Přejít na obsah

Rozvody 1.4 16V 63 kW


ales-r

Doporučené příspěvky

Pri malom najazde vymenis tie 3 remene kazdych 5 rokov a hotovo. Ja by som to neriskoval. Ale ked chcces usetrit chod do toho a potom neplac. 

Inac velky vplyv na preskocenie rozvodu maju caste starty, cize najazdit rocne 5tkm stylom 2km a znova start, je dobra sanca ze po 5 rokoch opadaju zuby z remena ako nic. 

 

O cene hovori ten co najazdi 5000km rocne. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Pandora napsal:

Zdravim, chtel bych pozadat o radu.

Na me fabii 1,4 16V 63 kW, vyroba 10/2014 mam najeto cca 21 000 km, neboli v mem pripade nebude problem s km probehem, ale s casovym.

V kolika letech doporucujete vymenu rozvodu? Dik za odpovedi.

Oficiální údaj z dílenské příručky:
Při 90 000 km, pak každých 30 000 km – Kontrola ozubeného řemene u 4válcových zážehových motorů - pouze motor 1,4/63 kW.  Žádný výměnný interval tedy neexistuje. V čem je tedy problém to pro jistotu jen nechat zkontrolovat zkušeným mechanikem i při tak nízkém nájezdu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa mňa remeň ako taký vydrží viac ako tie kladky. Ja som prvú výmenu spravil po 4 rokoch a 150tkm druhá výmena bola po 100tkm a 5 rokoch a to len z dôvodu, že za studena hučala jedna kladka. Remeň bol stále v dobrej kondícii. 

 

Dal by som skontrolovať a hotovo.  Ak sa každý rok skontroluje remeň a bude vizuálne OK tak kľudne vymeniť aj po 7-8 rokoch pri takomto nižšom nájazde.

 

 

PS: poznám viacero vodičov, ktorý ani nevedia či sa v aute menili rozvody a autá majú cez 10rokov a cez 150tkm, auta im fungujú :D  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, měním po 90 - 100 tkm nebo 5 letech, ať řemen vypadá jakkoliv dobře, jsou tam totiž i plastové kladky a do těch nikdo nevidí. Stárnou, ať se jezdí nebo ne. Těch 5 nebo 6 let je jistota. Myslím si, že investice cca 5000 i s prací jednou za pět let do tak důležitýho dílu není žádnej ranec.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeci si nemyslíte, že když si někdo vezme za výměnu 5 nebo 6 tis., že to udělá líp, než ten kdo si za to vezme třeba max 2? Navíc INA dodává ty kladky i do origo balení. Pokud se udělají rozvody pečlivě a dodrží se postup, nemá co skočit. Na to nemusí být zvlášť vzdělání s diplomem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Pandora napsal:

Dle autorizaku vymena bud v 90 000 km nebo 10 letech, cena pres 12 tis.

A čím to doložili? To, co jsem výš napsal, je z oficiální a originální dílenské příručky ŠA. Takže buď lže ŠA ve svém dokumentu (mimochodem placeném), anebo ti lže autorizák...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

tak přispěji také svou trochou do mlýna. :rolleyes: Chce se to nenechat sdírat z kůže, nepřistoupit na první nabídku a hledat.

 

Cenová nabídka v AS na kompletní dodávku rozvodů (tzn. práce + rozvodová sada + čerpadlo + chladící kapalina) byla po slevě 15% na materiál (šek ze šekové knížky) "do 11.600 Kč".

 

Pokud bych si dodal vlastní rozvodovou sadu a vodní čerpadlo, vyšla by práce + chladící kapalina do 3.500 Kč.

Takže jsem na Internetu koupil originální vodní čerpadla ŠKODA a rozvodovou sadu Contitech (narozdíl od originální ŠKODA sady je součástí dodávky i odolný papírový štítek pro údaje o datu poslední výměny a počtu ujetých kilometrů při této výměně) celkem za 4.352 Kč.

Celková výměna mě tak přišla na v AS myslím slušných 7.941 Kč s tím, že mám použité kvalitní díly a práce by měla odpovídat pracovním postupům ŠA.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Včera jsem měnil rozvody po 105tis od poslední výměny. Vzhledově by řemen vydržel ještě hodně a kladky šly hladce, takže by taky ještě něco vydržely. Udělal jsem po výměne zkušební projížďku a vše ok. Pak jsem udělal, ale blbost za kterou bych se zfackoval. Těsně před odchodem z garáže mě napadlo, že se ještě podívám jestli sedí bílé značky na horních ozubených kolech, co jsem před výměnou udělal. K tomu, ale bylo potřeba zatočit dole šroubem na řemenici. Tak jsem to udělal a značky seděly. Takže dobré. Dnes ráno nastartuji a z motoru jde klepavy zvuk. Zhrozím se a vypínám motor a uvědomuji, že jsem včera točil klikovkou se zařazenou zpátečkou, když bylo na zemi. No zkrat. Tak hned jdu sundat spodní plastový kryt, abych se podíval na značky ozubených kol. Myslel jsem, že to přeskočilo, proto ten klepavý zvuk, ale vše vypadá ok viz fotky.

Teď nevím, co se stalo. Nevíte čím může být způsoben ten klepavý zvuk?  

IMG_20190811_090153.jpg

IMG_20190811_090254.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ona byla i ručka zatažená.

Ale kdyby to byly hydroštěly, tak by to dělaly i den předtím při startu ne?

Je to takový jiný klepavý zvuk. Zvuk jak, když se vymění olej a chvilku to zaklepne než se to natlakuje olejem. Tady to, ale klepe pořád.

Co se v extremním případě může stát, když je zatáhnutá brzda, zařazená zpátečka a točí se silou přes šroub řemenice, co to jde.

Editováno: , autor: ruger
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...