Přejít na obsah

Miznutie oleja


Doporučené příspěvky

Zdar pani,

mam mensi problem s miznutim oleja na svoj Skode Fabia I 1,9 TDI r.v. 2001 motor ATD. Pod autom je mlaka oleja, cca 0,5 - 0,7l na 1000 km. Prakticky cela zadna strana motora je od oleja a steka to po olejovej vani dole.

Spravil som par fotiek ked som po autom lezal.

Neviem absolutne odkial to moze miznut, bohuzial som nedokazal z leziacej polohy vycistit vsetko nakolko som nedosiahol na to.

Vyfukove plyny nie su ani cierne ani biele. Sice teraz v zime ma kazdy biely dym, ale olej naskor mizol skor, len som si myslel ze tolko oleja zerie. Dym pocas letnych mesiacov biely nie je. Motor sa nepriehrieva, hadice chladiacej kvapaliny netvrdnu.

Na miznutie oleja som prisiel som na to az ked som zacal parkovat v garazi.

Neviete mi poradit cim to moze byt?

Dakujem za rady.

P.S.: Vela ludi mi uz vravelo ze to moze byt tesnenie hlavy valcov nakolko tesnenie veka ventilov je uz vymenene. Cisto teoreticky ak to je tesnenie hlavy valcov, co stoji taka oprava a co vsetko je potrebne vykonat pre kvalitne vymenenie tesnenia hlavy valcov? Predpokladam ze len vymenit tesnenie nepostacuje.

post-52216-0-74624800-1327941991_thumb.j

post-52216-0-94136500-1327942022_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mrkni na mazání turba - přívod oleje, zda není trubka prasklá, nebo zda není povolená zajišťovací matice - je to málo pravděpodobný, spíš jen aby se to vyloučilo (někdy se stane, že se povolí v převlečné matici, nebo dole přímo u turba)...co oddych ze sání, není vysunutej? z něho taky dokáže vytéct oleje až až...

takhle jde vidět prd, ale příjde mi, že ti to chčije úplně z vrchu, jakoby právě z oddechu....jestli to nebude mazání turba nebo oddych, tak pak už mne napadá leda to těsnění...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pravdu povediac, ta mlaka po autom v garazi fakt vyzera na 0,6 litra, takze fakt predpokladam ze motor zozerie len maloco. Moj predpoklad je najskor 0,05 - 0,1litra oleja na 1000 km - taka standardna spotreba. Ale fakt neviem, aspon mne sa nezda ze 05, litra vytecie cez to tesnenie do motoroveho priestoru. Rozobrate som to sice nevidel, takze moj subjektivny nazor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto som kupil ked malo cca 145000km. Tesnenie som menil u znameho v servise cca pred 1500km, ale fakt som s nimi spokojny nebol, tak som siel do ineho po odporucani znameho, brata majitela autoservisu.

Akoze moze byt ze v prvom servisy ma osklbavali, takze najskor to menene nebolo.

Prve zistenie v novo servise je ze tesnenie veka ventilou, ale zajtra sa s tym este prebehnu, zdvihnu a pozru, resp. si to skontrolujem na rampach sam ze ako a co spravili.

Akoze to tesnenie ma netrapi, to je lacna zalezitost, s vymenou do 30 eur maximalne. Len mi to nejako nejde do hlavy. Ale podla vsetkeho by sa mi fakt zislo pozriet zapojenie celej olejovej sustavy. Pripadne vie mi to niekto vysvetlit preco az tolko oleja moze uniknut? Ved cez ventily neverim tomu ze unikne tolko oleja, resp. ako sa ten olej ktory unikne cez ventily vracia spat do olejovej sustavy.

Editováno: , autor: onder
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze:

tesnenie nove, kompletne vycistene spoje medzi hlavou a vekom pred zalozenim, vycistenie zaolejovane casti.

Tesnenie zalozene.

Olej tecie z praveho horneho rohu spod tesnenia veka (pohlad z predu auta).

Vyzera to tak, ako keby tesnenie nedoliehalo ako ma.

Napady?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to opravdu teče mezi víkem a hlavou, tak prostě bych to typoval, na špatné očištění dosedacích ploch a nebo tam může byž v horším případě nějaka prasklinka. Ještě je možnost, že nějaký závyt na té straně je stržený, neodborným dotáhnutím a tím pádem to nelze 100% přitáhnout a výsledek je takový, že ti to teče.

Navrhuju,překontrolovat dotažení šroubu, jestli budou ok, tak sundat víko a pod těsnění normálně dát i kvalitní těsnící tmel a nemůže už nic téct. když bude nějaký závyt posmrti, tak je to jasné a bude to trochu víc problematické.

Editováno: , autor: Grym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to opravdu teče mezi víkem a hlavou, tak prostě bych to typoval, na špatné očištění dosedacích ploch a nebo tam může byž v horším případě nějaka prasklinka. Ještě je možnost, že nějaký závyt na té straně je stržený, neodborným dotáhnutím a tím pádem to nelze 100% přitáhnout a výsledek je takový, že ti to teče.

Navrhuju,překontrolovat dotažení šroubu, jestli budou ok, tak sundat víko a pod těsnění normálně dát i kvalitní těsnící tmel a nemůže už nic téct. když bude nějaký závyt posmrti, tak je to jasné a bude to trochu víc problematické.

Vdaka za nazor.

Prasklinu som nikde nenasiel na viku aspon. Na zavitoch takisto nebolo nic vidno ze by boli zodrate.

Mal si na mysli prasklinu na veku, alebo na hlave? Hlava strasne pochybujem ze by bola prasknuta, skor to veko. Nikde som ale nenasiel ceny noveho veka ventilov.

Ako vravil, s mechanikom sme prasklinu nenasli, tesnenie je nove, ziadne popraskania. Tesnenie ako aj stycnu plochu sme vycistili cisticom brzd. Na tesnenie sme davali este aj tesniaci silikon, ale moze byt ze ho nebolo az tolko.

Ktory tesnaci tmel mas na mysli? Osobne som pozeral toto:

http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5835877;5835898;5836000;5839831;5839850;5839851|CT=5|PCT=4|CUR=2|EM=False|PGS=20|PT=0|PDID=254562|PVT=1|SHT=1|SD=0|ST=0|LNG=0|

Docital som sa ze tento tmel treba dat pod tesnenie, na sruby + po dotiahnuty vika este najlepsie okolo celeho veka.

Mechanik aj vravel ze moze byt aj nerovna stycna plocha medzi vekom a hlavou, takze to netesni a vravel ze mozno bude treba prebrus hlavy. Samozrejme tym padom tlakove skusky, nove tesnenie pod hlavu, nove sruby .....

To bude najskor ten najhorsi pripad, ale je neuveritelne drahy. Osobne neverim ze hlava bola prehriata, nakolko ked som auto kupoval tak olej netiekol. A nad 90 stupnov som motor nikdy nemal.

Existuje nejaky iny sposob ako to utesnit poriadne? Nejaky rozpinavy silikon ktory zvladne prevazkove teploty diesloveho motora? AK vravis ze zavity su po smrti, tak daju sa nejako opravit?

Vdaka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je taky moznost, jestli tam mel ten tmel a tesneni se malinko pohnulo, tak to bude prolinat. Jako tezko radit, kdyz nevime jak je ten tvuj mechanik sikovny atp. Jinak ten tmel je ok, v tom problem neni, takze sundat viko dolu, cele to poradne ocistit a jesti tam bude nekde neco napecene v miste dosednuti ploch tesneni tak opatrne odstanit, treba platkem lamaciho noze to odrziznout.

Proste i dobremu mechnikovi se nemusi neco podarit na porve, bo tomu nemu venovat velky pozor kdyz je to takova banalita.

Takze jak jsem psal, zkusit to jeste jednou a poradne to zkontrolovat jak budete dotahovat. Pokud jsi si teda 100% jisty, ze ti to tece kolem tesneni vika ventylu, tak tam nemuze byt nejaky extra problem, abys musel prebrusovat hlavu atp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto bolo v servise raz a potom som pri tom bol ja.

Vsetko kvalitne vycistene, skontrolovane.

Nechapem, olej tecie stale z toho rohu.

Moze byt ze bola prehriata hlava a ze to tam nedosada? Pripadne nove veko? Je to tesnenie ktore som spominal mozne natlacit aj ked je uz veko zalozene este pre lepsie pretesnenie?

Vdaka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud ti vyměnili těsnění víka a dali nějakou druhovýrobu, tak bych se nedivil, že to poteče. časem začne téct každé neorigo. takže jedině origo.

i kdyby byla hlava nahoře křivá, jakože nebude, tak těsnění je gumové a nějakou tu desetinu milimetru vyrovná bez problémů.

koukni se taky, jestli ti to náhodou nechčije od tandemového čerpadla, než z pod těsnění víka.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je tam něco takového http://www.google.cz...=1t:429,r:2,s:0 (avšak do určitého čísla podvozku bylo jiné těsnění). nicméně tak i tak by to chcalo kolem ven z hlavy.

chtělo by to pořádně odmastit (z venku), kousíček projet a hned kouknout, kudy to chčije. při delší jízdě se olej po horkém bloku rychle rozleze

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze pani,

fakt to vyzera na tecenie spod tesnenia veka ventilov. Od tandemoveho cerpadla nafty netecie nic.

Dneska to vycistim znova a zvonku prebehnem so silikonom pre utesnovania ventilov tesnenie veka ventilov.

Dufam ze to zaberie, dam urcite vediet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takze pani,

nakoniec originalne tesnenie pod veko zo Skodovky. Stale olej tecie z praveho rohu pri naftovom cerpadle.

Ked som na veko polozil vodovahu, tak dlhsie strany motora boli v pohode len tie kratke bocne strany v rohoch v zadu odstavali oproti vodovahe, presne odkial to tecie, takze jedine uz len nove veko.

Cislo dielu je 038 103 469 S, v Etke aj nahrada 038 103 469 Q.

Nove tesnenie mam original, ako aj nove skrutky original.

Viete poradit kde by som mohol to veko pohladat? Pripadne nejake ine nazory?

Dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...