Leden 3, 200916 r No tak vidím že moje Octa (kombi 2000) nic moc. Když se vyloženě snažím a plyn jen zlehka šimrám a z kopce vyřazuju tak mimo město jedu tak za 5.litrů. Normálně tak 6,5 litru. Jedu sám. Ale v létě jsem měl stejným způsobem a stejnou trasu spotřebu při velké snaze tak 4,5 a normálně tak zhruba 6,0. Je možný že v zimě je o tolik větší spotřeba ? Nebo to bude něčím jiným ?
Leden 4, 200916 r Mi teď v zimě píše PC 5,5l ale podle výpočtu asi 6,2l a v létě 4,8l . Střelci, bylo dost kovbojek o spotřebě, přidám ještě jednu: Mám combi TDi 81kw s chipem fun na 109kw (měřeno na brzdě Bosh) průměrka měřená od 27.11.08 do 4.1.09 Je v tom cestování do Maďarska a zpět + 50% praha + 20% mimo město, 3 minutové zahřátí na volnoběh a 3 minutové stání na volnoběh před vypnutím motoru, asi 3 hodiny topení vozu na místě na volnoběh, občas puštěná klima (cca 20% jízd), topení naplno na 1-2 stupeň rychlosti, občas vyhřívání zadního okna a zrcátek styl jízd: občasné zácpy v praze, jinak půl cest normálně (2-3 tisíce ot. do půl plynu), čtvrt cest lehce a čtvrt cest plný plyn od 2 do 4,3 tis. ot. - celkem 2700km ujeto. Převážně ve dvou lidech, malá zavazadla. bačkory: Bridgestone zimní 195/65/15 Palubní počítač: průměr 6l Skutečná měřená: průměr 6,5l Věřím, že se dá jezdit za 4,5l, ale ne v praze či větším městě, kde jsou zácpy a kopce, nelehké parkování a více krátkých tras. A kdybych měl sedana né kombíka, věřím, že by mi klesla spotřeba asi o 0,3 dolů :-). Musel bych bydlet tam, kde nejsou zácpy a kopce a jezdit hodně lehce na vyšší rychlostní stupně než je 3ka, což je vyloučeno. Stěhovat se nehodlám a kupovat nové ventily či turbo k vůli podtáčení motoru a zasírání řídících lopatek také ne Tak se snažím jezdit co nejčastěji nad 2 tisíce otáček a nešlapu na plyn jak magor, pokuď na teploměru nemám 90 stupňů vody a nechávám před koncem jízdy 3 minuty motor na volnoběh (když jsem to honil), pak vypínám a nemám sebemenší problém . Upraveno Leden 4, 200916 r od Adnots
Leden 4, 200916 r No tak vidím že moje Octa (kombi 2000) nic moc.Když se vyloženě snažím a plyn jen zlehka šimrám a z kopce vyřazuju tak mimo město jedu tak za 5.litrů. Normálně tak 6,5 litru. Jedu sám. Ale v létě jsem měl stejným způsobem a stejnou trasu spotřebu při velké snaze tak 4,5 a normálně tak zhruba 6,0. Je možný že v zimě je o tolik větší spotřeba ? Nebo to bude něčím jiným ? Ahoj Stando, jojo, v zimě je ta spotřeba vyšší. Dle mého názoru může být i někdy o 2l vyšší. Jsou tam aspekty jako je: zimní vzorek - měkčí guma, studený vzduch v sání motoru, zapnuté topení a klima, vyhřívání sedáků nebo skel, zrcátek, delší doba zahřívání motoru, ledové starty, horší sjízdnost silnic jako jsou např. šotolina proti klouzání, sníh, led, nekvalitní nafta pro zimní používání a jiné věci v kleci. Ale 6,5 přece není zas taková tragédie ne? Jezdím s kombi po praze normálně za 5,5l-6,5l a to se vyhýbám zácpám a nijak to nehoním, jinak se dá zde také za 8,5l když sjedeš do zácpy a čekáš a popojíždíš brzda-plyn. Předešlé hodnoty byly naměřeny, pokuď dodržuješ ve městě předpisy nebo rychlostní značky. Pokuď bys tu pospíchal a jel jako splašenej Nanyn, uvedené hodnoty klidně vzrostou až o 2l nahoru, tak že 8l bez zácp a 10l v zácpách a pak samozřejmě máš adrenalin ze sportovní jízdy a čekání, ne ze spotřeby a opotřebování všech momentálně použitých dílů samozřejmě :-) tak asi takhle. Upraveno Leden 4, 200916 r od Adnots
Leden 4, 200916 r No tak vidím že moje Octa (kombi 2000) nic moc.Když se vyloženě snažím a plyn jen zlehka šimrám a z kopce vyřazuju tak mimo město jedu tak za 5.litrů. Normálně tak 6,5 litru. Jedu sám. Ale v létě jsem měl stejným způsobem a stejnou trasu spotřebu při velké snaze tak 4,5 a normálně tak zhruba 6,0. Je možný že v zimě je o tolik větší spotřeba ? Nebo to bude něčím jiným ? To je divný.Zima nějakou decku udělá,ale skoro 2litry?Doporučuju v zaprvé zpočítat,kolik proměřuje PP.Hodně dělá zasekanej vzduch.filtr,ale to o co ti to sežere víc v zimě,to samý ti vezme v létě klima.Já jezdil s OC I zhruba celej rok to samý.
Leden 10, 200916 r Vyhradne dalnicni jizda Nemecko a Polsko Zimni pneu, 3.4 atm Za kvalitu se omlouvam foceno mobilem: prumerna spotreba 6.2, 558km, 4h18min, prumerna rychlost 130 Upraveno Leden 12, 200916 r od tucnak01
Leden 12, 200916 r 3,4atm na všech čtyřech pneu dohromady??? pokud na jednu tak to seš teda střelec, každá guma má hodnotu max tlaku a ta už nebude moc daleko od toho cos tam nahustil. 3,4 + tlak vzniklý rozepnutím vzduchu při zahřátí je mazec !!! pokud máš průměr 130km/h tak jsi musel valit furt kolem 160km/h a to už se kolečka pěkně točí a zahřívají Byl bych opatrnější a zbytečně nepřehušťoval. - Co se týká spotřeby tak ta je na ten rychlostní průměr super Upraveno Leden 12, 200916 r od KarlosTDi
Leden 28, 200916 r Škoda Octavia Combi (1,9 TDi 66 kW, Ambiente, 2001, 255000 km). Pneu vždy nahuštěno lehce nad 2 atm. Dlouhodobá kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km podle palubního počítače. Více méně odpovídá i skutečnosti. Pro nevěřícné rejpaly uvádím, že se narozdíl od nich snažím jezdit hospodárně a podle dopravních předpisů. Upraveno Leden 28, 200916 r od CZE
Leden 28, 200916 r Jak to tak poslouchám, tak nevím, koupil jsem octavii I r.v. 99, AHF 81KW. Když jsem jí koupil, tak jsem jel na pohodu a tak za 6,5-7 podle PP, vyměnil jsem filtry, vzducháč byl jak hnuj, tak teď když jedu na pohodu, tak jedu za 5-5,5 dle PP. Zaboha se nemůžu dostat nanějakejch 4,5 i když jedu dle předpisů a hospodárně, tak nevím, jestli jsem takový dřevo, nebo je chyba někde na motoru, jako třeba váha. PP jsem ještě nezkoušel, jestli keca, na to se chystám teprve. Jako 5,5 je krásný, ale to to fakt nehonim, když pojedu svižněji, tak mi to vyleze na 6,5-7 a znám lidi, co když jedou svižnějc jedou do 6. Tak nevim kde je chyba
Leden 28, 200916 r Škoda Octavia Combi (1,9 TDi 66 kW, Ambiente, 2001, 255000 km). Pneu vždy nahuštěno lehce nad 2 atm. Dlouhodobá kombinovaná spotřeba 4,6 l/100 km podle palubního počítače. Více méně odpovídá i skutečnosti. Pro nevěřícné rejpaly uvádím, že se narozdíl od nich snažím jezdit hospodárně a podle dopravních předpisů. Ha,ha,ha... Já jsem ten rejpal.
Leden 28, 200916 r johnflat: moje zkušenost je nevěř PP.... mě třeba ukazuje pořád o půl litru víc jinak záleží jaký jezdíš trasy... já jezdím až na malé vyjímky jen trasy 250km dlouhé a tam se do 6ti litrů vejdu vždy i v zimě. Léto tak 5-5,5l dle tankování... a to mam PDčko co žere víc jak tobě. A na spotřebu nejezdím...mam tam sice občas danou aktual. spotř. pač se dle ní dá hodně ušetřit. Ale jinak už spotř. neřeším.
Leden 28, 200916 r Béda Čech: no jasný, já chci zkusit ten palubák, natankuju plnou a uvidim. Pak si to chipnu, chci to ale nejdřív změřit, abych moh porovnat rozdíl spotřeby. Jinak jezdím trasy Budějice - Tábor sem tam Budějky -Plzeň občas se motám po městě nebo jezdim po okrskách
Leden 30, 200916 r Jak to tak poslouchám, tak nevím, koupil jsem octavii I r.v. 99, AHF 81KW. Když jsem jí koupil, tak jsem jel na pohodu a tak za 6,5-7 podle PP, vyměnil jsem filtry, vzducháč byl jak hnuj, tak teď když jedu na pohodu, tak jedu za 5-5,5 dle PP. Zaboha se nemůžu dostat nanějakejch 4,5 i když jedu dle předpisů a hospodárně, tak nevím, jestli jsem takový dřevo, nebo je chyba někde na motoru, jako třeba váha. PP jsem ještě nezkoušel, jestli keca, na to se chystám teprve. Jako 5,5 je krásný, ale to to fakt nehonim, když pojedu svižněji, tak mi to vyleze na 6,5-7 a znám lidi, co když jedou svižnějc jedou do 6. Tak nevim kde je chyba Fakt nevím kde by mohla být chyba. Já například včera když jsem jel z práce (19 km kopcovitý terén) a při maximální snaze o hospodárnou jízdu tak jsem ten úsek podle palubního počítače dal za 3,8 l/100 km.
Leden 30, 200916 r Včera? Kopcovitý terén? 3,8/100km no coment !!!! Upraveno Leden 30, 200916 r od novinář
Leden 30, 200916 r Tak jsem vzal plnou a po dotankování mi vyšla spotřeba 5,1 a to jsem jel svižně a dle PP 5,8. To kecá teda o hodně, ale jsem rád, že se to vysvětlilo. Tak je to paráda, uvidim co ten chip s tim udělá
Leden 30, 200916 r No a to bude ono, s normálníma kolama je spotřeba až o 2 litry menší. Ja nevim, ale ja jezdim po praze tak za 7,5-8. Mam 81kw,gumy 195 DP Sport M3. Kdyz se fakt snazim tak 5 litru udelam, ale jsem fakt nebezpecnej pro vsechny okolo...
Leden 31, 200916 r Nevíte, kde se upravuje ta hodnota palubního počítače? Nechá se to nějak procentuelně stahnout čico... přý Vagem, nebo zvládně to i jiná diagnostika?
Leden 31, 200916 r Fakt nevím kde by mohla být chyba. Já například včera když jsem jel z práce (19 km kopcovitý terén) a při maximální snaze o hospodárnou jízdu tak jsem ten úsek podle palubního počítače dal za 3,8 l/100 km. Cestu do práce bych vubec neuváděl to má každý přesně zmálý... Já jedu 4 km za 5,8l a to se ani nezahřeje motor... Když jedu nad 50km tak jsem na 5,3-6 záleží na tempu... 1.9 tdi 66kw Upraveno Leden 31, 200916 r od adller
Leden 31, 200916 r Nevíte, kde se upravuje ta hodnota palubního počítače? Nechá se to nějak procentuelně stahnout čico... přý Vagem, nebo zvládně to i jiná diagnostika? jestli si to dobře pamatuju, tak je to myslím kanal 3 a výchozí hodnota je asi 128. Když to číslo zvětšíš, bude ukazovat více. Ale nejsem si jist, jestli to jde na budíkách po faceliftu. Upraveno Leden 31, 200916 r od KaJe
Únor 3, 200916 r Spotřebu máš úplně normální tak se neděs. Já mám Okinu 1,9 66kW. Dlouhodobá průměrná 4,8-5,3. Je lepší mít spotřebu o půl litru větší, než takoví ti co jezdí za 4,5 a potom se diví, že auto přestane po určitých km jet, táhnout a je lenošný. Samozřejmě, protože auto s turbem je od toho, aby se to turbo občas taky protáhnulo a trošku profouknulo ty trubky. Když se podíváš na různé články tak ideální je točit u 1,9 tak okolo 3000 ot/min a to ti, kteří jezdí za 4,0-4,5 rozhodně netočí. Sám jsem měl možnost vidět rozdělaný turbo včetně všech trubek o tzv. víkendovýho jezdce, kterej se všude chlubil jak jezdí za 4,3 litrů. Hadice, která má normálně v průměru 7 cm měla uprostřed průduch sotva 3 cm. Bylo to totálně všechno sanesený od dehtu a všech těch sraček, který se usazují v hadicích a v turbu. A pak se ten dotyčný hrozně divil, že auto je lenošný. Takže závěr: radši jezdit o půl litru s větší spotřebou a turbo a trubky trošku profouknout než pak pracně rozdělávat a čistit, a taky ten šok až uvidíš pak ten bordel.
Únor 4, 200916 r ideální je točit u 1,9 tak okolo 3000 ot/min Točit?? Spíš řadit na 3tis ne?? já nejraději jezdim tak okol 2200 ot. dobrá spotřeba, motor má zdravý otáčky a je z nich nejlepší zátah... aspoň teda u mě Jinak s tebou souhlasím... nekoukat na spotřebu ale poslouchat motor ( a taky turbo ) Upraveno Únor 4, 200916 r od Béda Čech
Únor 5, 200916 r Tak dálniční tempo je optimální za 6 a 3000ot/min Jinak na běžnou plavnou jízdu a kochání přírodou těch 2200 +-
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.