Přejít na obsah

Montáž budíku s teploměrem


Kubajs99

Doporučené příspěvky

Ale ona by nahoru dolů nelítala. Jen v zimě by trvale ukazovala 80, v letě 100, akorát v koloně by pomalu lezla nahoru a potom by zapl ventilátor. Toto je moje první s takovým teploměrem - neteploměrem. Tak mě to vyvádí z míry, že je to jako by tam nebyl.

 

A už toho necháme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám F1, kde byly ještě standardně budíky, a podle mě ukazují krokově asi po 3-5 stupních. Při 90 se ručička taky prakticky nehne, ale to snad doreguluje termostat. A kdyby se začala někam vychylovat, tak by bylo něco špatně a proto teploměr považuji za užitečný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tvoje fabia ma modrou kontrolku studene chladici kapaliny? Pak ma i cervenou, pokud se prehreje, tak nevim, prijde mi ten budik zbytecnej.. stejne je softwarove upravenej tak, z eukazuje furt 90 st i kdyby trakare padaly.. budik tam neni protoze cost saving.. cili uspora vyrobnich nakladu...

 

Modru kontrolku nemam. aspon sa mi nerozsvecuje. Tak asi usejvovali....  Pracujem v automotiv a je to fakt. Co su nove modely tak je to len o uporach. Stensuju sa plechy, plasty... Tlak na cenu je tak velky ze sa to prejavuje na kvalite. Proste je taky trend. Nastroje sa robia v cine za tretinu ceny a aj tak funguju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ten teplomer u Fabie je takmer k ničomu. Jediný údaj ktorý komunikuje je ten, že motor sa začal ohrievať. Potom sa ručička zasekne na 90°C, bez ohľadu na reálnu teplotu je už potom budík je k ničomu. Raz som sledoval aj teplotu cez VCDS a ručička na 90°C sa dokonca držala aj vtedy, keď reálna teplota chladiacej kvapaliny klesla už ku 70°C, lebo motor už bol niekoľko minút vypnutý. Jednoducho tie ručičky sú už ovládané umelo palubným počítačom alebo riadiacou jednotkou, a nie signálom z jednotlivých meracích zariadení. Preto je aj rýchlosť na MaxiDOTe na vlások identická s tou na budíkoch. Ak by v MB chceli, tak ten budík teploty chladiacej kvapaliny by mohol ukazovať v memente naštartovania motora 120°C, alebo sa točiť točiť tam a späť ako stierač na čelnom skle. Mňa osobne to tiež serie, ale 99% vodičov nechce rozmýšľať nad tým, že prečo je teplota vody práve na 80°C alebo 102°C (čo ešte stále ok). Majiteľ vidí ručičku v strede, je spokojný, nič nerieši. Z tohto pohľadu je prekvapujúce, že MaxiDOT dokáže ukazovať teplotu oleja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V těch budíkách, které jsou na miniatuře, palubní PC není, jsou to bez stříbrného orámování, které se dávaly do základní verze Classic.

 

Co se týče toho kódu (čísla dílu), jaký uvedl Viki 73, tak to nevím, jestli se týká budíku s palubním PC nebo bez, to musí upřesnit on  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

jsou 3 typy budíků -

 

1. bez palubního pc - to máš ted ty předpokládám

2 s palubním pc - ukazuje údaje palubního pc + venkovní teplotu /neukazuje teplotu motoru/

3. zvlášt budíky na teplotu motoru, ukazuje údaje palubního pc, radia, venkovní teplotu, v případě HF ukazuje kdo volá

 

u varianty 2 a 3 nutné vyměnit páčky pokud nemáš ted palubní pc - na přepínání údajů palubního pc, dodělat čidlo venkovní teploty pokud není climatronic

 

já mám na prodej variantu č.2 /starší/ pro benzínový motor, páčky na přepínání palubního pc mám také

 

maxidot pro benzin i diesel mám také

A koľko stojí ten maxidot ak sa smiem opýtať mal by som záujem dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsou 3 typy budíků -

 

1. bez palubního pc - to máš ted ty předpokládám

2 s palubním pc - ukazuje údaje palubního pc + venkovní teplotu /neukazuje teplotu motoru/

3. zvlášt budíky na teplotu motoru, ukazuje údaje palubního pc, radia, venkovní teplotu, v případě HF ukazuje kdo volá

 

u varianty 2 a 3 nutné vyměnit páčky pokud nemáš ted palubní pc - na přepínání údajů palubního pc, dodělat čidlo venkovní teploty pokud není climatronic

 

já mám na prodej variantu č.2 /starší/ pro benzínový motor, páčky na přepínání palubního pc mám také

 

maxidot pro benzin i diesel mám také

ponuka od milhauska

 

varianta 2 - 5000

varianta 3 - 8000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Oteplilo se, tak jsem se pustil do testování teploměru, co skutečně ukazuje. A je to horší než jsem předpokládal. 90 ukazuje od 66 - 108 stupňů. Když ručka stoupá, je to jen informace že se ohřívá z 50 na 66. To je fakt informace k nezaplacení. 

 

post-64141-0-44054000-1395858141_thumb.j

 

Místo snímače teploty jsem připojil poťák, a nastavoval s ním teploty na budíku a skutečnou teplotu jsem kontroloval ve vagu.

Devadesátku ukazuje už od 66 stupňů, což podle mě není provozní teplota.

A až se náhodou stane, že termostat bude propouštět a neudrží správnou teplotu a motor se ohřeje jen něco přes 66, vlastně studený, tak teploměr bude vesele ukazovat 90.

 

Takový teploměr je na h***o. Je to jen ozdoba.

Kdyby tak nějaký "čipovač", místo přeprogramovávání výkonu motorů, dokázal přečipovat, aby teploměr ukazoval pravdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš, že je to stejné i u FI? Mě to teda hodně překvapilo, říkal jsem si jak dobře ten motor je regulován, že se ručka ani nehne. A nechápu proč na 90 je tak obrovský interval a pak to čte po 2C. Vlastně tam souhlasí jen 50 a 130. Ale přece když jedu, tak to chvíli trvá než tam je z 50 ta 90, že by to bylo jen 66 a zde by už měla být rychlejší změna než z 10 na 50. Dnes to budu schválně sledovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem koupil Drobka, tak mi teploměr strašně chyběl (zvyk sledovat teplotu ze šáde i formana). Když jsem zjistil, že by mě jeho pořízení stálo minimálně 5 kolíků za MaxiDot z druhý tlapy, tak jsem na to hodil kládu - ale ve fázi získávání informací jsem se ptal PROČ ZMIZEL TEPLOMĚR JAKO PŘÍSTROJ Z PALUBNÍ DESKY?

Odpověď přímo z Bolky byla lakonická - aby neustále se měnící poloha rafičky neznepokojovala řidiče.

Takže pokud už teploměr je, je jeho údaj softwarově filtrován a jak už tady padlo, ukazuje 90°C i když v motoru je voda ještě relativně studená a nehne se, dokud vysloveně z expanzky nefuní pára.

Stejně tak je filtrovaný i údaj palivoměru - jak rafikovýho, tak LCD sloupce - nebo už si nepamatujete, jak ještě na felinách a všech starších autech obecně lítala rafika palivoměru v každý zatáčce podle toho, jak se v nádrži odstředivou silou přelejvalo palivo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

psurn: Díval jsem se zběžně do ETKY a F1 by měla mít pro několik motorů, taky stejné čidlo. A v CC mají dlouhý seznam aut do kterých pasuje http://www.cc-autodily.cz/cidlo-teploty-dvojite-7_7. Dále záleží na softu v přístrojové desce, co teploměr ukazuje.

Mně ukazuje jak jsem popsal, a moje měření bylo to nejpřesnější, co se týče rozdílu měřených hodnot pro ŘJ <> ručička na teploměru.

Tady ani tak nejde o skutečnou teplotu vody (může být malá nepřesnost v čidle), ale o to, co elektronika skutečně naměří, a jaký nesmysl ukazuje teploměr.

 

Dnes jsem porovnával ohřívání oleje, jak mě ukazuje maxidot. Mám TDI s chladičem oleje. Je to výměník voda<>olej, takže nejdříve se olej od vody ohřívá, řekl bych že poměrně rychle. Maxidot ukazuje taky až od 50*C. A když voda už ukazovala 90, olej jen - - -, jako že je pod 50. Až po chvilce se ta 50ka ukázala. Podle mě rozdíl nějakých 20* v tu dobu vypadalo přirozeně, než 40* (90 voda, 50 olej). Dále se olej poměrně rychle ohříval.

 

Ekkar: taky jsem byl vždycky zvyklý na skutečný teploměr, ukáže v jakém stavu je termostat, jestli je dobré v zimě zaclonit chladič atd. Byl jsem rád, že ho tam mám a zprvu jsem si pochvaloval jaký je kvalitní termostat, jak to přesně umí udržet. Než jsem se dověděl, náznaky a nakonec holou pravdu, že vlastně žádný teploměr nemám. Jen tunning. To že se po nastartování motor ohřívá, je snad jasné i bez takového teploměru.

Palivoměr je taky kapitola sama pro sebe. I když se s ním dá žít. Hladová kontrolka taky. Býval jsem zvyklý, že se rozsvítí v zatáčce, potom zhasne atd. něž svítí trvale. Tady jak se jednou rozsvítí, tak už nezhasne, a snad i kdybych tankoval v jízdě. Ale může být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 55kW takže nejspíš ukazuje podobné hodnoty. Že teploměr ukazuje skokově jsem slyšel, ale představoval jsem si tak 85-95=90. Když propouští termostat, tak to nepoznáš a při 108 se už voda bude vařit jako divá. Vyplývá z toho pro mě závěr, že když nebude ručka na 90 tak s tím honem něco udělat. Ale co si pamatuji, tak na předchozích autech ta teplota nějak závratně nelítala, ten termostat to dokázal zregulovat, tak velké rozpětí bych fakt nečekal. Takže lepší indikace asi bude výkon topení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kúrenie ide už aj vtedy, keď chladiaca kvapalina nemá ani tých 50°C, takže podľa toho nezistíš vôbec nič. Čo sa týka čidla, tam chyba nebude. Problém je ten, že palubný počítač koriguje to, čo ukazuje ukazovateľ na palubnej doske. On správny údaj má, ale je tak naprogamovaný, aby napriek tomu ukazoval niečo iné, a mňa osobne štve táto nepresnosť. Ak by ukazovateľ bol na 90°C pri 85-95°C, alebo ešte aj rozsahu 80-90°C, nič nepoviem, akceptujem to, ale 66-108°C? Toto je úplne choré. Počkám si kým bude vonku ešte teplejšie (aby som nemusel zbytočne páliť na parkovisku benzín), a spravím toto porovnanie aj ja na svojom 1.2 TSI a budem k tomu zapisovať aj teploty oleja. Predpokladám ale +/- podobný výsledok.

 

Chcelo by to niekoho, kto by dokázal toto správanie PP alebo RJ (neviem, čo to ovláda) upraviť, podobne ako sa dá korigovať aj ukazovanie presnej rýchlosti (nie je to jednoduché, ale vraj aj to sa dá). Byť firmu zaoberajúcou sa chiptuningom by som toto určite pridal ako službu do portfólia. O toto by určite malo záujem viac ľudí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ e.1 - to není NEPŘESNOST - to je záměrně ovlivněná indikace, aby ukazovala pouze orientační hodnotu "teplota v přijatelným rozmezí" - protože kdyby to ukazovalo přesnější hodnotu, lidi by daleko míň nakládali studenýmu motoru a daleko dřív by si všimli motoru začínajícího se přehřívat. Je to tedy KURVÍTKO, naprosto záměrně a pod falešnou záminkou nepřinášet "znepokojivě se měnící informaci" vložený do moderního auta. Je to přesně jak píšeš - i jen na 50% uvažující řidič musí vnímat, že teplota nemůže trvale stát na jednom bodě jak přilepená, ale že se změnou jízdního režimu i s objevením případný závady se bude měnit - a že to je důležitej příznak pro včasný rozpoznání právě nějaký počínající závady... Ale jak už teda několikrát padlo - výrobci přemejšlejí za uživatele a ONI PŘECE URČUJOU, CO UŽIVATEL JEJICH VÝROBKU POTŘEBUJE A CO NE....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by spíš zajímalo, jestli se někomu vůbec nějak dlouhodobě podařilo dostat s ručičkou nad 90°C? Mě nedávno, když jsem byl na škole smyku ručička ukazovala cca 2-3 mm nad 90°hranici, takže jsem vlastně neměl nějakých 95 jak jsem si myslel ale více jak 108°C, no to je ale blbost.. Byl bych 100x radši, kdyby mi tam ručička lítala jak splašená, vždy po sepnutí termostatu krásně teplota klesla, jak na feldě.. 

 

Nebo občas v zimně, jezdím jednu trasu a je tam strašně dlouhé klesání, tak vždy jedu se zařazenou rychlostí bez plynu a kdy jsem to kdysi jezdíval s feldou, tak mě vždy ručička teploty klesla cca na 60°C a já si teď myslel, jak to nemají skvěle udělané, že si Fabka furt drží 90° a ono to může mít klidně těch cca 60° taky... achjo to je mega kravina ale  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se ještě nestalo, že by ukazovala více než těch magických 90. Ale ty dva mm přes odpovídá 109°, a to je ještě pořád teplota v normě. Do 120 by ještě neměla vařit, protože je pod tlakem. Když je v pořádku víčko na vyrovnávací nádržce.
Našel jsem údaje jak má spínat ventilátor. Teda na mém TDI. Má dva stupně rychlosti ventilátoru. A jsou tam určité tolerance. A jak je vidět druhý stupeň může sepnout až ve 105°. Než se opravdu projeví chlazení, může vylést až na 110°. Všechno záleží na zatížení, terénu, na venkovní teplotě a taky jaká je rychlost a proudění vyduchu.

 

1. Stupeň
    zap.: 91 … 97 °C
    vyp.: 84 … 91 °C
2. Stupeň
    zap.: 99 … 105 °C
    vyp.: 91 … 98 °C

 

Běžně ale ručička nelítá nahoru dolů. Ustálí se podle venkovní teploty a podle ostatních okolností. Stáním v koloně samozřejmě poleze nahoru a až sepne ventilátor, tak zase klesne. Vše si potom řidič odvodí podle okolností, a když si neodvodí, tak je něco špatně a musí se najít závada.
Na Feldě mě taky kdysi poklesla teplota, jinak než jsem byl zvyklý, jen asi o 15°méně. Hned jsem zjišťoval co se děje, jestli nepodchází termostat. Bylo to tehdy jen čidlo. Ale i to je dobré, aby řídící jednotce dávalo správný údaj. U mě se podle teploty v zimě řídí volnoběžné otáčky (za studena).
Takže, kdyby mě teď čidlo teploty lhalo o pár stupňů, "magický teploměr" by ukazoval magickou 90, ale ŘJ by špatně řídila motor. A já to nemám jak odhalit.

Teplota motoru je ten nejdůležitější údaj. Dal bych cokoliv aby ukazoval pravdu.

Zajímalo by mě, kdybych v záruce přišel, že teploměr neukazuje pravdu. Že jsem si přiložil k motoru svůj vlastní teploměr a že trvám na tom aby měřil přesněji. Né + - 30°. A že když nebude fungovat správně, tak odstoupím od smlouvy.

 

Už na Š100 byl teploměr, který neukazoval stupně, ale byly tam barevné políčka, tuším zelené a červené. Správně bylo když se ručka pohybovala v zeleném políčku a vůbec to nikoho neznervozňovalo, že není na jednom místě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Že teploměr ukazuje skokově jsem slyšel, ale představoval jsem si tak 85-95=90. Když propouští termostat, tak to nepoznáš a při 108 se už voda bude vařit jako divá. ...

Taky jsem to někde četl, že se pohybuje skokově. Ale já jsem ten dojem neměl. Když jsem potenciometrem "ladil" na jednotlivé čárečky, tak se ručka pohybovala plynule. Jen to bylo hodně citlivé, vždycky jsem musel počkat jestli na nastaveném dílku zůstane. Po chvilce uhnula a musel jsem zase doladit, až zůstala na čárečce viset a teprve potom jsem přečetl a zapsal co ukazuje vag.

Při 108° ještě voda nevaří. Teda v motoru. Je natlakovaná, a to by měla začít vařit až víc než 120°.

A teplotu podle topení asi nepoznáš. Mě to topí a rafika se ještě ani nehne.

A kdyby termostat byl netěsný a propouštěl, tak by pouštěl vodu do chladiče předčasně a motor by se nezahřál. Nebo pomalu zahříval.

Naopak kdyby se neotvíral, tak by zase vodu do chladiče nepustil a přehříval by se.

 

Rád bych, kdyby to vyzkoušel taky někdo jiný, na jiném motoru. Aspoň připojit vag nechat zahřívat a porovnávat skutečnou teplotu z vagu a na tom teploměru. Přes 90ku takhle už asi těžko. To jedině s tím poťákem jak jsem to dělal já. Ale musel jsem na mém motoru kvůli tomu oddělat vzduchový filtr, abych mohl odpojit teplotní čidlo. To bývá na výstupu z motoru do chladiče.

Poťák jsem měl 1k5. Možná mohl být 1k. Říkal jsem si, že jsem si mohl zapsat odpor, který odpovídá různým stupňům, ale to bych musel po každém nastavení teploty poťák odpojit a měřit. A není to tak důležité.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...