Přejít na obsah

1.4 50kw (ATZ) Je to v pořádku ?


sullysun

Doporučené příspěvky

Zdravím mam 1,4mpi 50kw ATZ rok 2000, mám pár dotazů k chování tohoto motoru, přešel jsem toto forum křížem kráže, hodně veci mi pomohlo, hodně rád bylo fundovaných a odstránil jsem všechny problémy co jsem měl, ALE podle mě ten můj motor nebude uplně v pořádku. Na VAGu žadne závady nejsou, kontroluji si to pravidelně, jde o to, že motor při nastartovaní za studena nema výkon, prakticky nejede, je taky nejaky bez síly, musim turovat abych ho roztočil a pak vystartuje, ale pak je výkon opět nicotný, jak je teply je to lepší, ale vůbec nema výkon, nejde za plynem, říkat o zrychleni u tohto se ani neda,  vím že tento motor hodně žere a výkon nema, ale i ták se mi zda že je něco špatne, kde jaka felicie nebo favorit jsou na tom líp, opravil a vyměnil jsem hodně věci, potřeboval bych poradit na co se zaměřit, nebo co a jak otestovat, filtry pravidelně meněné, olej taky, klapku jsem v letě vyčistil, jsem technicky zdatný ale nejsem mechanik a nevím včem by mohl byt problém. uvítam každou radu, možna je to špatne dávkovaní paliva, nebo vstřiky, nebo zapalování, bohužel nevím jak otestovat

 

ps: s plynem problem není, ale taky je to bez výkonu

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dík za reakci, vyměněná lambdy za katem, palivovy filtr, termostat, čištění klapky, nový vlnovec,  před asi 2 lety výměna tesnění pod hlavou, rozvody, jak otestuji na VAGu čidlo ? uvítal bych jakou skupinu a hodnoty mam hlídat, nějaky návod prosím, a přicpaná vyfuk. soustava se jak otestuje ? ja jsem jen zkoušel s hadrem ucpat vyfuk či neni někde díra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v bloku Motor skupina 001 zobrazované pole 2 je teplota chl.kapaliny, skupina 004 pole 4 je teplota nasávaného vzduchu (tam můžeš prověřit, zda ti chodí klapka - zda ti nepřisává pořád studený, nebo naopak teplý). V každém případě se zkus podívat na uložto, zda tam není DP fro Fábii, kdysi jsem jí tam stahoval a v části motor máš na začátku diagnostiku. Pro bádání je lépe si jí stáhnout a projít si ji a zkoušet dle ní. PO ucpání měl motor tendenci zdechnout, nebo nebyl skoro rozdíl? Jak dlouho máš výfuk?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po ucpáni nezdechnul, syčelo to, proto se měnil vlnovec, vyfuk středova a koncova čast ma tak 2 roky byl meněný, spíš si myslím že mechanik co mi to dělal nebude až taky odborník jak ste vy tu, ale do autorizovaneho servisu nepujdu nejsou peníze a nikoho jineho tu neznam a jen tak zkoušet autoservisy se mi nechce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a po výměně vlnovce zkoušelo se přicpat výfuk? JInak tomu autorizáku rozumím, chtělo by to někoho kdo má VAG (pokud ho nemáš ty), aby si s tím pohrál a zkusil tam něco vyčíst. Co těsnění pod sáním? Je toho ještě stále dost co by bylo potřeba prověřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vag mam ale dělam jen to co najdu tu na foru, držím se postupu a návodu, vím že je toho hodně co prověřit, proto jsem se tu obratil, maximalne pokud by byl někdo z okolí zlína a věděl co a jak rad bych i dojel a nechal prověřit auto, stahuji moudrou knižku tak uvidím co tam bude a odpoledne vyzkoušim doma i ten vyfuk, ma se to ucpat a přidat plyn a auto by mělo zdechnout , pokud se nemýlim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím, včera jsem podle DP skontroloval všechny skupiny motoru a jediný výsledek je že je všechno absolutně dobre, takže asi jedina možnost bude že je to skutečne líný motor a nesmíte se vozit v jiných autech aby ste na to nedošli :kol-138:  takže neřeším to, myslel jsem že mi něco uniklo a nebo bude něco špatně ale neni tomu tak, motoru ATZ se vyhněte obloukem, hodně žere a výkon není

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ale když říkáš že výkon kolísá... podivej se na to čidlo teploty za studena.. mělo by +- odpovidat teplotě okolí.. pak se podívej přes vag scope jak chodí obě lambdy, podivej se kolik je lambda faktor...a ještě si dej teplotní čidlo na vag scope, nastartuj a sleduj než se auto ohřeje na provozku... musi to jit schodkovitě nahoru.. pokud to bude nějak moc poskakovat tak je problem..

Editováno: , autor: -honza_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dneska jsem jěště zkoušel  Zobrazovaná  skupina  034,  diagnostika  lambda-sondy  před  katalyzátorem  (kontrola  stárnutí), Zobrazovaná  skupina  043,  diagnostika  lambda-sondy  za  katalyzátorem  (kontrola  stárnutí) a Zobrazovaná  skupina  046,  diagnostika  účinnosti  katalyzátoru, a nevím co si mam o tom myslet, lambda před byl test OK, u lambdy za se mi test nespustil, a test katalizatoru byl taky ok, jenže při testech se teplota nedostala přes 400°C !!! a to jsem měl motor horky vrátil jsem se z 20km cesty, maximalni teplota katalizatoru byla 392°C a i tak byl test OK

lambda za katem je měnena (original) před pul rokem, stara vypisovala závadu a u katalizatoru podle DP ma být účinnost  katalyzátoru  0,50...1,00 ja měl 1,00 takže tak tak, a to čidlo teploty otestuji až bude motor chladný kolik ukazuje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dneska jsem u studeného motoru udělal test čidla teploty nasavaného vzduchu, okazovalo +- teplotu okolí -3,5 a jak se motor zahříval a stupala teplota motoru, pěkně schodky, tak se pomalu zvyšovala i teplota nasavaného vzduchu, při 90°C motoru nasavalo 25°C vzduch (test byl při stojícim vozidle)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...