Přejít na obsah

CHIP Tuning


rudko25

Doporučené příspěvky

Rimi, ja som auto tiež kupoval na minimálne 7 rokov (asi ostane ešte dlhšie) a vieš čo? Fabiu s 1.4 TSI som si aj tak nemohol dovoliť. Vieš, podobne vybavená stála nová o nejakých 4.000 € viac, a to nepočítam zľavu 3000 € za predvádzačku. Do dnešného dňa som v pluse ďalších približne 1400-1500 € len na rozdiele v spotrebe. A ďalších niekoľko sto euro na poistkách, drahších gumách, atď. Takže ťa pekne prosím, nechaj si tvoje múdra o kúpe nového auta s veľkým motorom do iného vlákna. Určite ich ocenia napr. v sekcií Fabia III. Vieš, tam kde ponuka motorov aktuálne končí u 1.0 TSI a 1.4 TDI. ;-)
Inak od auta ktoré malo 10 rokov dozadu motor s kubatúrou 1,2 až 1,6 litra, je sériovo silnejšie aj staré 1.2 TSI, nie to ešte novšie. Dnes majú vyšší výkon aj 1.0 TSI a to pri o dosť menšej spotrebe. 

 

V 9/20/2017 na 16:16, ČudlR napsal:

Jo sorry to jsem si popletl kdyz mas DSG tam sice muzes mit kroutak motoru 450nm ale prevodovka ma omezovac treba 350nm.

No, v takom prípade rýchlo zničíš prevodovku. Mimochodom, k TSI motorom do objemu 1.8 sa páruje "suchá" DSG ktorá má limit 250 Nm. Až po sériovú 1.4 TSI to nie je problém, lebo maximálny točivý moment je sériovo menší, ale pri 1.8 TSI už nastal problém. Tam musí byť motor umelo priškrtený na točáku, aby nezničil motor. Aspoň takto to bolo pri Octavii II. Ak sa chipuje, treba na to brať ohľad, a napr. 1.8 TSI s DSG môže v tomto prípade na chip úplne zabudnúť, a pri 1.4 TSI treba chipovať s rozumom, a to obzvlášť pri twincharger verzii z Fabie II RS. 1.2 TSI má v tomto prípade ale slušnú rezervu, tam DSG nie je obmedzením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len tu sa bavime o CHIP tuningu vseobecne a ty to zase raz davas na svoj priklad. Dalsia vec je, ze pri aute ci xces alebo nie, nikdy nebudes v pluse, to by si bol len keby si jazdil MHD, ale to je nadlho.. Rovno povedz, nech sa zacneme bavit o autach do 15000 a potom pochopim tvoje dovody.

Co sa tyka 1.8 TSI  tak ta poopravim, lebo od III. generacie pri 1.8 TSI 132kW sa dava DSG v olejovej lazni v zaklade s 280Nm. Osobne poznam niekolko majitelov ci uz II. resp. III. generacie s nainstalovanym Stage 1. resp. 2, pri stage 2 :  +- 70 HP a ziadny problem..

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Rimi napsal:

Co sa tyka 1.8 TSI  tak ta poopravim, lebo od III. generacie pri 1.8 TSI 132kW sa dava DSG v olejovej lazni v zaklade s 280Nm. Osobne poznam niekolko majitelov ci uz II. resp. III. generacie s nainstalovanym Stage 1. resp. 2, pri stage 2 :  +- 70 HP a ziadny problem..

Stejně je to podstřelené, protože u SIII má tento motor 1.8 TSI 320 Nm. A tímto ovšem debatu o 1.8 TSI v tomto tématu končím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já bych mohl povídat o zmiňovaném motoru 1.8 TSI - viz můj podpis. Ale nebudu to tady zasírat.. Prostě nastavili špatnou politiku u některých modelů co se týče převodovek a spojek. U 1.2 TSI je to v pohodě. MQ200 to udrží, nad 220-230Nm se stejně skoro žádný motor i s čipem nedostane a to je tak v rámci tolerance.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Mněl jsem 1.2 TSI 77 kW, už nemám, vydělal jsem na brigádě jako důchodce nějakou kačku a proto že jsou kačky kulatý ,snadno se roztočí, tak jsem si udělal radost a roztočil motor u svého Rapida. Po dlouhém ( pro a proti a kecům manželky) jsem dnes nechal chipnout řídící jednotku motoru u svého Rapida. Počkal jsem si na víkendovou akci u Autochip, v sobotu objednal a dnes nechal chipnout, myslím za slušný peníz.  Je to bez válcového měření mého auta ale taková firma určitě soft má prověřený na válcové zkušebně. Auto jede tak , že jsem z toho přímo nadšený, zatím asi 60 km ale nárust výkonu je znatelný, podle jejich tabulek mám 95 kW místo 77 kW a 130 koní místo 105 koní. Živější auto jsem zatím neřídil. Nejsem žádný závodník (telecí léta mám dááááávno za sebou) ale nějaký kobylky navíc pod pravou nohou se v dnešním provozu můžou hodit. Můj názor je, že není se čeho bát, časem se zase ozvu, až najezdím víc km a koncem léta až se vrátím z dovolený, to najedu zhruba 2500 km. Karel -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady trochu problém v tom, že u té 77kw verze už tam z výroby reálně bývá více než 77kw, třeba i 85kw a je pak otázkou jestli nárůst o 10Kw stojí za ty peníze a případně další komplikace na STK, pokud se nejedná o homologovanou úpravu zapsanou v TP.  Kolik si tam měl před úpravou by právě vyplynulo z té brzdy. U 63kw verze by to smysl dávalo, tady je to takové nevím no. Sám jsem o tom dřív uvažoval a pak se na to vyprdnul.  Ale jestli jsi spokojen, jedině dobře a do budoucna určitě napiš, co spotřeba jízdní vlastnosti apod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

U homologovaného se údajně opravdu řeší výkon, nikoliv kroutící moment... zřejmě z logiky věci, že se následně zapisuje pouze výkon do VTP a malého.

Kroutící moment je pak otázkou, co snese spojka popř. setrvačník, popř. DSG

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

To Habi... co je na mém příspěvku negativního??  To že je to pravda, nebo ti někdo sebral hračky a přepadla tě lítost? Napiš, vysvětli kde to pravda není, co jsem si vymyslel. Kladné chápu jako souhlas a záporný jako nesouhlas, ale lepší je napsat proč a zhádat se. Je to přínosnější i pro ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, tak, třeba máš negativní zkušenost, ale jezdí mi minimálně 20 služebáků, a žádný problém. A to se k tomu asi nikdo nechová zázračně. Pokud se však s převodovkami kloktá na 1200ot. problémy na sebe nenechají dlouho čekat. Především díky dynamickým rázům od vozovky, hlavně tedy díky naším skvělým silnicím.

Tak sem ty info prostě vysyp. Pokud se pamatuji, děláš v nějakém servisu, a plky na úpravy slyším často, ale ruku na srdce, je vlastní práce také OK?

Editováno: , autor: motorpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dám pár svých postřehů ohledně mého čipnutého Rapida, můj příspěvek na této stránce víš. Nikdy jsem nebyl závodník ani brzda provozu, jezdím na hranici povolených limitů, spíš něco málo do plusu ale tak abych nemusel dávat řidičák do čistírny. Po čipu Rapid jede o poznání líp, je živější a spotřeba je +- stejná. Při cestě z dovolené po Chorvatské dálnici od Zagvozd až na exit Čakovec podle PP jsem měl průměrnou rychlost 118 km/hod a spotřebu 8 L/100km. Pak po cestě domů přes Mad'ary, Rakousko a u nás po 38-ce šla spotřeba dolů až na 5,8 L/100km. Já jsem spokojen. Když tady čtu plky některejch CHYTREJCH, co spojka a převodovka, tak se musím smát. V běžném provozu, tak jak jezdíme většina z nás, tak nemám absolutně žádné obavy o jejich životnosti. To je  můj názor, Něco už v 66 letech pamatuju a něco už jsem odjezdil a když jsem byl mladší, tak i nějaké auto opravil. Jen tak pro zajímavost, kdo z vás jezdí tímto způsobem??? Tu bych měl strach z životnosti ale ne při běžném provozu. 

https://youtu.be/3ofx8nDXCo0

 

Editováno: , autor: Ka.S
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pokud vím, převodovka je stavěná na 350 Nm, takže rezerva až neskutečná.. sám uvažuji o chipu, ale mám s tím spíše psychologický problém.. Musím to promyslet.. :-)

 

///EDIT: Omlouvám se, správná hodnota je 200 Nm

Editováno: , autor: Tomina87
Špatné informace
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...