Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Servisy 132 členové hlasovali

  1. 1. Servisujete pouze v:

    • Autorizovaném servisu Škoda
      35
    • Neautorizovaném servisu
      19
    • Garáži u domu
      56

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

15w40 do hatapky.. asi si to mechos spletl s favoritem...

Bežne by som na takú viskozitu nejazdil, ale keď je to auto garážované, tj. má málo studených štartov, jazdí dlhšie trasy a olej plní predpísané schválenie, tak by to malo byť v pohode. 

15W40 do  HTP..áhá..někomu dobře švihá.. 

Tak se taky přidam..Měnil jsem ve Fabii II rv. 2010 1.2htp motorový olej ( auto otce) Před rokem bylo na výměně oleje v Porsche Praha Smíchov a dával se vlastni zabalený Castrol 10w40 co plni danou normu a dava se tam od zacatku 3x1l. Za rok najeto 7tis a olej cernej jak v dieselu po 30tis. Z motoru jsem vypustil 3,5l oleje!!!! Takže maximalne odsali par deci a jeste to přelili. Náš olej si asi mechanik nechal pro sebe.Použil max jednu litrovku. Jinak si to nedovedu vysvětlit.

 

Doufam, že se moc nestalo tim přelitim, když v DP je napsano, ze pri preliti muže dojít k poškozeni katalyzatoru.

Svepomoci bohuzel nemam olej kde menit, tak musim v servise. Pri prejimce auta ihned jako prvni zkontroluju hladinu oleje, a barvu. Musi byt na ubrousku zlutohnedy a hladina tak maximalne v zahybu merky.

Tu vysku hladiny si fakt po servisakach kontrolujte, v provozu pak klidne na pumpe kdyz dolivate ostrikovace, na pumpe u stojanu je rovinka.

Upraveno od Xp3

  • 1 měsíc později...

Mám fabču 1,2 44kw 2009, koupil jsem ji jako nové auto. Od začátku jsem jezdil do autorizovaného servisu u prodejce, kde jsem i vůz koupil na záruku 4 roky. Z laika jsem se o auta začal zajímat a letos se rozhodl si vyměnit olej sám. Koupil jsem olej shell 10w-40, který mi tam celou dobu dávali a jak dolívám a měřím rysku, tak tam vlezlo téměř na chlup přesně 2,8l aby to bylo po horní rysku. Na každé faktuře od servisu mám plnění 3,3l je fakt že ryska oleje byla vždy o 0,5 cm nad limitem. Oškubával mě servis na oleji? Nebo je nějaká škodovácka příručka, která říká, že pro tento motor je lepší použít oleje více?

Upraveno od ranicek

Hlavní je si definovat, kdy ten olej měříš, zda u studeného motoru či ohřatého  :kol-17:

Nezapomenout na správné natočení měrky (žlábek na měrce směrem k sobě) atd atd

Tak měřím dle návodu k obsluze, auto stojí na rovince, a motor je studený. Na rysku se dívám určitě správně .  Přijde mi, že 3,3l oleje je hodně, to bych musel tu rysku hodně přelít. Při ceněně 330 Kč za litr se jim asi vyplatí to trochu přelít a něco si domyslet.

Filtr jsi vyšrouboval jako první?

Odšrouboval jsem víčko na motoru nahoře, vyšrouboval dole na olejové vaně, a pak povolil víčko filtru

 pomalu a dal mu čas, aby sám odtekl, pak to nechal vykapat dost dlouho. To tam fakt vleze 3,3l a je to po horní rysku?

Upraveno od ranicek

Když se to nechá pořádně vykapat tak by mělo.

Mně se do 1,2 htp 47 kW, vešlo 3,2 l a na měrce to bylo na konec čtverečků.

no tak ono spravně změřit hladinu oleje u HTP, to je zážitek

Hlavně z toho nedělejte vědu. Při měření na teplém nebo studeném jsem nezaznamenal rozdíl, který by stál za řeč. Když strčím měrku do motoru promáčknutím k sobě, tak naměřím jinou hodnotu (o cca 3 mm), myslím že proto, že měrka je ohnutá a nejde do oleje svisle (kolmo k hladině), za správnější beru vyšší naměřenou hladinu.

  • 2 měsíce později...

co tam má být jako origo mot. olej? 1,2 51kw bzg. je neco lepsi nej origoš?

Co takhle hledat?Jsou toho tady stohy.

no prave, stohy a co je pravda vybere kdo? mam tam ted omv 5w40 hl

Koukej se na normu kterou pro olej určuje výrobce! Není to 10W-40 ani 5W-40 ale to API, WV 501 00 507 00 aj ... je to na obalu lahvičky od oleje většinou na zadní straně dole.. Na googlu si najdi jakou normu potřebuješ pro svůj motor nebo to určitě najdeš i tu .. a podle toho vybírej .. za mě bych akorát dodržel 5w-40 a norma bude nějakých WV 505 0 nebo něco takového ... pohledej

 

A já teda do všech 3 aut o které jsem se kdy u nás v rodině staral a o některé starám dodnes kupuju oleje od SHELL ... někdo řekne předražené ale olej je důležitá část v motoru na tom se nešetří když chceš dlouhy km nájezd ..

Na stránkách výrobců olejů jsou vyhledávače, například Shell.

V mojom aute bol od výroby len Shell Helix 5W40.

  • 1 měsíc později...

0w30 pise shell? to je zajimavy. kde je pravda? kdo zvas dela ve skodovce v mlady bolce

On to Shell porad meni, pred 7mi lety doporucoval 10w40,jeste vloni 5w40 no a ted pure watter 0w30 no a za par let treba 0w10 :-D

jaky je rozdíl mezi normou vw 501 01 a 502 00?

502-ka je novšia, a nahradzuje aj 501.0x.

  • 1 měsíc později...

Někde sem slyšel, že když se s HTP jezdí s hustčím olejem 5W 40 VW 50200 50500 a pak si ten někdo řekne, že by jezdil na řidčí olej 5W 30 VW 50400 50700, tak mu pak motor nebude tak těsnit a olej začne vytejkat třeba guferama.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.