Přejít na obsah

Octavia III RS / RS 230 / RS 245 / RS 4x4


PTiCA

Doporučené příspěvky

Jel jsem v režimu sport celou dobu. Faktem je, že při předjíždění sešlápnu pedál a je tam trochu pomlka, než se odhodlá něco udělat, navíc musel jsem kick down (podřazení o dva stupně), aby opravdu předjetí bylo svižné. Pádla mě nebaví, není to nějak to pravé ořechové. U manuálu si to prostě připravím podle situace a jen šlápnu na plyn v pravou chvíli. Navíc si motor vytočím podle potřeby, případně si nechám kvalt, který se mi zrovna hodí. Pak bych musel furt řadit pádly a to pak zase automatika je mi k ničemu. Navíc v normálním režimu je to prostě nevýrazná jízda, musel bych jezdit stále na sport.

Každej na to má jinej pohled, mě manuál vysloveně baví, rád si to ovládám tak jak chci já. Jinak nahoru DSG řadilo opravdu svižně ;)  Možná do DSG jednou dorostu, až budu v důchodu jako můj otec, ten si ho te´d rád vychutnává, že nemusí za jízdy nic dělat, jen točit volantem.

V práci máme jen samé automaty a jsem z nich nešťastnej....

 

Cjoctavian: máš pravdu, stalo se mi, že jsem při výjezdu ze zatáčky šlápl na plyn a auto mělo lenivou tendenci zrychlit, musel jsem skutečně přišlápnout víc, aby podřadilo a rozjelo se....což u manuálu prostě už vím, co před zatáčkou fláknout, abych jen šlápl na plyn a auto reagovalo....

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuhle vasi logiku s manualem nechapu. Vetsina opravdu sportovnich aut se dnes uz vyrabi vyhradne s automatem a nikomu to nudne neprijde a po navratu manualu vola asi dva a pul cloveka. Ja si naopak opravdu nedovedu predstavit jet ve vykonnem aute a resit nejake kvedlani. Nejak me naprosto nenapada, jaky prinos by to pro tu jizdu melo mit.

 

Chapu, ze je dneska moda zaskrtavat automat. Shodou okolnosti i nekolik mych kolegu onanuje nad tim, jak ho budou mit. Dulezite je mit diesel, automat a elektricke zavirani kufru. Pro promitivni jizdu v kolone po meste je to skutecne pohodlne. Ja mam zkusenosti pouze z Range Roveru "Sport". Ani nevim, co v tom kramu je. Zatim jsem u neho nenasel rezim, ktery by mne vyhovoval. Decko toci 1200 otacek a zvysi je prakticky jenom na plny plyn. Prerazuje nahoru pri klidne jizde naprosto imbecilne, sedmicku radi tusim v padesati. Rezim Sport je o neco lepsi, ale porad neradi tak, jak bych chtel. Poslat otacky k omezovaci zvladne asi za pul hodiny, mezitim se rozmysli, jestli na plyn reagovat. Mam si teda porizovat automat kvuli tomu, abych radil na volantu? A pochybuju, ze by bylo treba DSG o tolik lepsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DSG je poměrně povedené, oproti klasickým automatům, co třeba dodnes používá Opel a jiné automobilky. Ale není všemocné. Uznávám, že do města je automatická převodovka jaksi positivum, když přihlédnu k častému popojíždění v kolonách, nutnému vyřazování, vymačkávání donekonečna spojky atd...

Současně je mi jasné, že ho mají v oblibě i lidé, co mají slabinu v manuálním řazení.

Já osobně v DSG, ani jiném automatu zalíbení nenašel a až budu brát auto jen jako prostředek dostat se z místa A do místa B, tak to bude asi ten správný čas, si ho pořídit. Podle mého názoru do RS nepatří ani DSG, ani nafta. (chápu, že spousta lidí to vidí obráceně a právě proto nám výrobce dává možnost volby).

Upřímně řečeno, za padesát tisíc mohu mít v autě spoustu dalších užitečných věcí....;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohuzel u Yetiho se Skoda s nabidkou nevyznamenala. "Mestska" varianta je v rade vykonovych variant/pohonu dostupna jenom s DSG. To stejne u vetsiny akcnich modelu, kde vetsinou nejsou k dispozici vsechny motorizace.

 

Myslim, ze je dobre, kdyz je na vyber a kazdy si vybere podle sveho.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak Yeti je určen zejména k městskému provozu, zrovna tak jako Tiguan u VW. Ale volba manuálu by být u některých motorizací mohla. To jsem ani nevěděl, protože jsem se o krabičku nikdy nezajímal. Jen jsem si do ní jednou sednul a připadal jsem si jako na záchodě :D (tím myslím posez). Navíc jak jezdím hodně dálnice, větší odpor vzduchu by mi byl překážkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ja jsem zase "fanousek" DSG. Mam uz treti auto (vsechny v kombinaci s 2.0 TDi 103kW) a uz bych jinak nechtel. Radit uz me nebavi. Verim, ze pro spoustu lidi je manualni prevodovka prostor pro "vyradeni se" a uziti si vykonu motoru. Mam mnoho zkusenosti i s automatickymi prevodovkami jinych znacek, pocitove mi prijde DSG jako nejlepsi reseni - je to spise robotizovana manualni prevodovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DSG současný generace je povedená převodovka, ale taky si umí místama trochu zablbnout. Na D je ta jízda ovšem skutečně imbecilní, jak někdo ftipně řek, takže jezdím hlavně na S. Ovšem jak D, tak S neřadí podle mojeho gusta. Točí buď málo nebo naopak zase moc. Chtělo by to přeprogramovat. Pádla jsou asi dobrý, ale je třeba se s tím chvíli učit. Mě nebavěj. Kickdown je pecka.

 

Clinte, s tou spotřebou to nebude po najetí pár tisíc km tak strašný. Nevím, kolik ty auta měly natočeno, řek bych, že skoro nic, ne ? Tam je celkem přímá úměra, že čím hůř to jede, tím víc to žere. To se dost rapidně změní. Ten motor chce do optima min. 5 t. km. Pak to teprve pojede a vsadím se, že tak o 2 litry míň.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzín měl přes 8tis km. Já vím, že by s tím člověk mohl jezdit solidně do osmi litrů. Těch 6,2 je samozřejmě kloboučnická jízda v rámci pravidel a i to se mi zdá přitažený. Ale těch dvanáct+/100, co tam bylo je celkem pochopitelné. Zaprvé se jednalo o střídání lidí po 25 minutách (já měl kliku, za mnou bylo volno, tak  jsem toho zneužil a jezdil déle), pak každej tomu dával fakt zabíračku co to dá. Ani se nedivím, každej chtěl zkusit, jak to jede, pač se hned nenaštěstí každému jezdit v RS. I já, co vám soudruzi mám povídat, i já jsem jel jako prase :D A to doslova, na dálnici 220, po okreskách 150-160, předjíždění na ostří nože všeho přede mnou, rozjezdy se zatlačením do sedačky. Teď už čekám, kdy začnou chodit pokuty ;)   (při přebírání vozidel jsem podepisoval, že budu dodržovat rychlostní limity 50km v obci, 90 okresky a 130 dálnice a ostatní předpisy SP)

 

Ale tak motor byl zahřátej na provozní teplotu a když to mám koupit, musel jsem porovnat s mojí 1,8 TSI....

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak 8 tisíc je až až. To už ani líp, ani za míň nepojede. Ale na druhou stranu, když tomu takhle šlapeš na krk, tak těch 12 litrů není vůbec špatná hodnota. Ovšem na opak zase myslím, že za 6 se s tím asi jet vůbec nedá.  

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna přemejšlim, jestli má do RS (tedy s manuální převodovkou) smysl ten volič jízdních režimů. Co jsem to zkoušel, poznal jsem jen ztuhnutí posilovače, jinak jsem si tedy ničeho extra nevšiml....

 

Možná vám to přijde směšné, ale ani do ted nevím, jestli byl zaplej ten umělej sportovní zvuk nebo ne :D :D

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejně je to umělé, takže takové falešné. Asi bych si vzal raději taky Bolerko, tedy určitě. Uvažoval jsem o tom Amundsenu, ale pak jsem si uvědomil, že je potřeba to CD-čko s mapama a musel bych asi schánět aktualizované atd...lépe a levněji poslouží asi Garmin, má víc funkcí a z auta ho můžu odnést jen já.....

 

O pásech nevím, mě se nezdálo, že by mě přitáhly. Smysl to má podle mě s DSG....

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejně je to umělé, takže takové falešné. Asi bych si vzal raději taky Bolerko, tedy určitě. Uvažoval jsem o tom Amundsenu, ale pak jsem si uvědomil, že je potřeba to CD-čko s mapama a musel bych asi schánět aktualizované atd...lépe a levněji poslouží asi Garmin, má víc funkcí a z auta ho můžu odnést jen já.....

 

O pásech nevím, mě se nezdálo, že by mě přitáhly. Smysl to má podle mě s DSG....

 

 mapy jsou u O III zadarmo - celá Evropa a aktualizace na 3 roky zdarma z internetu! - aktualizace z SD - zde se o tom píše

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, nevím, jak to funguje, jestli si je doma zase vysmahneš na CD, nebo to nějak dostaneš do Amundsena jinak...já navigaci v autě neměl nikdy. Každopádně tady někdo psal o nízkém rozlišení grafiky oproti Columbusu a nemožnosti si prohlédnout naplánovanou trasu zeshora atd....čili asi to nemají dodělané k dokonalosti. Jak se kradou Amundseny nevím, ale vím jak Columbusy ;)

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...