    Edited by KoNG

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Hmm tak to je super na 16000km kaput :o ještě že mám 4 roky nebo 60tis. záruku.

    presne, ja v ty novy motory taky nevkladal duveru, takze sem si za 6k prikoupil 4 roky nebo 120km !!! ... sis splet tech 60 je u dvoulety ne? :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    tak jsem dneska zjistil, že z turba zřejmě vytéká olej :feve: směrem od sací lopatky :( tak jsem zvědavý kdy se to pos... každopádně na to upozorním v servise

    a taky mě zarazilo jak diletansky je přichyceno sání k turbu :( viz foto škvíra tak 0,5cm

    no ja tim nevim, jestli je to fakt tak, ze si nastartoval, prakticky za studena zase vypnul, pak zase a zase, tak se nedivim, ze se ti tam objevili netesnosti.

    To turbo ma chladnout rovnomerne, takze pokud ho za studena pohonis, a nedas mu dostatecne vydechnout (v extremu az 2 minuty, pri normalne agresivni jizde treba pul minuty az minutu), tak se ti tam budou dela ruzny netesnosti ... pokud je to tak jak rikam, neni divu, ze se ti tam objevili vule ... tuzrbo u benzinu hold chce trosku respektu a ucty :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To ajkpark: proč soudíš hned všechny motory 1.2 tsi když nikde není zmínka v jakém poměru jsou poškozené turba k prodaným celkovým kusům.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    no ještě , že mám taky 4 roky nebo 120 tis. km záruku, auto dostává docela zabrat ( ale až po zahřátí a končím chlazením ;) )

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    ajkpark: to jsem psal kde, že to tak s tím turbem dělám ? Takovou prasárnu vážně nedělám a tu škvíru u sání mám od výroby !

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    to lasut: Já bych se ani nedivil, že tento způsob provozu tomu turbu, minimálně přes zimu, nesvědčí.
    to KoNG: Podívej se na moje foto, když to bylo nový, mezera je tam taky pěkná. EDIT, teď na to koukám, že u mě to je na výstupu z turba. :doh Přidávám foto po výměně, tam ta mezírka je nějaký 2 mm.
    to ajkpark: Prodloužená záruka je dvojí: 4 roky do 60 000 km - 3000Kč,4roky do 120 000 km - 6100 Kč.

    post-32075-0-98466800-1299253968_thumb.j

    post-32075-0-34153800-1299254607_thumb.j

    • Downvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×