Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

kulanciu neschvaluje servis,ale ŠA ...

Jistě, schvaluje ji ŠA - ale na základě toho, co napíše service. Tudíž schvalovací procedura postupuje podle argumentů zdůrazněnejch servisem - když vypíchne negativa, ŠA nic neschválí, když jsou vypíchnutý pozitiva, je to schváleno. Proto ZÁLEŽÍ na stanovisku servisu - fabrika se řídí podle něj...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, záleží to jenom na servisu jak to dokáže "zařídit".

 

Pantáta volal do prvního servisu že mu to chrastí jako kráva a že zmizel olej. Přijel tam, olej doplněn a když se zeptal na výměnu rozvodů tak servisák mu do očí řekl že TSI žádný problém s rozvodama nemají, že o ničem nevědí a není potřeba to měnit, že to bylo tím, že je tam málo oleje.

 

Chrastilo to jako kráva dál, tak mi volal co má dělat, řekl jsem mu ať zkusí jinej servis, ať si nechá změřit to a to, i kolik to má mít.

Zavolal tam, řekli jasný, víme o tom, přijeďte mrkneme se na to. Změřeno, bylo to přes, řachtalo jak kráva, rok po záruce, rovno mu bylo řečeno že nebude platit ani korunu a vše vyměněno... Ještě ho odvezli domu...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem byl s autem v servisu (tentokrát jsem zkusil jiný  než posledně), řetěz ochotně změřili, byl jsem ještě v toleranci, ale technik říkal že se prodlužovat bude, ale za kolik km mi neřekl, či za 20 000 nebo za 100 000 že těžko říct. Výměna řetězu by se prý měnila už i s ozubenými koly a doporučuje se to měnit při výměně oleje. takže v 9. měsíci měním, do té doby by to mělo držet. cena výměny řetězu kolem 5600,- s prací. (ovšem kdo ví kolik mi řekne v 9. měsíci......)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Finley,rachotí řetěz protože když není napnutý,tak nenabíhá přímo do zubu,ale na jeho špičku a bok,tím vzniká ten hluk.

Standovfr, musíme rozlišovat:

1. Při startu (krátkodobě velmi nedopnutý řetěz) - řetěz krátkodobě odírá výstupek(y) proti přeskočení (silné kovové zarachocení)

2. Po startu (delší dobu ne zcela dopnutý řetěz) - pak platí Tvůj popis zdroje hluku (řinčení)

Pokud ale po startu řetěz odírá výstupky na krytu dlouhodobě, tak to už je krizové.

Tak si to vysvětluji (možná špatně), takže vidět obroušený výstupek na krytu u netažené (odlehčené) větve řetězu by toto dokazovalo a pak se jen bát, kdy výstupek(y) přestanou chránit proti přeskočení, tj. kolik ještě krátkodobých hlučných startů (i když s měřenou hodnotou pod 74mm) si můžeme dovolit, když ŠA to považuje za vlastnost motoru.

Editováno: , autor: Finley
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes se podívám na ten starej dekl co mi vyměnili jestli se ho řetěz někdy vůbec dotkl ale myslím že když jsem na něj před tím koukal že na něm nebyla ani stopa že se o něj něco otřelo a že mi řetěz rachotil třeba než jsem objel blok což je poměrně dlouhá doba :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě by spíš zajímalo kde ten řetěz přeskakuje jestli na klice nebo na vačce :) protože jestli na vačce tak tam žádný výstupky nejsou a i kdyby byli tak ten plastovej kryt to neudrží takže je to vlastně fuk :) a na klice nálitky jsou už na krytu s indexem B :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobní názor - i když je klika zdrojem momentu a točivý síly, tak se oproti vačce pohybuje nerovnoměrně - její moment určitě kolísá víc než u vačky. Takže větší možnost vzniku "smyček" = nadzvednutýho řetězu vidím na kole na klice (vždycky když klika přestane odevzdávat špičku momentu = jeden z pístů jde do komprese se rozvod začne "pohybovat víc setrvačností" a dochází tak minimálně ke snížení tahu řetězu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je pravda ale pokud ty nálitky co na víku jsou opravdu proti přeskočení tak "není možné" aby ten řetěz přeskočil na klice  (leda že by je ulomil nebo tam hrozně ohobloval že by nefungovali) :-( zajímalo by mě jak vypadá ten dekl na motoru na kterým přeskočil rozvod

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On taky nepřeskakuje za chodu - ale když už skočí, je to v 99% případů v momentě startu, když se ještě klika pohybuje vysloveně trhaně následkem malý frekvence výkonovejch impulsů od pístů - a když zároveň ještě napínák řetězu nemá dostatečnej tlak oleje pro to, aby tyhle kopance od kliky vykompenzoval, protože olej z něj při delším odstavení vytekl - a samotná tlačná pružina v napínáku je na to slabá. A pak je jedno, jestli tam jsou nálitky nebo ne - prostě se o ně zasekne a nazdar...

 

 

:kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:

Definitivní řešení by asi byla mikropumpička poháněná elektromotorkem, nebo v největším zoufalství i ručně, kterou by se "našpricovalo" trochu motorovýho oleje do napínáku před startem - pak by žádný skočení nehrozilo ...

:kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:

:kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:  :kol-46:

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě by spíš zajímalo kde ten řetěz přeskakuje jestli na klice nebo na vačce :) protože jestli na vačce tak tam žádný výstupky nejsou a i kdyby byli tak ten plastovej kryt to neudrží takže je to vlastně fuk :) a na klice nálitky jsou už na krytu s indexem B :-)

... na klice, vždyď proto ŠA dodatečně doplnila ty nálitky u kliky a nazvala je ochranou proti přeskočení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale hovno - s řetězama má problém kde kdo... včetně Mercedesů (Daimler-Benz), Fordů a dneska v podstatě každýho, kdo přešel z ozubenýho řemene nebo klasickýho válečkovýho Duplexu nebo Triplexu na "ozubenej" řetěz. Vytahuje se to jako sračka a je to celkově slepá ulička vývoje asi jako Wankelův rotující "píst" ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolikpak ročně taková motorka ujede km, respektive kolik naběhá motohodin?

 

Hlavně že je na motorkách, který mají rozvod hnanej ozubeným řetězem, doporučená jeho výměna každý 3 až 4 roky...

 

Ale když to nějakej kretén vygumovanej nacpe do auta, tak to označí jako bezúdržbovej celoživotnostní konstrukční prvek. V tom přemejšlení prdelí máš můj naprostej souhlas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím kde jsi vzal ty 3-4 roky.Mění se po zhruba 50 tis. což vzhledem k tomu co točí motorka odpovídá 100-150 tis.v autě.A životnost auta je podle výrobců 150-200 tis.km.Tím v žádným případě neobhajuju výrobce,jen pro připomenutí u řemenu na oct.1,6 55kW byla předepsaná jen jeho kontrola nikoli výměna.Pořád jsme na tom líp než kupci BMW...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale hovno - s řetězama má problém kde kdo... včetně Mercedesů (Daimler-Benz), Fordů a dneska v podstatě každýho, kdo přešel z ozubenýho řemene nebo klasickýho válečkovýho Duplexu nebo Triplexu na "ozubenej" řetěz. Vytahuje se to jako sračka a je to celkově slepá ulička vývoje asi jako Wankelův rotující "píst" ...

Chtěli "taky" omezit ten vysavačový zvuk HTP jak sviští válečky po kolech, což je taky znatelné a HTP od 06/2010 je o poznání příjemnější na poslech, ovšem základní trabl se přesunul na TSi a tím pádem "problémy" HTP přešly do ztracena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...