Přejít na obsah

Koupě Octavie II


Lancelot

Doporučené příspěvky

Zdravím,


mám možnost koupit ojetou Octavii II combi 2.0 TDI, 4x4, z roku 2009 a
chci se zeptat, co bude pravděpodobně nutné řešit/měnit/opravovat.


 


Něco k samotnému autu:


Najeto cca 120k (určitě, jde o auto po 1. majiteli navíc z blízké
rodiny). Auto nebylo garážováno, ale bylo k němu přistupováno velice
ohleduplně.


Auto bylo od Leaseplanu, takže obdrželo všechny požadované servisní prohlídky v jednom servisu.


Auto bylo jednou odcizeno (a záhy opět nalezeno), přičemž byla zničena elektronika - vyměněno.


 


Díky za podněty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten inzerát je nepravdivý. Auto nemá 5 dveří, nemá 8 airbagů, nemá 5 míst a spousta věcí je nefunkční. :)

 

Cena je podle mě dost vysoká, protože nevím, co by z toho auta šlo použít. Za tu cenu si koupím ojetou a plně funkční octávii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na co ti je ale VIN a papíry. Jedině to převařit na jiné auto ale to už je zase podvod jako prase. Ani bych nevěřil, že to má najeto 10 tisíc. Podle fotek to to bylo minimálně 4x kolem ztebekoule a aspoň 2x to jelo trasu Země - Měsíc a zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a Octavia dodnes nebola odpredaná. Čo je sranda, otec nové dostal necelý týždeň dozadu teraz. Takže auto má, Octavia má 6 rokov, ale zase sa to komplikuje s odpredajom. Nakoľko vymýšľajú (dávajú všetky autá ako balík) a odpredávajú ich bazarom. Uvidíme čo z toho nakoniec vznikne, jeden takýto balík už vyšiel, vraj sa to moc neoplatilo. Tak som zvedavý čo nakoniec spravia, či mu ju ponúknu a za koľko mu ju ponúknu. Ja som sítce medzičasom kúpil Leona 1.4 TSI. Ale ak by bola rozumná cena zobral by som ju aj tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíte, že má smysl uvažovat o OII s rozpočtem do 150tisíc? 

Kvůli nájezdu určitě benzín 1.6mpi, 2.0fsi případně 1.6fsi. Nejlépe auto po 1. majiteli, nebourané s doložitelnou historií. Určitě chci klimu, el. okna a zrcátka, víc jak 4xbag, centrál na DO,... Auto bych si chtěl nechat 6-8 let.

 

Ještě přemýšlím o FII 1.4/1.6, která by byla za tu cenu o nějaký ten rok mladší. Do OI/FI se mi kupovat už nechce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úplně přesně se v aktuální nabídce neorientuju, ale mám pocit, že za 150 000 Kč můžeš sehnat OII naprosto v pohodě, hlavně s motory, které uvádíš, jelikož jsou samozřejmě benzíny levnější než diesely a i diesel se dá za tento rozpočet koupit. Pokud tedy nechceš jen verzi po faceliftu, to pak asi ne. :)

A jestli Octavii nebo Fabii si musíš vybrat sám. Než začneš řešit cenu, vyřeš, co potřebuješ. Já to znám, měl jsem tři FI, pak jednu úplně novou FII a hned jsem rád přešel do OII a je pro mě lepší ve všech směrech...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pěkný večer,

myslím si, že toto téma je pro mou otázku asi nejlepší.

 

Pokud mi vše dobře dopadne (ťuk, ťuk), tak v časovém horizontu cca 2 měsíců, bych si chtěl pořídit OII FL, r.v. 2009 nejhůře. Pravděpodobně combi, výbavu Elegance (tempomat, vyhřívané sesle, automatická klima, no prostě už auto na úrovni). Limit jsem si stanovil v úrovní 250 až 275 tisíc.

 

- Je reálný cíl, že seženu nebourané auto, ve slušném stavu se servisní knížkou?

- Jaký motor je spolehlivější? Technologie CR nebo PD? Který je spolehlivější?

- Pakliže PD, 1,9 (77 kw) nebo 2,0 (103 kw)? Rád bych si koupil auto, co relativně pojede a ne sekačku na trávu. Nechci auto na závodění, ale něco, co když naložím, tak bude schopné jízdy (rychle akcelerovat při předjíždění atd...)

 

Vím, že je tady mnoho témat, ale bohužel, nemůžu si dovolit to celé pročítat. Děkuji za případné odpovědi.

 

Jurajs

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Podle mě je nejspolehlivější 1.9 Tdi-PD bez DPF. Při slušném zacházení, nešizené údržbě by do 200 000 neměl být problém.

Spotřeba je taky menší o cca 0,5-1l/100

U 2.0 TDI-PD jsou 2 verze:

(BMM) 8V(r.v.2006<) dalo by se říct, že je to převrtaná 1.9 s DPF filtrem. Tento motor je ve všech octaviích 4x4 v předokolkách jen málokdy. Hlavně v dovezených autech. Má vždy DPF filtrem. Spotřeba se blíží k 6l/100 (ne 4x4)

kolem 150 000 odchází dvouhmota+spojková sada (cca 25-30 000Kč)

(Jsem s ní spokojen)

(BKD) 16V(r.v.2004<) spotřeba je o cca 0,3l/ menší, ale zato má víc problémů. Čím starší tím horší. (Prasklé hlavy, utržená nap. kladka rozvoďáku, prasklá hřídelka olejového čerpadla, dvouhmota, spotřeba oleje, problémy se vstřikovači. Jediná výhoda je že námá DPFa motor táhno do cca 4500 otáček

Jezdit s 2.0 TDI-PD za 4.8l/100 je utopie. Buď je samurai ekojezdec :D nebo mu ukazuje špatně palubák.

2.0 TDI-PD má výhodu ve spotřebě proti 1.9 TDI-PD je tak od 140Km/h víše.

Ahoj,

chtěl bych koupit rodinné auto = Oktávii 2 1,9TDi s výkonem 77kW (ročně najezdím cca 20.000km, z čehož cca 10.000km na dálnicích, 5.000km mimo město a 5.000km ve městě). S jakými motory (kód označení) se tato Oktávie 2 vyráběla (nikde to nemůžu najít)? Které z nich mají/nemají DPF filtr? Jsou některé motory, kterým se u 77 kW verze vyhnout, protož "mají mouchy"? Dost mě vyděsilo vlákno k tomu, že u Oktávie 2 1,9TDI praskají ojnice:    http://forum.skodahome.cz/topic/84877-zlomena-ojnica-19-tdi/

Díky moc za názory ... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za prověření ... Fóra jsem prohledával a nic (zkoušel jsem jak prohledávačem tak ručně ... tak buď jsem to přehlídl nebo to nikde není :-) ... vždy jen kusé informace o záměně 2 motorů apod.

BJB,BKC,BXE,BLS tyto vidím v Etce.  DPF snad jen u BLS,ale za tuto informaci neručím. Podívej se také do sekce motor,třeba tam najdeš,co potřebuješ: http://forum.skodahome.cz/forum/60-motor/

Dá se z nějakého typového označení poznat, že auto má/nemá DPF? Na některém fóru jsem našel, že v papírovém štítku co je v servisce mají auta s DPF uvedený kód 7GG ... ?

Taky jsem u Octavia II 1.9 TDI PD četl ( http://www.auto.cz/skoda-octavia-tdi-bazar-vs-aneb-dve-generace-srovnani-ojetin-64675 ), že některé mají z výroby nekvalitní ložiska - má s tím někdo zkušenosti ... dá se identifikovat, kterých aut se to týká = zda se dodávali s nějaký kódem motoru nebo se to dá nějak vyčíst ze servisky?Co ty uvedené kódy motoru BJB,BKC,BXE,BLS ... jaké jsou v nich rozdíly, který je lepší a který spíš nebrat?

Předem děkuji za všechny názory ... :-)

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při případné prověrce výbavy podle datového štítku (je nejen v servisce,ale také nalepený v kufru pod koberečkem u rezervy) můžeš použít tento dekodér výbavy: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

PS: necituj předchozí příspěvek :kol-28:
To je asi tak maximum,co ti 1.9 k TDI PD můžu říct. Ještě se můžeš podívat na konkurenčí forum Octavia Club.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem našel ty jednotlivé kódy motorů u O2 1,9 TDi 77kW, tak ji dávám do přílohy pro případ, že by to někdo hledal jako já ... :-) 

DPF má pouze typ BLS, ostatní jsou bez DPF. Jinak v tabulce není rozdíl kromě nejstaršího BJB, který nemá chlazení zpětného vedení výfukových plynů = to znamená, že je BJB bez EGR ventilu ...? Pak by asi u mě vedl právě tento motor v duchu hesla = čím jednoduší tím míň věcí co se může pokazit ... :-)

post-83999-0-33417200-1371589070_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za upozornění s tím EGR ... jsem běžný uživatel a autum moc nerozumím (jen to co mám vyčtený z fóra :kol-28: ) a proto bych požádal o vysvětlení k tomu chlazení zpětného vedení výfukových plynů = jak to funguje u motorů BKC a BXE (BLS má DPF o tom neuvažuju) oproti BJB, který chlazení nemá ...? Má to nějakou souvislost s tím, že BKC a BXE plní Euro IV a BJB pouze BJB EURO III ... ? Pokud mají všechny EGR, tak asi raději půjdu do těch s EURO IV, abych neměl v budoucnu v ČR problém se zajížděním do center měst jak to mají někde v Německu ...

 

 

EDIT:

Ještě bych měl jeden dotaz = v čem je rozdíl mezi BKC (vyráběný do 3/2006) a BXE (vyráběný od 2/2006) ... co Škodovka modernizovala nebo změnila, že začala vyrábět motor s jiným označením?

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj potreboval bych poradit momentalne vlastnim fabii 1.4MPI a premejslim o vetsim aute a asi to vypada na Octavii dvojkovku a chtel bych se zeptat jakej motor?Rocni najezd kolem 15 000km jezdil bych s ni denne a stridave do prace nekdy 4 km a nekdy 12km + nejakej ten vejlet nebo dovolena.....a pravdou je ze hodne premejslim o 1.9tdi jaky je tenhle motor?Na co si dat pripadne pozor?Pak jsem jeste koukal na 1.6 MPI ale to bude asi liny a jak je to s dilama u tehlech motoru?Dekuju za kazdej nazor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, chci koupit octu II combi s tímto motorem - 1.6 TDI CR. Rok 2010, 140k km. Na co si dát především u motoru pozor. Je to octa od o2 takže servisováno v autorizáku. Vím kdo je předchozí majitel (uživatel) vozidla, 50ti letý pán který tomu moc nedával. Jaké "věci" v motoru se v těchto km mění? Díky za rady  :D

Editováno: , autor: šindyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...