Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Přehrání na 77 kW tohle vyřeší jednou navždy. Nikdo dosud neřešil sebemenší problém.

Problém je jediný, vyhozené peníze za placebo, protože tak 60% sw má stejný výkon i krouťák.

Miklísek: No, jenže ten větrák tam žene vzduch o okolní teplotě. Jaká je teplota stlačeného vzduchu v mezichladiči netuším, ale že by to bylo tolik, aby se dalo mluvit o nějakém výraznějším dochlazení?

Upraveno od camillio

Tak to asi bude jiný software než který nahrávám já. To bude tvoje měřené placebo.... :D  :D  :D

Miklísek: jenom tak pro orientaci, chladič stlačenýho vzduchu není v předu u ostatních chladičů, ale je součástí sacího potrubí, takže celá tvoje teorie je trošku mimo. 

Teď to nemyslím zle, jenom upřesňuji informace.

Ale ne. Koukni do DP pro Rapida, motor 1,2 63/77kW na str. 210, pozice 20 je chladič stlačeného vzduchu a je nasazen zespodu na chladič vody.

Upraveno od miklisek

Až tak úplně přesně to není - vodní mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler) je u motorů 1.2 TSI EA111 v sání na zadní straně motoru, pozice číslo 5 tamtéž. Detail lze najít v dílenské učební pomůcce pro tyto motory na straně č.18. Tam dochází k chlazení stlačeného vzduchu chladící kapalinou, která pak proudí do té tebou uvedené dvacítky. Do tohoto okruhu je také připojeno chlazení turbodmychadla a cirkulace chladící kapaliny je zabezpečena elektrickým čerpadlem.

Jak jsem psal, intercooler je součástí sacího potrubí. Jasně že voda z něho proudí dál, ale vzduch zahřátej v turbu se chladí v sacím potrubí.

Tak mám zde hezké srovnání grafů 63 a 77kW  , a aspoň konečně od klubáka. Snad zachytí diskusi a připojí se, aby potvrdil autentičnost.

Při porovnání po převedení do bin, byl pocit , že se snad jedná o to samé, dle výsledku z brzdy potvrzeno. Určitě se najde lepší varianta, ale pokusů by bylo příliš mnoho.  Hlavní překvapení pro majitele bylo, že 63kW bylo naměřených na 74kW.  77kW bylo paradoxně slabší . Prošel jsem i zbývající varianty pro toto auto v bin souborech  a myslím si , že max rozdíl bude tak do 6 kW.

Pokud za toto chcete vyhazovat peníze , jsem v Praze blíž, a rád Vám pokusy i změřím.

škoda Roomster.pdf

Co si sám nezměřím tomu nevěřím.... :D  :D  :D

 

Tohle měření nic nedokazuje, když pak nebylo provedeno přehrání softwarem pro 77 kW a následně změřeno a protože to neumíš tak je vymalováno.

Upraveno od ferda25

Co nezměříš tomu nevěříš, ale přesto, že jsi u mě nebyl, neznáme se, tak víš bezpečně , že neumím přehrát sw. Půl republiky ví, že to praktikuji již 10 let, takže než něco tvrdíš , tak si to ověř a změř. Takto ze sebe děláš trošku ...... , to si vyber.

Už jsem psal, že to někdy může i zafungovat, ale to by jsi na každém autě musel odzkoušet, tak 5-10 softů a každý odměřit.

není  s tímto problém jen u koncernu , ale např. nová Mazda 6 Sky-activ má ve verzi 150 PS naměřeno 170PS úplně stejně jako silnější 180PS verze.

Auto po přehrání na 77 kW bez další úpravy neodjede a to Ti stále uniká i přes to, že už jsi na to narazil u jiné motorizace a do teď pořádně nevyřešil.

Spolehlivost tohoto motoru se jeví celkem dobře, že? Včera přijel kolega s 1.2 TSI ze servisu - po 138 000 km první závada - turbo. Jedná se o služební vůz, takže v jeho případě nakládačka ve všech teplotách, nedochlazování a olej po 30 000 km. :kol-28:

Tak to vydrželo ještě hodně. Zase divné, že jako služebák nemá TDI.

Lze to vytočit až do 6200ot

Když je neutrál a dáš plnej tak to jde jen do 4000ot

 

Teď jsem po dálnici testoval max rychlost u mé 1.2 77kw a když dam 6° tak to jede max 180km/h při cca 3900ot

Když ale zařadím 5° tak dám i 190km/h a točí to přes 4200ot 

Otázka zní jak to? 

 

Při této rychlosti je pěkná spotřeba 17l/100km  :kol-98:

 

 

Nepises nam pravdu pochybujem ze pri 180km/h na 6-ke to toci 3900 ot. a ked podradis na 5-ku a ides 190km/h tak to toci 4200 ot. Asi si zabudol podradit :-)

Upraveno od houmr

  • 2 týdny později...

Ahoj, jak jsou na tom ty motory teď? Znáte někoho, kdo má TSI motor a má najeto třeba už 200 tisíc?

Já znám Rapida co má najeto cca 120tis a auto kupodivu jezdí bez problémů, je to služebák...

Obecně asi tyto motory vydrží nejvíce těm, kteří se s nimi moc nemažou a nehrotí jejich údržbu do enormních mezí jako někteří zdejší uživatelé :-) Předevčírem byl v práci další rapid 77 Kw 2012 s najetými 140 000  a říkal mi ten pán že akorát měnil kotouče a desky jinak běžna long life údržba.Příště vyfotím tacháč. Nicméně je pravda, že ten motor má málo studených startů a nekordcá se ve městě což asi má velký vliv.

S tím bych asi obecně souhlasil. Matize jsme jezdili relativně dlouho nasucho, dodnes mě u toho mrazí v zádech, když jsem po pár tisících km vytáhl měrku a ta byla SUCHÁ. Jako celá suchá, ne s kapkou na konci. A ten motor celé dva roky potom stejně ani nezaváhal. U citroenu dieslu 1.8 s nájezdem přes 230 tisíc a stářím 16 let jsem olej nehrotil, čekal jsem jen, kdy se toho zbavím, takže na poslední náplň dal vesele 20 tisíc a ani nebreknul. Ony ty věci vydrží zpravidla víc, než si člověk myslí. A když už se něco podělá, tak to bývá spíš hloupostí konstruktéra (tady typicky rozvody) nebo jinou vadou, než drsnějším zacházením.

 

Přiznávám ale bez obalu, že u nového rapida jsem připokakanější. LL olej půjde na výměnu v 15000 a pak nejspíš pevný interval (s tím ještě uvidíme).

  • 3 týdny později...

Dobrý článek. Díky  :kol-47:

Také díky, normálně jsem nabyl sebevědomí a čepejřím si svá pera jako páv.  :kol-28:

Díky za článek. Ono jak to tady vše postupně přibývá za těch pár let existence novodobého Rapida, tak mi přijde, že nakonec z toho auta paradoxně nejvíce vydrží právě ten motor.

Proč paradoxně? B) Náš Citroen ZX r.v. 1998 (možná 7) v 1.9 atmo dieselu byl našrot, kastle držela pohromadě jen silou vůle, místo prahů už to mělo lamino s pěnou a bůh ví čím ještě, zadní náprava do A, opravena panem Vaňkem tak, že sice do A nebyla, ale seděla nadoraz. Pásy nešly pořádně zapnout bez jistého grifu, jedno světlo drželo na nějaké pásce či čem, na závěr odešly poloosy - tím bylo rozhodnuto a citron letos šel z domu. Ale motor, pánové ten motor byl po 250 tisících jak nový, nezaváhal ani na moment. A to jsem na něj kašlal.

Hehe  :kol-31: Tak to je ten článek na který jsem čekal! No vida, netrvalo to dlouho a máme to tady. Pan Vaculík nám sem asi chodí číst fórum. Dobrý den pane Vaculíku  :kol-47: Nejdřív jsem si říkal že auto prodám jak to jen půjde, ale když to tak vidím tak si TSI ještě chvilku užiju. Jezdí se ním hodně příjemně.

 

díky Pawouku!

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.