Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Olej starne. Samozrejme, najlepsie by bolo sa bavit o konkretnych rozdieloch a meraniach ziskanych nejakym laboratornym rozborom, ale vseobecne olej jednoducho degraduje. Napriklad aj taka brzdovka, teoreticky je v uzavretom systeme a taktiez nasava vzdusnu vlhkost a po case proste prestane mat predpisane vlasnosti a stane sa, ze auto nebrzi. U oleja je to podobne a je na polemike, ci rok, dva, pat...na druhej strane, oleju ani tak neskodia nabehane kilometre, ako sposob jazdy (pocet studenych startov atd..)

Vloženo (editace)

S tým môžem len súhlasiť...

No určite nestráca tak rýchlo viskozitu ak je v kľude ako keď sa zohrieva a ochladzuje, a naberá nečistoty pri spaľovaní pohonných látok. 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Vloženo
V 5. 2. 2017 na 10:50, jirka toledo napsal:

no vidíš a funguje zatím :-)

Fungovat to bude i s fritovacím olejem... S DPF musíš dát vždy jen 507.00 bezpopílkový olej, nejde vůbec o nájezd který zvládne nebo nezvládne ten či onen olej...

Vloženo
5 minutes ago, Erik666 said:

jen to oznaceni VW 504.00 - je to v pohode ?
resp.co to znamena ?

Znamená to, že spĺňa aj iné normy. Nie všetky autá sú Škodovky. :)

Vloženo

http://www.hazmioil.cz/pdf/normy_vw_ a_prislusne_oleje.pdf

https://obchod.damoslovakia.sk/dokumenty/normy-vyrobcov-automobilov-a-motorov/

NORMA VOLKSWAGEN

VW 500 00 – ľahkobežné oleje pre benzínové a nepreplňované naftové motory. Len pre oleje tried SAE 0W-XX, 5W-XX a SAE 10W-XX. Po 10/91 sa oleje označené XX>40 už nezohľadňujú.

VW 501 01 – konvenčné viacrozsahové motorové oleje bez ľahkobežného charakteru pre benzínové a nepreplňované naftové motory

VW 502 00 – ľahkobežné oleje pre benzínové motory pri sťažených podmienkach použitia

VW 503 00 – nová norma pre benzínové motory osobných vozidiel s predĺženými intervalmi výmeny oleja (WIV: 30.000 km, 2 roky). Prekračuje požiadavky 502 00, (HTHS > 2,9 mPa.s)

VW 503 01 – norma pre preplňované benzínové motory osobných vozidiel s predĺženými intervalmi údržby, napr. AUDI S3, TT (HTHS > 3,5 mPa.s)

VW 504 00 – nová norma VW pre vozidlá so systémom Longlife-Service i bez neho. Pre benzínové motory.

VW 505 00 – celoročný motorový olej pre preplňované i nepreplňované naftové motory

VW 505 01 – celoročný motorový olej špeciálne pre naftové motory Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska)

VW 506 00 – norma pre naftové motory s predĺženým intervalom údržby (WIV: 50.000 km, 2 roky, HTHS > 2,9 mPa.s)

VW 506 01 – nová norma pre naftové motory Pumpe-Düse (čerpadlo-tryska) s predĺženým termínom údržby (WIV).

VW 507 00 – nová norma VW pre vozidlá so systémom Longlife-Service i bez neho. Pre naftové motory s filtráciou častíc.

Vloženo

Tak jsem koukal že jsem na olej najel 9 tisíc, tak jsem si k tomu dneska sedl a málem mě omyli.... do auta dle servisky do 242ti tisic Shell Helix Ultra Professional 5W-30 AV-L specifikace : VW 504.00/507.00

 

V květnu při koupi auta ve 242 tisíc jsem nechal měnit olej u mechanika který tam dle obrázku co jsem si vyfotil a ten tam nalil Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30, 5L

 

specifikace : VW 502 00/ 505 01

 

Do dneška jsem si jezdil uplně v pohodě... jak hodně velkej průser to mohlo/může udělat? Myslel jsem,že snad sakra ví co tam patří když jsem mu nechával velký techničák kvůli kódu motoru atd ..

 

Jinak hledal jsem ten první a už ho asi nevyrábějí.... co koupit místo toho?

 

Vloženo

zas takový průser to jednorázově není, akorát se ti asi trochu zrychlilo zanášení DPF. Bohužel k obdobné záměně dochází poměrně často.

Kup jakýkoliv olej se specifikací VW 507.00, zbytek je marketing.

Vloženo

Tak ten olej vymen. Necekal bych. Precijenom je to investice 1000-1500kc do tdi s DPF jesine 507.00 jestli castrol,shell je jedno. Dulezita je jen norma. Jak jiz bylo psano zbytek je marketing. Pokud berem v potaz,ze si na ten olej najel 9000km tzn 9-18 cyklu regenerace uz probehlo. Necekal bych a co nejdriv bych tam dal ten spravny olej,nez budes resit jiny DPF....

Vloženo

Buď v pohodě, ten olej plní ACEA C3, takže je vhodný pro motory s DPF a zároveň plní 505.01 což je pro motory PD a ty jsou na olej háklivé. Pro klid v duši ho vyměň za 507.00

Vloženo
před 11 hodinami, Wittmann napsal:

akorát se ti asi trochu zrychlilo zanášení DPF.

Neřekl bych. Jak tu píše pitrs78, je to ACEA C3 pro DPF ;) Naopak ACEA C3 nebyl vhodný do PD bez DPF než začal být s lepší aditivací, značeno C3-10 a výš.

Vloženo (editace)

Dneska ho chci objednat a v pondělí hned vyměnit.

Fakt jsem nasranej...člověk aby si všechno dělal sám... koukal jsem ten původní Shell Helix Ultra Professional 5W-30 AV-L  se snad ani nedá sehnat, tak co místo toho?

Dám na doporučení a zrovna objednávám..

 

Našel jsem toto  asi jako náhradu... http://www.olejgroup.cz/olejgroup/eshop/0/3/5/1366-Shell-Helix-Ultra-Professional-AV-L-0W-30-5L , mám to koupit?

 

Vezmu originál a je to : https://eshop.autorozvody.cz/code/ORIGINAL[spc]VW|VAG[spc]G052195M4|0|-1|1

Editováno: , autor: Paulie TDi
Vloženo

hele je to jedno, kup olej s normou VW507.00 a máš klid. Tu náhradu si našel správnou, můžeš i SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W-30. Je to pravděpodobně stejný olej jako AV-L (alespoň podle TL) a možná bude levnější

Vloženo

Možná ten servisák ví o olejích a motorech víc než Ty. Norma od výrobce je samozřejmě jistota, ale neznamená to, že když ji nemá, že je pro daný motor nevhodný. S výroky o hovadech bych byl opatrnější. Nebo jsi tribotechnik a konstruktér motorů a znáš vše o olejích a daných motorech?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...