Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Max výkon 132 kW/5100–6200 vs 118kW/4500–6200
Maximální točivý moment 250Nm/1250–5000 vs 250Nm/1500–4500

Od pondělí mám necelých 230k a 370Nm. Rozdíl obrovský, +100Nm je docela hodně poznat. Byl jsem v Profituningu v Bratislavě. V sérii tuším 189k a 260Nm, takže spíš takový slabší kus. "Spodek" pořád stejný, roste to až kolem 2000-2200 ot a to brutálně. Problém trochu byl s teplotou v dílně, nemohl dobře odbrzdit max. Proto z grafu vylezlo nějakých 226k, což mělo být až o 10 koní víc. Ale ten krouťák tam je. 

Ale bohužel je tam menší krpa, čekám na řešení. 

a co tam mas za krpu, neni problem s větrákem? Na seat forum jeden ted psal o chipu na osmnactce a ma problem se stale zapnutym vetrakem. nejsi to ty? ;-) 

Jo, to jsem tam řešil já, ale už to mám doufám v cajku. Včera mně tam ještě něco opravili v softu. Už se to stalo i někomu jinému údajně.. No a jinak celkem slušné svezení, konečně pořádný rozdíl od série. Doporučuju.

Hezké, ale jsem zvědavý co na to spojka a převodovka, kvůli kterých je motor hlavně v oblasti točivého momentu uškrcený.

  • 7 měsíců později...
V ‎26‎.‎7‎.‎2017 na 0:22, Hyby napsal:

Zdravím místní osazenstvo...

V zaměstnání mám možnost jezdit jak s OIII 1.8 TSI 132kW, tak s OII FL 1.8 TSI 118kW a zjistil jsem jednu zajímavou věc, na kterou by mě zajímal váš názor. Byť je motor v OIII výkonnější, pocitově jede líp ta "starší dáma". Dodnes byl tento názor pouze ve fázi mé vlastní domněnky, ale kolega, který už má také něco naježděno, mi potvrdil, že to vidí úplně stejně. Prostě slabší TSI se stejným krouťákem ve starší Octavii jednoznačně pocitově "táhne" a jede lépe, než to výkonnější v nové. Myslíte, že je to věc jednoho kusu nebo ty nové motory jsou nějak pitomě "přiškrcený", třeba kvůli emisím, že maj horší projev než ty předchozí?

Díky za názory, Hyby

 

Tohle mohu asi potvrdit (doufám, že jen zatím), mám od podzimu O3FL 1.8TSI/DSG7 (LK) najeto nyní 10kkm, a pocitově na akceleraci to je subjektivně horší, než u předchozí O2FL 1.8TSI/DSG7 (LK). Ta akcelerovala výrazně lépe i v nájezdu přes 150kkm a po GO ve 105 kkm, přitom obdobná DSG7 (vč. v podstatě stejné výbavy, jen nyní navíc DCC), nerozumím tomu moc.  Nějakou maximálku jsem ještě nezkoušel, to asi nebude úplně objektivní.

A přitom moje stará O2 byla možná i o něco těžší, měla ještě výborná 2vrstvá SunSafe skla.

Tak jen doufám, že si motor ještě časem sedne, a svých 20-30 koní navíc ještě předvede.

  • 3 měsíce později...

Zdravím,včera jsem se byl projet se známym v autě které se nabízí přes škoda plus.Musím říct že je ten motor moc příjemny,zvlášt mne překvapilo jak tichy je ve vyššich rychlostech a auto zároven příjemně stabilni.Ale co mne zarazilo tak při male rychlosti když jsme popojižděli v koloně tak ten motor na dvojku a v nízkych otáčkach tak nějak divně pocukával,při přidáni plynu.Nesetkal se s tím náhodou někdo kdo Octu s tímto motorem vlastní?Diagnostika nic neodhalila,tak nevím.

Upraveno od bitttpower

Vzhledem k tomu, že mám auto pár dní a najeto jenom pár set kilometrů, nedokážu to relevantně posoudit. Nicméně se mi zdá, že přechod po přeřazení z 1° na 2° a následném přidávání plynu není úplně hladký. Zatím to přikládám tomu, že jsem si ještě nezvyknul na chod spojkového pedálu, nicméně při rozjezdu mi i brácha říkal, že s tím nějak cukám. Taky by mě ani moc nepřekvapilo, že si elektronika v závislosti na otáčkách hlídá emise a dělá nějaké kejkle.

 

Co se týká rozdílu v jízdě mezi starší 1,8 TSI v OII a nové 1,8 TSI nemám ten pocit, že by jela nějak jinak. Pravda, zatím jsem se nepřiblížil k maximálním parametrům, ale při běžném ježdění bych zatím řekl, že je to stejné, pouze zvukový projev je jiný. Ani jsem od nové nečekal nějaké rozdíly - holt stejný maximální kroutící moment více kW asi už moc nezmění.

Ahoj,děkuji moc za názor.Je možne že je to vlastnost,ale moc příjemné to zrovna není.

Zaměřil jsem se na to a na 2 nepozoruji nějaké anomálie, ovšem pokud při 1° při popojíždění při nízkých otáčkách úplně pustím spojku, tak to zacuká. Holt je třeba trochu poladit práci s plynovým pedálem. Ještě to budu sledovat.

Tak mne to právě pocukaválo na 2jce když člověk popojížděl před semafory-když jsem vlastně přidával plyn,tak mi to přijde nějake divne.Problém je v tom, že nemáme příme porovnáni s jinou 1.8,jinak jak říkam motor moc fajn.Takže ted nevíme jestli to je vlastnost nebo nějaky problém.Protože třeba 1.2 Tsi tohle neděla,tak mne to trochu zarazilo.

Já bych to tipoval na silný motor + nízké otáčky a pak se tomu nechce.

Jednicka i dvojka cuka i u DSG, pokud je to v moc nizkych otackach a clovek na to trochu vic neohleduplne dupne, zbyle stupne jsou OK.

Dela to i 1.2 (DSG) na fabii co ma moje pani..

  • Autor

V jak nízkých otáčkách se to děje? Pokud byl motor v pořádku, tak jsem to u starších TSI nikdy nezažil v jakýchkoli otáčkách.

  • 3 týdny později...
V ‎17‎.‎7‎.‎2018 na 15:11, M_ike napsal:

Jednicka i dvojka cuka i u DSG, pokud je to v moc nizkych otackach a clovek na to trochu vic neohleduplne dupne, zbyle stupne jsou OK.

Dela to i 1.2 (DSG) na fabii co ma moje pani..

 

Toto se mě dělo u O2FL (1.8+DSG) někdy po 150 kkm, předtím nic takového... Ale jen když bylo venku teplo, v zimě to nedělalo. Servis mě tehdy sdělil, že se jedná o mechatroniku. Už jsem to před prodejem neřešil.

U nynější O3FL DSG nic takového nepozoruji, jen někdy, sporadicky to na těch nízkých otáčkách malinko škubne, ale to poznám jen já, v autě to takřka cítit není.

U 1.8 TSI 118 kw toto cukani z řazení 1 -> 2 má na svědomí spojka. Vyměnili komplet set a jako nový. Dělalo to při zahřátém motoru a u rozjezdů. A to jen u DSG7. U DSG6 bez problémů. 

Ti co zaznamenávaj to pocukávání, zkuste si na místě motor vytočit a udržet v požadovaných otáčkách pár sekund. Běžně se to nedělá, třeba to něco ukáže. Stanmar ví kam mířim, jestli za tím nestojí řízení chodu motoru B)

  • 2 měsíce později...

To je teda pech.. Ten majitel sice měnil olej po 5tis a tím si zřejmě myslel že auto zachrání před brutálními rozjezdy nebo já nevím co se s tím dá udělat aby po takovém malém nájezdu byla spojka KO - jedině sprinty. Já mám s čipem přes 25tis a to mám ještě vyšší hodnoty a převodovku jenom MQ250 a úplně v pohodě. Chce se to vykašlat na nějaké šílené rozjezdy a vždycky počkat až je spojka v plném záběru a až pak na to dupnout. Polo GTI jede moc pěkně i v základu, spíš bych ho vzal někam na klikaté okresky a tam se vyblbnout. Tam ukáže svoje přednosti, výkon a mrštnost. No ale co už, jestli je ohoblovaná tak jedině výměna a pak se k tomu chovat normálně, ne jak ten vůl před tebou. Nebo pokud to máš chvílu tak zkusit uhrát skrytou vadu.

Popřípadě nechat přehrát origo soft a zkusit reklamaci, třeba to projde.

By mne zajímalo, jak v VW zjistily ten jiný SW, buď to bude nějaká úprava kdo ví co, že to jde hned poznat, nebo se v tom v servise z nějakého důvodu šťourali... Ale když už ani původní majitel nekomunikuje, tak tam asi něco bude. Každopádně je to docela umění, takto odrovnat spojku/převodovku.

  • 2 týdny později...

Těžko říct tak na dálku, v tom servisu to víš že oni rádi rozdělají půl auta a ty to zacvakáš.. Tady je dvouhmoťák setrvák, ten se točí pořád na hřídeli a je jedno jestli zmáčkneš spojku. Ta oddělí lamelu a převodovku. Pokud ti zvuky zmizí po sešlápnutí spojky tak to teoreticky vypadá spíš na převodovku. Špatný dvouhmoťák jsem zažil, šíleně to vibrovalo na volnoběh nebo to dělalo rázy po přeřazení.

Fakt nevím co poradit.. Já sice mám jinou převodovku, ale taky je hlučnější, hlavně studená. Možná najít někoho s GTI a porovnat to. Třeba se stresuješ zbytečně a auto bude vesele jezdit dál. Akorát ti klouzala ta spojka ne? Jak to s ní vypadá? Chtělo by to prostě na 100% určit závadu ať víš kolik to zhruba bude stát. Pak bych to řešil s bývalým majitelem jestli ti dá nějaké peníze, nebo si auto vezme zpátky - což pochybuju. 

  • 1 rok později...

ahojte, tak ako to vyzerá po čase s 1.8 TSI (132kw)? Plánujem ľúbiť superb 1.8 tsi s 7° DSG s nájazdom 108K. Dakujem

@ErikSVK Oprav si to ĽÚBIŤ, vyznieva to trochu úchylne :-)

Okrem toho, toto je sekcia Octavia... A aj o jazdenkách je téma inde...

  • 6 měsíců později...

ja mam na mojej octavke 3 1.8tsi 132kw 6dsg 4x4 205 000km a stale je to v pohode 

  • 4 roky později...

Já mám klasickou 6stupňovou převodovku, ne DSG. Zvýšení krouťáku namáhá primárně spojku a ne převodovku, ta by musela být z bláta a bez zátěžové rezervy, aby nevydržela navíc 70 Nm. Problém je tedy hlavně ve spojce, kterou zvýšený krouťák dost namáhá a logicky ji také ničí. Možná by stačila kermika místo klasického obložení, kdekdo ji nabízí.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.