__Jenda Vloženo 22. Září 2011 Sdílet Vloženo 22. Září 2011 Zdravím, mám takový větší problém =o) Když je chladněji cca 13°C padá motor do nouzového režimu (začne blikat žhavení a píše motor do dílny, někdy vyskočí i kontrola emisí). Když je tepleji je všechno v pořádku. Většinou se problém projevuje když jde motor mírně do tahu nad 1 900ot/min (například : skoro rovná silnice na tempomatu 95 až 100km/h nějaká teréní vlnka a motor spadne). Když motor chcípnu a nasrtatuju vše OK (nečekaně =o)). A jede zase dál. Na diagnostice píše nedosažení plnícího tlaku turba. Jenže turbo už bylo změřeno a vše ok, pro jistotu vyměněn ventil N 75 který to nedělal, dále vyčištěno ultrazvukem, a veškeré vedení je těsné. DPF podle servisu taky v pořádku. Trasy jezdím delší. Ale jakmile je teplo nevím o tom ... najedu 5 000km bez problému pak příjde zima a mokro a na 80km se to 4x 5x sesype. Myslím se že kdyby to bylo turbo tak to bude dělat nezávisle na vnější teplotě nebo spíš naopak ... (studeného vzduchu tam nacpe víc). Ja si myslím že to bude něco elektrice. Radši bych zůstal u levnějších řešení jako váha vzduchu a tak podobně, podle servisu jsou varianty vyměnit turbo a pak ŘJ a než tohle tak to radši rozházím sám, ale nemám na to čas. OCTAVIA II 1,9 TDI PD DPF, motor BLS, najeto nyní 80 000km (mám jí cca 3tí měsíc, kupoval sem ji s 66 000km a nejspíš už to dělal předchozímu majiteli o čemž se zapomněl zmínit) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakub benes Vloženo 29. Září 2011 Sdílet Vloženo 29. Září 2011 zkouselo se jestli nezadrhava regulace?? Udelal bych log a pak hned vedel kde je chyba Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GusCZ Vloženo 3. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2012 Mám stejný nebo velmi podobný problém na Octavii RS 2.0 TDi PD 125kW, motor BMN, najeto 155.000 km. Trvá to už cca 20.000 km a zatím mi nedokázali v autorizovaném servisu pomoci. Někdy se stává, že auto nemá z nižších otáček (od cca 1.600 ot/min) výkon a velmi pomalu a neochotně zrychluje. Pokud nechám zařazenou danou rychlost (většinou 6ku), tak při tomto pomalém zrychlování začne blikat kontrolka žhavení motoru, maxidot zahlásí "motor do dílny" a spadne to do nouzového režimu. Po opětovném nastartování je vše OK. Pokud však při tomto pomalém zrychlování podřadím o jeden stupeň níž, dostanu tím otáčky na cca 2.500 ot/min, auto přestane "cukat a neochotně zrychlovat" a vystřelí normálně kupředu. Chci tím říct, že jsem schopen ovlivnit, jestli to do toho nouzáku spadne nebo ne a to včasným podřazením a vyhnutím se tomu stavu, kdy otáčky pomalu lezou nahoru na vyšší kvalt. Projevuje se to úplně stejně, jak popisuje kolega výše, tedy "Většinou se problém projevuje když jde motor mírně do tahu nad 1 900ot/min (například : skoro rovná silnice na tempomatu 95 až 100km/h nějaká teréní vlnka a motor spadne). Když motor chcípnu a nasrtatuju vše OK (nečekaně =o)). A jede zase dál. Na diagnostice píše nedosažení plnícího tlaku turba." S tím rozdílem, že jsem zatím nezpozoroval souvislost s okolní teplotou. Při diagnostice to napsalo: MOT6000 - (P0299) Regulace plnícího tlaku Regulační mez nedosažena - Turbodmychadlo vadné (kontrola regulace plnícího tlaku) K mému zděšení mi bylo řečeno, že mám turbo na výměnu, takže jsem ho nechal vyměnit s pocitem, že bude konečně klid. Jenomže ejhle, závada odstraněna nebyla a auto se chová úplně stejně. Tedy aspoň co se týká té závady. Dobré je, že výkon je s novým turbem o poznání lepší (když to teda zrovna nepadá do nouzáku ) Další návštěva servisu, další diagnostika a výsledek? Nedosažená regulační mez plnícího tlaku. Ovšem už bez nápisu TURBODMYCHADLO VADNÉ. Naopak, objevil se nápis SKRAT KE KLADNÉMU PÓLU, SPORADICKÁ ZÁVADA. Projevuje se to ale úplně stejně. Jeden z "techniků" dostal nápad, zkontrolovat elektroinstalaci, vedoucí od turba a našel odizolovaných několik drátů, které tedy zaizoloval, ale to nepomohlo. Prý doporučuje vyměnit komplet kabeláž... K tomuto problému řeším stále dokola další věc a sice to, že mi neustále zhasínají xenony, na obou stranách, střídavě levý, pravý. Už jsme vyměnil celkem tak 6 výbojek a na každé straně po jednom trafu... Stále se však stává, že světlo po nastartování nenaskočí a jsem tedy cca každé dva týdny v servise, kde mi vymění výbojku a světlo opět svítí. Diagnostika píše většinou výbojku (pokud to není trafo) a k tomu opět známý nápis PŘERUŠENÍ/ZKRAT KE KLADNÉMU PÓLU !! Nabízí se varianta, že tyto dva problémy spolu souvisí. Jak, to nevím, ale nechce se mi věřit, že by tohle nemělo řešení. Ovšem opravovat auto metodou pokus - omyl nepovažuju za ideální řešení. Proto prosím někoho, kdo má nějaký nápad, ať napíše svůj názor na celý problém... Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anihilator Vloženo 23. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2012 Ahoj. Zdravím všechny zoufalce co jim padá motor do nouzáku. Toto jsem řešil asi rok. Taky jsem měnil turbo cc3x. Tak jsem na to po čtvrté vlítl sám a ejhle. Závada banální a opravitelná za pár korun. Tato závada se projevuje jen u motorů s DPF filtrem. Za motorem je zpětné vedení výfukových plynů a na něm je takový plastový podtlak, který ovládá klapku v onnom zpštném vedení, tak že, když je zima je klapka ne jednu stranu a, když se motor prohřeje, klapku to překlopí na druhou. Uzavírá a otevírá to okruhy proudění plynů. Jde o tu plastovou baňku, kterou jsem měl propálenou nevím od čeho. Byla roztanená na jedné straně, a když začal fungovat podtlak tak onen měkký plad obalu nádobky to vtáhlo dovnitř a vznikl kráter jak sopka, ale dovnitř. Když motor vychladl onen kráter stvrdl a při další práci motoru se přez něj přecvakala membrána, která je uvnitř a tím se stal podtlak nefunkční. Kdyby se některý z techniků ve Škoda servise podíval přádně a neřešili to jen tím, že budou měnit turbo, tak by lidem pomohli a ne, že je budou ožebračovat a staré tuba dále prodávat za repasované. Tak, že neměňte turba je to zbytečné. Jak sem vložím obrázek, mám to i vyfocené. Jo ještě bych zapoměl, ta podtlaková nádobka se špatné shání, dá se to koupit jen jako celek s tím potrubím co nepotřebujete k výměně. Ale je vyčůranost servisů a výrobce. Nový díl stojí kolem 6titisíc, ale vy z toho potřebujete jen ten podtlak, který stojí max 200kč, výc bych za to nedal. Já to sehnal na vrakáči za 1800, dost, ale dobrý byli i dražší. TAk , kdo bude chtít fotku pošlete email a nebo mi napište jak se sem dají dát fotky a dám to sem. Čau. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lewi_cz Vloženo 18. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2012 Zdravím všechny z chybou P0299/ VYŘEŠENO!!!! Po složitém zjišťování všeho možného, přes výměnu všeho co mě každej chytrák v servise řekl, jako turbo je v h....., to musíte vyměnit váhu, regulace komplet, elektroinstalace nejlépe taky, si myslím po třech zkušebních dnech,že je vyřešeno. Na hadici mezi intercoolerem a turbem nebo možná je to hadice z cooleru je na horní straně trubky,plastové trubky nějaké čidlo, nevím jak se jmenuje, ale důlležitý je, že po vymontování bylo toto čidlo celý od oleje. Po vyčištění, odmaštění a opětovné montáži nazpět motor vyloženě ožil a nedělá to už vůbec nic!! Toto řešení sem se dočetl na nějakým anglickým foru není to z mé hlavy, co je důležitý, že to funguje. Až to vymontujete bude vám to dávat smysl, že to může být opravdu ono. To čidlo neprohlížel nikdo ani v autorizovaným servise, každej mele turbo turbo. Na čidlo se musí od spodu z vršku to nende a přidělaný dvěma torxy na vrchní straně trubky. Sice přístup jak k penězům a je to neviditelný čidlo,nikdo nevěděl že tam něco takovýho je. Celá oprava max. 15-20min Držím palce a napište kdo to zkusí jestli to pomohlo. Nechodím sem denně takže kdyby někdo chtěl radu tak mě zastihnete na emailu ivantisovsky@email.cz Octavia II RS 125Kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
scholles Vloženo 19. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2012 Zdar kluci. Jsem tu sice jen hostem, páč mám Passata B 5,5. Může to být i dalšími příčinami, jako jsou podtlakové hadičky. Nevím jak Škoda,ale je to úplně stejné snad,tak většinou se hadičky prodírají o plast motoru, nebo o vše o co se třou a když je stěna hadičky už tenká, tak při podtlaku se hadička smršťuje a tím zneprůchodňuje tlak systému. Sám osobně jsem si měnil hadičky už dvakrát (najeto 220tis.). Pak kamarád řešil na Superbu,podobnou věc,jak uvádí kolega,který se domnívá,že závada je v elektrice. Závada se projevovala tak,že při studeném motoru vše o.k. Po ujetí cca 50km se rozsvítili kontrolky nebo jen žhavení a motor zhasl. Po chvilce nastartování vše o.k. a zase po pár km problém. Pořád stejné problémy se zhoršovaly až tak,že nemohl auto používat na větší vzdálenost jak 30km od bydliště. Závada - povolující se kostra na hlavní jednotce vozu. Dotažená matice a vše o.k. Třeba jsem to tu psal zbytečně a pak se omlouvám,ale příčin kolem toho je spousty,kdy ani wag neřekne kde je přesně problém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luca01 Vloženo 21. Únor 2019 Sdílet Vloženo 21. Únor 2019 Zdravím mam podobný problém. Mám wv passat 3c 2.0 125kw. Měla jsem to v servise kde to stalo 3mesice vyuctovaly 20tis a dostala jsem auto ještě v horším stavu domu. Prý děláno nove turbo atd. Dala jsem to do jiného servisu kde zjistily té par věci co byly nauctovane tak dělaný nebyly. Takže další peníze mnoho dalších věci menenych od váhy vzduchu po egr ventil vše nove a auto stále při vyšších otáčkách padá do nouzaku. Naposledy při 110km/h na pětku do kopce. Auto ma sílu velkou. Už nevíme co s tím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hex89 Vloženo 15. Duben 2019 Sdílet Vloženo 15. Duben 2019 Zdravím Vás, mám Octavii 2, 1,9 tdi 77KW BLS s DPF, rok 2008, najeto 240 tis a asi před půl rokem auto začalo škubat při přidání na 5-ku při cca 1600 ot. do 2000 ot, poté klid, mechanik zjistil špatný vstřik na 2. válci, po vyndání byly všechny vstřiky vyčištěny, přetěsněny a vráceny, chod motoru ok, po asi 2000 km stejný problém, elektrikářem zkontrolován kabelový svazek ke vstřikům, zjištěny špatné hodnoty (nejsem elektrikář), vyměněn kabelový svazek ke vstřikům, auto jako kdyby chytlo druhý dech, cukání se úplně nevytratilo,ale bylo to o 100% lepší, dalších cca 2000km jezdilo takřka bez problému, poté ale začalo padat nepravidelně do nouze - začne blikat žhavení a napíše motor do dílny. Když se tento problém začal objevovat, tak diag. psala regulace plnícího tlaku -horní mez nedosažena, mechanik vytáhl turbo, zjistili jsme, že regulační ventil je ko, do toho střed turba ko, turbo bylo zrepasováno a vráceno zpět, k tomu vyměněn ventil N75, zkontrolovány hadice k turbu, váha vzduchu ok, DPF vyčištěn a zkontrolován v odborném servisu+nový snímač diferenc. tlaku,po této opravě auto jelo perfektně, ale za krátkou dobu zase padání do nouze, k tomu se přidaly špatné teplé starty. Mechanik na základě diag. zkontrolovat EGR ventil, který se zdál být přidřený (proto ty špatné teplé starty), přes VAG byl EGR odpojen(cca před měsícem), starty ok. Bohužel po ujetí asi 500km zase padání do nouze. To jsem si začal všímat, že to dělá za určitých podmínek, auto musí být studené (alespoň den nejezdit), start proběhne ok, po rozjetí už cítím, že se mu nechce do otáček, je líné, po najetí na okresku dám tempomat na 100km/h a za cca 5 min konstantní jízdou auto spadne do nouze, přikládám k tomuto výpis z diag., pokud nejedu stabilně, tak se nic neděje. Když se auto zahřeje,po vypnutí a zapnutí motoru jede bez problémů, jako kdybych sedl do jiného auta, v klidu vytáhne na 180km/h, do nouze nepadá, turbo tlačí s přidáním plynu, ale zase jde od motoru pisklavý zvuk (netěsnost?) ten jde slyšet především na 1,2,3 st. (zatím jsem s mechanikem neřešil, dělá to cca týden), před tím ještě vyměněno podltakové čerpadlo za mechanikovo (které by mělo být ok), stav bohužel pořád stejný, budu vracet původní. Bohužel mechanik si už také moc neví rady. Kvůli tomuto problému jsem dal do auta již cca 30tis, tak budu rád za každé navedení jak toto vyřešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ka_r_los Vloženo 15. Duben 2019 Sdílet Vloženo 15. Duben 2019 Uživatel @Stringo měl také problémy s turbem a nakonec to byla vadná ECU motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maser555 Vloženo 11. Březen 2021 Sdílet Vloženo 11. Březen 2021 (editace) V 23. 7. 2012 na 15:47, Anihilator napsal: Anihilator Ahoj prosím o fotografii mladej má stejný problém po výměně všeho co se na motoru dá vyměnit auto při zátěži padá do nouzáku .Vyměnily jsme všechny čidla ,repas turba ,egr klapku dpf filtr lamdu prostě všechno turbo prý dává 1.4 tlak a má dávat 2,2 tak jediný co zbývá je to očem píšeš tak dík za informaci. Martin Novák Mistsubishi lancer 2008 DID 103 kw Editováno: 11. Březen 2021, autor: Maser555 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.