Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Jak chceš zesílit něco co už zesílené je ? ta origo sada obsahuje kola a k těm i přislušný řetěz, to že je vadný napínák je zase jiná o tom já nic nevím ...

Vloženo

No já v tom cítím jen ten marketing, jó kdyby byli levnější...ale oni jsou ještě o 1k dražší :-D To že je to číňán jsem se nikde nedozvěděl, na stránkách píšou "Made in EU".
Zatím nejlevnější sadu jsem objevil na skoda-dily za cca 2500,- což mi příjde fér. Jen nevím jeslti to odvézt to autorizáku (mám už po záruce), nebo stačí nějaký neautorizovaný (ale ověřený) servis, abych nedopadl jak @Ildmac

Vloženo
V 24. 2. 2018 na 9:18, Václav Š. napsal:

Zatím ne. Nerachtá ani při krátkých trasách. Ale mám ho tam teprve 7 týdnů.

 

Tak už jsem se dočkal zarachtání i s novým napínákem (F), který tam je 3 měsíce. Stalo se to, když auto stálo celý den na slunku. Odpoledne pak zarachotil. Uvidíme dál.

Vloženo

Hm, tak je to v pytli. Jak vystoupaly teploty, tak už mám zase rachot s každým startem. Je to asi tím, jak teplem zřídl olej. Ale domníval jsem se, že nový typ napínáku to nějak vyřešil. Tak bohužel :-(

 

Vy, co máte napínák F, rachtá vám to taky, když se venku oteplilo?

Vloženo

To je nějaký divný. Myslíš studené starty?? V tom případě rozdíl v teplotě (a tím pádem viskozitě) až takový vliv mít nebude, protože v teplém motoru je olej mnohem řidší (tekutější). Když staruješ teplý motor, po krátké odstávce, po 5 - 10 minutách, tak to rachtá taky?? Pokud ne, tak bych měl podezření na špatnou funkci zpětného ventilu v olejovém filtru, z mazacích kanálů vyteče olej a než se po startu zase naplní olejem, tak to rachtá. Zkus jiný filtr, u nového jde těsnost ověřit tak, že když foukneš do díry se závitem, tak by neměl jít profouknout.

Vloženo

Rachtá to u studených i teplých startů. U teplých možná trochu míň. Hlavně to fakt přišlo ze dne na den spolu s oteplením. Bohužel to, co radíš, nemohu vyzkoušet, páč nejsem automechanik. Asi to za čas zase odvezu na reklamaci, auto je furt v záruce.

Vloženo

To rachtání myslíš že to zaklepe a nebo zvuk podobný řechtačkám ? Mě to někdy klepne třeba 1 - 2 s a někdy zařechtá. To klepání jen u studeného startu, zařechtání i u tepleho. Mám podezření že to klepání dělaj ventily ale taky to muže být něco kolem rozvodu pač jsem je nechal měnit při 75 000 (ted 89 000) a předtím to nedělalo.

Kdo ti měnil napínák? zajed za ním at ti ho vymění za jiný třeba třídu nižší je to otázka chvilky, škodovka prej když měří řetez musí sundat napínák tak mi to řekli. At víme čím to je :D

Vloženo (editace)

To nejsou jen rozvody :D to je vše :D:D ventily, ta kravina od turba, spojky, převodovky ... celý koncern na čiču :D kdyby ty auta nebyla oproti konkureci tak hezká tak bych neuvažoval o dalším :D

Editováno: , autor: Ildmac
  • o 4 týdny později...
Vloženo
V 16. 2. 2018 na 13:08, DušanV napsal:

 

Takže jak jsem psal v mém minulém  příspěvku ze dne 3.2.2018, tak jsem koupil napínák poslední řady F a ihned namontoval do auta i bez té avizované výměny oleje.  Olej jsem neměnil (zatím na nynější náplň oleje ujeto cca 9000 km), abych neovlivnil  výsledek (vždy po výměně oleje to na pár stovek kilometrů utichlo a neřinčelo skoro nic). Nyní po x,y........ startech musím konstatovat že se to rapidně zlepšilo a zařechtání po startu skoro zmizelo. Tedy všiml jsem si, že místo řechtání řetězu po startu,  vyletí otáčky dosti vysoko tak na cca 1 vteřinu ( to dříve nebývalo),  ale ten protivný zvuk řinčení řetězu zmizel. No uvidíme po výměně oleje, plánuji ji po cca 12 000, tedy asi v dubnu , no a pak sem dám další zkušenosti.

 

 Takže jak jsem slíbil, tak   dodávám poslední  zkušenosti  s řachtáním rozvodů po výměně oleje a předchozí výměně napínáku. 

Stále se občas u teplého i studeného  motoru ozve po startu ono  po 1-2 vteřiny charakteristické a známé zařachtání ( i když v podstatě docela menší frekvenci výskytu  než dříve) ,  a tímto  dále to nebudu již řešit a pokud se to nebude nijak rapidně zhoršovat, tak  nic již měnit nebudu. Uvažuji o kompletní  preventivní výměně rozvodů až po cca 10 letech provozu, nebo při nájezdu cca 120 000 km, podle toho co nastane dříve. Nyní mám najeto asi 46 000 km a auto mám v červenci 4 roky, takže zatím je čas. Holt jak někde výše to řekl Pawouk, lepší to už od Škodovky nebude, takže co?  Výměna tedy zatím nebude, pokud se nebudou ozývat nějaké nové a hlasité zvuky z motoru !!!:rolleyes:

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Cili byl jsem na mereni retezu, mam 72 a strop je 74, skoda podle jejich slov uz jak nameri 70 doporucuje menit ... cili prolezl jsem net, koukal na sady a budu ji zase menit, po 15 000 km od prvni vymeny :D problem byl v tom ze moje sada neobsahovala dolni ozubene kolo a retez nebyl modifikovan ... ovsem co je divne, ze od te doby co mi ho skoda promerila je motor hlucnejsi, klapani vic kovove nez cvrlikave ... 

 

Dotaz, mate nekdo poznaceno jakou sadu vam davali? Skoda mi rekla ze oni nedavaj sadu ale skladaj to ... takze pokud jsem si nasel sadu kde dily konci prevazne na F - napr. napinak, mohlo by to u hezky klapat a ne cvakat :D

 

sada vag 03F198158B

Editováno: , autor: Ildmac
Vloženo (editace)

Mám nejnovějši sadu rozvodů i s napínákem a chrastí při startu jízdu před tím když neohřeju olej delší jízdou.. Po delší jizdě mi nikdy nezachrastil zatím.. Mají najeto cca. 45 000 km od výměny... Motor má 125 000 km... 

Editováno: , autor: lukino200
Vloženo
V 20. 5. 2018 na 23:38, lukino200 napsal:

Mám nejnovějši sadu rozvodů i s napínákem a chrastí při startu jízdu před tím když neohřeju olej delší jízdou.. Po delší jizdě mi nikdy nezachrastil zatím.. Mají najeto cca. 45 000 km od výměny... Motor má 125 000 km... 

 

Ano, toto mohu potvrdit. Nejdřív jsem myslel, že je to tím, jak se venku udělalo teplo, ale tím to být nemohlo, protože teď už to zase nechrastí. Zachrastí však po krátké jízdě a opětovném startování.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdravím mám možnost koupit fabii 1.2 tsi 63Kw kod motoru CBZA rok výroby 12/2012 myslte že rozvody v tomto roce už budou po všech modifikacích

a změnách v pořádku a nenastane známé rachtání po startu. Děkuji za odpověd 

Vloženo

Noooo nevěřil bych tomu, škodovka montovala ty na prd motory aj dal .... zajedte do servisu, at to prohlednou nic vic se neda dělat, kolik to má km?? to je duležite že pokud třeba 80 což určitě jo tak nechat vyměnit

Vloženo
před 10 hodinami, mizu1603 napsal:

Zdravím mám možnost koupit fabii 1.2 tsi 63Kw kod motoru CBZA rok výroby 12/2012 myslte že rozvody v tomto roce už budou po všech modifikacích

a změnách v pořádku a nenastane známé rachtání po startu. Děkuji za odpověd 

To ti bohužel nikdo nezaručí.

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/motory-tsi-dale-nici-problematicke-rozvody-na-jake-modely-skody-ci-vw-si-dat-pozor/

Vloženo

Přesně tak a jelikož se další úpravy dělaly i u Rapidu v letech, kdy ten motor dobíhal, nespoléhal bych na to, že budeš mít nějakou "definitivní" sadu. Výměna rozvodů na 1.2 TSI ale není taková hrůza, předpokládám, že auto chceš nějakou dobu mít, takže u ježděnky bych je hned po koupi vyměnil i s olejem.

Vloženo

Najeto má 100000km je to kupované v čr servisní knižka k tomu auto si chci nechat dlouho je to druhe auto pro manželku já vlastním rapida s motorem CBZB najeto 40000km už čtyři roky a rozvody ani jednou nechrastili.

Vloženo
před 10 hodinami, mizu1603 napsal:

Zdravím mám možnost koupit fabii 1.2 tsi 63Kw kod motoru CBZA rok výroby 12/2012 myslte že rozvody v tomto roce už budou po všech modifikacích

a změnách v pořádku a nenastane známé rachtání po startu. Děkuji za odpověd 

Myslím si to, co ty.

Motory se 4 písmeny v kódovém označení už mají širší řetězy i rozvodová kola (kromě jiného), takže vydrží.

Vloženo
Citovat

Motory se 4 písmeny v kódovém označení už mají širší řetězy i rozvodová kola (kromě jiného), takže vydrží.

Na to jsi přišel jak? Je to nesmysl, kterým jenom pleteš lidi - od začátku výroby mají motory EA111 1.2 TSI kódové označení CBZA (63 kW) a CBZB (77 kW). Toto kódové označení nemá vůbec žádnou souvislost s použitým řetězem v rozvodech. Hlučné rozvody mají i poslední vyrobené kusy těchto motorů po všech možných provedených úpravách, prostě tohle už nikdy nikdo nevyřeší.

Vloženo

Já se omlouvám, že jsem pletl lidi nesprávným komentářem označení motorů.

Neomlouvám se za tvrzení, že od června 2011 používají tyhle 1,2 TSI motory širší řetěz a kola, které mají podstatně větší životnost.

Vloženo

Mám fabku 1.2 63 rok výroby 2013, a řetěz vydržel 160tkm, ale už rachtal fest. Výměna v AS 8500, tak to není zas tak hrozné cenové a dá se s tím při nákupu počítat.

Vloženo (editace)

Zdravim vsechny. Chci se zeptat, kdyz vymenim retezovy rozvody, musi se to napojit na diagnostiku, aby se udelal nejaky reset nebo se to nemusi? Staci jen mit aretacni sadu a ta to drzi v puvodnim stavu..?

Editováno: , autor: jaroslavii

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...