berzoras Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 (editace) Zdravím, v pátek 3.2.2012 jsem byl objednat naše 2. auto do rodiny a zvítězil Yeti! Jsem jak malej kluk, už se na něj moc těšim. Rozhodli jsme se pro 1,4 TSI Fresh Drive II v hnědé Mako. Prodejce mi přesvědčil, že je dobré doukopit rezervní kolo, ale že mu mám v pondělí zavolat, než to zadá do systému na tvrdo, jak jsme se rozmysleli. Stále váhám jestli to má cenu, přeci jenom ubere hodně prostoru v kufru. Jaké máte zkušenosti? Má cenu kupovat rezervní kolo? A když tam je rezerva a na ní mezipodlaha, je pak mezipodlaha ve stejné výšce s plochou pod zadníma sedačkama? Dík za rady zkušených Yetistů ;-) Editováno: 4. Únor 2012, autor: berzoras Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
anqelito Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 rezervní kolo mám a nejradši bych ho neměla..místo v kufru opravdu chybí. Smysl pak ztrácí i systém háčků na nákupní tašky...tašky prostě nevisi nemají kam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hopa26 Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 Já to kolo nemám také.A zatím mi nechybí,klepu na dřevo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viste Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 rezervní kolo mám a nejradši bych ho neměla..místo v kufru opravdu chybí. Smysl pak ztrácí i systém háčků na nákupní tašky...tašky prostě nevisi nemají kam. Stačí vyklopit bok mezipodlahy a mají kam viset (pokud nejsou boxy plné :-). Rezervu mám. Na jednu stranu mi vadí, že ji zatím (zaplať pánbůh) vozím zbytečně a zabírá tak prostor. Na druhou stranu si nedovedu představit, že by v těchto mrazech zafungovalo to "lepení". Tak trochu uvažuju o jejím odstranění pro běžné ježdění na krátkých vzdálenostech. Pokud se vyhodí sedačky, vznikne tam schod. Mezipodlaha je výše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
anqelito Vloženo 4. Únor 2012 Sdílet Vloženo 4. Únor 2012 to by musel být ale sakra malý nákup, aby se tam vešel:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Artigas Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Rezervu nemám a ani jsem jí nechtěl. Soused, majitel pneuservisu, je zásadně pro rezervu, ale já se ukecat nenechal, tak mi doporučil pro zimní pneu aspoň zesílenou konstrukci XL. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
choceňák Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Já jet bez rezervy, tak nemám žádnou jízdu klidnou. Co člověk, to jiný člověk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Já bez plnohodnotný rezervy nepojedu nikam. Pokud se stane že se guma prorazí víc než dokáže sada na píchlé pneu zacelit a v zimě kdy to snad není ani použitelný, tak jedině s rezervou v autě.Pokud je na origo místě tak mi nepřekáží a ten prostor co se uvolní po vyjmutí není nikterak závratný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
frydak Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Stalo se my že jsem při cestě na dovolenou rozpáral o nějaký kus železa který ležel na silnici gumu a zaplat pánbuh že jsem měl v autě rezervu.Rezerva, ano. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Tak já jet delší trasu, nebo na dovolenou bez rezervy, tak bych měl stále sevřený žalůdek a myšlemky na to, že ji budu potřebovat a nakonec by se opravdu něco stalo. Né bez rezervy ani ránu. Ideální by bylo jí koupit a dávat ji alespoň na dlouhé štreky, dovolenou atd.,Aale to myslím u Yetiho vylučuje kontrukce podlahy v kufru, resp. tvar koberce. Yetáci ví více a třeba upřesní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Artigas Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Já bez plnohodnotný rezervy nepojedu nikam. Pokud se stane že se guma prorazí víc než dokáže sada na píchlé pneu zacelit a v zimě kdy to snad není ani použitelný, tak jedině s rezervou v autě.Pokud je na origo místě tak mi nepřekáží a ten prostor co se uvolní po vyjmutí není nikterak závratný. Docela si nedovedu představit, že někam pojedu s plnohodnotnou rezervou 215/60R16! To bych do kufru dal tak ještě kartáček na zuby a tím bych asi končil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Artigasi přesně jsi to vystihnul. Na zimu mám silnější pneu a v létě lepící sada bude určitě fungovat. Rezervu jsem nechtěl, protože zabírá hodně místa v kufru. A pokud někdo chce mít sebou rezervu na delší štreky, tak si ji dá na střechu, tam je místa dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Artigasi nevím jak u yetíka ale u OII a A4 mám prostor dostatečně hlubokej pro plnohodnotný kolo. Další možností je koupit jako rezervu takovou tu žiletku na dojetí ta už moc místa nezabere ale opravdu nikdy nevíš kdy se bude hodit náhradní kolo ona ta lepící sada není všemocná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
WalkerT Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Máš tři možnosti : a) objednat auto s rezervou a napořád se smířit s menším prostorem v kufru objednat auto bez a spoléhat se na asistenční služby a opravnou sadu c) objednat auto bez rezervy a na delší trasy si sebou vzít rezervní kolo z právě nepoužívané sady kol (v létě ze zimní, v zimě z letní) Já mám Yetiho bez rezervy přes rok, zatím musím zaklepat na dřevo jsem ještě nepíchl, do kufru jsem si ale pro jistotu přidal hever a klíč na kola a na případnou delší cestu (třeba na dovolenou) si vezmu kolo z druhé sady kol, samozřejmě jej povezu řádně připevněné v kufru tam co má být rezerva a smířím se s tím, že se mi momentálně do kufru vejde méně věcí, zbytek poberou zadní sedačky, jezdíme stejně většinou ve dvou a tak velkej kartáček jako má Artigas opravdu nemám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Artigas Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Artigasi nevím jak u yetíka ale u OII a A4 mám prostor dostatečně hlubokej pro plnohodnotný kolo. Další možností je koupit jako rezervu takovou tu žiletku na dojetí ta už moc místa nezabere ale opravdu nikdy nevíš kdy se bude hodit náhradní kolo ona ta lepící sada není všemocná. Acek, Octavie jsem měl dvě po sobě, obě s rezervou, tehdy ještě byla povinná a do kufru jsem věci málokdy skládal, nebylo potřeba, kufr v Octavii se moc s tím, co má Yeti srovnat nedá. A k té, jak píšeš „žiletce“, tak mám takové tušení, že Yeti z výroby nemá plnohodnotnou rezervu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dexon Vloženo 5. Únor 2012 Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Já jsem ro rezervu a vozím ji - pro jistotu. Jinak jezdíme ve třech a vždycky jsme se sbalili...., jde o to umět to. Je pravda, že jsem měl auta s větším kufrem, ale i menším a vždy to šlo. Do velkýho kufru to člověk vždycky nějak pohodil...., tady budeš skládat. Jinak Ardigas má pravdu originál rezerva z výroby na Yetiho je tuším 195 - dno potom vychází rovně s hranou kufru, pokud použiješ normální velikost - budeš už vyčnívat nad hranu kufru, navíc nevím jak to budeš řešit s překrytím - snad zabalit kolo do nějakýho obalu a nechat volně v kufru. Kolem originál rezervy máš takový polystyrénový šuplíky, ty mám teda plný - velká výhoda - všechno by se to někde válelo beztak v kufru, tak to mám roztříděný jak to potřebuji a kufr mám prázdný. Do těch šuplíků se dostaneš odklopením příslušné části dna kufru, nic moc, ale lepší než zvedat celej dekl. Je pravda jak se tu psalo, že s použitou rezervou příjdeš o smysluplné využití háčků - jsou už potom níž nad dnem kufru. Jak jsem psal - zatím jsem převezl opravdu všechno, U Yetiho můžeš kousek posunout zadní sedačky dopředu, případně si nějakou sklopit, nebo vyhodit celou ven, jsem spokojenej. Ale je to na tobě... . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
berzoras Vloženo 5. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 5. Únor 2012 Díky všem za reakce. Jak psal Artigas a WalkerT, zdá se mi nejlepší rezervu neobjednávat a na delší trasu si místo ní přibalit jedno z letních nebo zimních kol podle toho, který mám obutý a který volný v garáži. Akorát je nutný dokoupit hever a klíč, to snad maj jako origo příslušenství v servisech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 6. Únor 2012 Sdílet Vloženo 6. Únor 2012 Prosim ta. Zmen nazov temy. Mozes tu riesit co chces, ale prezentujes tu svoje auto a nie rezervu. Alebo ti to mam presunut, tam kam to patri? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
berzoras Vloženo 6. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 6. Únor 2012 Jasně Sranki, přesuň to. Dík.berzoras Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 6. Únor 2012 Sdílet Vloženo 6. Únor 2012 Pro porovnání foto zav.prostoru bez a s rezervou : Jsem zastánce rezervy a protože jsem požadoval plnohodnotný zav.prostor,s velkou lítostí jsem si koupi Yetiho rozmyslel a jako náhradu jsem koupil Octávii,opravdu s rezervou mě kufr Yetiho zklamal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
berzoras Vloženo 9. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Ještě jsem pročítal ostatní diskuse na fóru a v týhle souvislosti mi přišlo docela dobrý vybavit si Yetíka bez rezervy pneumatika Continental s technologií Contiseal: http://cs.autolexicon.net/articles/contiseal/ Stejně když mi přijde od objednán až za čtvrt roku, tj. někdy v dubnu 2012, tak už přijde na letních gumách a až si budu pořizovat zimní, tak si pořídím ty s contisealem. Máte už je někdo? Jaký jsou zkušenosti? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tygrik Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 (editace) Abych s troškou také přispěl do mlýna, kupoval jsem předváděčku, kde už byla nainstalována dojezdová rezerva, takže jsem nemusel řešit, zda ano či ne. Musím přiznat, že s tou rezervou jsem klidnější a dokonce jsem byl rád, když jsem u svého Yetíka poprvé uviděl kufr, že tam je. Navíc blbnutí někde na polňačce či jinde, může přinést problém, který lepící sada neopraví (že Artigasi). I když je v kufru opravdu méně místa (méně než v Roomstříkovi), hlasoval bych pro ano. Editováno: 9. Únor 2012, autor: Tygrik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
snowmancze Vloženo 29. Březen 2012 Sdílet Vloženo 29. Březen 2012 Zdravím, trochu off topic, ale pokud si kupujete novou káru ... říká vám něco "Záruka mobility" ? Tak na co pak hnusná rezerva v kufru. Mám vyzkoušeno. Platil jsem jen čistou opravu, odtah byl zdarma. A navíc v Rakousku! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eskada Vloženo 9. Duben 2012 Sdílet Vloženo 9. Duben 2012 Pro mne je mít rezervu naprosto jednoznačná volba. Vyplatilo se mi to už 10 dní po zakoupení auta, kdy jsem prorazil z boku zimní pneumatiku tak nešťastně, že v okamžiku jsem seděl na disku. V takovém případě si nemyslím, že nějaká sada na opravu pneumatik by mi k něčemu byla, protože ani v pneuservisu se jim nepovedlo pneumatiku zachránit, takže jsem by nucen koupit novou. Záruka mobility možná funguje, ale když máte plně naložené auto a s celou rodinkou (25.12.) někam jedete, tak se vám ta rezerva může hodit. Je pravda, že je pak kufr o dost menší, ale za ten "komfort" jízdy to stojí. Proč asi všechny referenční vozy a předváděčky mají automaticky rezervu? Ostatně je možné využit i ten velký prostor nad horním platem zavazadlového prostoru. Stačí jen vytáhnou zadní opěrky hlavy a rázem máte ještě jeden kufr (samozřejmě je potřeba ho využívat s rozumem a ctít zásady bezpečnosti). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenek61 Vloženo 11. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2012 Zdravím. Tak jsem dnes koupil sadu pro rezervní kolo (kastlíky, hever, klíč na kola, podlahu ...)¨ Jedu na dovolenou a bez rezervy si to opravdu nelajznu. Někde v noci na dálnici něco zkoušet lepit a na nějakou asistenčku nebude čas. Pojedu na trajekt, sice mám časovou rezervu, ale za ty nervy by to nestálo. Origoš kolo už se mi nechce kupovat. Buď si nechám vc pneuservisu požadovanej rozměr složit, nebo tam dám zimní kolo. Je to sice "205" oproti originál "195", ale pěkně tam vleze. Spíš mi jde o rozměr. Aktuálně obuto 215/60/R16 a zimní 205/55/R16. Nebude problém s diferenciálem, nebo ESP ? Jak jsem nad tím poslední dny uvažoval, tak jsem si říkal, že ty dojezdový "galusky" jsou sice z úspory místa fajn, ale představte si situaci, že frčíte na dovču, obsazený auto, kufr narvanej po vrch, venku humus počasí a máte defekt. Vytáhnete galusku, šupnete ji tam a stojíte s tím píchlým, pořádně zasraným kolem na silnici a řešíte kam s ním. No pokud víte jak je to s tím rozdílným rozměrem, tak poraďte. Zdeněk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.