Přejít na obsah

Nízký tlak ve válci


Boost498

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

dnes jsem byl v servisu, protože mi auto začalo cukat. Tam mi zjistili, že v jednom válci je nízký tlak (15, 9, 15, 15) Řekli mi, že to bude špatné těsnění pod hlavou a že daný válec se veze na síle ostatních. Tím mi před Vánoci udělali ohromnou radost, protože zásahy do motoru nejsou nic levného. :kol-26:  Odhadovanou cenu mi řekli asi 10. Zajímalo by mě, jestli se auto dá provozovat pouze na 3 válce, popřípadě jak dlouho? Mám tušení, že tam může trpět zapalovací soustava.  :kol-32:

 

původní motor, najeto 250 000 55kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neměla by teoreticky hlava motoru vydržet skoro 2 tolik, kolik tam je teď? Slýchám, že ventily u tohoto motoru vydrží mnohem více, než třeba u HaŤaPáka. Je ale pravda, že když už se ten motor bude rozdělávat, bylo by dobré udělat co nejvíce oprav. Případně by se časem už do motoru nemuselo vůbec zasahovat.

Kroužkování je co?  :kol-32:  Tím se myslí pístní kroužky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se nějak nezdá, že by to dělalo prasklé těsnění pod hlavou. To by musel jít "vzduch" do vody.

 

A překroužkovávání, vím že se to dělá, ale dávat nové tj kulaté kroužky do šišatě vyběhaných válců... no nevím jestli to za tu práci stojí.

Tie šišate valce to už je minulost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teoreticky by nemusel doléhat nějaký ventil. Hlavně to chce, aby mi to někdo rozebral a podíval se, v jakým je ten motor stavu. Když už má motor teda něco takového najeto, na co bych se měl zaměřit?

Ventily a hlavu, mrknout na písty, ještě něco?

Aj to kružkovanie sa ma ked bola spotreba oleja. Jeden čas to tie kružky bola slabosť u 1,4 16V. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie šišate valce to už je minulost.

Nevěřím. Ojnice pořád přitlačuje píst k jedné či druhé straně válce (podle naklonění ojnice)

- při pomalém pohybu v blízkosti úvrati se netvoří hydrodynamický mazací film,

- tlak vniká do pístní drážky a přitlačuje kroužek  ke stěně, proto je opotřebení v blízkosti úvratí větší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevěřím. Ojnice pořád přitlačuje píst k jedné či druhé straně válce (podle naklonění ojnice)

- při pomalém pohybu v blízkosti úvrati se netvoří hydrodynamický mazací film,

- tlak vniká do pístní drážky a přitlačuje kroužek  ke stěně, proto je opotřebení v blízkosti úvratí větší.

Aj teraz robim 3x kružkovanie repas hlav atd. tak trochu mam prehlad. Všetky maju cez 250tis.

post-6147-0-47400700-1387662626_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dnes jsem se konečně dostal do servisu a už teď mi volali zpátky, že mají auto opravené. Vyměnili zapalovací cívku a motor jede opět na 4 válce. Tehdy prováděli měření se zahřátým motorem a tlaky byly 15, 9, 15, 15. Za studena po výměně cívky jsou cca 13, 13, 13, 13. Prý bych na to klidně mohl najet dalších 30 tisíc, než se bude muset šáhnout přímo do motoru. Takže docela příjemná zpráva.  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci malovat čerta na zeď, ale mně se to nějak nelíbí. V první řadě mi uniká smysl měření za studena, protože motor pracuje většinou za tepla. 

A pokud bylo první měření (15, 9, 15, 15) změřeno správně, tak odstranění rozdílu při měření za studena bych předpokládal problém s hlavou válců, protože na pístech se při studeném motoru museli vůle (netěsnosti) zvětšit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neberte to zase tak doslova.  :kol-28: Motorům se věnují již 2 dekády, takže určitě ví co dělají. Za studena určitě mysleli neprovozní teplotu. Tudíž to nechali chvíli jet a pak změřili. To co mi bylo řečeno, tak prvně změřený nízký tlak byl tou cívkou. Když špatně pálí, nedochází k tahání maziva a jeho absencí je tam tak nízký tlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...