Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

Tak dneska ráno jsem se dozvěděl, že kolegovi skočil řetěz u yetiho 1.8 tsi. A dokonce by měla být svolávačka, ale nevím konkrétně jestli jen motory 1.8 tsi nebo tsi obecně.

Aktualizace: svolávačka se týká pouze yetiho s motorem 1.8 tsi, s přesně daným postupem - kontrola rozvodů, v případě zjištění přeskočení řetězu se kontrolují tlaky jestli nedošlo k potkání. V případě že tlaky budou špatné mění se celý motor.

Editováno: , autor: lasut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

tak jsem byl s autem v servise, před tím mě požádali o číslo motoru a dva dny na to mně zdělili ať jedu s autem do nejbližšího servisu. Mam najeto 13000 byly mi měněny komplet rozvody. Nechci vyvolávat paniku, před tím i ted šlape motor jako novej, ale nadšen z toho zrovna nejsem. Ještě že je to v záruce.

Dotaz ?

Měnily Ti pouze řetěz nebo celé rozvody (řetěz, horní a dolní kolo, lišty, napínák).

Já se jen ptám, páč by mě zajímalo jak se mění to spodní malé rozvodové kolo na klice,

které je tam nalisováno zatepla !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mění se to komplet. Je to v opravné sadě: ozubená kola, šroub na to spodní kolo co je na klice, napínák, napínací lyžiny, řetěz. Známý mi to v servisu ukazoval a já žasl nad rozměry toho řetězu. Je fakt hodně tenký a velmi připomíná ten co mám na horské, kole. Další zvláštnost je hloubka ozubení na těch kolech, dle mého názoru jsou ty zuby málo hluboké.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to som zvedavý, ze ked mi ten retaz preskoci po dvoch rokoch (po zaruke) kto za to bude niest zodpovednost. Tiez som videl tie ozubene kolecka a zasol som ako to vobec udrzi tu retaz, aj bike to ma lepsie, to tam nemohli dat zdvojenu retaz?

Editováno: , autor: akubus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snáď by ste nechceli (...), aby tam bola režaz z Kamazu .. ? lol Ja mám 100 kg, na bicykli tenšiu reťaz a zaťažujem ju poriadne, zatiaľ drží .. :smich:

Jo a točíš na tom biku 6500rpm. Uvědom si co se stane, když vinou vytahání přeskočí nebo spadne řetízek ze šaltru na biku a co se stane, když přeskočí na rozvodu motoru, kde rotuje asi tak 10-15 kilo hmoty (klika, vačka, část hmotnosti ojnic, setrvačník + spojka) a dalších řádově kilo až dvě vykonává posuvný pohyb tam a zpátky po dráze od několika mm (ventily) až po zhruba 7cm (písty a část ojnic) - to vše až 100x za sekundu ... K tomu si připočítej změny otáček při provozu a při řazení, kolísání teplot až o 120°C (start při -20°C, teplota za provozu klidně přes 100°C)... Na biku ten řetěz má trvale teplotu okolí, neohříváš ho nad nějakých max. 40°C na slunci a pokud nejsi šílenej bajker, tak za mrazu sedíš i s kolem někde v teple. Ještě to chceš srovnávat?

  • Pozitivní 1
  • Negativní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a točíš na tom biku 6500rpm.

6500 som nevytočil zatiaľ ani na žiadnom aute a nejako ma to neláka, som kľudný vodič .. kol5

A to porovnanie s bikom som myslel samozrejme ironicky.. ;)

Ešte by ma zaujímalo, či nevie niekto doterajšiu históriu obmien, čo sa týka napr. reťaze, turba a podobne, či tie chyby neboli iba v nejakej určitej sérii alebo či je to všeobecný problém, lebo aj to by bolo dobré vedieť.

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam auto vyrobene 06/2010 ...pisal som do 5tich autoservisov autorizovanych...ci mi podla vin zistia ci nieje nejaka zvolavacka ohlaodm tych rozvodov...zatial z 3 mi odpisali ze este nemali problem s tzm motorom na ziadnom vozidle..nielen skoda...a ze podla vin nieje ziadna zvolavacka na vymenu ...len tolko :o) takze kludne jazdim dalej :o)

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek jsem byl na výměně oleje po 15.000 km. Hned jsem řekl "preventivně" přijímacímu technikovi o divném zvuku při startování, i když ve skutečnosti se mi to stane tak 1 x za měsíc. Podle jeho zkušeností je typický průběh selhání rozvodů u motoru 1.2 TSI takový, že se ozve kovový zvuk při startování a chrastění trvá klidně několik minut. Prý je to takový rachot, že to málokoho nechá v klidu. Takže u mého vozu to už dál servis neřešil. Jinak si ale prý mohu být jist, že dříve či později ŠA udělá svolávací akci na výměnu řetězu - je to prý hotová věc a otázka není zda, ale kdy.

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek jsem byl na výměně oleje po 15.000 km. Hned jsem řekl "preventivně" přijímacímu technikovi o divném zvuku při startování, i když ve skutečnosti se mi to stane tak 1 x za měsíc. Podle jeho zkušeností je typický průběh selhání rozvodů u motoru 1.2 TSI takový, že se ozve kovový zvuk při startování a chrastění trvá klidně několik minut. Prý je to takový rachot, že to málokoho nechá v klidu. Takže u mého vozu to už dál servis neřešil. Jinak si ale prý mohu být jist, že dříve či později ŠA udělá svolávací akci na výměnu řetězu - je to prý hotová věc a otázka není zda, ale kdy.

preco ti ho rovno nevymenili ked vedeli ze je problem s rozvodom??..ci to budu riesit az ked preskoci??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kongu svata pravda, jak maj dat neco zadara, tak to je jak kohoutek a slepicka na vsechno tisic papiru, resil jsem minuly tyden OII ktera vyplivla smrt po 230km .... vadna baterka otazka 5 minut, auto cekalo do druhyho dne, az nam tl povolej opravit....stat se to me tak to zenu az do wolfsburku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...