Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

tiež neviem čo na tom nechápeš , čerpadlo je hnané piestom od vačky , takže ak tečie popri pieste tak ide benzín rovno do oleja , stačí ho vyskrutkovať von , povytiahnuť piestik a pustiť kľúč a hneď vieš na čom si... netesné palivové čerpadlo , jazda s tým a ignorovanie klepania stojí za 99% KO motorov kde je odídený spodok

Výmenu  vysokotlakového čerpadla  zvládnem  sám,  či je potrebné  to dať  do servisu? Že  vraj okrem  cerpadla  zároveň treba  ešte  niečo vymeniť,  zdvihatko či  čo? 

Zvladnes vymenit sam pokud mas na to naradi. Akorat si pak uvnitr zkontroluj ten kovovy pistek( valecek ) jestli neni trosku pridreny. Je treba jej namazat. 

"TACHOS" - aký kovovy pistek( valecek )???? Myslíš zdvihátko? -viď foto.

zdvihatko.jpg

před 4 hodinami, suri. napsal:

tiež neviem čo na tom nechápeš , čerpadlo je hnané piestom od vačky , takže ak tečie popri pieste tak ide benzín rovno do oleja , stačí ho vyskrutkovať von , povytiahnuť piestik a pustiť kľúč a hneď vieš na čom si... netesné palivové čerpadlo , jazda s tým a ignorovanie klepania stojí za 99% KO motorov kde je odídený spodok

Menil si čerpadlo? Je potrebné meniť aj zdvihátko? Akú značku čerpadla odporúčaš? Auto je po záruke, takže asi budem meniť sám.

"povytiahnuť piestik a pustiť kľúč" - máš na myslí kľúč v spínacej skrinke aby natlačilo benzín a videl som či preniká??? 

Ja to zdvihatko nemenil. A ano cerpadlo pripojis bokem a staci otevrit dvere a melo by ti zapnout cerpadlo v nadrzi. Pokud ne tak zapni klicek zapalovani. Potom uvidis jak ti zacne mokvat ta pruzina na vysokotlakem cerpadle co mas pripojene mimo ventilove viko. 

jop klúč v spínacej skrinke , podľa mňa tam moc značiek na výber nie je , alebo niekedy nebolo ... 03C127026R , zdvihátko podľa poškodenia

Upraveno od suri.

  • 2 týdny později...

Vymenené,  teraz  už  len dúfam  že  nebude  viac problém s prenikanim benzínu do oleja :)

IMG_20180719_153006.jpg

Upraveno od dodko-k

  • 2 týdny později...

Benzín  stále  preniká  do oleja,  nepomohla  ani  výmena  vysokotlakového  čerpadla. 

Čo ďalej?  Kde bude problém? 

Kolik si od vymeny najel? Mi po vymene taky pribylo a po nejakem tom kilometru benzin zmizel. 

před 43 minutami, Tachos napsal:

Kolik si od vymeny najel? Mi po vymene taky pribylo a po nejakem tom kilometru benzin zmizel. 

Len 200 km po meste a pribudlo min. 2dcl.  Ani predtým  toľko nepribudalo sa mi zdá.  Koľko tebe pribudlo po výmene cerpadla a koľko  km si najazdil.  A prečo  vlastne by malo ešte  pribudnúť keď  problém  by mal  byť  čerpadlom odstránený.  Nebude  problém  inde? 

Mel jsem olej mezi ryskama a pribylo na merce po max. Najel jsem cca tisic a vratilo se to mezi rysky. Pak uz je dalsi moznost pres vstriky. 

To je divný, to je divný. Přes vstřiky se mně to zdá dost nepravděpodobné. Jak a kudy? Přes spalovací prostor a skrz pístní kroužky? Vstřikuje se 1) při sacím zdvihu, ve válci je podtlak, nemá co tlačit palivo skrz kroužky nebo 2) při malém zatížení na konci kompresního zdvihu, to by tlak byl, ale vstřikuje se malá dávka a do stlačeného tj. horkého vzduchu.... Pokud by se mělo už vstříknuté palivo tlačit skrz kroužky při kompresním zdvihu, tak proč to dělá jen u TSI?? Palivo je při kompresním zdvihu přítomné od začátku automobilismu a nikdy se skrz kroužky do oleje (ve významnějším množství) netlačilo. Proč u TSI??

Ještě by byla možnost, že při vypnutém motoru ukapává vstřikovač (zbývajícím tlakem v palivovém vedení). To by mělo ale špatně startovat, v alespoň jednom válci (v tom kde kape vstřikovač) by byla moc bohatá směs. 

Zkus sledovat jestli přibývání oleje nesouvisí s počtem odstávek motoru. Případně po delší odstávce motoru vyndat svíčky a podívat se do válců. 

 

Ale jak jsem psal na začátku, je to divný ....

Skúsil  som napísať  priamo  do škoda-auto so zvedavosti aká  bude odpoveď  ohľadom  danej  problematiky. No je to na zasmiatie :):):)

 

V prípade vykonaných krátkych vzdialeností, kedy sa nezohreje motor na pracovnú teplotu, môže dôjsť k zvýšeniu hladiny oleja. Je to prirodzené z hľadiska
 prevádzky vozidla, pri zohriatí vozidla na pracovnú teplotu sa začne benzín odparovať cez odvetrávanie. Preto je dôležité počas prevádzky vozidla zohriať motor na pracovnú teplotu a prejsť väčšiu vzdialenosť, aby sa benzín odparil.
Pokiaľ váš prejav zodpovedá uvedenému, nie je potrebné meniť žiadne komponenty motora.

Ale pokud ti evidentne to cerpadlo tlaci pres tesneni tak je treba ho menit. Skodovka kolikrat sama nevi ktera bije. 

Oni v podstatě odpověděli pravdu, tohle se prostě v motoru tsi děje a žádné řešení neexistuje pokud jezdíte krátké trasy. Výměna dílů nic neřeší. Akorát ještě zapoměli napsat "omlouváme se za potíže, které způsobili naší inženýři při vývoji motoru tsi, jelikož se jedná o konstrukční chybu, dostanete od nás nové vozidlo s jiným motorem" :-) ;-)

Odesláno z mého E6633 pomocí Tapatalk

Přidám svůj případ. Auto jezdí krátké trasy, od doby kdy jsem ho koupil v roce 2011. Jezdím s ním do práce, cca 4 km. Jednou za rok cesta do HR, v roce 2015 naposledy. Před čtyřmi roky jsem začal dávat do benzínu aditivum od VIF, po asi roce a půl začal problém s přibývajícím olejem, tedy benzínem v oleji. Ve Světě motoru byl test, že aditiva od VIF v benzínu fungují. Přestal jsem dávat aditivum, olej stále přibýval. Servis Škoda si nevěděl rady, pouze doporučil mít nasazenou masku na předku, kterou používám v zimě, i v létě. Změna servisu, už ne ten drahý autorizovaný servis, ale normální servis. Změna oleje Shell na Castrol, letos na jaře. A ejhle, olej od té doby nepřibývá. Možná bych řekl, že trochu ubyl. Styl jízdy a trasy pořád stejné. Tak čím to je? A to jsem chtěl měnit čerpadlo, asi by to byly vyhozené peníze.  

Mimo téma: jinak se zasmějete co jsem našel dnes v motoru. Plasička v motorovém prostoru nainstalována a sprey proti kunám použit, tak kde je pak chyba? Už dvakrát překousnute kabely. Aspoň, že ten holub byl už skoro sežráný. Bylo aspoň míň práce.  

 

IMG_20180727_104601.jpg

Taky jsem uz mel peří v motoru :-). Ja uz problem nemam po vymene toho cerpadla. Jen me serou ty starty. Pred pribyvanim oleje jsem delal rozvody ale bez retezu na cerpadlo oleje. A po oprave  benzinoveho cerpadla to dela kraval jako prase. Uvazoval jsem jestli se nemohl tim benzinem nejak chytit ten hydro napinac. 

22 godziny temu, Capucino napisał:

Přidám svůj případ. Auto jezdí krátké trasy, od doby kdy jsem ho koupil v roce 2011. Jezdím s ním do práce, cca 4 km. Jednou za rok cesta do HR, v roce 2015 naposledy. Před čtyřmi roky jsem začal dávat do benzínu aditivum od VIF, po asi roce a půl začal problém s přibývajícím olejem, tedy benzínem v oleji. Ve Světě motoru byl test, že aditiva od VIF v benzínu fungují. Přestal jsem dávat aditivum, olej stále přibýval. Servis Škoda si nevěděl rady, pouze doporučil mít nasazenou masku na předku, kterou používám v zimě, i v létě. Změna servisu, už ne ten drahý autorizovaný servis, ale normální servis. Změna oleje Shell na Castrol, letos na jaře. A ejhle, olej od té doby nepřibývá. Možná bych řekl, že trochu ubyl. Styl jízdy a trasy pořád stejné. Tak čím to je? A to jsem chtěl měnit čerpadlo, asi by to byly vyhozené peníze.  

Mimo téma: jinak se zasmějete co jsem našel dnes v motoru. Plasička v motorovém prostoru nainstalována a sprey proti kunám použit, tak kde je pak chyba? Už dvakrát překousnute kabely. Aspoň, že ten holub byl už skoro sežráný. Bylo aspoň míň práce.  

 

IMG_20180727_104601.jpg

 

Olej Shell ma vice chemi myjici nez castrol edge profi . Vice ti motor vycisti z olejovych sracek nez castrol. Ja jsem udelal v druhou stranu - z castrola na Shell. Po vymene oleja hned jsem mel novy cerny.

V 28. 7. 2018 na 8:13, Tachos napsal:

Taky jsem uz mel peří v motoru :-). Ja uz problem nemam po vymene toho cerpadla. Jen me serou ty starty. Pred pribyvanim oleje jsem delal rozvody ale bez retezu na cerpadlo oleje. A po oprave  benzinoveho cerpadla to dela kraval jako prase. Uvazoval jsem jestli se nemohl tim benzinem nejak chytit ten hydro napinac. 

To nebylo peří, ale půlka holuba bez hlavy.

Zvláštní věc je ta, že ještě před rokem řeším problém s přibývajícím olejem, cca 2 roky jsem musel i odsát, protože už ho tam bylo až nad zlom, který je na měrce. A teď na dovolené, po ujetí cca 150 km po dálnici, musím dolívat. Před dovolenou byl v půlce měrky a tam byl na spodní rysce. Tak kde je problém?

Nikde, resp. pořád stejný - do oleje jde benzin. Při jízdě po dálnici se benzín z oleje odpařil, proto ho bylo najednou málo.

Pozor, toto je úplně něco jiného. Když mi přibýval benzín v oleji, on se na dálnici sice odpařil, ale ne v takovém množství. Jen pro informaci, od výměny oleje v březnu, byl olej pořád v rozmezí vrchní poloviny měrky, od poloviny až ani ne po vrchní rozmezí měrky, cca kolísal v rozmezí cca půl centimetru, jízdy většinou po městě. Teď to spadlo úplně dolů. Takový problém jsem před tím, když přibýval neměl. 

V 27. 7. 2018 na 22:58, Capucino napsal:

Změna oleje Shell na Castrol, letos na jaře. A ejhle, olej od té doby nepřibývá. Možná bych řekl, že trochu ubyl. Styl jízdy a trasy pořád stejné. Tak čím to je? A to jsem chtěl měnit čerpadlo, asi by to byly vyhozené peníze.  

 

Musíme si niečo ujasniť. Tebe nepribúda olej, alej benzín v oleji. Toto treba mať stále na pamäti! Tým, že si vymenil olej a zrazu sa ti nezvišuje hladina oleja, neznamená, že vďaka zmene oleja ti zrazu nepribúda benzín, ale najskôr to, že okrem stáleho pribúdania benzínu do oleja ti auto ešte aj papá olej. Inak povedané, teraz máš problémy dva, do ubúdajúceho oleja ti ešte pribúda benzín, čo síce je fajn ak riešime iba hladinu oleja (s beníznom), ale toto v extrémnom prípade môže mať za následok, že namiesto oleja budeš "mazať" benzínom.

P.s.: Predpokladám, že sa bavíme a výmene oleja s rovnakou viskozitou a nie že si namiesto doterajšieho Shell s viskozitou napr. 0W-30 dal do motora Castrol 10W-40.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.