-.Guest.- Vloženo 26. Únor 2013 Sdílet Vloženo 26. Únor 2013 Ahoj možná to tu už někdo někdy řešil, proto se dopředu omlouvám za duplikátní téma, ale já to tu nenašel. Včera se mě stalo, že manželka přijela autem do garáže. Vyběhla domu a říká, hele točí se tomu větráky, si říkám větráky teď v zimě co by to po 20ti Km jízdě asi tak dochlazovalo. Tak jsem se šel podívat, ventilátor ( asi sahara ) jela na plno, motor vařící a smrad jako, by někdo házel petky do ohniště. Pak ještě takové bzučení z motoru jako by jste stáli u trafačky. Ihned jsem volal odtahovou ( bylo to večer a na servisu Škoda už nikdo nebyl ), pán mě řekl ať rozpojím baterku. Během jízdy se manželce nic nerosvítilo, auto jelo normálně, nic to nepsalo a ani nějak necukalo. Dle rady jsem udělal a domluvil jsem se na odtah auta. Ráno jsem volal do sevisu Škoda, že budu potřebovat náhradní vůz a technik mě sdělil ať zapojím baterku, jestli to půjde a přijedu. Že se pravděpodobně automaticky regeneroval filtr pevných částic. Ve Škodovce to napojili na počítač, žádná chyba se jim neukázala, prý už to tam jednu s někým řešili a došli k tomuhle závěru. Je to motor 2.0 TDi 103 Kw, manuál najeto 22 000 tis Km. Jezdí to jak krátké tak trasy tak i dálky. Už jste to někdo stejný problém ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 26. Únor 2013 Sdílet Vloženo 26. Únor 2013 Jen došlo k automatické regeneraci. Rozhodně příště baterii neodpojovat a když vadí smrad v garáži tak vystrčit před barák a nechat filtr dohořet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-.Guest.- Vloženo 26. Únor 2013 Autor Sdílet Vloženo 26. Únor 2013 (editace) Řídil jsem se v první chvili radou technika ze škodovky co měl službu na odtahovce, docela mě vyplašil ten smrad. Měl jsem obavu, aby tam nebyl nějakej kraťas. Ano přiznávám, vím kam se do auta leje nafta a voda do ostřikovačů . Děkuji za rychlou odpověď, příště už tak plašit nebudu PS: jsem rád, že mě to někdo potvrdil Editováno: 26. Únor 2013, autor: -.Guest.- Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 26. Únor 2013 Sdílet Vloženo 26. Únor 2013 presne ako pre teba http://forum.skodahome.cz/topic/121432-po-zastaveni-zapnuty-ventilator-motoru/ ...a rozklikaj si aj tie dalšie odkazy v odkazoch Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinPV Vloženo 26. Únor 2013 Sdílet Vloženo 26. Únor 2013 Jojo regenerace filtru pevných čáatic DPF na Sup mě to jěště neudělalo lepe řečeno jezdím hodně dlouhé trasy takže se to udělá nekde po ceste ale na Yeti mě to už udělalo přesně jak popisuješ dojelo to fučela sahara a smrdělo to je to napsané i v návodu k obsluze že po ukončení jízdy se může samovolně sepnout ventilátor a běžet až 10min Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-.Guest.- Vloženo 27. Únor 2013 Autor Sdílet Vloženo 27. Únor 2013 Ještě jednou všem dík za vyčerpávající odpovědi. Ach jo, jakjá mám rád ty zelený mozečky ( Nechápu jaký ten filtr má funkci. Tedy kromjedné, když se to podělá tak to tahá z lidí prašule !!! Zlatý starý dobrýmotor 1.9 TDi v mé bývalé O2. PS: malá citace z jedno článku a nížena to hodím i odkaz … Co si o filtru myslím? Blbost za těžké penízeOsobně ho považuji za největší nesmysl poslední doby. Nejenže samotný filtrfunguje jako ucpávka ve výfukovém potrubí, ale především snižuje výkon a zvyšujespotřebu paliva (až o 1,5 l/100 km). Výsledný dopad při použití filtru pevnýchčástic je na životní prostředí přesně takový, jako by žádný ve voze nebyl. A tose majitel vozidla navíc ještě pořádně prohne. Na druhou stranu vyděláautomobilka, která dává práci lidem a posléze i různé servisy zabývající sedemontáží či čistěním filtru. Při koupi nového automobilu vždy doporučuji volitdiesel bez filtru pevných částic (zejména pro krátké jízdy či jízdy po městě),čímž se vyhneme komplikacím při následném prodeji nebo zvýšeným vlastnímnákladům při dlouhodobém provozu. V mých očích je DPF či FAP jen další blbostíco nemá v autě dělat. Stále zastávám pravidlo, co v autě není, nemůže sepokazit. PS: sdílím stejný názor a teď odkaz na celý článek http://www.tipcars.com/magazin-filtry-pevnych-castic-jsou-casovanou-bombou-4645.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lanny Vloženo 27. Únor 2013 Sdílet Vloženo 27. Únor 2013 Velmi výstižné! Už nevědí jak z nás tahat peníze, tak vymýšlejí stále nové a nové blbosti! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-.Brumla.- Vloženo 6. Březen 2013 Sdílet Vloženo 6. Březen 2013 Souhlas, pěkná a zbytečná hovadina. Odpovědní si zaslouží vyhodit z okna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-.Brumla.- Vloženo 13. Březen 2013 Sdílet Vloženo 13. Březen 2013 (editace) Tak jsem se ptal přímo ve Škodovce a přišla mě tahle odpověď. Dávám sem níže její kopii. Ono se na to bude ptát časem určitě víc neználků jako já a rady v manuálu jim na to neodpoví. Taky se předejde dalším dotazům ) PS: vím, že to matadoři budou pokládat za zbytečné informace, protože to dávno vědí, ale jednak nás neználků bude víc a pak jim nebudte muset odpovídat ) Vážený pane xxxxxxx,děkujeme Vám za důvěru, se kterou jste se na nás ve věci DPF filtru Vašeho vozidla ŠKODA Superb 2.0 TDI/103 kW, obrátil. Je námvelmi líto, že Vás potkaly uvedené nepříjemnosti, a jménem výrobního závod ŠKODA Auto se Vám za ně omlouváme.Filtr pevných částic zachycuje a ukládá pevné částice (saze) vzniklé při spalování. Jakmile se filtr zanese, je nutná jeho regenerace, která může mít dvě podoby-aktivní a pasivní. Regenerace znamená vyčištění filtru spálením zachycených pevných částic (sazí), které se přemění na CO2. Vozidlo tak splňuje povolené množství pevných částic produkovanými naftovým motorem. Kritické jízdní podmínky vedou k rychlejšímu zanášení filtru a řidič je pak častěji vyzván k provedení aktivní nucené regenerace DPF. Mezi takové podmínky patří dlouhodobé používání vozu ve městě, jízdy na krátké vzdálenosti, časté studené starty, jízdy bez dosažení provozní teploty motoru, agresivní styl jízdy (sešlápnutí plyn. pedálu je buď 0% nebo 100%), závada motoru nebo špatné palivo. Jde tedy především o jízdy s částečným zatížením motoru, kdy se filtr postupně zanáší a nedochází k jeho regeneraci. Týká se to především vozů provozovaných ve větších městech.Pasivní regenerace DPFprobíhá automaticky během používání vozu. Při vyšším zatížení motoru se zvyšuje teplota výfukových plynů ve filtru na úroveň, která umožňuje přirozenou přeměnu zachycených sazí na CO2, a tím vyčištění filtru. Ve filtru je nutná teplota minimálně 600 °C.Pasivní regenerace není možná za těchto podmínek:- motor není zahřátý na více jak 50°C,- motor pracuje v částečném zatížení (jízda ve městě, pomalá jízda v koloně aut),- jízda s nízkými otáčkami motoru (do 2000 ot./min),- běh motoru na volnoběžné otáčky.Při pasivní regeneraci nedochází k "pozdnímu" vstřikování nafty, takže se zde neprojevují odchylky ve spotřebě paliva nebo výkonu motoru. Přizpůsobením stylu jízdy může být dosaženo menšího zanášení filtru pevnými částicemia zároveň může docházet častěji k samočinné regeneraci. Tím se sníží celková pravděpodobnost, že řidič bude vyzván k zahájení aktivní nucené regenerace.Aktivní regenerace DPF - samočinnáprobíhá při normálním provozu v případech, kdy řídící jednotka motoru zaznamená zaplnění filtru nebo po ujetí 400 km od poslední regenerace. Při samočinné aktivní regeneraci dochází ke změně vstřikování paliva, která má za cíl zvýšení teploty ve filtru. Aktivní regenerace DPF - nucenávyžaduje spolupráci řidiče! Řidič je k aktivní regeneraci filtru vyzván rozsvícení kontrolky. Po té je třeba v nejkratším možném čase zahájit nucenou regeneraci tím, že řidič bude dodržovat rovnoměrnou rychlost nad 60 km/h po dobu cca 15 min. Za těchtopodmínek dojde na základě pokynů řídící jednotky motoru ke spálení zachycených pevných částic a filtr se vyčistí. Je ovšem nutný motor zahřátý na provozní teplotu, udržovat konstantní otáčky motoru v rozmezí 1800-2500 ot./min při zařazeném 4. nebo 5. rychlostním stupni a udržovat stálou rychlost nad 60 km/h (to vše, pokud to okolní podmínky a dopravní předpisy povolí). Pokud řidič nedodrží výše uvedené požadavky, přepne řídící jednotka vozidlo do nouzového režimu. Aktivní regenerace DPF není možná za těchto podmínek:- motor není zahřátý na více jak 50°C,- je nutné časté zastavování,- časté prudké zrychlování na plný plyn,- jízda při konstantních otáčkách nad 3250 ot./min,- volnoběh motoru, který trvá déle než 1 minutu.V průběhu aktivní regenerace může dojít k mírnému zvýšení spotřeby paliva, k mírnému snížení výkonu, případně může řidič zaznamenat hrubší chod motoru. Příčinou je "pozdní" vstřikování nafty, která se později vznítí, čímž dojde ke zvýšení teploty spalin ve výfukovém potrubí. Tím je dosaženo potřebné vyšší teploty pro spálení zachycených sazí.Ve vozech ŠKODA se nachází přídavná nádržka pro aditivum o objemu 4,5l v prolisu pro rezervní kolo. Aditivum je nutné doplňovat cca po najetí 120 000 km (je to v závislosti na provozní spotřebě paliva). Aditivum je automaticky dávkováno do palivové nádrže po každém dotankování v poměru cca 1 l aditiva na 2800 l paliva. Natankované množství paliva je zjišťováno řídící jednotkou motoru na základě vyhodnocení údajů z čidla pro zásobu paliva. Pokud budete mít doplňující otázky, neváhejte nás opět kontaktovat. S pozdravem z Mladé Boleslavi Jan Chmelo, PST - Péče o zákazníka / Kundenbetreuung / Customer CareŠKODA AUTO a.s., Tř. Václava Klementa 869, 293 60 Mladá Boleslav, Czech RepublicT +420 326 8 16111, F +420 326 8 16221Sks.service@skoda-auto.cz, www.skoda-auto.com Editováno: 19. Březen 2013, autor: -.Brumla.- Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrKV Vloženo 30. Březen 2013 Sdílet Vloženo 30. Březen 2013 (editace) Zajimavy. Jezdim 90% po meste a jeste jsem nucenou regeneraci nezazil,tak asi hura.. Mam SII 2,0TDI 103kw PD/BMP.A ani u predchoziho Supa I 2,0 TDi(tady byla ta zminena nadobka na aditivum) jsem ji do odstraneni filtru nezazil,take provozovan ve meste. Regeneraci,asi tedy tu aktivni samocinou zazivam "pravidelne" poznam protoze motor proste jede jinak.Melo by to byt tim vstrikovanim nafty.Ale podle pocitace a okamzite spotreby neni poznat nic(U Supa I byla vyssi okamzita spotreba).Ventilatory mi take nebezi.Jen kdyz zastavim je citit smrad od vyfuku a velke teplo.Snazim se kdyz regeneraci zaregistruji jet aspon nejak plynule,ale jak jsem psal, vetsinou jsem stejne ve meste..I tak se asi nejak zdari.Z pocitace se da poznat pouze podle teploty oleje ta leze vzdy nahoru a je pres 90stupnu.. Editováno: 30. Březen 2013, autor: PetrKV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrKV Vloženo 24. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2013 Aktivni samocina regenerace mi probiha po temer presne 370km a trva opet temer presne 10km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirka toledo Vloženo 27. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2014 zanešení filtru při 283 000 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dell Vloženo 28. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2014 asi dobrý,ne? :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirka toledo Vloženo 28. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2014 taky si myslím na to co mám najeto , pořádně sem auto letos protáh na jadran a zpátky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kazimir80 Vloženo 28. Srpen 2014 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2014 ....no osobně nemám rád ty řeči o tom, že ten filtr je nahovno. Když člověk bydlí ve velkym městě, celá vzduchotechnika je černá jak komín a když každej měsíc neutíráte nábytek, máte černou ruku i z nábytku, tak má jeden jasno, co lidi dýchaj a proč to němci zavedli. Na druhou stranu, když si kupujete diesla, tak se vás každej slušnej obchodník (němci obzvlášť) zeptaj, na jakej účel si auto kupujete. Rozuměj, chceš s tim prdlat ve městě/příměstí, nebo každej den ujedeš 100km? Když lidi dojíždí denně do práce aspoň 50km po dálnici nebo silnici první třády (což je v cizině normální = neprdlaj s tim), tak nemaj problémy s filtrem. Navíc těch 200tkem se v cizině bere jako životnost auta, kdy se buď prodá na východ, nebo sešrotuje. To zas si to na tipcars ohnuli pro český vykuky, který chtěj spotřebu 4,5L a nemaj leckdy ani na slušný servis pro to auto. Hlavně, až sejdeme na onkologii, tak tam chlapi zdůrazněte, kolik jste na tom ušetřili... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hans_RS Vloženo 17. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2015 je reálný ten filtr vůbec z auta sundat? před emisemi a pak zase nandat? dá se s tím jezdit ty dva roky po stk bez toho, aniž bych motor něčím ohrozil na funkčnosti? ...ps: jinak spíš bych se zaměřil na emise u zaoceánských lodí, která jediná má emise tisíckrát vyšši než všechny auta na světě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sup89 Vloženo 19. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2015 je možné, že ve 140000 km ( i před chipem) mám vevnitř trochu černé koncovky? Před 14 dny jsem je vytíral a dnes když jsem zkoušel, byly opět trochu černé.. Může to být známka odchazejícího filtru? díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrKV Vloženo 20. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2015 Nevím, ale já je mám černé u auta ve kterém jezdím od 20tis km(103kW CR),teď je tam asi 83tis a jsou černé tak nějak pořád.Jo jeden známý, co měl v S2 1.9Pd je měl úplně čisté a to až do 240tis,pak to prodal.A měl vlastně Chip.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dominikg Vloženo 20. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2015 Já mám auto 2.0Tdi 125Kw od 20tkm a teď mám 45tkm a koncovky mám čisté,každý kdo si toho všimne tak mě tvrdí že si je musím sám čistit,přitom je vůbec nečistím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bruno128 Vloženo 3. leden 2016 Sdílet Vloženo 3. leden 2016 Mám 185000km a koncovky jsou stále čiste. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukasV1 Vloženo 26. leden 2016 Sdílet Vloženo 26. leden 2016 Tak tak koncovky MUSÍ být čisté ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 15. Únor 2016 Sdílet Vloženo 15. Únor 2016 (editace) Nemusí, záleží na generaci CR motoru, u piezo vstřiků cca 2009 je čisto , u solenoidových 2010-to teď je černo. Je to normální, pouštějí větší saze. Oxidy síry, nox atd bez vlivu. Editováno: 16. Únor 2016, autor: motorpower Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dominikg Vloženo 15. Únor 2016 Sdílet Vloženo 15. Únor 2016 To je zajímavé já mám pořád čisto. MR 2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 16. Únor 2016 Sdílet Vloženo 16. Únor 2016 V porovnání se starším modelem na tom budeš hůř. Je to ale pochopitelně kus od kusu, a myslím tím i řidiče. Když jsem měl CRkový motor /model 2014/ koupen jako ref. z MB, měl výfuk skoro bílý a to měl najeto přes 15tis. Po týdnu ježdění byl černý jak bota a to jsem vozidlo neměl ani upravené. Po úpravě se už nic výrazně nezměnilo. Jinak třeba A6 mají u třílitrového provedení, také piezo a jak jsou čisťounké. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 23. Duben 2017 Sdílet Vloženo 23. Duben 2017 Teď se mi již opakovaně po jízdě, kdy jsem jel na spotřebu tj. v režimu menšího zatížení, mi spustila automatická regenerace. Na tom by nebylo nic divného, kdyby po stání na volnoběh a aktivní automatické regeneraci při prošlápnutí plynu na volnoběh vyjde z výfuku oblak modrého kouře. Nikdy předtím jsem to nezaznamenal, ale je fakt, že předtím jsem regeneraci nesledoval a ani nenechával doběhnout. Po skončení regenerace auto nekouří, motor běží normálně, výkon je taky v pořádku. Je tedy ten kouř problém nebo to je normální? Setkal se s tím někdo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.