Přejít na obsah

Vibrace volantu


Feri1

Doporučené příspěvky

V 24. 7. 2014 na 21:55, Bubák napsal:

Superb II combi 103kw, DSG,  6/2010 - najeto 200tis . Vybrace volatnu řeším 6 měsíců /30tis km. Někdy ve 120km  4mm vybrace volantu při plném plynu, někdy na stejné silnici a rychlosti jen 0,5mm ...
 

Jelikož je to auto v plńe výbavě a jinak v super stavu, tak jsem bych ochoten zainvestovat....
V současnosti jsem už vyměnil : (kola - originál sada Trifid), ložiska, setrvák, poloosy, silentbloky, tlumiče.... 4x převažovaný i ty nový kola, nakonec i Hunter....

a teď mám konečně nezávisle potvrzeno od jednoho nejmenovaného servisáka, že to dělají ty zas...ný nápravy a ramena, které chytnou vybrace a rezonují v dané frekvenci a násobí mírné vybrace kol... dělá to každý Xtý superb...

 
Že o tom Škoda ví... jen že to nikdy nepřizná, respektive to vyměnila těm co to měli v záruce a co moc řvali, ale jen za ty plechový, což je cesta do pekel... A současnosti už jsou 2010 po záruce a tudíž to vůbec neřeší, protože to vyřešili jiným uchycením ramen.

 

Všechno to co jsem dosud vyměnili jen zesiluje kmity, protože je to nové a tužší= líp to přenáší ty vibrace.

To že někomu pomůže Hunter je proto že kola na chvíli vůbec nevibrují (těch pár gramů se tam zase do 1000km objeví)...

Respektive Superb měl do 2009 ramena z litiny, náprava byla Al. Ti to neřešili. Od 2009 do 2010 dávali plechový svařovaný ramena a Al náprava... Od 2010 už je vše z lisovaného plechu... A postupně mění prolisy na těch plechách, a údajně FL 2015 Superb II  má úplně novou plechovou nápravu, aby to tak nevybrovalo.... 

 

Na netu jsem si objednal z vrakoviště poctivé litinové ramena a starou Al  nápravu z 2008 a příští týden to tam vše nechám naházet....

Ahoj, jak dopadla vymena?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím, tak se mi po roce vlastnictví Superba II, 2.0 TDI 125kW, rok 2013, aktuálně najeto 239tis. km objevily silné vibrace volantu při rychlostech nad 140km/h.

 

Servisák mi vyměnil pravou poloosu, protože byl načatý kloub. Po výměně sice při vyšších rychlostech volat nevibruje, ale zase vždy a pouze při 2tis. otáčkách začne něco rezonovat do kabiny a cítím to lehce i v plynovém pedálu + při velkém zatočení slyším lupání od levého kola, takže příští týden jde na výměnu i levá poloosa.

 

Snad to problémy vyřeší a zase bude klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím vás. Prosím o radu. Na mojom SII 125kw 4x4 dsg sa objavujú silne vibrácie volantu pri rýchlosti od 120km/h (do cca 160 najviac) , hlavne pri jazde rovno. Niekedy tie vibrácie prestanú pri jazde zatackou. Obuté matador mp93 vyvážené ( skúšal som vymeniť aj predné kolesá za vyvážené z iného auta, nepomohlo). Vymenená je predná napravnica za hliníkovou, všetky čapy atď, nová geometria. V predu sú nové ložiská FAG, vymenené všetky 4 brzdové kotúče a platničky... Skúšal som aj ľavú poloos bola tam SKF, zohnal som originál z Angličana (tam nevibrovalo nič)... 

 

Skúste prosím poradiť kde by mohla byť chyba. Auto je 2014 nájazd 180tis. 

IMG_20211124_184323.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím všechny, jelikož je to několik let trvající téma tak se zeptám na radu.

mám SII liftback 2014 2.0 TDI, 4x4 DSG na 18" Trifid s Barum Polaris na dojezd. Auto má najeto 275k km, na autě jsem dělal regeneraci DPF včetně nové geometrie, u které museli sundat nápravnici. Kola jsem teď vyvažoval.

Od té doby doby zažívám nepravidelně vibrace ve volantu i v celém autě v různé intenzitě. A to jak v tahu, tak i při poklesu rychlosti i na neutrál. Většinou situace nastane přo akceleraci od 80 do 120km/h a trvá až do úplného zastavení auta. Když nahustím všechny pneu na 2,4 Baru, tak je intenzita vibrací podstatně vyšší.

 

Máte prosím tip co to může způsobovat?

 

Díky

Martin

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Oživím toto téma. Tak jsem také v klubu nechtěných vibrátorů. Po přezutí na nové pneu to začalo. 3x převáženo. Naposledy fakt profíkama na kola. Není to sice Hunter, ale jsou údajně machři (Alurepas Štěpánovice). Jeden disk byl koplý. Srovnali, převážili a akorát u jedné gumy zjistili házivost 2 mm nahoru, dolů. Kolo dali má zadek. Jako je to lepší, ale kolem 140 až 160 volant stále trochu vibruje. I při konstantní rychlosti. Na STK kontrola podvozku, údajně bez vůlí. Jenže možná tam nepoznají unavené silentbloky...a třeba to má pak negativní vliv. 

 

Myslíte, že by ty 2mm mohly způsobit vibrace volantu. Ještě navíc od zadní nápravy? Sup 1.4 manuál. 

Editováno: , autor: perceptio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto ktoré som kúpil dlhšie stálo, bola už menena poloosa v minulosti za skf. Brzdy poli totálne hrdzavé. Niečo trošku chvelo. Takže najprv sa menila poloosa potom brzdy a všetky ložiská. Pomohlo na chvíľu pretože nová poloosa bola vadná, tak som dal naspäť starú, stále to nebolo ono. Nakoniec som zohnal originálnu z anglického auta. Bolo to chvíľu ok až kým som nevymenil zimné pneu Matador XL. Rozhodol som sa vymenil celú napravnicu za hliníkovou, všetky súčasti sa dali nové. Aj tak to triaslo... Dával som prevazovat pneu a nepomohlo. Až nakoniec som u kamoša zhodil kolesá, dal na vyvazovavku a zistil som ze sú minimálne krivé.. Tak dal som vyrovnať všetky disky a bolo hotovo. Predtým som skúšal aj inú sadu z Octavie, taktiež triaslo, tiež tam boli XL a disky trošku krivé... Na Octavii to ale nebolo cítiť. Nechápem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jste nechal ty XL pneu, ale jen se vyrovnali disky? 

No je to záhada, že Octavia tohle nedělá. Přitom stejný podvozek. Pročetl jsem celé toto vlákno a Octavia je prostě ok, Superb ne. Mě rovnali ten jeden disk, ostatní jsou údajně dobré. Ale zatím to není stále k mé spokojenosti. Asi prodám ty 94V a dám 91H.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, r_e_n_e napsal:

Viac ako polovica problémov s triasením pri vyšších rýchlostiach na Superbe 2 sú pneu....

Ja som tiež vymenil poloosy, silenbloky, stabilizačné tyčky a nakoniec to bolo pneu (kontrola na Hunterovi). 

Takže stačilo poštelovat na  Hunterovi nebo odhalil ty chyby a pneu šly pryč za jiné...? Nechce se mi zrovna moc kupovat další gumy... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je na tom zajímavého? Je to jak píšu. Kola jsou stejně (ne)vyvážená, tj. v nějaké toleranci. Tuto toleranci nevyvážení náprava Octávie utlumí a volant se netřese, ale Sup má něco jinak a náprava a řízení to neutlumí.

Jde o to, že ta nevyvážená hmotnost a tuhost - pružnost nápravy a řízení začne při nějaké rychlosti (frekvenci otáčení kol) rezonovat. A každé auto má tu tuhost - pružnost jinou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, McMatej napsal:

Co je na tom zajímavého? Je to jak píšu. Kola jsou stejně (ne)vyvážená, tj. v nějaké toleranci. Tuto toleranci nevyvážení náprava Octávie utlumí a volant se netřese, ale Sup má něco jinak a náprava a řízení to neutlumí.

Jde o to, že ta nevyvážená hmotnost a tuhost - pružnost nápravy a řízení začne při nějaké rychlosti (frekvenci otáčení kol) rezonovat. A každé auto má tu tuhost - pružnost jinou.

Sice jsem na svém S2 vibrace nikdy řešit nemusel, ale na tomto by mohlo něco být.

Přece jen je to natažená lehce upravená náprava jako v O2 a navíc ještě v těžším autě.

Pak je možné, že se někde dosáhlo nějakého limitu a bude na nevyváženost kol náchylnější.

Taky se zdá jako logické, že s vyšším nájezdem a opotřebením dílů se tato tolerance bude ještě snižovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 11. 2023 na 8:11, perceptio napsal:

Takže stačilo poštelovat na  Hunterovi nebo odhalil ty chyby a pneu šly pryč za jiné...? Nechce se mi zrovna moc kupovat další gumy... 

Nemusel som kupovať nové... Pootočili pneu o pár mm podľa odporúčania na Hunterovi a bolo po problémoch. V pneuservise ti povedia, či sa to dá eliminovať posunutím pneu, alebo rovno výmena. 

No zaplatil som za kontrolu pneu pod zaťažou za štyri pneu 55 Eur. 

Optimalizácia kolesa FORCE MATCH

(najlepšie natočenie pneu voči disku) 

Ale stálo to za to. 

Editováno: , autor: r_e_n_e
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, perceptio napsal:

Každopádně se to bude tedy všechno opravdu odvíjet od kol. Potom ale ti, co vyměnili nápravnici za hliníkovou, tak se dá říct, že i trochu zbytečně. Resp.se vyřešil jen následek ne příčina. Ale zase hliník je furt lepší než plech. 

Ja som ju menil úplne zbytočne, žiadny rozdiel co sa týka vibrácií. Možno trošku lepšie jazdné vlastnosti, ale to som postrehol sotva.... Pomohlo vyrovnanie diskov. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je potom opravdu škoda. Ale to člověk nemůže tušit. Naštěstí existují tyhle fóra pro ostatní. Zkoušel jsem s radami i skupinu na facu a tam jsem se moc nedozvěděl. 

Ještě zkusím asi toho Huntera no. V Č. Budějovicích ho nemáme, co jsem koukal. Zkusím jinde. 

Editováno: , autor: perceptio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já, když už bych byl zoufalý z nemožnosti odstranit vibrace volantu, tak bych se zaměřil na hmotnost dílů řízení, zejména řídicích tyčí. To je totiž jedna část "mechanického rezonátoru", kterou jde změnit a tím změnit rezonanční frekvenci. 

 

Prostě bych zkusil na řídicí tyč pevně přimontovat závaží. Železný válec s dírou o průměru řídicí tyče, rozříznout na dvě poloviny, nasadit na řídicí tyč a šrouby stahnout k sobě. Zoufalá situace si žádá zoufalé činy. 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...