Tom_F Vloženo 14. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2013 Uvažuji o dolnění do auta. Máte nějaké zkušenosti, zkoušel jsem hledat na foru, ale vesměs se řeší jen technické problémy, montáže a tak.... Co takové topení v Rapidu, nejezdí s tím už někdo? zatím vybrané webasto...firmu pro montáž zatím vybírám, cenovka není malá, ale možná to za ten komfotr stojí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom_F Vloženo 15. Říjen 2013 Autor Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 nikdo nad tím nepřemýšlel? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 15. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2013 Mi máme jen v FI a OII, v Rapidu ne. Pokud bys chtěl zkušenosti, tak bys musel projet jiný modelový řady. Záleží co od topení čekáš a chceš. podle toho volit výbavu-jedno nebo dvou výkonový, dálkač, bez dálkáče, ovládání přes mobil a tak. http://forum.skodahome.cz/topic/76137-pridavne-topeni/#entry1557873 http://forum.skodahome.cz/topic/121692-vyhrivani-predniho-skla-a-nezavisle-topeni-specha/?hl=%2Bnez%C3%A1visl%C3%A9+%2Btopen%C3%AD http://forum.skodahome.cz/topic/97825-nezavisle-topeni/?hl=%2Bnez%C3%A1visl%C3%A9+%2Btopen%C3%AD Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bill.jr Vloženo 14. leden 2014 Sdílet Vloženo 14. leden 2014 Předem říkám, že to neberu ani náhodou jako plnohodnotnou náhradu, ale našel jsem tohle: http://www.ebay.com/itm/12V-Vehicle-Car-Portable-Ceramic-Heating-Heater-Fan-Defroster-Demister-HE-/400610663418?pt=US_12_Volt_Portable_Car_Appliances&hash=item5d46419bfa http://www.ebay.com/itm/12V-Car-Heater-Heating-Cooling-Fan-Defroster-Windowscreen-Demister-Hot-Cold-BLK-/280943624275?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item41698b8053&vxp=mtr http://www.ebay.com/itm/12V-Car-Vehicle-Portable-Ceramic-Heater-Heating-Cooling-Fan-Defroster-Demister-/400536851535?pt=US_12_Volt_Portable_Car_Appliances&hash=item5d41db544f Mohlo by to být zajímavé na zimu na přední okno na pomoc studenému motoru. Hlavně za ty peníze... Příkon nějakých 150W a max 12A proud. Pojistka na zapalovači by měla být 15A, takže z tohoto pohledu by to mělo být ok. Předpokládám, že to samé lze koupit i tady, jen s českou přirážkou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 21. leden 2014 Sdílet Vloženo 21. leden 2014 To sice jo, ale zásuvka je dimenzována myslím na max. příkon 100 nebo 120W, tohle má 150w. je to v návodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bill.jr Vloženo 21. leden 2014 Sdílet Vloženo 21. leden 2014 V návodu Rapidu je 120W a tady u toho je max. 150W, přičemž na nějakých 30W se nehraje, to je v toleranci. Vzhledem k tomu, že palubní napětí kolísá v rozsahu jednotek voltů a topení je z principu rezistivní zátěž s lineární VA charakteristikou, tak při zvýšení napětí roste i proud, tudíž roste i výkon. Proto tedy musí být s tolerancí počítáno. Na druhou stranu chápu obavy, protože jestli je elektrický rozvod Rapidu řešen jako zařízení Made in China, tak bude poddimenzovaný a při maximálním výkonu přetěžovaný o 50-100%. Pokud je to řešené poctivě, tak by to mělo být naddimenzované alespoň o 20-50%. To vcelku odpovídá, 14V*15A pojistka = 210W. Pojistka by měla vždy být "nejslabší" částí obvodu jinak by postrádala smysl. Jinak toto samé je teď v letáku Auto Kelly v akci za stejnou cenu a je u toho uvedeno 120W. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 21. leden 2014 Sdílet Vloženo 21. leden 2014 ok, pak skláním zbraně, páč tomu rozumíš víc jak já. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 21. leden 2014 Sdílet Vloženo 21. leden 2014 Ale todle "topení" ti zachvílu vyšťavý baterku a budeš to muset jít do auta pustit, aby při odjezdu bylo v autě teplo a sklo odmražený. To u bufa nehrozí. nastavíš čas a máš prohřátej motor, interier a sklo "suchý" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bill.jr Vloženo 21. leden 2014 Sdílet Vloženo 21. leden 2014 Luďa: S baterkou souhlas, obzvlášť s pidiaturníma bateriema Rapidů. Jinak já jsem pochopil, že nezávislé topení v Rapidu není na benzín/naftu, ale taky z baterie? Já si pohrávám s myšlenkou, že bych si k tomu mohl dodělat dálkové ovládání nebo časové spínání mikrokontrolérem. Byl by to zajímavý projekt za pár korun, takže i kdyby to nefungovalo podle představ, tak to nebude taková tragédie. Ale letos už to asi nebude :-), vzhledem k tomu, že auto dorazí někdy v únoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 21. leden 2014 Sdílet Vloženo 21. leden 2014 Pokud myslíš nezávislý topení , tak to zpotřebovává eletriku jen na zapálení plamene, čerpání paliva a když si pustíš rozvod tepla do kabiny, tak na ventilátor. Jinak na "výrobu" tepla jede z benzínu/nafty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FrantisekM Vloženo 21. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2017 Tak já před rokem instaloval nezávislé topení do fabie 2. viz odkaz níže. Do rapida to bude podobné, ale teda umístění topení na podvozek k výfuku mi přijde dosti nešťastné. Jako problematické vidím to, že thermo top evo jako analog je dost složité sehnat, teda co se týká staršího topení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.