Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

236 členové hlasovali

  1. 1. Jaký motor???

    • 1.2 TSI 63kw
      35
    • 1.2 TSI 77kw
      66
    • 1.6 TDI
      22
    • 1.2 HTP
      23

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

Tavič zase taví. :kol-28:

 

myslel jsem průměrnou spotřebu,kdo lítá pernamentně po dálnici 150km/h a víc,koupí si diesel....

Tos to moc nevysvětlil. :kol-32:

 

tím jsem chtěl říct,že kdo jezdí hodně po dálnici a rychle a ještě hledí na spotřebu si pravděpodobně koupí např.TDI,prostě diesel,ten je na dálnici doma,když se s motorem o obsahu 1.2 či 1.4 začně jezdit jako např.z dvoulitrem,tak si pápne i víc jak ten dvoulitr a pocit z jízdy není takovej jako u většího obsahu,kde je větší výkonová rezerva

Na kieho bo.a by spm pri 150-ke plnil zeleným rozpočet?  To radšej tých 110-120. Room ma vtedy ok spotrebu s TSI

  • 2 týdny později...

Hm, wiki píše niečo iné, ale pravdepodobne to tam ešte nie je aktualizované: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.6_R4_74-75kW

1.6-ky sú v tomto zozname iba tie staré, ktoré u nás poznáme ako 1.6 MPI.

Prekvapuje ma hlavne to, že vlastne spravili nový motor zvlášť pre jeden trh, keď majú podobný motor hotový a stačilo by ho iba trochu, oprášiť.

Na druhej strane je pravdou, že Čína je aktuálne asi najväčším trhom pre ŠA a VAG, tak možno preto sa viac snažia.

Podle mě nebude zvlášť pro čínský trh, ale pro všechny významné mimoevropské trhy, tzn. jihomaerický či indický. Tam dosud hodně používají starší 1.6 16V  - tu, která se montovala do Fabie II, v Evropě se dosud prodává třeba v Ibize LPG. Takže tam může ta nová šestnáctistovka nahradit tu starší. 

  • 4 týdny později...

Pánové, pokud by člověk jezdil s autem trasy jen 5 km (nová cesta do práce), jak moc by to vadilo TSI? Nebo by bylo optimálnější 1,4 63 kW?

no těch 5km je fakt málo, toho bych se trochu bál. asi bych si vzal tu 1.4, která je teda jízdně nevýrazná, spotřebu netřeba řešit, na těch 5km budou jezdit oba motory kolem 7l. 

Myslím, ze motoru TSI to nevadi, pri rozumnej jazde do prace po rovine mam po 5 km 5,5 l.

Upraveno od akubus

tsi motorům ty krátký jízdy právěže vadí extrémně. jde o benzín v oleji a s tím související problém s napínákem. leda by to každej víkend pořádně protáhl na delší trase.

Na takovou trasu bych jednoznačně bral co nejjednodušší motor. Po velkou část roku se ti TSI na 5 km neohřeje ani omylem...to není Felicie.

já osobně bych na tohle bral poslední HTP tj. CGP. s tím jsem neměl nejmenší problém a jezdil jsem s ním "za roh" pro kdeco a olej se na měrce ani nehl, dynamika do 80km/h lepší než u té 1.4, navíc nižší pojistka. pokud jsi výběr zúžil na 1.4 a TSI, tak bych bral 1.4 

Ak to auto bude čisto iba na dochádzku do práce, tak 1.2 HTP, ak bude jazdiť okrem 2x 5km denne aj iné, dlhšie trasy, tak by som bral 1.2 TSI.

Nevím,asi bych už dnes do HTP nešel,není to špatný motor,ale pokuď od toho někdo očekává třeba i jízdní zážitek,tak to ani omylem,ani ta 1.4 63kw není asi žádný zázrak,takže bych skusil i třeba jinou značku,nebo to TSI,které jede velice dobře a ročníky 2013 by už i mohly něco vydržet.Pokuď jde o auto vyloženě na dojezd pár km do práce,tak bych upřednostnil HTP,do 100vky i jede,poměrně levný provoz,záleží co kdo od toho očekává,to že TSI vadí couračky kvůli benzínu v oleji je pravda,to se tu psalo,ale nemyslím si,že krátké jízdy by byly pro TSI nějak likvidační,to především nemají rády naftové motory s DPF apod.

Nejraději bych měl TSI, ale nevím, jak se k němu chovat, aby 5 km trasy jej neodrovnaly, byť bych měnil olej po roce.

Ještě párkrát ročně potřebuju autem do zahraničí, tak proto nechci HTP.

No a kolik km tedy najedeš za rok? Celkem i mimo krátké jízdy do práce? Takové krátké pocuky obecně nebudou svědčit žádnému motoru. Za 5 km se ti TSI v chladnějším počasí neohřeje - v zimě si nezatopíš,v tomto přídě ber i výhřev sedaček. Jinak tomu hrozí snad jen průnik benzínu do oleje. Ale to se zdaleka neděje u každého motoru. K chování,chovej se k tomu jako ke každému jinému motoru,než se zahřeje - tzn. žádné vytáčení,pozvolná jízda.

Upraveno od Pawouk

Ty krátký cesty 5 km by ročně hodily necelých 2 000 km.

Krátký cesty na nákupy jsou ročně tak 1 000 km.

Cesty do zahraničí jsou ročně tak 6 000 km ročně (3x 2 000 km).

Upraveno od Pandora

TSI + Webasto (prípadne PTC)

Co znamená Webasto?

přídavné topení.

Mám podobný problém. Každý den jezdím 3+3km na autobus + nějaký pojížďky po městě a okolí, občas jedu 20+20km až do práce a trochu "delší" trasy do 30km spíše o víkendech. Cesty nad 100-200km párkrát do roka. Dálnice už nejezdím a roční nájezd je do 10000km. Rád bych se vešel do 150tis. a rozhoduji se mezi htp, 1.4 a 1.6. Zatím jsem nejel ani s jedním akorát s htp 40kW v FI, což mi přišlo jako utrpení, kdy i s 1.4 44kW se mi jezdilo výrazné lépe. V současnosti mám v autě 1.6 55kW jako se dával do felicie akorát v autě, které má 1100kg, na motoru se mi líbí, že jede od nízkých otáček. To určitě od 1.4/1.6 nemohu čekat ale ani od htp - mně nevyhovoval v FI ani ve městě. Spíše jsem ho do výběru zařadil z důvodu výrazně nižší ceny u ojetin v porovnání s 4-válci při podobné výbavě a sehnatelnosti FL verze ale tím jeho výhody končí. Spotřebu moc neřeším, když se vejdu v kombinaci do 7-8l/100 budu spokojen - teď jezdím za 8 a v zimě přes 9...

 

Další možnost je plácnout se přes kapsu a jít do funglovky ale to bylo za jen htp s nic moc výbavou, za tu cenu by šlo koupit i TSI ale kupovat ho z druhé ruky je docela hazard s vysokou pravděpodobností, že to klekne. Podobnou smůlu jsem měl i s touhle 1.6, kdy mě potkally skoro všechny problémy typické pro tento motor :(

pavel14:takže bych vzal předváděčku HTP 51kw ty jsou kolem těch 180tis+- a nebo vem funglovku 1.4 16v 63kw,líp pojede než HTP,ale až v otáčkách,je to prí spolehlivý motor,nevím nemám s ním zkušenosti,ale i HTP 51kw je spolehlivé,nějaký extra "odpich" a výkon nemužeš čekat ani od jednoho,to až TSI 63kw trochu pojede i z nízkých otáček,ale tam jedině nové,jinak raději ne.Potom je ještě možnost sehnat 1.6 16v,pojede líp než 1.4ka a z podobnou spotřebou,ale 1.6k je jako šafránu,jedná sespíše o auta z dovozu...

Největší problém u předváděčky/skladovky htp za 180 je výbava, která nebude možná ani na úrovni mého 15 let starého auta :( Bohužel 300+ na 1.4 či tsi nemám.

Škoda, že se do FII nedával 2.0mpi jako do FI, to by byl motor po mě jak dělanej.

A musí to být zrovna koncernové auto? Co zkusit Japonce?

Bohužel žádný japonec ve stáří do 8 let v segmentu B/C se mi nezamlouvá. Snad jedině swift sport ale to jen 3D a mazda 2/3 ale tam zase nevěřím, že vyřešili problémy s korozí...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.