Přejít na obsah

EPC a SYSTEM KONTROLY VYFUKOVYCH PLYNU


bebasek

Doporučené příspěvky

Zdravím,

dnes se mi při cestě přihodila jedna zdá se nepříjemná věc, překvapily mě dvě kontrolky. Odjíždím z domova bez problému, po 10km tankuju N95 u OMV, dalších 10km bez problému dojedu do cíle. Tam stojím asi půl hoďky a pak po dvou minutách další jízdy jsem si všimnul že mi svítí Systém kontroly výfukových plynů a EPC. Auto mi přišlo, že jede normálně, bez změny. Zkusil jsem tedy restart, EPC zhaslo, ale potvora Systém kontroly výfukových plynů ne.

Dojel jsem dalších 40km, tam jsem stál asi 4 hodiny a při odjezdu zase ta potvora nezhasla po nastartování. Dokonce při vyjíždění z parkoviště zase naskočilo i EPC, po restartu opět zmizelo a doteď se neobjevilo (auto stálo mezitím další 2 hoďky, zkoušel jsem startovat). Cestou domu jsem zkoušel brát Maxxmotion, kdyby to bylo nějakým špatným benzínem, ale ne-e... Možná až toho projedu víc.. Také jsem to zkusil trochu víc protáhnout (na pár vteřin 5-6tis ot.) a stejně nic. Brzdová světla svítí normálně (s nima bylo spojováno EPC v jiném vlákně).

 

Jediný, co mi přišlo trochu zvláštní byl možná trochu větší propad otáček při uvolění plynu. Uvonim pedál, otáčky spadnou třeba na 700-800 a hned se vyhoupnou na konstatních cca 900, jako když hodíte korek do vody.. Možná to s tim souvisí, možná hledám příznaky tam kde nejsou :)

Takhle se auto chová, řekl bych, že normálka:
(jen tam cosi klepe - nejvíc slyšet na 0:17-0:20, ale to už dělá dlouho)

 

Teď mě čeká garančka, měli by se na to podívat, ale rád bych znal váš názor a na co se případně připravit, nebo co jim zdůraznit, na co je upozornit...?

VAG k dospozici bohužel nemam, abych vytáhl závady...

Jinak:
Fabia I, r.v. 2007, 1.4 16V, najeto 78tis km.

 

Díky za rady a nápady... :)

Potvora:
10_524ea5ec61db4.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji děkuji, vážim si vašich reakcí :-)

Teď jsem přeparkovával auto a potvora i EPC normálně zhaslo, tak jak má. Udělal jsem si kolečko, nic se nerozsvítilo - ŤUK ŤUK. Nechci to zakřiknout, ale možná to bylo špatným benzínem (OMV zklamalo?), jen trvalo trochu dýl, než se promísil ten "špatný" N95 s Maxxmotionem.
Uvidíme zítra, pozítří, časem, jestli se to nevrátí...Třeba až bude zase horko, rozpálený auto, až se zahřeje motor, milion dalších jiných okolností.

 

Jak vypadá škrtící klapka nevím, nerozebíral jsem. Auto je každý rok servisováno v autorizovaném servisu, jestli - a hlavně jak tam provádějí čištění bohužel také nevím. Ale můžu na to někdy mrknout, sebrat odvahu a rozebrat, zkontrolovat, případně vyčistit.

Nějaké doporučení aditivům na čištění trysek? Kolik čeho do kolika benzínu? Předpokldám, že to bude na obale, ale třeba je veřejným tajemstvím lepší postup :) Případně zkušenost s čistícími bonusy prémiových paliv typu Maxxmotion nebo V-Power? S jízdními vlastnostmi a "hlukem" zkušenosti mám, ale jejich čistící schopnosti posoudit nedokážu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě ti klapku v servisu nečistily pokud jsi to nepožadoval. Vyčistíš ji lehce. Návod tady na foru je. Tak neváhej. Na laborování s benzínem zapomen. Jak nebereš nějaký pokoutný benzin,tak není důvod na rozsvěcování EPC. Návod na čištění trysek je jak píšeš na obale. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mrknu na to, jak jen to půjde :-)
Je asi zbytečný dělat nějaké předčasné závěry, možná k tomu zítra přijdu a bude to zas to samé.. Ale v tuhle chvíli to fakt smrdí tím benzínem... Do prvního natankování bez problému, po natankování chvíli OK a pak přišly chyby až do natankování číslo 2, resp. nějaký čas po druhém natankování se to zas tváří v pohodě. Ale jak řikám, může to být milion dalších důvodů (teplota, bordel).
Obojí bylo z OMV, první byl N95 v Holešovicích, druhý Maxxmotion v Krči, vždy při tankování zbývala tak půlka rezervy v nádrži..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji děkuji, vážim si vašich reakcí :-)

Teď jsem přeparkovával auto a potvora i EPC normálně zhaslo, tak jak má. Udělal jsem si kolečko, nic se nerozsvítilo - ŤUK ŤUK. Nechci to zakřiknout, ale možná to bylo špatným benzínem (OMV zklamalo?), jen trvalo trochu dýl, než se promísil ten "špatný" N95 s Maxxmotionem.

Uvidíme zítra, pozítří, časem, jestli se to nevrátí...Třeba až bude zase horko, rozpálený auto, až se zahřeje motor, milion dalších jiných okolností.

 

Jak vypadá škrtící klapka nevím, nerozebíral jsem. Auto je každý rok servisováno v autorizovaném servisu, jestli - a hlavně jak tam provádějí čištění bohužel také nevím. Ale můžu na to někdy mrknout, sebrat odvahu a rozebrat, zkontrolovat, případně vyčistit.

Nějaké doporučení aditivům na čištění trysek? Kolik čeho do kolika benzínu? Předpokldám, že to bude na obale, ale třeba je veřejným tajemstvím lepší postup :) Případně zkušenost s čistícími bonusy prémiových paliv typu Maxxmotion nebo V-Power? S jízdními vlastnostmi a "hlukem" zkušenosti mám, ale jejich čistící schopnosti posoudit nedokážu :)

 

Jaký máš vůbec výkon motoru? 55 nebo 74 KW ? U 55Kw se má dávat primárně N95, ale u 74Kw se dává N98 a popřípadně N95. Já osobně na svou 74KW dávám 100 octanový z OMW protože na N98 u nás moc nenarazím. Hlavně když natankuji N95 z OMW, tak mi taky celkem dělá divy. A co je hlavní, tak na N95 to víc žere než na N100 - můj posudek :-)

Jednou ročně naleju aditivum na trysky. Značka nevím jaká. Ale je chválená nějaká česká ( pamatuji, že jsem ji kdysi kupoval za cca 400 Kč, a pak americká značka - poznáš podle americké vlajky na obale cca 250Kč )

 

Další možná věc, proč se ti rosvěcuje kontrola vedení spalin, může být i prasklý výfuk. Moje momentální závada. U klapky nic těžkeho na čištění není. Já ji čistím čističem brzd - Klapka je pod filtr boxem směrem k palubce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam také 74kW, ale je u ní doporučován N95 (kupovaná v ČR, někde jsem četl, že třeba identická Fábie z Německa má doporučený právě N98). Jinak pokud to jde, tankuju od začátku OMV, občas Lukoil, ostatní benzínky většinou v nouzi, když není nic jiného poblíž. Doteď jsem neměl vyloženě problémy, že by něco svítilo, nebo to dělalo nějaký nenormální věci. Poznal jsem akorát na výkonu, kdy auto bylo línější, případně na hluku, ale žádné extrémy. Proto mě překvapilo, že za ten včerejší error by mohl zrovna N95 z OMV. Ale stát se může cokoliv, bordel v tanku, nějaká špatná dodávka...

Pozitivní zkušenost mam také s prémiovými palivy, na Maxxmotion 100 jsem také nějakou chvíli jezdil, než přišla krize :D Dojezd nedokážu objektivně zhodnotit, nebyla příležitost...

Po těchto aditivech se mrknu :)

 

Výfuk je také možný, ale zatím se to na zvuku neprojevuje, uvidíme na garančce, jestli to prohlídnou na zvedácích. Ikdyž 7 let už je docela dost, mohlo by to někde prohnít.

Každopádně i dneska je zatím klid a nikde nic nesvítí. ŤUK ŤUK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vás, ja mám podobný problém. Zdá sa mi ako by malo auto občas nepravidelný chod (tak ho trase). Počas jazdy sa ,mi rozsviety kontrolka motora. Na VAG-U mi to ukazuje chyby priložené dole vo fotke.Občas sa stalo že auto prestavalo mať výkon no ked som zastavil, vypol klučik a zapol, tak sa dalo ísť dalej akurát že zostala svietiť kontrolka motora. (občas aj EPC). Skrtiacu klapku som prečistil a nastavil. Takisto snímač tlaku ktorí bol dosť špinavý. Nové sviečky. 

 

Fabia 1.4 16V 55kw rv.:2001 AUA + LPG Landi Renzo 

post-63350-0-02797300-1407839358_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, dnes se mi také rozsvítily tyto dvě kontrolky a myslím si, že to bude výfukem, někde jsem zavadil o vlnovec a je tam čím dál vetší fuka takže to musim dát co nejdřív opravit. Koupil bych si taky ten kabel a VAG ale nemám s tím zkušenosti, je tento dobrý ? Děkuji za odpověď.

 

http://www.levnealarmy.cz/eshop/autodiagnostika/diagnosticke-kabely/usb-vag-kkl-obd-ii-diagnosticky-kabel-vw-seat-audi-skoda-modry.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Takže svitila mi kontrolka vyfukovych plynu sundal jsem ventil ERG a vyčistil totež jsem udělal s klapkou byla zespodu dost zapečená celou jsem ji vyřistil a po složení a nakopnutí špatna odezva na sešlapnuti a puštění plynu. vše vyčištěno a vraceno na puvodní místo. Při popojetí a snížení otáček se rozsvít kontrolka motoru a EPS + občasná žádná reakce na plyn jen pocukávání co stím ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem přes vag napřed uložil chyby pro pozdější zjištovani chyb a pak je vymazal ale jelikož je to neoriginální kabel nelze sním nastavovat hodnoty. Všechny kontrolky zhasly nicméně stejně je chod motoru nerovnoměrný budu muset do servisu aby to přenastavili a pak se uvidí jestli je to tím. Prozatm jdu leštit světla :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zdravim rozsvietila sa mi kontrola motora a EPC. Kontrolky sa objavovali pri priduseny motora (nizsky tlak) a potom som si vsimol ked rucicka teploty prekroci prvu ciarku na budikoch. Motor sa mi nezohrieval dobre bol chybny termostat. Deje sa to po vymene termostat ked sa motor dobre zohrieva ale to je ina tema.

Diagnostika : chyba snezora nadmorskej vysky, zly signal nieco take.

Dnes som vymenil senzor, motor bol zohriaty vymazala sa chyba system Ok. Aj pri priduseny motora skusali sme vsetky štýly jazdy.

Po vychladnutí motora som siel na aute, auto sa zacalo zohrievat spotreba, otacky ok auto slapalo super chcel som este pozret aku spotrebu bude ukazovat na 5-rychlostnom stupny a v tom bac epc a motor sa rozsvietil ta ist diagnosticka chyba, spotreba stupla, otacky kolisaji, volnobech vyssie otacky.

Dalsi stali signal je ze pri nastartovany otacky viletia do 2000-2500 otacok vzapäti hned klesnu na 900 a malo kolisaju ale ked je v poriadky byvaju este nezsie a ani sa nepohnu pri teplom motora pri studenom kolisaju 

 

dakujem za prestudovanie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...