Přejít na obsah

Prosím o radu, prodej vozidla-odstoupení od smlouvy


Lukáš Pavel

Doporučené příspěvky

Zdravím, 
27.2.2013 jsem prodal svoje auto, kupující pro auto přijel, okoukl, svezl se, řekl jsem mu všechny vady o kterých jsem vědel, sepsali jsme smlouvu dle klasického vzoru na internetu.. vše proběhlo v pořádku, kupující ujel s autem cca 150km domů v pořádku, potom mi odeslal zprávu že všechno v pohodě, včera mi přišla zprava že odešla spojka jak to budeme řešit, napsal že je to skrytá vada a že mi auto nejspíš vrátí za skryté vady, a že pokud se nedomluvíme podá na mě trestní oznámení a bude to řešit soudně. Jsem student, ty peníze už nemám, má on šanci mi auto vrátit? děkuji za jakékoliv informace

Editováno: , autor: Lukáš Pavel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

 

Skrytá vada je taková, o které jsi věděl a záměrně ji zatajil.. To že odejde spojka není skrytá vada. Se zákazníkem jsi udělal testovací jízdu a se spojkou nic nebylo. Ten člověk s autem ujel minimálně 200km než ji oddělal.

Spojkové obležení je spotřební díl stejně jako brzdové destičky -  díl podléhající opotřebení nájezdem kilometrů a stáří. U mě by pán nepochodil.

Jestli se s ní budeš chtít dohodnout zaplať jen půlku materiálu a dej mu love jen za lamelu - ne za ložisko a přítlačák...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu citace zde:

§597 (1) ObčZ.: Jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou prodávající kupujícího neupozornil, má kupující právo na přiměřenou slevu ze sjednané ceny odpovídající povaze a rozsahu vady; jde-li o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má též právo od smlouvy odstoupit. 

§599 (1) ObčZ.: Vady musí kupující uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu. Práva z odpovědnosti za vady se může kupující domáhat u soudu, jen jestliže vady vytkl nejpozději do šesti měsíců, jde-li o vady krmiv do tří týdnů, a jde-li o vady zvířat, do šesti týdnů po převzetí věci.