Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

V týdnu jsem nechal udělat rozvody (103tis), naměřili 72mm,  mám R od 47tis a vždy ráno rachot, teď je to jak s jiným autem, klid, ticho na volnoběh, paráda, vědět to tak je vvměním dříve...

Dělal to origo servis, sadu, olej, filtr jsem si donesl, cena 1800,-

Vloženo

Ahoj, minulý týden u mě provedena výměna rozvodů na kulanci, rok výroby auta je 2010 a najeto má 105000km. Cena 1500Kč v ceně rozvody i olej.

Vloženo

Tak auto má 3 roky a 39 000km a reťaz začína čoraz viac rachotit pri studenom štarte, myslel som si že 2014 ročník to už robiť nebude :/.... a toto už nieje zvuk tej drnčiacej tyčky ale ten odporný rachotavý zvuk ktorý trvá asi 2-3sekundy...

 

 

 

 

 

 

Vloženo (editace)

to je vlastnost motoru ..dělá to protože se tlakuje olej do toho napínáku který mezitím co motor pracoval stekl ..takže buď v klidu ..a není to určitě 3 vteřiny ale méně

jestli se nějak mýlím nebo mám neodborné výrazy tož mě opravte...

jo a když byl olej nový tak do jeho naježděných +- 5000km  to nedělalo pak už se začalo rachocení zvyšovat

Editováno: , autor: vasnivykolista
Vloženo
On 5/12/2017 at 8:55 PM, mida said:

Ahoj, minulý týden u mě provedena výměna rozvodů na kulanci, rok výroby auta je 2010 a najeto má 105000km. Cena 1500Kč v ceně rozvody i olej.

1500?

Vloženo

Máš pravdu - kecal jsem:o,  protože jsem platil 1499,- . Bylo to v rámci kulance a platil jsem pouze 30% práce. Normální cena za rozvody byla okolo 8500,-Kč

Vloženo

Teoreticky všetko čo nie je spotrebný materiál a patrilo by sa aby to vydržalo pár rokov, resp. nejakú normálnu porciu kilometrov. Prakticky to záleží od tvojho servisu, od toho koľko si u nich už nechal peňazí a od toho aké máš s nimi vzťahy.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Mě to psočítali na 8000 ale zajímalo by mě co tam je ...
když jsem se dívla na díly tak rozvodová sada 2550 (napínák, lišty, řetěz a další kraviny)
ale pak mě zaskočily pumpy ... jsou dvě :D jedno čerpadlo vyjde asi na 2600 a pak je nějaké přídavné za 1700 ... mohl by mi to někdo objasnit oč jde? Vím jen že TSI má dva chladíci okruhy. Turbo a motor - žeby proto 2 čerpadla?

 

Nejlépe když mi někdo rozumní napíše co vše se při rozvodech má měnit - klidně do zpráv at mám klidné spaní.

Vloženo (editace)

Dobrý den,

Chtěl bych se zeptat kolikrát je povolena výměna rozvodového kola na klice  03F105209G a kde nejllépe sehnat přípravek  :-)

 

Editováno: , autor: txx
Vloženo
V 3. 7. 2017 na 16:16, Ildmac napsal:

Mě to psočítali na 8000 ale zajímalo by mě co tam je ...
když jsem se dívla na díly tak rozvodová sada 2550 (napínák, lišty, řetěz a další kraviny)
ale pak mě zaskočily pumpy ... jsou dvě :D jedno čerpadlo vyjde asi na 2600 a pak je nějaké přídavné za 1700 ... mohl by mi to někdo objasnit oč jde? Vím jen že TSI má dva chladíci okruhy. Turbo a motor - žeby proto 2 čerpadla?

 

Nejlépe když mi někdo rozumní napíše co vše se při rozvodech má měnit - klidně do zpráv at mám klidné spaní.

Je tam "elektrické čerpadlo dochlazování chladící kapaliny V50", s rozvody ovšem nemá naprosto nic společného.

Vloženo

No Pawuk moc jsi mi to neobjasnil :D tohle mi už taky řekli ve škodovce ale ani oni mi to nevysvětlili jak to s těmi čerpadli je a kdy se maj aspon kontrolovat ...
neva no příští týden jdu na výměnu - díly si kupuju sám, nedám 5000 za rozvody v serviu když stojí 2500 ... ale jako 3000 za práci ... nikdy jsem je nenechával dělat takže nevím ... to je fakt robota na celý den ?
Se nechám asi překvapit ... naštěstí pro mě mám servis kde si stoupnu k autu a borcovy koukám pod ruce :)

Vloženo

A co na tom chceš více objasnit? Sám jsi to řekl. Jedno čerpadlo hodní vodu klasicky přes motor, druhé přes turbo a chladič plnícího vzduchu.

12tsiea111chlazeni001.thumb.jpg.4038493899f044d24d14fd01e2ffe121.jpg

A pokud vím, tak spolu s rozvody není předepsána výměna a nijak se to ani nekontroluje, když s tím není problém (viz například oblíbené pískání toho motorového).

Vloženo

No vida, konečně jsem dostal info :) díky, díky a jak jsi říkal to pískání ... když na to šlápnu a roztáčí se turbo tak sliším slabounký piskot a měl jsem za to že to vydává turbo ... čili by to mohlo být to přídavné čerpadlo?
 

Vloženo

To může být cokoli, třeba zrovna turbo, nebo hlavní vodní čerpadlo. Elektrické čerpadlo navíc neběží pořád, to zapíná ŘJ motoru dle aktuální potřeby. Ale to už se dostáváme mimo téma.

Vloženo (editace)

Pískání, které jsem zmínil, byl jen příklad a týkalo se "hlavního" čerpadla při volnoběhu s ohřátou kapalinou, viz

https://forum.skodahome.cz/topic/128242-pískání-na-volnoběh-12-tsi/

https://forum.skodahome.cz/topic/128623-nepřirozené-zvuky-z-motoru-12-tsi-ea111/

Ale pokud Ti to dělá při přidání a roztočení turba, tak to spíše souviset neubude. Zkus to nahrát a dát sem, jestli to jen není standardní práce turbodmychadla, některé jsou hlasitější, některé nejdou skoro slyšet. Nebo poslechni pod kapotou, když Ti bude někdo přidávat, odkud to jde. Omlouvám se za OT.

 

V servise by Ti přeci měli říct, co vše si tam chtějí naúčtovat a pokud chtějí měnit čerpadlo, tak proč. Já se na rozvody u 1.2 TSI také co nevidět chystám a v mém autorizovaném servise (s mou relativní spokojeností) byla výměna pouze rozvodové sady + nějaké tmely a práce rovněž vyčíslena do 8 tisíc ... v sekci u Rapidů jsem pak ještě postřehl ze dva případy, kdy se rachocení po startu zlepšilo jen po výměně, resp. vyčištění napínáku.

 

Editováno: , autor: slapnahrabe
  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Zdravíčko,

chtěl bys se pro jistotu zeptat, než navštívím servis. Asi druhým dnem je z motoru slyšet rachotivý zvuk, na volnoběz.. (viz. video, nahráno z auta)

Obavám se že jde o řetěz, že? Před necelými 2 lety mi při výměně oleje naměřili vůli tuším 72-73mm. Na výměnu je to prý až 74 a víc..

Pokud by se tedy měnili rozvody, jaky jsou podmínky kulance? Má to každý servis jinak? 

R.v. 3/2012, cca 55 000 km, olej měněn vždy pravidelně v servise.

 

 

Soubor_000.mov

Vloženo

Nahraj to zvenku anebo v motorovém prostoru, tohle dle mého názoru není jednoznačné. Ty si můžeš nechat vyměnit rozvody kdykoliv chceš - auto už v záruce nemáš, tak to půjde z tvé kapsy. Kulance je individuální záležitost - zeptej se přímo v servisu.

 

Vloženo

Myslel jsem to tak ze narok na kulanci by mel byt kdyz nameri 74+mm

Z motoroveho prostoru to prehluci zvuk siciho stroje :lol: ale je tam slyset i narazy do plastoveho krytu. Behem dneska jeste natocim 

Vloženo

@Pompeus , podvej na teto video

 

mmůže Ti to trochu pomůže . Co pravda to je video na téma vyměny . Chlap z fabia Club polska ukazuji moment kdy řetěz je neupnutý (čas 1:00 až 1:45). Jestli takhle máš to musiš měnit rozvod .

 

Mam otazku. V chvili nahravani teto video co jsi přidal motor byl teplý? :)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...