SteglikCZ Vloženo 5. Září 2011 Sdílet Vloženo 5. Září 2011 Čau všem, chtěl bych se vás zeptat na reakci brzd u vašich prvních octávek.Jelikož moje je první,kterou sem kdy řídil a jsem zvyklý z Felicie na něco jiného.Mám kotouče,na zadní nápravě buben. Jak přesně reagují ty ABS brzdy u vás?U mě příkladem rychlost 90 km/h a rázem sešlápnutí brzdového pedálu až na zem.Nějaké přetížení se objeví,ale ne vůbec efekt na který jsem zvyklí z Feldy.Ano kola se zasekla a dřel se plášt.ABS má nechat kola plynule dotočit.Ale mě to v klídku jede a fakt až dojede plynule.Žádné chycení nebo protukávání ABS.Možná je to jen špatný pocit,ani Filcku už nemám abych srovnal brzdnou dráhu.Ale prostě se bojím,že až to příjde,narád na dálnici tak prostě nezabrzdím.Mám jen špatný pocit či je vůle v brzdách či bubnu?Co auto dělá vám v této situaci? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 6. Září 2011 Sdílet Vloženo 6. Září 2011 Co se týče ABS tak zkus zabrzdit na mokré trávě nebo někde na štěrku. Co se týče účinnosti, tak zajdi na STK nebo někde kde mají zkušebnu brzd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 6. Září 2011 Sdílet Vloženo 6. Září 2011 Můžu ti v klidu říct, že ty brzdy jsou na 100% špatný, já když víc sešlápnu na pedál, tak jsem nalepenej na předním skle a ABS v pohodě začne pracovat i na suchým asfaltu. Jednou mou octu řídil děda, který má feliciu 1.6 a strašně se divil jak velký je rozdíl v brzdném účinku felicia vs. octavia (samozřejmě v tomto případě vyhrává octavia), takže jak už ti napsal Wojnar, zajeď na STK a nech si změřit brzdy a pak např. v servisu udělat kompletní kontrolu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SteglikCZ Vloženo 6. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 6. Září 2011 No tak díky.Tak je opravdu špatné.Na skle nalepený nejsem ani náhodou.Takže další věc na opravu.Ale díky za rady.Vyřeším to ted páč bych se stejně divil příští rok na STK,že sem neprošel.V tom horším případě,že sem nedobrzdil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 6. Září 2011 Sdílet Vloženo 6. Září 2011 (editace) Je dost mozne, ze mas nejakou spatnou kombinaci prednich kotoucu vs. desek. Kdyz bych si to sam neoveril na svem aute, tak bych neveril. Drive me Octavia taky brzdila tak nejak tupe. Musel jsem vazne dost slapnout na brzdu aby se neco delo. To podotykam ze jsem mel zanovni kotouce Zimmermann + desky ATE. Kde to asi nebyla idealni kombinace. Koupil jsem desky Ferodo premier a brzdny ucinek se razem zmenil. Auto zacalo lepe brzdit a hlavne z vyzsich rychlostech jak se trosku zahraly tak brzdily jeste lepe. ABS me fungovalo normalne. Coz u tebe asi muze byt problem v tom, ze mas treba zavzdusneny system, kdyz pises ze das pedal az na podlahu ! Zkusit auto poradne odvzdusnit a celkove zkontrolovat desky,kotouce a jestli to treba nekde netece=ztraceni brzd kapaliny ci mokre kolo od kapaliny. Edit: Co se tyka ucinku brzd, tak po koupi Fabie jsem zjistil, ze Octavia i kdyz jsem mel 4x kotouce, tak brzdila o 50% hur nez Fabia Je jasne ze vaha auta udela dost, ale na Fabii jsou brzdy opravdu ostre. Staci lehce polozit nohu, a uz to zacne pekne zabirat. Editováno: 6. Září 2011, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SteglikCZ Vloženo 6. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 6. Září 2011 To máš pravdu.Máme ještě Kia RIO dva roky staré.A to když si půjčím tak se bojím i tu brzdu používat.Malinkaté tuknutí a hned velmi ostrý nástup. V mém případě je to takto.Brzdovka sice neutíká.Kotouče nové asi rok.Ale nějaký ten základ od dílu elit.cz.Nevím co to je za značku.Desky jak by smet.Vzadu bubny zřejmě původní.Otázku zavzdušnění vyřeším až budu mít volný víkend.Taky se mi líbil jeden sportovní paket od Brembo.Ale ted spíše ladím vzhled. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 7. Září 2011 Sdílet Vloženo 7. Září 2011 Hm, tak já bych nejdřív ladil ty brzdy, aby později bylo co ladit i na vzhledu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SteglikCZ Vloženo 7. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 7. Září 2011 Ano to je jasné .Brzdy dám dohromady ihned.Myslel sem to tak,že dám přednost ladění vzhledu před Brembo sportovními brzdami.Asi to vyznělo jinak.Neboj,nejsem magor .Anebo co neubrzdím,neukecám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
schneefall Vloženo 10. Září 2011 Sdílet Vloženo 10. Září 2011 Taky mi to nějak divně brzdí.Když to srovnám se starým megane nebo fabii je to fakt slabota.Teď navíc při brždění vibruje volant + pedál takže asi budu muset řešit kotouče a asi desky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SteglikCZ Vloženo 11. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 11. Září 2011 (editace) Taky mi to tak připadá.Asi nejlepší prostě zajet na STK a hodit to na válce.Pak eventuelne začít řešit nejdřív odvzdušnění a pak realizaci kotoučů a desek eventuelně bubínek. Ale vibrace pedalů značí problem číslo UNO u octávek. A to zvlněný kotouč. Editováno: 12. Září 2011, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 12. Září 2011 Sdílet Vloženo 12. Září 2011 já si na brzdy u O1 po feldě chvíli zvykal nelze to zjednodušeně srovnávat, jak ti tu píšou začni v servisu na válcích a vizuální kontrolou opotřebení aspoň přeních brzd, odvzdušnění není taky marné popř. výměň pokud je tam dlouho. Mě ABS na touru pracuje až na hranici mezní situace, proťukávání abs jsem pocítil na extrémně hladkém asfaltu při brždění v prudší zatáčce plné nerovností nedaleko baráku při cca 40kmh případně na stejném místě na ledě a sněhu ale to je asi princip abs. Jinak o abs nevím že ho mám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SteglikCZ Vloženo 12. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 12. Září 2011 Dobrá.Dělám to všechno nějak postupně.Mám toho hodně dost na práci a samozřejmě ještě moje pracovní činnost,která mě živý.Takže tuning je jen z toho lepšího pocitu,že mám něco co ostatní ne a co jem si udělal sám.Do toho musím ještě všechno opravovat po předchozím majiteli a celkem i s úpravami už mě to stálo tolik co půlka auta.Úmor... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.