Červen 30, 201411 r No trošku spletl. Ale né o moc. V eleganci je ke xenonům nutné dokoupit ten light assistant, tak jsem ho tam dopočítal taky. Takže 32800. Možná jsem to špatně napsal. Byla to cena, kterou jsem musel připlatit když jsem do objednávky přidal Xenony. Tak nebo tak, stojí to za to.
Červenec 18, 201411 r Doporučoval jsem tady xenony a i jsem to subjektivně zdůvodňoval. Trochu mi unikal smysl AFS (automatické natáčení), ale jen proto, že jsem to nemohl správně využít. V normálním provozu, na běžných silnicích si sice všimnete, že se světlomety trochu natáčejí, ale to je tak vše. Teprve teď jsem poznal sílu této funkce. Chce to malé silničky, jedna zatáčka za druhou, nejlépe klidně i vracečky. To si užívám na dovolené více než dost, a často při návratu z výletu i za tmy. A teprve tady jsem pochopil. Ty světlomety kopírují volant ne o pár stupňů, ale pěkně zeširoka. Je to fakt, jakoby to auto koulelo očima. Jsem nadšen a nestydím se za ten výraz. Kdo ty xenony máte, zajeďte si někam do hor a tam si na nějaké klikaté silničce vyzkoušejte co to umí. Je to fantazie. Takže jen opakuji: xenony ANO, za tu cenu to stojí.
Červenec 19, 201411 r Za mě jednoznačně ANO. Po noční cestě do Chorvatska 1+!!! Při koupi nového auta bych raději slevil z nějaké výbavy a bral XENY!!!
Červenec 29, 201411 r Zdravím, dostal som minulý týždeň služobnú O3 elegance plus nejaké fleet packy. Ako zistím či mám xenóny s AFS? Sú to určite bi-xenóny s LED DRL ale v tých packoch aby sa čert vyznal, ešte keď to je po francúzsky (Belgicko). Keď ich zapnem tak je vidieť že sa nejak nastavujú nielen hore - dole ale aj doprava-doľava. To je ono? Upraveno Červenec 29, 201411 r od greggie
Červenec 29, 201411 r Škodovka do OIII nedává xenony bez AFS. Takže je určitě máš. Jinak to poznáš jednoduše. Stačí jet večer do zatáčky a uvidíš jak se světelná stopa natáčí s volantem. Nebo můžeš pozorovat změnu tvaru kuželu světla podle rychlosti, ale to není tak očividné.
Červenec 29, 201411 r Nebo po nastartování se ti xenony pěkně rozcvičí než vyjedeš :-) Pěkne zleva doprava a nahoru dolů se protáhnou :-))
Červenec 30, 201411 r Jj, to procvičení je pěkný. Občas v podzemce na to někdo kouká, co ta světla dělají Jinak taky bych oželel jinou výbavu, ale xenony nikoliv. Za tmy je to velký rozdíl, zvlášť s natáčením. Každopádně poslední dobou mě nějak zlobí ostřikovače světel. Někdy ostříknou třeba dvakrát za sebou a jindy vůbec... Ale takových vychytávek mám poslední dobou víc. Navíc ještě mi přišla pozvánka na svolávací akci s nějakým spínačem u volantu. Ještě k těm světlům, mě připadá, že se do zatáček natáčejí jen v poloze Auto, je to správně??? Upraveno Červenec 30, 201411 r od Losky83
Červenec 30, 201411 r Ty ostřikovače fungují jen při zapnutých potkávacích světlech a jednou za X ostříknutí. Tuším, že každý 5. nebo 10. ostřik, teď si nejsem jistý. A ano, když se rozhodnou to světlo ostříknout, tak to udělají 2x. Spíš bych řekl, že ti to tak jen připadá, ale jinak to funguje správně. Ano. Natáčení funguje jen v poloze Auto. Dokonce to píšou i v návodu.
Červenec 30, 201411 r Návody zásadně nečtu :-) Mám pocit, že snad každý třetí ostřik jdou i světla, ale upřímně mě nenapadlo, že musí svítit světla ;-)
Červenec 30, 201411 r Jde to kdyžtak přeprogramovat. Já jsem si nechal spozdit reakci ostřikovačů na maximum, takže by to stříkat už skoro nemělo, jen když budu držet ostřkovače fakt dlouho.
Červenec 30, 201411 r No já návody čtu. Dokonce než jsem si OIII přivezl, tak jsme manuál pročetl 2x. Ale faktem je, že popis je tam občas dost komplikovaný a člověk to pochopí teprve když si to vyzkouší na vlastní kůži. Takže potvrzuji: ostřikuje jen se zapnutými světly (potkávačky, ne parkovačky nebo denní svícení!), zpoždění jsem si naprogramoval na maximum, tedy 2,5 sekundy. Zato jsem si dal ostříknout vždy, tedy ne jen po každém asi 10 ostřiku skla. Jinými slovy ostříknu světlomety jen když svítí a když si vodu pustím na čelní sklo aspoň 2500 milisekund. Zato pokaždé.
Srpen 2, 201411 r ještě že mám paměť kde se o tom psalo... u současných bi-xenonů v O III je světelný tok 3 200 lm a barva světla 4 150 - 4 300 K Zdroj vlákno Maverickových O III - ZDE Upraveno Srpen 2, 201411 r od Hravec
Srpen 2, 201411 r Asi lumen, nebo jak se to píše. Svítivost není to svítivost ale světelný tok - jednotka lumen = lm svítivost je v kandela, značka jednotky: cd Světelný tok vyjadřuje množství světelné energie, kterou přenese záření nebo zdroj vyzáří za časovou jednotku s přihlédnutím k citlivosti průměrného lidského oka na různé vlnové délky světla. Svítivost udává prostorovou hustotu světelného toku zdroje v různých směrech. to jen na okraj... zdroj: Wikipedie Upraveno Srpen 2, 201411 r od Hravec
Srpen 2, 201411 r ještě že mám paměť kde se o tom psalo... u současných bi-xenonů v O III je světelný tok 3 200 lm a barva světla 4 150 - 4 300 K Zdroj vlákno Maverickových O III - ZDE Jen pro upřesnění - světelný tok 3200 lm, o kterém se tady bavíme, je ale údaj pro výbojku (obecně) která je použita u OIII - tedy pro D1S a používají ji i jiná auta: http://www.autodoplnky-obchod.cz/xenonova-vybojka-osram-d1s-12v-35w/ Světelný tok, který jde z reflektorů ve skutečnosti, je ale nižší - ztráty na reflektoru, difuzoru atd. To by se muselo změřit - tam už rozhoduje jak je reflektor dobře zkontruovaný, použité materiály (množství % příměsi hliníku) atd. To se už u jednotlivých modelů aut lišit.... Mimochodem stejné výbojky používá i OII. P.S: Je to obor ve kterém se pohybuju, takže jsem si nemohl pomoct , celé to je totiž daleko složitější. Jinak co píše víše Hravec, respektive Wikipedie je správně. Upraveno Srpen 2, 201411 r od Napalm
Srpen 2, 201411 r Jen hrubé srovnání, podle světelného toku jednotlivých zdrojů - tedy vynechám ten vliv konstrukce reflektorů, meteriál atd., Xenon D1S - 3200 lm H4 - 1000 lm (potkávačky) - OI 1550 lm (dálkové) - OI H7 - 1500 lm (potkávačky) - OII H1 - 1550 lm (dálkové) - OII Takže xenony u OIII (jejich zdroj přesnějí ) svítí 3x více než potkávačky např. u staré dobré OI
Říjen 30, 20204 r Ja mam Bi-xeony na mojej Octavii. V uzivatelskom manualy nenajdete navod na vymenu xeonovej vybojky pravdepodobne s dovodu vysokeho napatia takze vybojku by mali menit v servise. Pravdepodobne ked predchadzajuci majitel menil vybojku poskodil clonu tak ze po prepnuti svetiel na dialkove sa uz nedokazali prepnut na tlmene. V Skodovke odporucili vymenu celeho svetla za 600EUR + robota. Vybojky su tiez mnohonasobne drachsie ako halogeny avsak maju vyssiu zivotnost (halogen 1500hodin / vybojka 4000 hodin). Moj osobny nazor je ze ak to funguje je to dobre ale ked sa to pokazy treba si nachystat vela penazi.
Říjen 30, 20204 r Hlavne do toho netreba zbytocne sahat, ked vsetko funguje. Mam xenony na tretom aute a nikdy som ziaden problem nemal, ked neratam vymenu vybojok a na jednom aute nove paraboly.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.