Přejít na obsah

1.4 MPI (59 kW)


Lancelot

Doporučené příspěvky

Tak dřív to tam bylo do jednoho jen samé 1.9TDI 81kw později 1.9TDI-PD 74 a 96kw,pak někdo šel opět do klasiky 1.9TDI-PD 77kw a někdo do 2.0TDI-PD 103kw a ty kteří zkusily 2.0TDI-PD ho pak nahradily buďto slabším 1.9TDI-PD 77kw a nebo benzínem 1.6FSI......Ted jelikož už VW 1.9TDI-PD a 1.6FSI nějakej měsíc nedělá,tak tam ted asi 5.chlapů koupilo 1.4TSI-DSG 90kw a jeden pořídil 2.0TDI-CR 81kw...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si,že 59KW 1,4 je na OII hodne slabá.Je pomalšia na zrýchlenie,ako 50KW Fabia.A veľmi by som ich neporovnával s Astrou a pod,nakoľko OII je trochu väčšie auto,dokonca niekde povežované za strednú triedu a zrýchlenie 14,2s je brutálne,to už ta Astra 1,4 má 12,5s.Predstavme si Passate 1,4MPI motor,kto by to asi kúpil?A OII oveľa menšia nie je. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikito... věř mi, že i tu 1.4 si někdo koupí... já když kupoval 1.6 MPI O I., tak jsem se projel s 1.4 MPI a ten auťák byl určenej pro městskou policii... :) dokonce pro jejich šéfa! :) dodnes ho vídám... a klidným řidičům ten motor stačí... i mezi námi jsou lidi, kteří jezdí fakt pianko a pomolu... například můj strejda... proto si koupil F II. Combi HTP... apod. prostě neprodá se jich tolik, ale prodaj se... například kámoš, co prodává SEATy říkal, že ta 1.4 je nejprodávanějším motor u LEONa... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravim chalani, tak sa musim s pokorou priznat, ze som si nakoniec tu Octavku II s 1.4 16V 55kW kupil. A to dokonca vo verzii kombi skoro v absolutnom zaklade. Dovod bol velmi prozaicky - potreboval som nahradu za fabku combi 1,2HTP, ktora uz mala nabehane cez 200tis. km a mal som este moznost ju vyhodne predat. Inak skutocne bola este vo velmi dobrom stave (poznamka pre tych, co tvrdia, ze HTP nevydrzi...) Ale to je ina tema.

A tak som sa dostal k moznosti od velmi dobreho kamarata kupit Octavku II v kombiku. Rozdiel v cene bol necelych 100tis.SK voci tomu, co som inkasoval za fabku, takze som do toho isiel. Dovody za? Auto bolo o 3 roky mladsie, nabehanych ledva cez 60.tis.km, prvy majitel, longlife servis a oproti fabii o 2 ABG viac, k tomu ASR, 4 diskove brzdy, origo CD radio atd.. A velkost auta a komfort neporovnatelne vacsie. Takze som to riskol... (farba sa mi velmi nepacila, ale to som neriesil, pretoze to malo byt iba druhe auto v rodine).

Teraz ju mam viac ako pol roka, nabehal som na nej cez 6000km a mozem vyslovit skor pozitivne prekvapenie, ako vela kritiky. Cakal som, ze to auto nepojde a ze bude zrat aj travu popri ceste. Prave naopak. Dynamika sice nic moc, ale ziadna brzda premavky nie som. Motor pohodlne udrziava auto v rychlosti okolo 100-110km kopcek, nekopcek. Vtedy ani nevietem ze motor tam vobec je. Uplne ticho. To skonstatovali viaceri spolupasazieri. Na dialnici som skusal rozbehnut a dosiahol som tachometrovych 180, ale to uz ten motor trpel. Podvozok nie, pretoze je perfektny, ale motor uz bol na hranici povolenych otacok a bolo ho poriadne pocut. Avsak 130 po dialnici pojdete bez problemov. Spotreba? Skoro som padol na zadok. Ak jazdite normalne a nepotrebujete stale motor pretacat a chciet z toho 100kW TDi, tak sa uspokoji so spotrebou pod 6,5l vzdy. Raz som mal vsak potrebu vyskusat, co dokaze a behal som dost v Tatrach a okoli Popradu, dost kopcov. Auto vladalo v ramci schopnosti aj hore kopcom, ale boli momenty ked bolo treba radit do dvojky, aby ste uplne nestratili otacky. A vtedy si uz octavka popytala skoro 8 litrov. Priemer pocitam vzdy tak, ze natankujem plnu nadrz, vyjazdim do signalky a dotankujem znova doplna. Ine merania sa mi zdaju menej objektivne. Takze suma sumarum - pohodova jazda a nizka spotreba. Nedoporucujem vsak pre mladych nevyburencov, ale ludi, ktori proste potrebuju byt stale prvy. Suhlasim s komentarmi vyssie, ze s autom sa treba zzit a to najma pri predbiehani. Ak totiz idete 100km/hod., mate zaradeny 5RS, pomaly dobehnete kamion, mierne pribrzdite a chcete obehnut, darmo budete stlacat plyn... Velmi pomala reakcia, pomoze len podradenie. Ak si vsak na toto zvyknete, budete v pohode obiehat nie len kamiony. Hore kopcom podradite aj 2 krat...

A chceli ste porovnanie? Ako prve auto v rodine sme v tom istom case mali aj VW TOuran 2.0TDI so 100kW motorom. Porovnavat sa neda, pretoze Touran bol raketa ALE... Ale ani s Touranom som stale nepretekal a jazdil som normalne 100-110. A to dokaze aj Octavka. S touranom som trochu viac predbiehal, pretoze tam bol sily aj prebytok, ale vo finale si nie som isty, ze som dorazil skor ;-) A zostalo tu este jedno ALE - Touran bol sice perfektne auto, priestorovo i motoricky, ale spolahlivost 2.0 TDI je uz verejne znama. Najprv sa zacalo ozyvat turbo, potom zotrvacnik, neskor vaha vzduchu... Typicke boliestky. Ale uz som nemal chut ich riesit, tak som tourana predal. A teraz jazdim octavkou a mozem povedat, ze som si celkom zvykol. Hoci som padol nie o triedu, ale o 2 nizsie. A pritom jazdim prevazne dlhsie trasy, kazdy tyzden Slovensko - ČR.

Mal som pred casom aj Octavku I s 1,6 SR motorom 75kW. Auto bolo urcite zivsie ako 1,4 a tiez sa da dosiahnut vyssej maximalky, na druhej strane rozdiel nie je obrovsky (ale poznatelny dostatocne). Za toto som vsak platil spotrebou minimalne o litrik vyssou. A to som nemal kombik...

Manzelka si kupila noveho Roomstera aked prislo na motor, brali sme automaticky 1,4 16V 63kW, lebo uz v octavke sme s nim boli spokojni... Co viac dodat? Akurat tolko, ze sa uz tesim na Yetiho a v pohode pojdem aj do 1,2 TSI. Zistil som totiz, ze nepotrebujem byt vsade prvy...a kym budu po nasich cestach jazdit kamiony, skodovky, zigulaky, chevrolety a ine rakety, nikdy nebudem ani posledny.

Ak mate konkretnejsie otazky, kludne zodpoviem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Motor 1.4MPI není zrovna středem zájmu u OII a asi ani tady na fóru ale pro zájemce, který se rozhoduje mezi Fábií a OII s tímto motorem, bych osobně doporučil OII.Já jsem se s ní měl možnost svézt v okolí Neratovic a Brandýsa n/L, tedy v rovinaté krajině a mám velmi podobné zkušenosti jako psal Ruda výše. OII 1.4 rozhodně není motorizace pro choleriky a do hornatého terénu.Ten kdo bydlí v rovinaté krajině a dává přednost klidné jízdě bude docela spokojen.Odhad kdy se dá předjíždět a kdy ne je otázka zvyku a praxe.Při jízdě mi spíše připadalo,že všichni okolo mě očekávali asi více dynamickou jízdu než jsem v reálu mohl jet. Pocitově je to v obsazení dvěma osobama jako rychlejší Š120- to ale v reálném provozu na silnicích I. a II. třídy nevadí, stejně kolona jede 80-90 a tomu OII s 1.4MPI bohatě stačí.Žádná brzda provozu se nekoná.Oproti Fabii má OII i s tímto motrem dvě výhody:

jednak je v ní více prostoru a cestování i na delší vzdálenost je příjemné-Fábie je na takové jízdy malé autíčko, jednak je to auto veřejností vnímané o třídu výše a na závistivého souseda anebo na dceru v pubertálním věku s ní rozhodně zapůsobíte více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z těch dvou výhod bych chápal jen tu že je cestování na delší trasy pohodlnější (i když pro řidiče možná právě v té Fabii to bude naopak jak pro posádku). Ale brát si OII s 1.4 MPI kvuli tomu ze na souseda nebo buchtu udelas vetší dojem / zavist... no nevím nevim, auto kupujeme podle sebe a ne podle okoli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale brát si OII s 1.4 MPI kvuli tomu ze na souseda nebo buchtu udelas vetší dojem / zavist...

Mariosi nemyslím buchtu ale pubertální dceru s dočasně vylízaným mozkem, kterou je umění vůbec přinutit zůčastnit se rodinného výletu.Marná sláva pohled manželek a dětí na věc se taky musí počítat a OII je pro určitě atraktivnější nežli Fábka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja jsem mel taky velky predsudky pred 1.4 v OII, ale kdyz jsi ji koupil ucitel ze strojni prumyslovky ktery uci meho bratra tak jsem byl celkem prekvapenej

hodil jsem s nim jednou rec u nas pred barakem a celkem me zarazilo, kdyz mi rekl ze s ni jezdi za 6-6.5 l na 100, takove hodnoty mam ja s 1.9 TDI, ale samozrejme on nejezdi takove streky a takovou prumernou rychlosti jako ja

co rict zaverem: pro lidi co s tim budou jezdit hlavne po meste nebo do prace, obcas nekde na vylet pripadne na chalupu a to auto je nebude zivit tak jednoznacne 1.4, pro takove lidy je uplne zbytecne kupovat diesel :palec2:

a 1.6 je zbytecne rozezrana, ta 1.4 udela stejnou sluzbu jen spotreba je o poznani mensi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď sa na trhu objavil Golf VI, tak som bol na skúšobnú jazdu a mali tam aj 1,4/59 kW a neodolal som. Priznávam, že ak sa s tým jazdilo normálne, teda nie na plný plyn, tak to bolo úplne v pohode a nič tomu nechýbalo oproti silnejším motorom. Ale pri predbiehaní (teda na plný plyn) alebo v rýchlostiach nad 100 km/h už bolo cítiť, že motor má menej síl, než trebárs 1,6-ka. Ale nemyslím si, že by to bolo nejaké tragické alebo dokonca nepoužiteľné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Tak já mám za rok 2010 průměr 7,2 litru na 100 km, těch 6 něco můžu ostatním jen závidět. Holt Praha a klima. Jezdím v podstatě jen po městě a blízkém okolí, navíc ještě obvykle ve 3 nebo 4 lidech s nákladem.

To, co bych tomuhle motoru vytknul je to, že nemá žádnou výkonovou rezervu. Když člověk nechce bejt brzda silničního provozu, musí hodně předvídat. Při připojování se na na rychlostní komunikaci nebo předjíždění, zvlášť do kopce, je potřeba podřadit na 3. rychlostní stupeň. Po městě se sice dá po rovině a do mírného kopce jezdit na 4. rychlostí stupeň s otáčkami motoru kolem 2000, ale vždy, když je potřeba zrychlit, je nutné podřadit o stupeň nebo dva.

Dá se na to ale zvyknout.

Skoro to navozuje pocit sportovního vozu, jak člověk furt musí řadit. Skoro... protože pak šlápne na plyn a iluze sportovního vozu je pryč.

Ale zase je to vše bez rizika placení pokut za rychlou jízdu. :)

Marios: Ano, zní to hrozně, ale je to tak. O2 je vzhledově povedený auto a je českou veřejností vnímáno velmi pozitivně. Ale to nesouvisí s motorizací 1.4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ještě jednou k motoru 1,4 59kW. Sám jsem nevěřil, že bych někdy tento motor v octavii koupil. Ale shoda náhod a vynikající cena za dobře vybavenou octavii s tímto motorem nás doma přesvědčila. Po krátké předváděcí jízdě jsem ji koupil. Pravda, výbava obsahuje hodně, ale rádio škodovka (oproti konkurenci) stále považuje za nadstandard. Teď k zmiňovanému motoru, od listopadu mám najeto cca 5000km, spotřeba měřená při tankování je mezi 6,3 - 6,9l. Prostor pro rezervu výkonu se hledá těžko. Jde ale o zvyk, naučit se ovládat správně tento motor, dostaneme tak i slušnou dynamiku. V kopcích se nezadýchá a na dálnici rozhodně nezdržuje. Motor má dokonce při vytáčení sportovní zvuk (ne efekt zatlačení do sedadla!). Jen při ustálených otáčkách kolem 3000/min proniká do kabiny jakýsi protivný dunivý zvuk - hlavně u 4 a 5 převodového stupně. A vůbec otáčky 5 stupně na 130km/h - snad by se hodila 6...

Jinak velká spokojenost, výborné auto, podvozek, slušný motor a hlavně ta cena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také přispěji svým názorem k motorizaci Octavie II 1,4 MPi. Já jsem si ji koupil cca před měsícem, a jsem s ní velice spokojen. Zde se mluví především o výkonu motoru. Po zásahu a doporučení od firmy CIMBU Autosport a konkrétně pana MR. Cimbu (Ing. Janda), mě bude mejch 69-73 kW v Octavii 1,4 MPI úúúplně stačit. Jen jak doporučuje Mr. Cimbu, pro plné využití hlavně točivého momentu, je třeba motor točit nad 4200 ot. Jak Mr. Cimbu uvádí, konkrétně u tohoto motoru by to nemělo mít zásadní vliv na spotřebu. Ve svém oboru asi opravdu odborník. Děkuji Mr. Cimbu.

Jako základní motorizace je tento motor OII naprosto dostačující, a dalece překonává základní motorizace ve Fabii II (1,2 44kW, 1,2 51kW) i Roomster (1,2 51kW i 1,2TSi 63 kW). Stačí se podívat na technické parametry jednotlivých modelů, případně s kamarády na uzavřené dráze vyzkoušet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je to tak, je to trochu více než chip. (a k té Fábii 1,4 55kW šla lépe od spodu, 74 kW se musela dost točit, aby se projevila. A co se té Octávie 1,4 MPi 59 kW týká, jsem oslovil výše uvedenou firmu CIMBU za účelem úpravy dat v řídící jednotce (někdo říká čipování). Jelikož tato motorizace není v ceníku, napsal jsem e-mail a dostal jsem tuto odpověď od Mr. Cimbu.

Cituji:" Dobrý den, pane inženýre,

budete se divit, ale tuto úpravu požaduje tak jeden zákazník do roka. Softwary se mění cca jednou za dva měsíce, Hardwary poslední dobou jednou do

roka. Dalším problémem je, že tento motor řídí ECU Magneti - Marelli a z této firmy máme problém s informacemi. Vzhledem k tomu, že to my neděláme,

tak nám to nikdo nemůže ukrást, proto Vás varuji před některou ze 400 firem na trhu, které se bez bázně a hany chiptuningem zaobírají a přitom zpravidla

ani nevědí, na jakém principu funguje 4 taktní zážehový motor. Ještě jedno info, tento motor má ve skutečnosti běžně 69 - 73 kW, takže i když mistři

neudělají nic a Vy to poznáte, klidně Vás pošlou na válce a tam naměříte toto, no a oni argumentují, že 10 kW min., co by jste chtěl. Prostě vyhozené peníze..."

Mr. Cimbu

A jelikož jsem někdy trošku natvrdlý, tak jsem se zeptal ještě jednou. "Pokud to dobře chápu, dle Vašich měření a zkušeností je u tohoto modelu Octavia 1,4 MPi 59kW deklarovaný výkon Škodovkou nižší, než skutečný, který lze asi naměřit na brzdě (uvádíte 69-73 kW)?"

Odpověď:

"Ano, přesně tak. To, co Vám schází, je točivý moment v nižších otáčkách, takže je dobré motor točit 4 200 a výš, možná Vás překvapí, že spotřeba nevzroste..." Mr. Cimbu

Děkuji panu Ing. Jandovi za rychlé a odborné odpovědi.

Editováno: , autor: fabio1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...