Jump to content
David C3

1.2 TSI 77kw ztrácí se chladící kapalina

    Recommended Posts

    čau kluci. Ve 4500km se si všimnul, že mám chladící kapalinu asi 1cm pod spodní ryskou. Jel sem do škodovky a tam mě pán řekl sem se to u nových aut občas stane at si doliju destilkou to jsem odmítl tak mě to dolil v servisu. Ted najeto další 4500km celkem 9tis a zase sem 1cm pod ryskou. Zitra tam zajedu a uvidíme co oni na to. Nesetkal se s tím nikdo z vás???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    U mě to bylo v cca 12 000 km. Půl centimetru pod minimem. Viz zde. Od té doby se hladina chladící kapalina drží na stejné úrovni - v současnosti najeto 22 000 km.

    • Downvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já myslím, že nejlépe dotaz zodpoví Ekkar z Bastlírny - je to odborník především na Fabie 1.2 TSI.

    • Upvote 2
    • Downvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je třeba prohlídnout všechny spoje,ta kapalina to na sebe hned práskne , udělá se tam růžová stopa, centimetr pod ryskou za 4.5T je hodně málo ale bejt by to nemělo a u TSI jsem se s tím ještě nesetkal.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já myslím, že nejlépe dotaz zodpoví Ekkar z Bastlírny - je to odborník především na Fabie 1.2 TSI.

    tak než sa zapojí Ekkar,tak budem reagovať ja ;)

    -príčinou strácania sa chlad.zmesi u týchto motorov 1,2 TSI 77kw je vodné čerpadlo :palec2:

    -teraz v krátkosti prečo...vod.čerpadlo je ovládané podtlakom a chlad.zmes uniká cez podtlakové vedenie do sania..preto nie je vidieť nikde zretelný únik chlad.zmesi..

    a teraz teda počkám na reakciu Ekarra :p

    Edited by libero1071
    • Upvote 2
    • Downvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Od 09.11.2010 je u 1,2TSI zo záhadných dôvodov použitý nový typ čerpadla........ doteraz som nevedel prečo.

    Edited by lubikSK

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    lubik.SK- nevieš náhodou v čom je rozdiel ? Ja mám auto vyrobené 4.11.10 :feve:

    Edited by galeo

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To netuším, viem len, že vodné čerpadlo 03F 121 004 B bolo od 09.11.2010 nahradené 03F 121 004 D, tak som si myslel, že na to bol dôvod, len do predvčera som nevedel aký.... Tak nejako si myslím, že bude zmena v podtlakovom ovládaní clony rotora, ak motor nie je zohriaty, je okolo neho taký krúžok, po ohreve na prevádzkovú teplotu sa podtlakom zasunie a rotor môže čerpať kvapalinu. Asi "soudruzi z Boleslavi" podcenili rozdiel tlakov kvapaliny a podtlakovej komoroy. Pri zrýchlených testoch s prakticky stále zohriatym motorom sa problém nemusel prejaviť, lebo clona je prakticky stále zatiahnutá. Drobné úniky sa mohli objavovať práve pri pohyboch clony, čiže typickom mestskom jazdení.

    Edited by lubikSK

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Z toho som "lokša" :feve: .. aký to má praktický význam pri bežnom používaní motora ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Z toho som "lokša" :feve: .. aký to má praktický význam pri bežnom používaní motora ?

    Myslíš tu podtlakově ovládanou clonu? Odpověď je na obrázku - je to kvůli rychlejšímu ohřevu motoru,proto až do teploty 87 st. je vodní čerpadlo "nefunkční". To tvrdí fabrika. Ovšem v zimě jsem ten rychlejší ohřev motoru nějak nepostřehnul...

    post-32075-0-40136000-1309896024_thumb.j

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    ZDE si můžeš stáhnout celou tu Dílenskou učební pomůcku 1.2 TSI 77 kW z které je ten obrázek. ;)
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No tak to aj mne na Slovensku mizne chladiaca kvapalina a som dolial a zasa som si vsimol ze mam tesne pod min. a to uz mam 17000km a vyskakuje mi chyba EPC a elektroniky motora obcas ma to prepne do nudzoveho rezimu kde auto ide pomali ma obmedzenu rychlost ale potom je zas vsetko ok mal by som zajst asi do servisu ale to ratam ze tam auto stravy asi tak 2tyzdne :) zatial len zle skusenosti pocujem na TSI motory ja mam 1,2 TSi 77kw

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ferci7 - přečti si toto téma: EPC

    Abys nebyl jeden z adeptů na výměnu turba. Jeď s tím do servisu,ať se ti na to podívají.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pri 'olejovej' teme sa pisalo o tom,ze do oleja sa moze dostat benzin a tym olej vlastne pribuda.

    Moze sa stat,ze ubudajuca chladiaca kvapalina sa dostava do mazacieho systemu a tym padom je zjavny prirastok oleja na olej. ryske ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    TO Jairo:

    ak sa pýtaš konkrétne na motory TSI,tak zatial nemám info,že by u týchto motorov išla voda do oleja...skôr sa voda stráca cez podtlak vo vod.čerpadle... :p

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ano,myslel som motory TSI,kedze jeden taky mam.

    Jednorazovo sa mi stratila chladiaca kvapalina (asi 1cm) a sledujem si aj ci neubuda motoroveho oleja. Obcas sa mi zda,ze oleja je viac ako inokedy (merania robim na tom istom mieste a za rovnakych podmienok). Nie je ho vsak viac ako MAX.

    Preto ma zaujimalo,ci chlad.kvapalina nemoze unikat k oleju.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    U mě to bylo v cca 12 000 km. Půl centimetru pod minimem. Viz zde:http://forum.skodahome.cz/topic/93607-12-tsi-teplota-olejespotreba-oleje/page__view__findpost__p__1462887

    Od té doby se hladina chladící kapalina drží na stejné úrovni - v současnosti najeto 22 000 km.

    Hm,dnes kontrola a hladina je na značce MIN. Najeto 24 700 km...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Sice nemam Fabiu, mam Ibizu ST 1.2 TSI DSG, ale mam rovnaky motor a problem:

    Pri ~2000km chladiaca kvapalina 1 - 1,5cm pod min.

    -> nikde ziadna viditelna stopa po uniku, ziadna kaluz, ziadny flak

    -> olej ani sadze v chladiacej kapaline niesu

    -> v oleji ziadna voda

    -> kurenie funguje

    -> doliate asi 4 deci (G12++ 1:1 s destilovanou vodou)

    Pri ~3600km chladiaca kvapalina opat nizsie, neviem presne kolko, zrovna som sa vratil z 800km vyletu a bolo to cele rozhavene tak som okolo toho nespekuloval.

    -> rano prozrem kolko presne sa "stratilo" (za studena)

    -> cez tyzden skocim do servisu.

    Navyse sa mi zda, ze poslednych 300km zacalo mat auto okolo 2000rpm absurdnu spotrebu (inak povedane, ked jemne pridam v Dcku, ukazuje palubak okamzitu spotrebu 25l/100km, ked v Sku, ukazuje tak 12). Ale to si este overim zajtra ked budem sviezi.

    Edited by Ferisko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Po přijetí z dovolené cca 1700 km, byla hladina asi 1 cm pod min. Takže za cestu se vytratilo cca 3 cm. Byl jsem docela nervózné, ale stačilo povolit uzávěr od chladiče a kapalina opět stoupla a byla v naprostém pořádku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jj Já byl na minimu tak sem dolil na půlku a druhý den to vylezlo k horní rysce max. .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pred dovolenkou, pri cca 20 000 km, som mal chladiacu kvapalinu asi 0,5 cm pod min. ryskou. Po doliati a odjazdeni 2400 km je hladina stale rovnaka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    • Similar Content

      • By namorek
        Mám Fabii r.v. 2001, najeto cca 30 000 km a ještě jsem neměnil původní chlacící kapalinu.
        V jakém intervalu ji měníte vy?
      • By Romeceks
        Když jedu od 0 do 150 km/h  je jedno jestli na to šlapu nebo jedu úsporně tak teplota chladící kapaliny je pořad na 90°C.
        Jakmile jedu nad 180 km/h chladící kapalina mi klesne na 60°C  a to vše při venkovní teplotě 3°C (termostat, chlad.kapalinu, vodní pumpu jsou nový vyměněný a rozvody dělaný asi měsíc zpět) a když jedu zase min jak 150 třeba 120 nebo 90 tak se chlad kapalina vrátí zase na 90 °C.
        Plus přitom všem mi skoro vůbec netopí, i když je zahřátej na 90°C tak nezatopí, pouze lehký závan tepla... A od tech 150 km/h do 220 km/h fouká studený vzduch tak že mi jsem v autě musel sedět v bundě a byla mi zima na ruce a na nohy...
         
        Předem děkuji za rady je to opravdu záhada....
      • By boban1108
        Tak dnes mi to zahlásilo abych doplnil. Jednou sirénka, hláška a pak už jen červený trojúhelník. Asi 15km k pumpě. Víc to neotravovalo.
        Otevřu motor a hladina skutečně pod MIN. Otevřu víko, unikne trochu páry, odtlakuje se to (nebo natlakuje?, ale to je fuk) a rázem je hladina na rysce MIN. Přesto jdu koupit k pumpě kapalinu, ale než se po pár minutách vrátím, tak už je hladina 0,5 cm nad MIN. 
        Přesto dolévám, ale než se dostanu k rysce MAX, tak tam naleju tak 0,2 dcl, víc určitě ne. 
        Celé mi to připadá na palici. Kdybych jen zastavil, otevřel a zase zavřel, tak byl klid. Teplota chladící kapaliny soustavně na konstantních 90, žádný velký výkon, spíše naopak, poklidná jízda po okreskách. 
         
        Stalo se vám to už někomu? Příště už budu chytřejší a než budu dolívat, tak to nechám chvilku vychladnout a otevřu. 
         
        Stalo se mi to poprvé po asi 13000km. Motor 1,8 TSI. 
      • By nixberg
        cca při 18.000 km mi vyskočilo varování o nízké hladině chladící kapaliny, při kontrole opravdu byla v nádržce hladina cca 3cm pod minimem. Vím, že se šetří a z výroby tam dolévají tak na risku minima, ale překvapilo mě kolik jí zmizelo za cca 10 měsíců provozu. Stalo se někomu něco podobného? Mám podezření, že někde něco netěsní jak by mělo ...
      • By dc34
        Zdravím! :-)
        Asi dva roky mám průběžně drobný problém s padáním ručičky teploty chladící kapaliny. Poslední dobou už je to ale hodně často, ručička mi padá během jízdy několikrát a nebo neukazuje vůbec, takže jsem se rozhodl zkusit vyměnit čidlo chladící kapaliny. V nabídce jsou ale dva typy senzorů: dvou- a čtyřpinový, navíc čtyřpinový je ve dvou provedeních (větší a menší piny a navíc rozdíl ve tvaru přípojky...). Můžete mi někdo zkušenější poradit, které čidlo koupit pro Octávii 1.9 TDI 81kW, ASV, r.v. ´04?
         
        Moc díky!
    ×