Přejít na obsah

Km - maximálka


Hanux

Doporučené příspěvky

Dobrý den, ahoj,

mám dotaz. Zkoušel jsem projet všechny topiky v této sekci a nic jsem nenašel. Zajímalo by mě, kolik dokáže 50kW 1.4 MPi ujet, než totálně umře. Chci kupovat právě 50kW, která má najeto něco kolem 216 000 km a potřebuju vědět, jestli s tim najedu jen 40 000 km a na 250 000 km mi auto už nenastartuje a nebo jestli s tim můžu vesele drandit do 500 000 km a motor bude pořád v cajku. Popřípadě mě zajímá, co se pak bude po těch 216 000 km hodně srát, co se bude měnit a jestli to má vůbec cenu kupovat takovou káru.

Dík moc borci za odpovědi a reakce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

konkrétne s týmto motorom (1,4mpi) vela skúseností nemám ale zažil som ho parkrát v podobe 1,3mpi/bmm 50kW vo Felde, kde samozrejme mal svoje muchy ale inak to bol motor ktorý v pohode nabehal 300-350tis km bez vážnych zásahov. Velmi kritické pri tomto motore je tesnenie pod hlavou, ktoré sa velmi rado poddá a potom sa len človek nestihne diviť, kam mu mizne voda. Velká výhoda tohto motora je, že sa dá stále relatívne jednoducho odpraviť len s pomocou obyčajnej TONA sady.

Či má cenu kupovať takéto auto? Závisí od jeho ceny, ktorú si pýta majiteľ a v akom stave je aj ostatok auta, lebo motor nie je všetko. Ten počet km je relatívne dosť velký na to, aby auto už zažilo tri rôzne podvozky, minimálne dve spojky, štyri brzdové sady atď. Pokiaľ majiteľ na týchto veciach šetril (čína, turek, poľak), tak sa môže stať, že z auta bude studňa na peniaze a nebudeš sa diviť, čo si všetko vypýta.

Treba zhodnotiť jeho celkový stav ale motora by som sa isto nebál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za příspěvek. Dedná se o http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/skoda/fabia/9523428. Podle cebie má ale nalítáno víc. Proto těch 216tis. Díky cebii jsem také zjistil, že auto bylo pravidelně servisováno, ale jde o to, jakým způsobem. Po prohlídce určitě zjistím víc. Mě zajímalo hlavně, esli se mám do prohlídky vůbec pouštět, esli ten počet km stojí eště za prohlídku a pokud by to bylov cajku, tak do toho jít.

Eště jednou díky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tá cena sa mi zdá relatívne vysoká za auto, ktoré evidentne nemá veľmi jasnú históriu plus si treba uvedomiť, ze je to dnes už 12ročné vozítko, čo je fakt dosť.

V ďaľšom prípade by mne osobne (ale toto neber objektívne, len môj dojem) prekážalo, že auto má celkom dost "zbytočných" zásahov ako napr. menené podsvietenie, budíky a palubovka z faceliftovej verzie, "tuningová" maska atď. Mne osobne takéto zásahy vadia a mám radšej, pokiaľ je auto v pôvodnom stave a len kvalitne servisované.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný názor jako PaveloSK.

Hlavně by mě vadily ty budíky neb tam je potom možný nájezd na km v niveč....auto mohlo mít na staré budíky třeba 100000km a s novými budíky najeto pak dalsich 166000km a nikdo ti nedokaže kolik má opravdu najeto.

Cena je přemrštěná a to se bavíme samozřejmě o škodovkách a tak to určitě myslel PaveloSK, vždyť ceny se pohybují u Fabii 50kW na cca. 40000kc.

Než ale 50kW bych ale vzal 44kW. Jel jsem v obou autech. 50kW ma sice víc výkonu a asi i větší maximalku, ale 44kW ma lepsi reakce na plyn, a lepe reaguje od spodních otáček. Oba ale tyhle motory jsou OHV, coz je klasicka skodovka 100MB, 120, Favorit, Felicie s inovacními upravami.

Jestli ti jde o výkon, radeji ber motor VW 55KW 16V nebo nejakyho diesela.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabie za 40.000kč? Závidim vám.. u nás sa občas neboja za takúto cenu predávať Felície 50kW.

MPIčkové Fábie začínajú tak okolo cca 59.000kč (prerátane cez EUR), nuž všetko sú to max rv2001 a občas dosť pofidérne ale občas sa nájdu aj velmi zachovalé kúsky. A akékoľvek fábie (či už MPI alebo už HTP) rv 2003 a viac pod cca 90.000kč zohnať len veľmi ťažko..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to bych chtěl teda vidět fábku 50kW za 40 tis..i za 50 tis bych jí chtěl vidět, trošku v náký výbavě ale..aby to nemělo švihadla a bylo bez centrálu na DO. Jako pokud mi najdete nákou 50kW fábku, která má málo nalítáno, tak budu jedinně rád. Ale jak říkám. Centrál na DO podmínkou a s tím související další věci..el. okna a el. zrcátka. Aspoň výbava comfort. A těma budíkama..myslel jsem, že km se ukládají jinam a že palubovka je čte někde z náký paměti pro ŘJ, tže když přehodim budíky, tak se mi natáhnou data z náký tý paměti. U mechanických čítačů km bych to chápal, ale u el. budíků, jsem myslel, že je to jinak. Z cébie jsem vyčetl km do roku 10/2010 a jezdil od roku 2003 přímo úměrně..cca 20 000 km za rok. Tže to má cca 200 000 km..jen odhad. A mě právě zajímalo, esli to je moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fajn,,,tak vysvetli, kdyz vymenil budiky za novejsi a ma na nich 166000km....auto ale ma pry podle Cebie 214000km, tak jak to je? :kol-44:

Každopádně se vrátím k otázce. Motor 1,4 MPi nema problem najezdit treba 300000km a zaroven si myslim, ze se kazdy motor da odrovnat daleko rychleji.

Vše je o údržbě motoru a stylu jízdy předchozího majitele.

Motory MPI s 2 lambdami jsou na provoz horsi nez s jednou lambdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako ved ja sa nechcem hadat len mi to pride cudne, ako ked ja teraz pridem do skodovky a poviem ze chcem nove budiky tak budem mat 0km?? Ako ono by mozno dalo za pravdu aj to ze fabiu bez budikov nenastartujes ale to som si myslel ze bolo koli bezpecnosti ze ked nevidis rychlost alebo tak ale mozno to je koli tym km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prinajmenšom isto zaujímavé.. S menením budíkov mám skúsenosť len na Felicí a vzhladom na to, že Felda má mechanické počítanie, tak si vieme predstaviť, ako to funguje tam.

Haski - ešte vždy mohol ten počet km stiahnuť cez diagnostiku, čize toto nie je úplne pádny argument ohladom výmeny budíkov.

Celkovo sa mi ale tieto zásahy nepáčia, lebo Fábia je podľa mňa auto už s veľmi citlivou elektronikou, preto sa mi tieto zásahy naozaj nelúbia, hlavne pokiaľ boli robené neodborne.

A osobne by som oželel elektrické ovládanie okien (viac menej až teraz do príchodu SX4ky nebolo nikdy doma auto, čo by malo niečo v elektrike alebo malo klímu.. a prežili sme hory, doly, chorvátsko, grécko, slovensko atď) a kľudne jazdil aj so švihadlami, len radšej by som kupoval auto, z ktorého mám dobrý pocit, čo sa týka technického stavu. (centrál a DO je samozrejmosť, ale to má už temer každé auto)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mam zkušenost a paradoxně to bylo na Slovensku, kde máme příbuzný (BA) (ale už je to asi 10let, co se to stalo),.

Auto stálo přes noc mezi paneláky a ostatními auty na parkovišti. Čistě náhodou jsme si všimli večer, že u auta někdo je s dalsím autem a než jsme přisli k autu bylo vypáčené a ukradené budíky. Podobné auto tam potom pozdeji jen projizdelo...SPZ jsme ale nevideli a postavy nepoznali.

Každopádně si myslím, že ty budíky nakodujou na svuj klicek nebo imobilizer a na podruhe přijedou a odjedou s autem.

Nicméně jsme u škodovky dostali budíky nove s 0km. Budíky myslim pres diagnostiku Tacho nakodovat muzes, ale nemam zkusenost jak se to oficiálně dělá.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle se tu taky už někde řeší. Budíky jdou nakódovat a nastavit jakýkoliv stav km. Když ti dávají nové budíky tak podle servisky nebo podle toho co si pamatuješ kolik jsi najel by ti měli km nastavit. Nejde přeci aby jsi s autem najel 150 tisíc a pak po nehodě ti dávali nové budíky a dali ti stav 0 km. Nebylo by to pak divné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malý OT k budíkům:

Kdysi změ měnili budíky na FI. Nechalo se na nich 0 km. Ale citace Bobika kterej je montoval: dávno tomu pradávno, když se tyhle budíky kódovaly do Hráška, tak padla na Michala otázka.... Jaké nastavit km a Michal chtěl nechat nulu ;) Aby se jelo od nuly ;) Nastavit tam počáteční 110 tisíc byla jen otázka toho vyťukat to na klávesnici pc ;)

Takže de všechno. A to sem si myslel, že už to sou ty vylpšený aby km nešly měnit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já taky přidám něco k budíkům.

Počáteční stav u nových budíků nastavit jde, celkem logické pro případ výměny ve starším autě, ale jen do najetí 100 km nebo tak nějak pak už ne.

A pak, nastavit jakýkoliv jiný údaj kdykoliv jindy lze i později. Jinak by se "nestáčely" tachoše, ne? Ale tohle je do jiné diskuze :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1.4mpi AQW 50kW verzi, 2001, 280k km. Auto jezdí převážně město/dálnice(130-140).

Kilometry jsou reálné, je to firemní auto.

Spojku jsem měnil poprvé 270k km (připadá mi to nereálné, ale v servisní knížce zápis není).

250k km těsnění pod hlavou a uchycení pravého předního tlumiče.

Pak jsem ještě od 230k km řešil problém s mechanizmem řadící páky, jediná záváda, která v podstatě auto vyřadila z provozu.

Spotřeba 5.9-10.1l :) podle stylu jízdy. Olej nedoplňuji vůbec a vůbec neubývá.

Auto je dle mého názoru poměrně spolehlivé, opravy levné. A motor je naprosto v pohodě, pokud si člověk hlídá ono těsnění a trochu ho udržuje, není podle mě problém. Jel jsem s taxikem se stejným motorem, 490k km :) ale říkal, že na půl milionu auto pošle z kopce, že kastle se už nedá levně udržovat. Motorově prý bylo naprosto v pořádku.

Ve firmě jsme všechna tyto fabie kromě té mé prodali, byla to chyba. Místo nich se koupily nové 1.4tdi a to je katastrofa. Nejede to. Díky bohu za MPI :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spojku jsem měnil poprvé 270k km (připadá mi to nereálné, ale v servisní knížce zápis není).

250k km těsnění pod hlavou a uchycení pravého předního tlumiče.

Pak jsem ještě od 230k km řešil problém s mechanizmem řadící páky, jediná záváda, která v podstatě auto vyřadila z provozu.

A můžu se zeptat, kolik stála čistě ta práce výměny spojky? A možná i ta práce těsnění i když u motorů OHV je ta výměna snazší ne? A ta závada s mechanizmem řadící páky bylo co ve finále? A na kolik vyšly ty díly + oprava?

Dík moc za info :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsem s taxikem se stejným motorem, 490k km :) ale říkal, že na půl milionu auto pošle z kopce, že kastle se už nedá levně udržovat. Motorově prý bylo naprosto v pořádku.

Ve firmě jsme všechna tyto fabie kromě té mé prodali, byla to chyba. Místo nich se koupily nové 1.4tdi a to je katastrofa. Nejede to. Díky bohu za MPI :)

Nerozumiem. Aké mal problémy s kastlou? Ved toto už nie je Felícia, ktorá Ti hnije pred očami.. kde motor šlape furt ale pomaly sa okolo neho rozpadá celá karoséria.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A můžu se zeptat, kolik stála čistě ta práce výměny spojky? A možná i ta práce těsnění i když u motorů OHV je ta výměna snazší ne? A ta závada s mechanizmem řadící páky bylo co ve finále? A na kolik vyšly ty díly + oprava?

Dík moc za info :)

Spojka byla celkem za 2500Kč, práci z toho nevím. Těsnění jim zabralo dost času (o dost víc, než předpokládali, asi týden). Cenu neznám. Řadička měla prý prasklé uchycení táhla (byla natvrdo zařazená 2, řadička se hýbala "naprázdno", servismanovi se ale povedlo úspěšně zařadit i zpátečku :) ). Tam to bylo za 2000Kč.

Přesné ceny ani práci/díly neznám, je to firemní auto, takže pokud něco nesvedu sám, odvezu do servisu a pouze oznámím, co se opravuje. Na ceny se pak orientačně ptám.

Celkem vyšly opravy+pravidelný servis+pneumatiky za 32tkm na asi 25t Kč. Pneumatiky z toho dělají skoro 8. Když vezmu cenu auta, když jsem jej fasoval, tzn. 10 let staré, 250tkm nalítáno, a připočtu cenu paliva 2-3Kč podle stylu jízdy, nepřipadá mi ta koruna do servisu jako nějak likvidační. V podstatě, pokud by člověk jezdil plynuleji a 110 na dálnici, na 6 litrů se vejde a opravy má tak potom zadarmo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tehle motoru se neni ceho bat. Musi s prehledem pri slusne udrzbe prekrocit 300tkm. Jinak je to takrka nesmrtelny motor svou konstrukci + ma rozvodovy retez, coz je obrovska vyhoda.

Ja mam uz na sve Fabii pres 223tkm, a motor slape velice dobre :) Dokonce ted jezdi na Mogul 5w40 a olej i pri takovem najezdu vubec nemizi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predvčerom, keď ma kontrolovali policajti, tak som im nakukol do auta na tachometer (mali krátku Fábiu MPI) a svietilo tam čísielko 324tis km. Servisnú históriu mi nevedeli povedať, lebo ten policajtík za volantom bolo také mladé ucho, že keď toto auto šlo do služby on ešte asi najskôr drel nohavice na základnej škole ale môžme podľa mňa smelo usudzovať, ze toto vozítko nevidelo iné než naše bratislavské rozbité cesty..a evidentne stále funguje :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...