Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

V 8. 1. 2021 na 11:29, rubikon napsal:

Zdravím Vás,

 

tak jsem byl s tímto kolísáním volnoběhu a škubáním v zátahu v autorizáku. Prý měřili lambdu /protože jsem jim říkal, že mám na ni podezření/, celkově to zkontrolovali na diagnostice a prý byla k dispozici aktualizace SW.

Takže to prý jen přehráli a auto mi dávali s tím, že to je opraveno.
Moc jsem tomu nevěřil, nezdálo se mi, že by tohle mělo pomoct. Přece software je pořád stejný, tak proč by škubání, které jistě před pár desítkami tisíc km nebylo, mělo se softwarem souviset?

No nicméně opravdu auto neškube a volnoběh je v pořádku. Již jsem na to najel od opravy cca 3000 km, takže jistě ok.

Ahoj, dobrá zpráva, můžeš prosím tě pro upřesnění uvést co máš za modelový rok,

respektive datum výroby auta ? Dík

Před hodinou, Sudetak napsal:

Bohužel pava máš staré informace, resp. dílenskou příručku, která již neodráží aktuální stav.

Tvé vydání je z roku 2014, aktuální je z roku 2020, kde tabulka co uvádíš již neobsahuje

konkrétní typ svíčky, ale odkaz na ETKU a ta uvádí aktuálně svíčku NGK.

Takže tvé doporučení jistě platí, tabulka už ne.

Protože s Bosch byly ty problémy, tak už doporučují NGK...

Sudetak: mam 11/2017, facelift. Jinak za prehrati SW jsem platil cca 700 vč. DPH, kdyby to někdo chtěl vědět :-)

Tak díky za info, já mám 10/2017, tedy též facelift. Na ten soft se zeptám při prohlídce,

napiš prosím zas po nějakém čase, jak si spokojený, jestli to skutečně pomohlo. Dík

Před hodinou, guam napsal:

Protože s Bosch byly ty problémy, tak už doporučují NGK...

To nevím jestli jde tvrdit s jistotou, G-Tec v Octavii III je celkem už prověřený auto

a některý mají stovky tisíc km za sebou a bez zásadních problémů, ty musely doteď

jezdit právě na bošky. Takže prověřené svíčky to určitě jsou. Ale proč dávají nyní nový

typ je právě otázka, že by úspory ? NGK ale nejsou většinou nejlevnější. Možná vývoj,

který jde s nasazením CNG do dalších nových aut v koncernu ...

  • 2 měsíce později...
V 17. 8. 2020 na 11:17, Wdog napsal:

Chyba motoru u mého auta, o které jsem tady psal 30.7.2020, byla "P2177 System Too Lean Off Idle bank1", neboli, jak jsem si vyhledal, příliš chudá směs. 

Ve značkovém servisu chybu vymazali a doporučili vyjet za sebou 2 nádrže na benzín, a pak průběžné více jezdit na benzín, ne vše jen na CNG.

...

 

 

 

Takže happy-end nakonec nebyl, i když, jak se to vezme. Během dalších cca 10.000 km se ty chyby objevily zase a začaly se stupňovat, včetně ztráty výkonu na benzín, nakonec došlo v autorizáku k výměně všech čtyřech vstřiků. Na plyn to přitom jelo celou dobu bez vad. Takže slabinou CNG auta je paradoxně, že je nutný provoz na benzín. Doporučení ze servisu pak bylo, vždy po vyjetí 2 nádrží plynu jezdit nějakou dobu na benzín.

 

 

Na záruku? 

Teď to ještě víc zkomplikuje benzín s větším podílem biosložky, který

neradno nechat v nádrži delší čas. Nakonec budeme střídat jízdu na

benzín a CNG po jedné nádrži :-)

Nevím, já tam od začátku liju jenom Vervu 100, právě proto, že mi to v nádrži leží dlouho - tak třeba to je ta cesta. A zatím s benzínovými vstřiky problémy nemám, 180 tisíc najeto převážně na plyn. V nádrži mám ještě pořád půlku té Vervy, co jsem koupil loni v březnu za 28.50, to jsem asi potřetí za celou dobu koupil plnou, jinak vždycky po 10 litrech  :-).

Taky to řeším Vervou 100, bohužel od cca začátku tohoto roku je i do ní přidávána biosložka.

A teď už 10%. Efecta má jen 5. Četl jsem to na stojanech. 

A co EVO100 od MOLu?  V pátek jsem se díval na označení pistole a na stojanu, bylo tam E5.

A E10 Vervě a dalších 100oktanech se diskutovalo nedávno zde:

 

Označení na pistoli není směrodatné. Nejlepší je požádat obsluhu o dodací list. Tam si přečteš co chceš. 

Samozřejmě že je, to označení pistolí a tankovacích stojanů je povinné.

Je povinné, ale není směrodatné. 

V 12. 3. 2021 na 12:11, guam napsal:

Na záruku? 

 

Nevím, neplatil jsem to, je to operativní leasing s pevnou splátkou. 

 

Samotnému je mi to záhadné, celou dobu tam šel jen prémiový benzin od OMV (super motion 100plus), dlouhodobý průměrný nájezd na CNG byl cca 93%, takže se tam i nějaký ten benzín otočil.

  • 3 měsíce později...

Pánové, jak to řešíte s "povinnou" kontrolou plynového systému co 2 roky a co 4 roky (pohledová kontrola)?

Je tohle nutné mít nějak ofiko zadokumentované např před technickou?

 

Přemýšlím, jestli to vzít do autorizáku nebo k plynaři a či až cca měsíc před technickou nebo už teď, preventivně.

Technickou mám za rok, ale auto jsem pořídil nyní nové, jako druhý majitel. 

Na STK po mě žádný papír ani nic podobného nechtěli. Vizuální prohlídku mi dělají v autorizáku dle servisního plánu, ale žádný jiný výstup než zatržené políčko na checklistu kontroly z toho není.

před 4 hodinami, Nobody.12 napsal:

Pánové, jak to řešíte s "povinnou" kontrolou plynového systému co 2 roky a co 4 roky (pohledová kontrola)?

Je tohle nutné mít nějak ofiko zadokumentované např před technickou?

 

Přemýšlím, jestli to vzít do autorizáku nebo k plynaři a či až cca měsíc před technickou nebo už teď, preventivně.

Technickou mám za rok, ale auto jsem pořídil nyní nové, jako druhý majitel. 

Též jsem zde chtěl napsat stejný dotaz, nyní jsem po servisní prohlídce vč. kontroly CNG

a přemýšlím jak to dělat po ukončení záruky. Pak už neplánuji pravidelně jezdit do autorizáku

co se týče servisu oleje a ostatního. Co dva roky ale nejspíš budu muset s ohledem na CNG.

Na STK to nikoho nejspíš nezajímá, ale v manuálu k autu je to předepsáno.

Při případné bouračce ...

Upraveno od Sudetak

To je pak aspoň jedna dobrá zpráva, že na STK to nechtějí...

Moje auto má už 5 let a něco, takže záruku už nemá. Ale říkal jsem si, že přece jen asi v autorizovaném servise k tomuhle mají největší zázemí/zkušenosti, když je to systém montovaný z fabriky.

 

Předtím jezdilo na pravidelné servisní prohlídky, ale v servisce mám zaznačenu jen jednu kontrolu CNG systému a to bylo už 2 roky a něco, takže to beru tak, že asi tenhl rok to ještě někde teda dám na kontrolu...

Díval jsem se do dokladů a cena je 800 vč. daně, když to podělím dvěma, jelikož

interval je dvouletý, tak je to sronatelné s cenou revizí LPG. Ppůjdu tedy cestou

autorizáku. Mohli by se ozvat ostatní majitelé jak k tomuto přistupují.

Já jezdím do autorizáku pořád (vyrobeno 9/2014) 190 tis km a nechávám si přes ně dělat i STK. Tak když to potřebuje něco zrevidovat nebo nějaký papír, je to na nich. Posledně jsem si zkoušel, co bych si musel zajistit na STK sám, a rychle mě přešla chuť :-) On způsob péče o auto stylem "ráno cestou do práce ho nechám v servisu a do odpoledne je vyřízeno, nebo mi půjčí něco na cestu domů" má pro mě čím dál větší půvab.

A co po tobě na STK chtěli tak hrozného?

No narazil jsem v zásadě na dvě věci. Jednak že na každé STK neměří emise, resp. neměří emise CNG. A když už, tak druhak po mě chtěli před kontrolou doložit revizi (to je asi jak kde, co jsem pak četl). A vzhledem k tomu, že bych tam navíc musel kus jet, čekat tam a celé to absolvovat, takže nejmíň půl dne v háji (O2 1.6MPI jsem si dělával sám), tak jsem to po asi třetím zjišťovacím telefonátu vzdal a hodil to zas do autorizáku, co mám v docházkové vzdálenosti od práce. Za těch pár stovek, co jim dám navíc za vyřízení, mi můj čas stojí.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.