Srpen 12, 20187 r před 4 hodinami, Clint napsal: Máme v práci Yeti 1,4TSI s DSG a katastrofa. Nevím, jestli je to podělaný, ale od nového se s tím nedá normálně rozjet. Po seslapnuti plynu je to buď lemra, nebo to vystřelí jako prase. Po přeřazení z R na D v tom někdy neskutečně trhne, cukne to celým autem. Zlatej manuál. Strašný je taky předjíždění, než to vůbec pochopí, že to má podřadit a vyrazit. To už je kolikrát na predjeti pozdě. V většině případů to znamená problém mezi sedadlem a volantem. Stejně jako je třeba zvyknout si na práci se spojkou u manuálu, je potřeba se naučit pracovat s plynem u DSG. Ale určitě je snadnější lechtat si svoje ego tvrzením, že špatně je všechno jen né řidič
Srpen 12, 20187 r Je to tak. U dsg je prace s plynem dulezita. Je to prave intenzita a mira dupnuti na plyn, ktera urcuje jestli a jak dsg podradi atd. bohuzel spousta lidi jezdi s dsg tak, ze zatlaci pedal do podlahy, coz dsg vede k tomu, ze podradi o tri stupne, coz czvili trva, a rozjezd je provazen cukaturou.
Srpen 12, 20187 r před 1 hodinou, Clerfayt napsal: DSG má program Fuzzy logic. Což to je? To je to, co zminuji v predchozim prispevku - dsg si !kratkodobe! - v radu sekund “pamatuje” chsrskter jizdy a tomu umi priźusobit razeni. napr po chvili jizdy v kopcich se vnitrne prepne do rezimu podobneho S rezimu - radi pozdeji a nechava jit motor do otacek. par sekund jizdy po rovine ale uvede do normalniho rezimu
Srpen 12, 20187 r před 2 hodinami, stafa napsal: No dobre, ale čo ak mám zapnutý tempomat a nohy na podlahe? Jsem ochoten jet kamkoli na slovensko, abych toto chovani videl. protoze dsg toto proste a jednoduse opravdu neumi - zadne prizpusobeni ridivi, zadna data z navigace atd.
Srpen 12, 20187 r před 11 hodinami, stafa napsal: Pozri... Sú to moje skúsenosti. Ak je to nemožné, potom mám zázračné auto... O tom, že je to prepojené s navi, sa už presvedčil napríklad omicron, ktorému to na istom mieste diaľnice stále vyhadzovalo voľnobežku a zaraďovalo kvalt napriek tomu, že to bolo z kopca. To, že napr. Audi má DSG prepojenú s navi, som sa dozvedel nedávno v rámci iných súvislostí. Tak prečo by to nemohlo fungovať aj v Škodovke… Ešte ma napadá toto: v meste to pri cca 50-52 km/h stále hádzalo 5-ku. Istý čas som to manuálne zhadzoval na 4-ku. Teraz to hodí do 5-ky až pri cca 58 km/h. @stafa, máš pravdu, zrovna v servisu řešíme podivné chování režimu plachtění u DSG, ve kterém mě zcela a bez jakékoliv vnějšího vlivu na mnoho dalších určitých místech převodovka přejde z plachtícího E do D režimu, a to opakovaně vždy při průjezdu tím místem. Že je to nemožné tvrdili i v servisu (byť mě tedy nedávali mínusy), dokud se ale osobně nepřesvědčili o opaku při zkušební jízdě. Dali dotaz do automobilky, zatím to není písemné, ale technik tvrdí nyní, že u některých výbav to údajně umí reagovat např. na průjezd některé křižovatky či zatáčky v E modu přepnutím na D. Tzn. musí tam být vazba na navigaci, mimoch. AUDI toto má již dost dlouho. Také to má asi vazbu na max. rychlost v daném místě, mám odzkoušeno, že při překročení maximální dané rychlosti se tomu do E režimu přejít také nechce, vždy to zařadí, ať to přepnu řadičkou rychle na S a zpět na E (což obvykle zabere), tak to nepomůže. Do plachtění přejde až po přejetí toho místa. Tzn. že by to muselo brát rychlost buď ze čtení značek, nebo opět z navigace...
Srpen 12, 20187 r To je strasny, co jsou nekteri lidi schopni vygenerovat za blaboly. Je treba nezapominat, ze dsg ma radu ruznych cidel - napr cidla zrychleni nebo treba cidlo naklonu a “specificke” chovani je proste zpusobene tim, ze v danem miste vyhodnoti data z techto cidel nejakym zpusibem. tvrzeni ci predstava, ze dsg bere data z “cteni znacek” je... fakt srandovni :)))) Upraveno Srpen 12, 20187 r od Tragedie_v_JZD
Srpen 12, 20187 r Ty se hlavně nauč psát správně česky, než píšeš o něčích blábolech... Žádný senzor ani příčného ani podélného zrychlení, ani náklonový v těch místech nemá žádnou relevantní výchylku jsou to právě úplné roviny, příp. velmi mírné dlouhé svahy, aby na to DSG měla reagovat, to se v servise testovalo, a bylo to mé první podezření, které jsem psal v původním příspěvku. To k těm blábolům pane chytrý, a moc děkuji za "nejake" vysvětlení, a nezapomeň na ten mínus, třeba ti to taky "kámoši olajkují"... Budeš dále velmi oblíbený
Srpen 12, 20187 r @omicron Práve na teba som si spomenul, pretože si pred časom spomínal práve toto zvláštne chovanie DSG. Ja som niečo podobné zaregistroval práve v súvislosti s podradením pred strmým kopcom. Potom som narazil na túto správu: https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/472091-adac-testoval-inteligentne-tempomaty-maju-svoje-muchy/ A práve pri Audi A4 je to v skratke vysvetlené. Takže: všetko so všetkým súvisí - stačí čítať noviny. Síce tu je to v súvislosti s ACC, ale z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že DSG sa chová prediktívne. Možno je to vážne dané kombináciou výbavy - ja mám Columbus + Traveller assist. A taktiež radenie má inú charakteristiku, než po kúpe - je ostrejšie, podradzuje pri vyšších otáčkach než na začiatku, nepodtáča motor, nechá sa vytáčať o niečo vyššie. A aby som sa držal témy - ja som s DSG spokojný a pokojne by som ju bral znova. Upraveno Srpen 12, 20187 r od stafa
Srpen 13, 20187 r @ferda25 nevíš, jak daleko se liší provázanost systémů ACC, DSG, navigace, čtení značek a dalších podsystémů, kterým např. prokazatelně disponuje Arteon (viz ten ADAC test) a např. u podobně vybavené nové O3FL ? Píšou tam mj., že auto automaticky upravuje rychlost v blízkosti či průjezdu nějaké křižovatky, či reaguje na přečtené dopravní značky. Mimo jiné...
Říjen 7, 20186 r 6st. DSG mám v autě cca. 3 měsíce/10 000km, O III RS TDi. Co mě neskutečně vytáčí je strašně krátká 5, kdy je DSG v režimu D. schopná řadit 5 už tak s motorem pod otáčkama a za dvě vteřiny na to tam ještě kopnout i 6tku (1100 - 1200ot/min.) a drží. S plynem můžu pracovat jak chci. To, že se DSG prvních x kilometrů učí (jak jsem tu několikrát četl) je blbost. Takže ve finále to funguje tak, že si stejně okamžitě podřazuju pádlama, aby otáčky nepadaly pod 1500 a dvojhmota mi nevyběhla z motoru. U režimu S naopak - ve městě je radost to z dvojky na trojku roztahovat na 4tis ot., aby přeřadila. EDIT: Musím upřesnit, že DSG má firmware z roku 2014. Nevím jestli by to upgrade na novější vyřešil. Upraveno Říjen 8, 20186 r od Kubbes Doplnění.
Říjen 7, 20186 r Ja mam skusenost, ze sice mi to tu 6 zaradi na tak nizke otacky, ale akonahle trochu tuknem do plynu, hned sa zaradi naspat 5. Ta 6 je tam vyslovene vtedy, ked idem stylom, ze sa vleciem po rovine stabilnou rychlostou bez potreby velkeho vykonu.
Říjen 8, 20186 r před 17 hodinami, Kubbes napsal: 6st. DSG mám v autě cca. 3 měsíce/10 000km, O III RS TDi. Co mě neskutečně vytáčí je strašně krátká 5, kdy je DSG v režimu D. schopná řadit 5 už tak s motorem pod otáčkama a za dvě vteřiny na to tam ještě kopnout i 6tku (1100 - 1200ot/min.) a drží. S plynem můžu pracovat jak chci. To, že se DSG prvních x kilometrů učí (jak jsem tu několikrát četl) je blbost. Takže ve finále to funguje tak, že si stejně okamžitě podřazuju pádlama, aby otáčky nepadaly pod 1500 a dvojhmota mi nevyběhla z motoru. U režimu S naopak - ve městě je radost to z dvojky na trojku roztahovat na 4tis ot., aby přeřadila. EDIT: Musím upřesnit, že DSG má firmware z roku 2014. Nevím jestli by to upgrade na novější vyřešil. Přesně proto nechci automat.
Říjen 8, 20186 r Ve městě s tim problém nemám, ale ty okresky Ve městě a po dálnici jedu D, protože tam funguje DSG dobře. Jinak jezdím kolikrát na manuál a řadím si sám pádlama. Furt lepší DSG, jak u manuálu řešit spojku a sundávat ruku z volantu na šaltrpáku. Takto ťuknu jen +/-. Nejhorší je to od cca 50 - 80km/h. To pak převodovka neví, co by kolikrát vymyslela a motor na můj vkus podtáčí. Klidně tam brnkne v 60km/h pětku. A motor s dvouhmotou mám raději jako extra komfort, co automat nabízí a tak si ručně podřadím. Hodně to ale závisí na zatížení motoru. Mimo toho podtáčení, které se dá upravit (v mém případě nemám zájem kvůli záruce) je to fakt dobrá a spolehlivá převodovka (DQ250).
Říjen 8, 20186 r Před hodinou, Clerfayt napsal: Přesně proto nechci automat. Souhlas. Co si tam dám, to tam mám a můžu si za to sám. A práci se spojkou beru jako základní dovednost při řízení auta. Jsem holt stará škola.
Říjen 11, 20186 r Poprvé v životě mám DSGčko a jedno vím jistě, i přes občasné mouchy co DSG má bych se k manuálu v životě nevrátil.
Říjen 11, 20186 r Souhlas. Co si tam dám, to tam mám a můžu si za to sám. A práci se spojkou beru jako základní dovednost při řízení auta. Jsem holt stará škola. Což jde i s DSG a bez spojky:) Léta řadím v 99,9% ručně, jenom když potřebuju pravačku k jídlu, nebo jiné bohulibé činnosti, dám si D:)
Říjen 11, 20186 r před 4 hodinami, Clint napsal: Manuál je manuál, DSG je pro dědky, invalidy a manželky Pokud je to myšleno s nadsázkou, tak to beru. Osobně mám DSG již na třetím autě a neměnil bych, a to nespadám ani do jedné z těch jmenovaných rizikových skupin. Když nic jiného, je automat obrovským skokem k bezpečnosti provozu v mnoha ohledech. A to si jednou za 1-2 roky dám africkou expedici do náročnějšího terénu, a samozřejmě s pořádnou 4x4 kvedlačkou. Naposledy např. Jižní Afrika, Mosambik a Lesotho, cca 5.000 km, celé jsem odjezdil sám, žena kvedlačku už neumí, navíc ne s takovou krávou jako je Hilux někde na Sani Pass . Takže mám s čím srovnávat... Přesto nemohu říci, že by se mě po kvedlačce nějak stýskalo.
Říjen 11, 20186 r Už mi psali 2 klubáci, jak to s tou DSG je. Je dobrá, nemám k ní až na občasné podtáčení připomínek. To výše zmiňované ruční řízení používám hlavně, když jedu k našim. Je to převýšení 300m na cca 8km. Tam to DSG táhne vetšinou silou motoru, což nechci a řadím si radši sám. Jinak 80% cest pracuje DSG dobře s tím, že tam dám manuál někdy sám, ať neusnu za volantem (s nadsázkou řečeno). DSG má velký smysl s ACC a dalšími asistenty, kdy si dělá auto samo co chce. A to vyšlapávání spojky mě na S2 co mám rozčiluje. Zlatý DSG v globále a hlavně ty kolony, to je pohoda. Samo se to rozjede a zabrzdí.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.