Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nevím čím bys to chtěl, mimo vypnutí tlačítkem, vychytat. jedině stát na spojce a vyslat manžeklu ať otevře vrata ... :kol-44:

To je problém to tlačítko zmačknout?

:) no je to v tomhle směru trochu nedomyšlené. Ono pořád myslet na to tlačítko taky není ideální. Asi koupím elektrické vrata a bude  :kol-31:

Já se bojím, že se snažíš mít auto trvale přepínatelné mezi režimy "ekologický dle EU" a "neekologický". To druhé je z pohledu Bruselu téměř synonymum k "zbraň hromadného ničení", takže pochybuju, že uspěješ :D

  • 9 měsíců později...

Chlapi, existuje někde přesný seznam podmínek, kdy je SS automaticky deaktivován? Dílenská/servisní příručka apod.

Jde mi o to, že jsem vysledoval, že když je venku méně jak 5°C, tak se motor sám nevypíná i když je auto pořádně prohřáté (např. po 30km jízdě).

V infotainmentu SS píše, že se neaktivoval z důvodu topení/klimatizace.

 

A přitom v létě, kdy je venku 30°C a auto už je vychlazené na 24° tak se SS aktivuje a motor vypne.

 

Jediné na co jsem narazil na netu je, že když je rozdíl venkovní a nastavené vnitřní teploty větší nebo rovno 8°C tak se SS deaktivuje. Je to tak? To by i pasovalo.

Teď si neztěžuji, naopak jsem rád, že nemusím furt mačkat to tlačítko.

Kdoví, co se za tím ve skutečnosti skrývá za další podmínky. To, že se něco píše na infotainmentu, ještě nemusí nic znamenat. Ke S/S existuje učební pomůcka, bohužel je hodně stará a tudíž je těžko říct, do jaké míry jsou ty údaje aktuální i pro současné modely se S/S.

@Pawouk:  ta příručka je tak stará, že jí už někdo smazal ...

před 30 minutami, Zavoznik napsal:

@Pawouk:  ta příručka je tak stará, že jí už někdo smazal ...

Hm, nemohu jaksi stále sledovat všechny uploady - holt to někdo nabonzoval...

V 8. 12. 2016 at 16:52, Jirka_CZE napsal:

Jde mi o to, že jsem vysledoval, že když je venku méně jak 5°C, tak se motor sám nevypíná i když je auto pořádně prohřáté (např. po 30km jízdě).

V infotainmentu SS píše, že se neaktivoval z důvodu topení/klimatizace.

Podľa mňa to bude naozaj kvôli tomu kúreniu alebo klimatizácií, moja skúsenosť zo včerajšieho dňa: olej na 56°C, vonku ukazovalo 0°, Climatronic bez klímy na Auto, vyhrievanie zadného skla zapnuté a motor sa na križovatke veselo vypínal. Potom som odbehol na 2min mimo auta a po opätovnom naštartovaní, keď som už mal olej na 80°C, a vyhrievanie skla vypnuté.. S/S sa nechcel aktivovať, pretože mám vraj veľký odber prúdu. :)

 

Mám Fabku s rovnakým motorom, malo by to hádam byť rovnako nastavené. Možno sú tam ešte iné podmienky, možno na to okamžité vypínanie malo vplyv aj to, že som práve vyliezol z podzemného parkoviska (15°C)..

 

A dnes po celej noci strávenej vonku mi pri teplote oleja 62°C nechcelo aktivovať S/S, pretože sa vraj nedosiahla prevádzková teplota. O pár minút neskôr pri - 2°C vonku a olej 78°C sa úspešne aktivoval. Z toho mi vychádza, že S/S musí mať niekde ešte iný teplotný senzor alebo niečo.

 

 

Upraveno od brrrrm

  • 8 měsíců později...

Také mám SS, ale prostě mi to přijde vůči motoru/turbu/startéru dosti na prd, proto ho po každém nastartování vypínám, teda chvilku mi to dalo zabrat si na to vzpomenout :-)

Jinak určitě to jde trvale deaktivovat pře comp.

  • 1 rok později...

Zdravím konferu. Je tu někdo z Liberecka, kdo umí deaktivovat start/stop systém. Prý se to dělá nastavením hranice teploty motoru na třeba 120 st. a tím se funkce nikdy nebude aktivovat. Rapid poslední model 08/2018 Díky.

Tak jsem včera večer malinko zapátral a našel verzi Carista_Pro_3.7_beta52 která není omezená/placená. V kombinaci s "Vgate iCar ELM327 Bluetooth V3.0 OBD2" funguje spolehlivě. Zkusmo jsem nejdříve otestoval funkčnost na nastavení doby Coming home, po nastavení na 20 sekund v Caristě jsem toto zkontroloval v nastavení auta na rádiu a úprava se promítla. Následně jsem tedy nastavil v Caristě pomocí Metody A minimální napětí pro aktivaci start/stop funkce na 12.1 voltu. No a auto už při zastavení nevypíná motor. Byl jsem to projet, teplotu motoru jsem měl 90 st a při zastavení jen vyskočí na maxidotu škrtlé kolečko s A jako když je nezahřátý motor. Při rozjezdu symbol zase zmizí. Takže mohu potvrdit, u Rapida 08/2017 se takto dá vypnout Start/Stop.

  • 1 měsíc později...

Jak typicke ....

Co by jini dali za to kdyby jim ten nesmysl nefungoval :D.

Upraveno od zwan

  • 1 rok později...

Přidám svou zkušenost. Přestal mi fungovat start-stop systém, což jsem celkem uvítal, ale s příchodem chladných rán se objevily velmi těžké starty. Baterii jsem zkoušel několikrát dobíjet, což mělo většinou efekt tak na 1 až 2 následující dny, poté to stejné. V servise diagnostikována chybná řídící jednotka dobíjení (krabička na mínus pólu baterie) a údajně tím časem popravila i baterii. Vyřešeno v záruce, auto v servise bylo 4 dny, Škoda má nějakou testovací proceduru pro reklamace baterií.

  • 1 měsíc později...

Co přesně znamená hláška "provozní teplota nedosažena"? Např. dneska ráno když jsem jel do práce, tak i po 30 kilometrech mi to tohle psalo. Motor byl přitom už minimálně 20 km na 90 stupních a i teplota oleje byla přes 80 stupňů. Neměří to spíš nějak teplotu baterie? Mám ji v kufru pod rezervou, takže se moc neohřeje.... 

Rucicka teploty motoru neukazuje presnou hodnotu. Aby nedrazdila uzivatele, ukazuje jinou nez prostredni hodnotu jen pri extremni odchylce. S timto motorem (byt v OIII) bezne jezdim s teplotou oleje (na maxidotu) kolem 95-100 stupnu. Ale po dvaceti kilometrech je to zvlastni.

Start/Stop je samozřejmě nesmysl. Jeho vypnutí je snadné. Stačí rozpojit malý konektor (sonda proudu) u "-" pólu baterie. Současně se také vypne "inteligentní" nabíjení baterie (rekuperace), které nabíjí baterii na max. 80%, což ji samozřejmě ničí (sulfatace, ztráta kapacity, častá nefunknčnost spotřebičů citlivých na nízké napětí - typicky přídavné topení) a dojde k přepnutí na "konvenční" nabíjení, kdy je baterie nabíjena na 100%, což mj. požadují v návodu všichni výrobci baterií.

 

O tom, že vám ŠKODA AUTO, ale i další výrobci aut, nabíjí baterii jen na 80% a tím ji ničí, v návodu k autu radši nikde nepíší... V USA by to bylo na hromadnou žalobu.

d-c-jednotka.jpg

Jj vím, že 90 to ukazuje od nějakých 70 do 115, ale na těch 90 se to dostane celkem rychle. A topí to dobře. Po 10 km už topení ubírám (mám manuál). 

Běžnou teplotu oleje mám, co tak občas kouknu, většinou mezi 85 - 95 stupni. Nad 95 stupňů se dostanu jen když ho držím v táhlým kopci na dálnici.

 

Ale s teplotou oleje to nesouvisí. třeba včera odpoledne bylo lehce nad nulou a tahle hláška zmizela po asi 14 kilometrech a teplota oleje v tu chvíli byla 70 stupňů.

Nehledě na to, že v létě to tohle nepíše ani při studeným motoru.  

 

Proto mi napadá souvislost s vnější teplotou a umístěním akumulátoru v kufru pod rezervou, kde nemá možnost se ohřát od motoru.

Caster: jo o tom konektoru vím, ale zatím jsem ho neodpojoval. Auto mám od září (cca 11 tkm) a zatím nebyl žádný problém. Auto startuje bezproblémově a klidový napětí aku je 12,5 V, takže vyloženě špatně na tom není. Baterie je Varta 70Ah AGM. S/S samo vypínám i když je mi jasný, že inteligentní dobíjení jede dál. 

před 45 minutami, Jarda-k napsal:

Co přesně znamená hláška "provozní teplota nedosažena"? Např. dneska ráno když jsem jel do práce, tak i po 30 kilometrech mi to tohle psalo. Motor byl přitom už minimálně 20 km na 90 stupních a i teplota oleje byla přes 80 stupňů. Neměří to spíš nějak teplotu baterie? Mám ji v kufru pod rezervou, takže se moc neohřeje.... 

Jedním z důvodů přerušení provozu start-stop může být:

Teplota nastavená na klimatizaci se liší o více než 8 °C od skutečné teploty v interiéru vozidla.

Ale psal jsi, že máš topení manuál, a po 30 km je snad vyhřáto dost..

No těch osum stupňů, to nebude při topení. Tuhle mně auto chcíplo při teplotě kolem nuly asi po kilometrové jízdě.

před 1 hodinou, Caster napsal:

Start/Stop je samozřejmě nesmysl. Jeho vypnutí je snadné. Stačí rozpojit malý konektor (sonda proudu) u "-" pólu baterie. Současně se také vypne "inteligentní" nabíjení baterie (rekuperace), které nabíjí baterii na max. 80%, což ji samozřejmě ničí (sulfatace, ztráta kapacity, častá nefunknčnost spotřebičů citlivých na nízké napětí - typicky přídavné topení) a dojde k přepnutí na "konvenční" nabíjení, kdy je baterie nabíjena na 100%, což mj. požadují v návodu všichni výrobci baterií.

 

O tom, že vám ŠKODA AUTO, ale i další výrobci aut, nabíjí baterii jen na 80% a tím ji ničí, v návodu k autu radši nikde nepíší... V USA by to bylo na hromadnou žalobu.

d-c-jednotka.jpg

Ahoj klubáci, měl bych dotaz na odpojení snímače stavu akumulátoru.

Je mi jasné, že po odpojení tohoto konektoru dojde k zápisu do závad  gateway. Po znovu zapojení konektoru tato závada zmizí z historie, nebo je tam napořád? Jde mi o záruku, aby pak  servis ŠA neprudil. Dík

Má to být v  řídící jednotce auta nastavené tak, že když to před servisem zapojíš nazpět a auto prodělá určitý počet startů se systémem uvedeným do původního stavu, tak se paměť závad vynuluje.  Přesný počet startů neznám, ale někde v minulosti jsem četl něco o 40-ti startech.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.