martt Vloženo 16. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2017 (editace) Viz víše...V týdnu jsem nechal udělat rozvody (103tis), naměřili 72mm, mám R od 47tis a vždy ráno rachot, teď je to jak s jiným autem, klid, ticho na volnoběh, paráda, vědět to tak je vvměním dříve... Tak jsem vystřízlivěl...10tis po výměně sem tam zarachtání...po 15tis řev jak předtím...ach jo...tak nevím ale výměna rozvodu nic neřeší...alespoň u mého motoru. Sada originál, poslední varianta... Editováno: 16. Říjen 2017, autor: martt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kick077 Vloženo 23. Říjen 2017 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2017 To je zajimavý, já mam rozvody měněný jednou ve 44 000 km na podzim 2014. Ještě mi tam dokonce dali tu původní nijak neinovovanou sadu (čimž mě zpětně, když sem to zjistil, dost naštvali), nicméně teď mam najeto 111 000 km, to znamená 67 000 km a rozvody pořád v pohodě. Zarachtaj v průměru tak jednou za měsíc, když mam náhodou start po předchozí kratší trase (tak 1 - 2 km). Jinak furt jako nový a z motoru ticho (samozřejmě jenom co se týče zvuků od řetězu). Předchozí rozvody drnčeli skoro každej start od těch 33 000 km co sem s Karkulkou začal jezdit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaroslavii Vloženo 12. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2017 (editace) V 16.10.2017 na 19:30, martt napsal: Viz víše...V týdnu jsem nechal udělat rozvody (103tis), naměřili 72mm, mám R od 47tis a vždy ráno rachot, teď je to jak s jiným autem, klid, ticho na volnoběh, paráda, vědět to tak je vvměním dříve... Tak jsem vystřízlivěl...10tis po výměně sem tam zarachtání...po 15tis řev jak předtím...ach jo...tak nevím ale výměna rozvodu nic neřeší...alespoň u mého motoru. Sada originál, poslední varianta... Ta posledni sada, ma nejake cislo? Koupil jsem preventivne sadu na skodadily.cz pro 1.2 63kw, pry je to ta posledni. Kazdy dil ma sve cislo. Obcas retez slysim, ale jakmile se tam dostane olej, tak ztichne, takze napinak funguje. Zatim to necham, mam najeto 182tis. Puvodni sada menena v 80tis.2013. Kdyby to rachtalo vic, reknu mechanikovi. Verim, ze to na vymenu neni slozity, jsou na netu i videa, jak vymenit rozvody 1.2 tsi 63kw Editováno: 12. Listopad 2017, autor: jaroslavii Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Geonova Vloženo 18. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2017 Ahoj. Popíšu moji zkušenost. Mám 153tis. na Fabii 1,2/63kW r.v. 4/2010 jeden z prvních kusů, podle ETKY dva týdny po zahájení výroby FL. Řetěz vyměněn na 23tis. a byla to opět původní sada. Auto s ní jezdí přes 130 tisíc ok, jen někdy zarachotí po předchozí kratší jízdě (nákup, 2x 2km a podobně). Taky někdy po ránu v chladu a nebo pokud byla předtím dlouho pomalá jízda, popojíždění do kopce. Je to nepříjemné, ale pokud řídím, vím o co jde a jak minimalizovat problémy. Co jsem se naučil k předcházení problémů: 1) Ráno nechám nasát čerpadlo a startuji až o vteřinu déle a klíček nedržím zbytečně dlohou 2) Parkuju na rovině a snažím se, aby na hnací hřídel při parkování nebyl žádný tlak. 3) Auto nehoním, jezdím na půl plynu, dálnice 120km/h jen asi jednou za čtrnáct dní dám pár km třeba 170... 4) Večer zamykám řadící páku tak, aby na zpátečku nekladla řadička odpor a šla tam hladce (stačí se zhoupnou v sedačce). 5) Dále jsem zkusil řidší olej 5W-30 namísto 5W-40. Ale i s tím druhým je to na 99% ok a už jezdím zas na něj. Klady jsou spotřeba a tichý chod a velmi nízká amortizace vozu, která mi vychází na 0,60Kč/km a připočtu li servis tak 1,50 Kč/km a s palivem STK a a vším vůbec tak 3,30 Kč/km což je méně než stanoví zákon jen na samotnou amortizaci. Takže pracovně jezdím zadarmo a chci ho dojezdit. Problém je půjčit auto jiné osobě a vysvětlit jí to :-)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaroslavii Vloženo 26. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2017 Zajimavy. Ja slysim retez po nastartovani jen nekolik vterin, pak ztichne. Nevytacim motor studeny, ale ani nepodtacim, to mu taky dost skodi. Davam olej 5W30 Shell nebo Mobil, ted uz maji 0W30, ridsi olej je treba kvuli retezu a turbu, o neco lepe projde kanalkama a tim o to lepe chladi. Neni v tom zadna veda, jen casem cekam, kdy preskoci retez, novou inovovanou sadu mam pripravenou. Jen mi zase zacal tect odlucovac oleje, ach jo. Uz jednou jsem ho menil, ale to patri do jine sekce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kick077 Vloženo 27. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2017 @Geonova: pod to co si tu napsal bych se moh v podstatě podepsat. Auto radši nepůjčuju nikomu a když je to náhodou nevyhnutelně nutný (1-2 ročně) tak předchází instruktáž sestávající v podstatě z bodů co si vypsal @jaroslavii: nevim jestli bych čekal na to až přeskočí řetěz, jakmile přeskočí tak ti bude nová rozvodová sada s největší pravděpodobností už k ničemu. Nicméně taky uvažuju že náhradní koupim, ale když tady čtu kolik s tim vyměněnym neinovovanym řetězem máte najeto, tak mam ještě dost velkou rezervu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Š. Vloženo 9. leden 2018 Sdílet Vloženo 9. leden 2018 Popíšu moje trable s 1,2 TSI 63 kW EA111 v Roomsteru. Vyroben v březnu 2015, tři měsíce před ukončením výroby 1,2 TSI EA111 => tedy poslední varianta rozvodů. Od počátku rachtá při startování. Dvakrát reklamováno. Poprvé při nájezdu 50 000 km v Auto Podbabská mi řekli, že je to normální a odmítli cokoliv prověřovat. Podruhé při 74 000 km v Auto Schöner - změřili řetěz: 72,2 mm, tedy OK. Včera mi ale vyměnili na záruku napínák. Dosavadní byl prej nějakej starej typ. Tak doufám, že už budu zase startovat jako člověk. Neví někdo, jak je možný, že ještě po 7 letech výroby EA111, 3 měsíce před ukončením výroby, se montovaly staré a konstrukčně vadné napínáky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lasut Vloženo 9. leden 2018 Sdílet Vloženo 9. leden 2018 Také přidám svou zkušenost. Fabia combi 1.2 tsi 63kW r.v. 7/2010, takže taky jeden z prvních kusů. První rozvody měněny v cca 17000km, kdy se ozýval rachot. Auto bylo ještě v záruce a zcela jistě jsem zbytečně plašil s výměnou a mohl jsem počkat. Nicméně od té doby jsem to začal sledovat a věděl jsem o limitu 74mm. Takže od té doby jsem každý rok poctivě nechal při každoročním servisu v autorizáku přeměřit řetěz. No a loni v červenci mi při kontrole naměřili 75mm. Najeto jsem měl cca 75000km, tzn. řetěz se vytahal po cca 60tis. km. Samozřejmě mi doporučili výměnu a jelikož jsem věděl o možnosti kulance (pokud bylo auto pravidelně servisováno v autorizovaném servise) tak jsem se "připomenul". Vzhledem k tomu, že na kulanci není nárok, tak servisu to musí schválit škodovka. Samozřejmě nebyl problém a nakonec jsem za výměnu zaplatil 1500,-Kč. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
podhrjan Vloženo 11. leden 2018 Sdílet Vloženo 11. leden 2018 V 9. 1. 2018 na 10:05, Václav Š. napsal: Popíšu moje trable s 1,2 TSI 63 kW EA111 v Roomsteru. Vyroben v březnu 2015, tři měsíce před ukončením výroby 1,2 TSI EA111 => tedy poslední varianta rozvodů. Od počátku rachtá při startování. Dvakrát reklamováno. Poprvé při nájezdu 50 000 km v Auto Podbabská mi řekli, že je to normální a odmítli cokoliv prověřovat. Podruhé při 74 000 km v Auto Schöner - změřili řetěz: 72,2 mm, tedy OK. Včera mi ale vyměnili na záruku napínák. Dosavadní byl prej nějakej starej typ. Tak doufám, že už budu zase startovat jako člověk. Neví někdo, jak je možný, že ještě po 7 letech výroby EA111, 3 měsíce před ukončením výroby, se montovaly staré a konstrukčně vadné napínáky? A náhodou číslo toho posledného napinak náhodou nemáš? By ma zaujímalo aké má označenie,..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Š. Vloženo 12. leden 2018 Sdílet Vloženo 12. leden 2018 Tak to nemám, bohužel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 12. leden 2018 Sdílet Vloženo 12. leden 2018 v jakým režimu jízdy ten Roomster používáš, jak často jezdíš a jaký trasy? já mám rok2013 a najeto 85 a řetěz rachtá po startu jen když předchozí jizda byla krátká a olej se nezahřál, případně přískoky, kdy popojedu třeba 3km a za chvilku zase startuju. jinak běžně jezdím trasy min. 25km a to pak neudela nikdy, ani když auto stojí týden. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 12. leden 2018 Sdílet Vloženo 12. leden 2018 před 11 hodinami, podhrjan napsal: A náhodou číslo toho posledného napinak náhodou nemáš? By ma zaujímalo aké má označenie,..... Dle ETKY by měl to být 03F109507F. Jak jsem psal v podobném tématu u RAPIDů, u předchozí verze je dokonce napsáno ZÁKAZ POUŽÍVAT, nikoliv jen vyběhlé z výroby jako obvykle. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
podhrjan Vloženo 12. leden 2018 Sdílet Vloženo 12. leden 2018 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 12. leden 2018 Sdílet Vloženo 12. leden 2018 A to je právě ten, co je zákaz požívat, já ho tam v RAPIDu z 04/2013 taky měl.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
podhrjan Vloženo 12. leden 2018 Sdílet Vloženo 12. leden 2018 No ono to je zaujímavé. Napinak 03F109507 D, bol súčasťou poslednej a definitívnej rozvodové sady .........158B. Zrazu tento napinak 03F109507 D je zlý a treba ho vymeniť za 03F109507 F. To kedy zasa na to prišli inžinieri z Mladej Boleslavi? Už ma to začína unavovat. Raz bola zlá reťaz, zlý výrobca, potom zasa bol zlý olej, zlé koliesko a teraz treba vymeniť zasa napinak. 5 rokov nedokázali vyriešiť naťahovanie bezudrzbovej reťaze resp. problém s hrkajucimi rozvodmi. Fakt smutné. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mimoxx Vloženo 12. leden 2018 Sdílet Vloženo 12. leden 2018 To mi je divné "chlopi", ja mám 1,2TSI 63kW z 09/2013, teraz mám 74,9k km a od 15,5k km pretočené na 95kW a zatiaľ nič nerachotí! Tak si zatiaľ gratulujem. Tak som veril, že už to opravili.... Akurát ma štve tretí valec, lebo mi trocha presakuje olej na sviečku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Š. Vloženo 13. leden 2018 Sdílet Vloženo 13. leden 2018 (editace) před 22 hodinami, vormen napsal: v jakým režimu jízdy ten Roomster používáš, jak často jezdíš a jaký trasy? já mám rok2013 a najeto 85 a řetěz rachtá po startu jen když předchozí jizda byla krátká a olej se nezahřál, případně přískoky, kdy popojedu třeba 3km a za chvilku zase startuju. jinak běžně jezdím trasy min. 25km a to pak neudela nikdy, ani když auto stojí týden. Auto bylo první dva roky v provozu skoro denně. 1/3 to byly jízdy po Praze (vždy delší než 15 km), 1/3 dálnice (140 km/h max), zbývající třetina mimo město. Minimum krátkých tras. Je fakt, že olej jsem prvně měnil až ve 29 300 km (ale to není v rozporu se servisním plánem). Druhá výměna oleje již po 25 000 km. Nyní jsem to zkrátil a vyměnil již po 17 000 km. Ale rachtalo to v podstatě od novoty a časem to bylo pořád horší a horší. Editováno: 13. leden 2018, autor: Václav Š. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Š. Vloženo 13. leden 2018 Sdílet Vloženo 13. leden 2018 No tak to je vtipný s tím napínákem. Takže ještě ve 2015 se montoval napínák 03F109507 D, který je nyní zákaz používat? A proč to těm lidem teda nevymění sami? Já jsem o reklamaci rachtání musel poměrně tvrdě v servisech bojovat. Při první reklamaci se se mnou pomalu odmítli bavit, oháněli se těma 3 vteřinama. Až změna servisu mi pomohla domoci se reklamace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 19. leden 2018 Sdílet Vloženo 19. leden 2018 Je to tak, 03F109507D je již od 1/1/2016 u VW/AUDI zakázaný, u Škoda/SEAT až od 1/7/2016. Ještě větší legrace je se sadou 03F198158B obsahující tento napínák, u VW/AUDI si ji už nekoupíte, u ŠKODA/SEAT ale stále ano ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 20. leden 2018 Sdílet Vloženo 20. leden 2018 A není možné, že v rámci sady "aktualizovali" napínák? Já mám totiž na motoru po výměně F, ale na krabici od rozvodové sady bylo myslím B. Musím se podívat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 20. leden 2018 Sdílet Vloženo 20. leden 2018 Podle fotek různě po netu to tak vypadá, že v posledních sadách je skutečně F a ne D. Ale to už je pak velký bordel, když číslo sady zůstalo beze změny ... Tak minimálně si to ohlídat, nebo jestli někdo může ověřit složení sady na aktuálních datech. s F https://www.drive2.ru/l/9714552/ https://www.drive2.ru/l/465781713901978248/ s D https://www.drive2.ru/l/8785366/ https://www.drive2.ru/o/b/2520410 jen pro info, příspěvek je upravovaný https://www.polovw.it/foro/viewtopic.php?f=18&t=28554&hilit=catena+1.2+tsi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slapnahrabe Vloženo 20. leden 2018 Sdílet Vloženo 20. leden 2018 V sadě ze 14.3.2017 jsem měl F. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dopi Vloženo 29. leden 2018 Sdílet Vloženo 29. leden 2018 Ahoj, teď to tady čtu o těch napinakach, koupil jsem nový napínak podle vinka a dali mi s Beckem, je tedy rozdíl mezi F a B, přestane to rachtat při startu u F nebo je to pořád stejný? Odesláno z mého Xperia Z2 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Š. Vloženo 29. leden 2018 Sdílet Vloženo 29. leden 2018 Já jsem dostal před třemi týdny F a zatím (klepu na dřevo) všechny starty tiché. I pokud auto stálo asi šest dní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 3. Únor 2018 Sdílet Vloženo 3. Únor 2018 Tady je o tom napsáno taky :http://skodaroomster.wz.cz/rozvody-1-2-tsi.html Takže u mojí Fabie Tour z roku výroby 2014 s motorem CBZA = Tsi 63 Kw s najetými cca 45 000 km to dělá po startu to rachtání řetězu taky. Dělá to tak 1-2 vteřiny po startu a dělá to většinou jen po krátkém odstavení vozu. Při dlouhodobém odstavení ( stačí přes noc) to nedělá skoro nikdy. To je zajímavé, většinou se píše, že to dělá jen při dlouhodobém odstavení (vyteče olej z napínáku ?). No kupuju tímto nový napínák řetězu 03F109507F a při nejbližší výměně oleje v motoru si ho sám vyměním taky. Pak sem dám zkušenost, jak to dopadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.