Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Servisy 132 členové hlasovali

  1. 1. Servisujete pouze v:

    • Autorizovaném servisu Škoda
      35
    • Neautorizovaném servisu
      19
    • Garáži u domu
      56

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

ten helix bych taky bral 5w40, nebo jeste castrol edge 5w40. myslim ze 5w40 je jasna volba má normu 502,00.

Shell HX6 10w40 a HX7 10w40 maji 502.00 take ;-)

  • 2 měsíce později...

Takže idem menit ulej už som ho raz menil na mojej fabii ii 1.2htp 44kw 2007 
Nieje to nič tažke 
Daval som 5w-40 a3/b4 magnatec castrol
V servisnej knižke som nenasiel aky olej tam davali A teras zas idem menit olej možem davat aj tento olej v pohode 
Moja jazda je taka že rozvazam jedla po meste takže cca 1000km čisto po meste za mesiac 
dakujem za odpoved 


 

Môžeš ho použiť, lebo papierovo vyhovuje, ale za tie prachy radšej kúp niečo lepšie.

Magnatec rada olejov od Castrolu je kvalitou dosť nízko, pozri radšej inú značku.
A vzhľadom na prevádzku by som sa zameral na oleje čisto ACEA A3/B4 a vysokou hodnotou TBN (nad 10).
A ak ako bonus môžeš ešte spraviť niečo pre motor tým, že mu dopraješ namiesto 5W radšej 0W olej.
V tvojom režime ti doporučujem výmenu oleja po maximálne 5-7 tisíc.

Tu 0W-40 bych ani tak neřešil. Stačí bohatě 5W-40, ale olej bych měnil max co 8 tisíc km. V tom městě to dostává záhul.

  • 3 týdny později...

tak jeste vaham jestli 10w40 nebo 5w40 . a jakou znacku vybrat. driv sem delal testy mrazuvdornosti,ale uz nevim jak me tenkrat dopadli a politika spolecnosti + černy trh to zas posunul jinam.

jestli nejlepsi nebude  5w30 neco o ni nas jedenkrate skolili,bylo to pro motor 1,8T vw ze tak jedine tohle,jinak to podělaš. že je prej tak přesnej,že musí myt tohle. jeho pocatecni vistozita neni mala ani velká. to se me líbí.

konecna viskozita by mohla byt lepsi,ale coš. netaham to pres 3000o/min. chtelo by to chladic oleje,nebo teplomer na hlavním mazacim kanalu a bylo by videt kolik ty motory chodej.

http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Viskozita

Dej 5w40!  Značku Schell,nebo Castrol.

..jakoze Valvoline, Total, Texaco a podobne je pleps? Shell a Castrol jsou 2nejpancovatejsi znacky oleju, prave temto dvoum bych se vyhl.. je hromada jinych znacek, ktere nemaji takove jmeno a jsou stejne dobre a je u nich jistota, ze nejsou pancovane.. 

to pawka :

 

dej Shell Helix Ultra 5W-40 a dál to neřeš :-)  stejný dává i škodovka ve výrobě.  Dá se koupit za 129,-/ litr, což je dobrá cena.

Upraveno od ski1961

Škodovka dá ve výrobě zrovna to co dobře koupí. Ale musí to mít VW normu. A tu sem u tý shell nenašel.

Tak já nevim kdo tu lidem tlačí do hlavy nějaký 5W 40. Správně bys měl říct pokud splňuje normu 50200 50500

Pavko, ona valna vetsina oleju 5w40 tuto normu splnuje.. bavime se o kvalitnich, znackovych olejech, tusim, ze elf snad tuto normu nesplnuje, ale elf je prednostne urcen pro Renaulty.. 

Ehm, ELF EVOLUTION 900 NF 5W-40.

 

P.s.: Podľa tvojej logiky sú potom oleje Shell prednostne určené pre Ferrari.

Upraveno od e1.

Třeba tím chtěl naznačit, že je to jako u Paraflu, které je primárně určeno pro Fiat, Iveco...., ale nevylučuje to použití jinde.

Elf je doporučenou/preferovanou značkou u Renaultu, ale nič viac. Inak ponuka olejov značky Elf je dostatočne široká na to, aby si v nej našiel olej do väčšiny áut. Stačí iba hľadať. Dokonca hore uvedený olej ani nemá zvlášť schválenie Renaultu.

 

Specifications
ACEA A3/B4 - API SL/CF
VW 502.00/505.00
MB-Approval 229.3
PORSCHE A40

 

když sem byl na školení ATE, tak všichni dělali brzdovku na hovno a jediny ate ji dela dobre,tohle nas školi v ate. bylo to dost presvedcivy,ikdyz sem tam sednul a rikal si,co tady delam,tak sem odesel a byl spokojen. ale vím že pravda je vzdycky uprostred. je ale pravda ze ate je hodne vpohode. paraflu je otazka hydrauliky a chlazeni, olej je selenia. 

 

jedna vec je ta specifikace,at kouknes kam kouknes,tak tam muže vlastne nalejt jakykoliv olej. jeste sem nenasel olej ,kterej by nesplnoval. proto to je tak nahovno. vsude se napíše všechno a pak je to svatý. to snad sou vsechny ty oleje stejný? asi jooo,jen se mění viskozita?!?

 

škoda že si nepamatuju to hrudkovaní oleje, v garaži sme mel sud s prazdnejma a tak sem v -15 nevim, sel zkoumat prazdny pixly,jak si stojej v mrazu. divil sem se jaky sracky jsou k prodeji. BP špička mezi olejáři hrudkovala!!!!

už nevim ale přesnosti. každopadně značka zklamala! jiny nevim brali sme orlen a bp a mogul. to chce v mrazu navstivit takovýhle místo v serrvisu a vidiš co kupuješ.

FYI: Ak BP, tak potom aj Aral a Castrol by dopadli rovnako. To sú totiž väčšinou identické oleje len v inom obale. Dá sa to pekne zistiť na základe technických listov, kedy každý z parametrov má na destinu presne rovnaké hodnoty.

pawka- A podíval ses na datum spotřeby? Může se už načlej sud s olejem skladovat v -15cti? Co vlhkost?

Upraveno od Mr.Pavka

datum spotreby byla dobra, brali jsme pouze to co sme spotrebovali. nadoby to byli ne 1litr a 4litry. sudovy sme nebrali. do prazdnych sudu od firmy na odpady,sme hazeli ty prazdny obali,ktere jsem prozkoumal. 

 

bp je petrolejarska firma. asi jako jedina v evrope ktera těží ve velkym. takze kazdej od ni nakupuje. takhle to ma hodne vyrobcu. 

  • 8 měsíců později...

Poměrně škoda, že to tu nyní tak umřelo. Přitom je toto vlákno u HTP naprosto zásadní a pomáhá si uvědomit, že včasná výměna oleje dokáže ušetřit desetitisíce za skočené rozvody, podpalování ventilů, repase hlav, překroužkování pístů, atp.

 

Rád bych se připojil a přidal své dosavadní zkušenosti a znalosti z užívání své Fábie II 51kW - rok 2011, inovovaný motor CGPA.

Auto mám asi měsíc, měl jsem před dvěma lety ještě starší Fábii z roku 2008 se 44kW HTP a s naprosto sociální výbavou - švihadla, bez klímy, atp.

Ta šla po roce pryč, protože motor byl hodně slabý a prostě celkově jsem neodhadl, že mi sociální výbava bude hodně vadit...

 

Takže ještě po peripetiích s Renaultem jsem přesně dne 16. 10. 16 koupil následující krasavici s naprosto poctivou historií a najetými 39.500 km.

Vůz vlastnil UniCredit Bank a jezdila s ním bankéřka, která mnoho nenajela a jak mi potvrdil servis, ke kterému auto každý rok jezdilo, byla Fábka využívána spíš jako vyloženě klientský vůz - jezdilo se ke klientům do firem, atp.

 

Jinak, dle servisky se na olej najelo většinou v rozmezí 9 - 12 tis km. Rozhodl jsem se, že provedu za pomocí detergentů režim proplachu, který nemůže u zánovního motoru ničemu uškodit a alespoň tak částěčně zneguji prasárny, které se v autorizácích dějí..

Při první výměně to byl černý, téměř dehtový humus, kterého navíc rozhodně nebyly deklarované necelé tři litry, ale asi 3.6l, takže nechápu, jak se jim to povedlo to tam takto natlačit. Každopádně vyměnil jsem olej, ujel asi 1.000 km a vyměnil znovu. Fotoreportáž, kterou tu sdílím je právě z té poslední výměny, na které lze vidět, že olej už není černý, ale stále je hodně hnědý. Každopádně takový proplach motoru hodně pomohl a nyní jsem od výměny ujel asi 1.500 km a olej je stále lehce nažloutlý a průhledný. A co se detergentu týče, použil jsem Motor Flush za 160 Kč. Účinnost? Těžko říct, zda to něco dělá. Je to na bázi nějakého lihu, takže něco to asi rozpustí. Každopádně před výměnou to tam naleju, nechám motor běžet na volnoběh asi 10 minut a poté vypustím olej.

 

Jinak menší info k samotné výměně:

1. Klíč na filtr je 36 a hvězdička na ráčnu je 6.

2. U filtru vyměnit také pryžový O kroužek

3. U výpušťáku vyměnit těsnící podložku za měděnou

4. Filtr povolujte po rysku, počkejte pár minut a poté zcela demontujte - díky tomu se vám zbytek oleje nevyvalí na altík

5. Před samotnou výměnou samozřejmě pořádně projeďte auto, olej nechte kapat alespoň půl hodiny a po výměně nechejte motor běžet alespoň 15 minut na volnoběh, než vyrazíte...

 

Good job :-)

20161129_135600.jpg

20161129_135623.jpg

20161129_135930.jpg

20161129_141437.jpg

20161129_141445.jpg

20161129_142458.jpg

20161129_142743.jpg

20161129_142912.jpg

20161129_142919.jpg

20161129_143145.jpg

20161129_143149.jpg

20161129_143226.jpg

20161129_143617.jpg

20161129_143644.jpg

20161129_143708.jpg

20161129_143913.jpg

20161129_144120.jpg

20161129_144310.jpg

Umřelo? 13 stránek je ti málo. Jinak máš to pěkné jen k bodu 1, hvězdice = torx, zátka má však klasický "imbus".

Nechápu kde jsi přišel k bodu č. 5.

 

Myšlen ten konec. Důvod ? " po výměně nechejte motor běžet alespoň 15 minut na volnoběh, než vyrazíte... "

Upraveno od Alma
edit:

souhlasit by se dalo akorát s tou první půlkou, teplý olej snáze vyteče

Já bych doplnil bod 6) Vypuštěný olej nechat odstát, pak opatrně slít a "prozkoumat" usazené zbytky. Ze stejného důvodu prohlédnout filtr.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.