Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Viz víše...V týdnu jsem nechal udělat rozvody (103tis), naměřili 72mm,  mám R od 47tis a vždy ráno rachot, teď je to jak s jiným autem, klid, ticho na volnoběh, paráda, vědět to tak je vvměním dříve...

Tak jsem vystřízlivěl...10tis po výměně sem tam zarachtání...po 15tis řev jak předtím...ach jo...tak nevím ale výměna rozvodu nic neřeší...alespoň u mého motoru.

Sada originál, poslední varianta...

Editováno: , autor: martt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajimavý, já mam rozvody měněný jednou ve 44 000 km na podzim 2014. Ještě mi tam dokonce dali tu původní nijak neinovovanou sadu (čimž mě zpětně, když sem to zjistil, dost naštvali), nicméně teď mam najeto 111 000 km, to znamená 67 000 km a rozvody pořád v pohodě. Zarachtaj v průměru tak jednou za měsíc, když mam náhodou start po předchozí kratší trase (tak 1 - 2 km). Jinak furt jako nový a z motoru ticho (samozřejmě jenom co se týče zvuků od řetězu). Předchozí rozvody drnčeli skoro každej start od těch 33 000 km co sem s  Karkulkou začal jezdit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V ‎16‎.‎10‎.‎2017 na 19:30, martt napsal:

Viz víše...V týdnu jsem nechal udělat rozvody (103tis), naměřili 72mm,  mám R od 47tis a vždy ráno rachot, teď je to jak s jiným autem, klid, ticho na volnoběh, paráda, vědět to tak je vvměním dříve...

Tak jsem vystřízlivěl...10tis po výměně sem tam zarachtání...po 15tis řev jak předtím...ach jo...tak nevím ale výměna rozvodu nic neřeší...alespoň u mého motoru.

Sada originál, poslední varianta...

Ta posledni sada, ma nejake cislo? Koupil jsem preventivne sadu na skodadily.cz pro 1.2 63kw, pry je to ta posledni. Kazdy dil ma sve cislo. Obcas retez slysim, ale jakmile se tam dostane olej, tak ztichne, takze napinak funguje. Zatim to necham, mam najeto 182tis. Puvodni sada menena v 80tis.2013. Kdyby to rachtalo vic, reknu mechanikovi. Verim, ze to na vymenu neni slozity, jsou na netu i videa, jak vymenit rozvody 1.2 tsi 63kw

Editováno: , autor: jaroslavii
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Popíšu moji zkušenost. Mám 153tis. na Fabii 1,2/63kW r.v. 4/2010 jeden z prvních kusů, podle ETKY dva týdny po zahájení výroby FL. Řetěz vyměněn na 23tis. a byla to opět původní sada. Auto s ní jezdí přes 130 tisíc ok, jen někdy zarachotí po předchozí kratší jízdě (nákup, 2x 2km a podobně). Taky někdy po ránu v chladu a nebo pokud byla předtím dlouho pomalá jízda, popojíždění do kopce. Je to nepříjemné, ale pokud řídím, vím o co jde a jak minimalizovat problémy.

Co jsem se naučil k předcházení problémů:

1) Ráno nechám nasát čerpadlo a startuji až o vteřinu déle a klíček nedržím zbytečně dlohou

2) Parkuju na rovině a snažím se, aby na hnací hřídel při parkování nebyl žádný tlak.

3) Auto nehoním, jezdím na půl plynu, dálnice 120km/h  jen asi jednou za čtrnáct dní dám pár km třeba 170...

4) Večer zamykám řadící páku tak, aby na zpátečku nekladla řadička odpor a šla tam hladce (stačí se zhoupnou v sedačce).

5) Dále jsem zkusil řidší olej 5W-30 namísto 5W-40. Ale i s tím druhým je to na 99% ok a už jezdím zas na něj.

 

Klady jsou spotřeba a tichý chod a velmi nízká amortizace vozu, která mi vychází na 0,60Kč/km  a připočtu li servis tak 1,50 Kč/km a s palivem STK a a vším vůbec tak 3,30 Kč/km což je méně než stanoví zákon jen na samotnou amortizaci. Takže pracovně jezdím zadarmo a chci ho dojezdit.

 

Problém je půjčit auto jiné osobě a vysvětlit jí to :-)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimavy. Ja slysim retez po nastartovani jen nekolik vterin, pak ztichne. Nevytacim motor studeny, ale ani nepodtacim, to mu taky dost skodi. Davam olej 5W30 Shell nebo Mobil, ted uz maji 0W30, ridsi olej je treba kvuli retezu a turbu, o neco lepe projde kanalkama a tim o to lepe chladi. Neni v tom zadna veda, jen casem cekam, kdy preskoci retez, novou inovovanou sadu mam pripravenou. Jen mi zase zacal tect odlucovac oleje, ach jo. Uz jednou jsem ho menil, ale to patri do jine sekce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Geonova: pod to co si tu napsal bych se moh v podstatě podepsat. Auto radši nepůjčuju nikomu a když  je to náhodou nevyhnutelně nutný (1-2 ročně) tak předchází instruktáž sestávající v podstatě z bodů co si vypsal :D 

 

@jaroslavii: nevim jestli bych čekal na to až přeskočí řetěz, jakmile přeskočí tak ti bude nová rozvodová sada s největší pravděpodobností už k ničemu. Nicméně taky uvažuju že náhradní koupim, ale když tady čtu kolik s tim vyměněnym neinovovanym řetězem máte najeto, tak mam ještě dost velkou rezervu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Popíšu moje trable s 1,2 TSI 63 kW EA111 v Roomsteru. Vyroben v březnu 2015, tři měsíce před ukončením výroby 1,2 TSI EA111 => tedy poslední varianta rozvodů.

 

Od počátku rachtá při startování. Dvakrát reklamováno.

  1. Poprvé při nájezdu 50 000 km v Auto Podbabská mi řekli, že je to normální a odmítli cokoliv prověřovat.
  2. Podruhé při 74 000 km v Auto Schöner - změřili řetěz: 72,2 mm, tedy OK. Včera mi ale vyměnili na záruku napínák. Dosavadní byl prej nějakej starej typ. Tak doufám, že už budu zase startovat jako člověk.

Neví někdo, jak je možný, že ještě po 7 letech výroby EA111, 3 měsíce před ukončením výroby, se montovaly staré a konstrukčně vadné napínáky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také přidám svou zkušenost. Fabia combi 1.2 tsi 63kW r.v. 7/2010, takže taky jeden z prvních kusů. První rozvody měněny v cca 17000km, kdy se ozýval rachot. Auto bylo ještě v záruce a zcela jistě jsem zbytečně plašil s výměnou a mohl jsem počkat. Nicméně od té doby jsem to začal sledovat a věděl jsem o limitu 74mm. Takže od té doby jsem  každý rok poctivě nechal při každoročním servisu v autorizáku  přeměřit řetěz. No a loni v červenci mi při kontrole naměřili 75mm. Najeto jsem měl cca 75000km, tzn. řetěz se vytahal po cca 60tis. km. Samozřejmě mi doporučili výměnu a jelikož jsem věděl o možnosti kulance (pokud bylo auto pravidelně servisováno v autorizovaném servise) tak jsem se "připomenul". Vzhledem k tomu, že na kulanci není nárok, tak servisu to musí schválit škodovka. Samozřejmě nebyl problém a nakonec jsem za výměnu zaplatil 1500,-Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 1. 2018 na 10:05, Václav Š. napsal:

Popíšu moje trable s 1,2 TSI 63 kW EA111 v Roomsteru. Vyroben v březnu 2015, tři měsíce před ukončením výroby 1,2 TSI EA111 => tedy poslední varianta rozvodů.

 

Od počátku rachtá při startování. Dvakrát reklamováno.

  1. Poprvé při nájezdu 50 000 km v Auto Podbabská mi řekli, že je to normální a odmítli cokoliv prověřovat.
  2. Podruhé při 74 000 km v Auto Schöner - změřili řetěz: 72,2 mm, tedy OK. Včera mi ale vyměnili na záruku napínák. Dosavadní byl prej nějakej starej typ. Tak doufám, že už budu zase startovat jako člověk.

Neví někdo, jak je možný, že ještě po 7 letech výroby EA111, 3 měsíce před ukončením výroby, se montovaly staré a konstrukčně vadné napínáky?

A náhodou číslo toho posledného napinak náhodou nemáš? By ma zaujímalo aké má označenie,.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v jakým režimu jízdy ten Roomster používáš, jak často jezdíš a jaký trasy? já mám rok2013 a najeto 85 a řetěz rachtá po startu jen když předchozí jizda byla krátká a olej se nezahřál, případně přískoky, kdy popojedu třeba 3km a za chvilku zase startuju. jinak běžně jezdím trasy min. 25km a to pak neudela nikdy, ani když auto stojí týden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, podhrjan napsal:

A náhodou číslo toho posledného napinak náhodou nemáš? By ma zaujímalo aké má označenie,.....

Dle ETKY by měl to být 03F109507F. Jak jsem psal v podobném tématu u RAPIDů, u předchozí verze je dokonce napsáno ZÁKAZ POUŽÍVAT, nikoliv jen vyběhlé z výroby jako obvykle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono to je zaujímavé. Napinak 03F109507 D, bol súčasťou poslednej a definitívnej rozvodové  sady .........158B. Zrazu tento napinak 03F109507 D je zlý a treba ho vymeniť za 03F109507 F. To kedy zasa na to prišli inžinieri z Mladej Boleslavi? Už ma to začína unavovat. Raz bola zlá reťaz, zlý výrobca, potom zasa bol zlý olej, zlé koliesko a teraz treba vymeniť zasa napinak. 5 rokov nedokázali vyriešiť naťahovanie bezudrzbovej reťaze resp. problém s hrkajucimi rozvodmi. Fakt smutné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi je divné "chlopi", ja mám 1,2TSI 63kW z 09/2013, teraz mám 74,9k km a od 15,5k km pretočené na 95kW a zatiaľ nič nerachotí! Tak si zatiaľ gratulujem. Tak som veril, že už to opravili....  Akurát ma štve tretí valec, lebo mi trocha presakuje olej na sviečku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, vormen napsal:

v jakým režimu jízdy ten Roomster používáš, jak často jezdíš a jaký trasy? já mám rok2013 a najeto 85 a řetěz rachtá po startu jen když předchozí jizda byla krátká a olej se nezahřál, případně přískoky, kdy popojedu třeba 3km a za chvilku zase startuju. jinak běžně jezdím trasy min. 25km a to pak neudela nikdy, ani když auto stojí týden.

 

Auto bylo první dva roky v provozu skoro denně. 1/3 to byly jízdy po Praze (vždy delší než 15 km), 1/3 dálnice (140 km/h max), zbývající třetina mimo město. Minimum krátkých tras.

 

Je fakt, že olej jsem prvně měnil až ve 29 300 km (ale to není v rozporu se servisním plánem). Druhá výměna oleje již po 25 000 km. Nyní jsem to zkrátil a vyměnil již po 17 000 km. Ale rachtalo to v podstatě od novoty a časem to bylo pořád horší a horší.

Editováno: , autor: Václav Š.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to je vtipný s tím napínákem. Takže ještě ve 2015 se montoval napínák 03F109507 D, který je nyní zákaz používat? A proč to těm lidem teda nevymění sami? Já jsem o reklamaci rachtání musel poměrně tvrdě v servisech bojovat. Při první reklamaci se se mnou pomalu odmítli bavit, oháněli se těma 3 vteřinama. Až změna servisu mi pomohla domoci se reklamace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle fotek různě po netu to tak vypadá, že v posledních sadách je skutečně F a ne D. Ale to už je pak velký bordel, když číslo sady zůstalo beze změny ... Tak minimálně si to ohlídat, nebo jestli někdo může ověřit složení sady na aktuálních datech.

 

s F

https://www.drive2.ru/l/9714552/

https://www.drive2.ru/l/465781713901978248/

 

s D

https://www.drive2.ru/l/8785366/

https://www.drive2.ru/o/b/2520410

 

jen pro info, příspěvek je upravovaný

https://www.polovw.it/foro/viewtopic.php?f=18&t=28554&hilit=catena+1.2+tsi

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, teď to tady čtu o těch napinakach, koupil jsem nový napínak podle vinka a dali mi s Beckem, je tedy rozdíl mezi F a B, přestane to rachtat při startu u F nebo je to pořád stejný?

Odesláno z mého Xperia Z2 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je o tom napsáno taky :http://skodaroomster.wz.cz/rozvody-1-2-tsi.html

Takže u mojí Fabie Tour  z roku  výroby 2014 s motorem  CBZA  = Tsi 63 Kw  s najetými cca 45 000 km to dělá po startu to  rachtání řetězu taky. 

Dělá to tak 1-2 vteřiny po startu a dělá to  většinou jen  po krátkém odstavení vozu. Při dlouhodobém odstavení ( stačí přes noc) to nedělá skoro nikdy.  To je zajímavé, většinou se píše, že to dělá jen při dlouhodobém odstavení (vyteče olej z napínáku ?).  No kupuju tímto nový napínák řetězu 03F109507F a při  nejbližší výměně oleje v motoru si ho sám vyměním taky. Pak sem dám zkušenost, jak to dopadlo.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...