Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

 

Bodaj by to u vsetkych skoncilo len tym neprijemnym zvukom a ziadnymi nasledkami na motore...

Tak tato část mě zajímá nejvíc. Jak dlouho to může rachotit bez následků pro motor? U mě před výměnou rozvodů to bylo cca 20 - 22 000 km. Výměna byla ve 40 000 km a poprvé řetěz zachrastil asi 800 km po ní. Teď mám 63 000 km a rachotí to vesele dál. Frekvence výskytu tohoto fenoménu je čistě náhodná a nezávislá na podmínkách - dělá to při studeném,teplém i poloteplém motoru,za jakýchkoli venkovních teplot,nezáleží na čerstvosti motorového oleje a ani na jeho množství. A tak cituji klasika " Dámy a pánové, nechci se vás dotknout – kdo z vás to má?“  :kol-34: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak me poslali do haje...ZKOUSELI JSME TO..NEPROJEVILO SE TO... A to jsem se jen predstavil Dobry den Kasny Ostrava,mam u vas auto na karosarskou a mely by se udelat rozvody na zaruku. Ani se me nezeptal o jake auto se jedna a hned to na me vypalil...???? Zkoseli jsme to v Pondeli...V Pondeli? Ale to bylo auto v Hlucine povidam...Aha,jo tak prominte ja jsem se spletl.... Nechapu nic??? A udelate mi zaznam do servisky,ze jsem to hlasil? Ne pane to se nedela...

ACA TŘEBOVICE...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dobrý den, jezdím s Fábkou 1.2 TSI od 11/2011 úplně nová do dneška mám najeto cca. 90.000km. Stejné problémy s řetězem mám taky už tu sadu měnili 2x. Řetěz chrastí úplně náhodně a měnit ho po třetí už asi nebudou protože tam měli auto 4 x zrovna to nechrastilo a z Mladé Boleslavy jim přišel pokyn, že pokud už ta sada byla měněna za to a to.....+olej ..... tak mají informace o tom, že se už víc řetěz nevytáhne :-)

 

Co k tomu říct,  při první výměně cca. 30.000km    mi začal téct olej okolo turba a frajeři nedokázali zjistit odkud. po reklamacích asi 3x začalo blbnout turbo. Jel jsem jinam a tam to opravili (podložka a zase nová podložka) a po čase i vyměnili tu sadu znova asi 50.000km Vydržela bez rachotu půl roku a od té doby to chrastí spíše za tepla než při prvních startech a taky třeba ne po startu, ale i během jízdy když někde parkuji. Jinak můžu říct, že už je to tak.... nějak bez zvyšující se frekvence dělá to prostě občas a jsou dny kdy vůbec a to mi prostě nejde do hlavy. Buď je něco v háji a dělá to pořád a nebo je to prostě divný.

 

Jo taky si myslím, že až to skočí nebudou už na to slyšet.

 

To jsou mé zkušenosti. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bez ohľadu na reťaz, alebo typ motoru, štartovať by si mal vždy aj so spojkou. Hlavne pri autách s dvojhmotným zotrvačníkom, resp. tam sa ešte silno doporučuje to zošliapnutie spojky aj pri vypnutí motora. Totiž keď držíš spojku, tak motor je pri štartovaní menej zaťažovaný a tým úplne logicky musí prekonať prekonať menší odpor. Zároveň sa nepríjemné vibrácie počas štartu a pri zhasnutí motora neprenášajú na celé auto. Vás to v autoškole neučili?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, u mne rachotil i se spojkou sešlápnutou a to s těma vibracema při startu a vypnutí motoru bych zase tak neprožíval. Sešlápnutá spojka má efekt menší setrvačné a roztáčené hmoty, ale odpor studeného oleje v dnešní době dalece kvalitnějších maziv převodovek měl význam u š120tek a spol kde po startu a uvolnění pedálu motor kolikrát chcípl jak byla skříň "slepená". Já sešlapuju vždy podvědomě i z bezpečnosti i přes to že se dnes nestane ono "slepení" koleček olejem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Mám 1,2TSi z 3/2011, teď mám najeto 76 000 km, zatím mi řetěz neměnily - alespoň o tom nevím. 

V poslední době se mi zdá, že občas řetěz zarachotí, asi budu požadovat na další servisní prohlídce výměnu řetězu pokud to bude přetrvávat.

Jezdím normálně (tj. otáčky od 1200 do cca 3000), občas i vytočím motůrek, a vypozoroval jsem, že pokud motor nevytáčím tak ani nepapá oleje, ale pokud vytáčím tak dolívám. Řekl bych že motor když se vytočí nad 4tis ot, tak i olej sežere. Takže pokud někdo vytáčí pořád motor při každé jízdě tak musí dolívat, podobný problém měl 1,8T.

 

Já jsem s tímto motůrkem spokojený, pokud by neměl problém s řetězem tak je to ideální motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobný problém měl 1.8T? No nevím..s kamarádovo RS co mělo nalítáno 220tkm sme jezdili jak hovada a olej od výměny do výměny neubyl. Měla teda nové turbo, se starým už olej žrala..druhý kamarád má 1.8 tsi a tam se motor podívá na 4000 a víc skoro každou jízdu a olej taky nemizí - najeto 196tkm..a to se o něm taky píše že papá..dolívat do nového resp něčeho technicky vyspělejšího..to by mě osobně vadilo..není to Škoda 120..olej sem nedolíval ani do favorita :) a teď mě sežerte :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja vim,ze se ma mackat při startovani,ale nekde jsem cetl,ze se zase opotrebovava nejake lozisko,kdyz tam není natlakovany olej,nevim které,ale pry tim trpi vice auta se start stopem,tak u nas bez start stopu to asi není tolik namahane,tak jsem ji asi pul roku nemackal a poslední mesic mi retez zarachotil skoro pokazde,tak jsem ji zase zacal mackat a poslední tyden nezarachotil ani jednou,na podruhe meneny retez mam najeto 12000,pri nezmackle spojce to i hure startovalo,to muj poznatek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja vim,ze se ma mackat při startovani,ale nekde jsem cetl,ze se zase opotrebovava nejake lozisko,kdyz tam není natlakovany olej,nevim které,ale pry tim trpi vice auta se start stopem, ...

 

 

tak to bude asi lozisko spojky

 

To netrpí ložisko spojky, ale axiální ložisko na klikovce v motoru. Sešlápnutá spojka tlačí na celou klikovku, axiálně a ještě nenamazané ložisko se může více opotřebit. Otázkou je jak moc a snad se to projevuje jen u START STOP, kdy je těch startů poněkud více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...