Přejít na obsah

Kontrolka dobíjení


avar

Doporučené příspěvky

Už jsem napsal, že ALTERNÁTOR NEMÁ KABEL K MÍNUSU = JE KOSTŘENEJ PŘES KONZOLU PŘÍMO NA MOTOR. Až motor je ukostřenej na kastli a s ní je spojená baterka. Takže klidně můžeš hledat, žádnej takovej kabel nenajdeš. Ty napětí i s tím poklesem na 14,15V při rejdu na doraz jsou v pořádku.

2 Libero - to nebude izolace samotných kabelů, to vypadá jako bužírky navlíknutý dodatečně na kabeláž - samotná izolace se nemá šanci takhle nafouknout.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha a kde je kostra motoru?

Tak mi milej Hoňassi řekni, jestli se jen tak děláš, anebo jseš z toho "honění si" skutečně tak blbej??? Motor jako největší blok kovu v autě je vodivej celej, ten kostru nemá - ON SÁM JE KOSTRA!!! A s kastlí má spojení přes měděnou pletenou spojku - najdeš ji u silentbloku motoru!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak mi alternátor dával napětí 14,35 a najednou sjem přijel domu a změřil ho a dával 11.8 a tet jsem nastartoval a dával zase 11.8 a chvliku jsem měl nohu na plynu zhruba 1500ot a potom na volnoběh dával 14.22 nevíte co to je regulátor nebo něco jiného?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě regec. Buď elektronika, nebo jen jsou ubroušené uhlíky a nedosedají přesně na kroužky - chce to vyndat a podívat se. Pokud by se měl měnit regulátor, je dobré vyndat altík celý ven a nechat na soustruhu překontrolovat vystředění kontaktních kroužků na kotvě - jestli nejsou oskákané nebo dokonce oválné. V případě že tomu tak je, musejí se osoustružit do kruhu - oválné by zničily nový regec velmi rychle zas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasem po chvilkovém bádání rozdělal kryt na altiku a pak vyndal regulátor je tam docela málo místa:( ale povedlo se a tady jsou fotky někde jsem předtim četl že se zanášení uhlíky a mají se očistit lihem.ak jsem je očistil a očistil tu svorku a dal z a furt to dává 11.8 :(

post-39446-0-38080900-1330785246_thumb.j

post-39446-0-82507100-1330785257_thumb.j

post-39446-0-92450700-1330785270_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím na mojí fábce 1,9tdi 2001 mi nejspíše odešli uhlíky,chci se zeptat zdali je potřeba vyndávat celej alternátor z auta abych se k nim dostal a mohl je vyměnit ? a případně jestli někdo neví na kolik korun ty uhlíky výjdou? Předem díky za odpovědi :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to mě trochu překvapilo,že s tou výměnou uhlíků sou takový menší problémy a rději se mění celej regulátor. Ještě se chci zeptat jestli někdo neví o nějakým fotonávodu jak se to mění,hledám ale ještě sem zde nic takovýho nenašel :-\

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoňass - hm, tohle asi "huhlíkama" nebude, jsou pořád ještě dost dlouhý (v namontovaným stavu jsou vysunuté jen asi o 3mm z těch svých vodítek). Zbývají dvě možnosti - buď je vadný regec (elektronika), což je závada neopravitelná a mění se to jako celek, nebo máš pořád ještě někde v cestě kostřicího proudu přechodové odpory. Nejdřív zkus VŠECKY elektrické kontakty na tom odmontovaném regulátoru i na místech kam dosedají pořádně opucovat až na holý kov, abys vyloučil nedostatečný kontakt, dál zkontroluj napnutí a stav poháněcího řemenu - abys vyloučil jeho prokluz, rukou vyzkoušej chod rotoru alternátoru naprázdno - musí se po roztočení volně dotáčet (stav ložisek = nesmějí rotor brzdit, pokud se přidírají, má to podobné následky jako popisuješ). Pokud to nepomůže a nepomůže ani výměna regulátoru a altík bude dál dávat nízké napětí, je to na odbornější kontrolu a opravu - můžou být například proražené některé z diod v usměrňovači a to sám doma jen těžko změříš, pokud nejsi profík elektronik nebo aspoň hoodně zažraný amatér, nebo může být poškozená izolace drátů ve vinutí - závada málo pravděpodobná, ale přesto reálná.

Je na Tobě, jestli zkusíš nejdřív koupit a vyměnit ten regec nebo celý altík dáš do odborné dílny na celkovou kontrolu - opravovat třeba mezizávitové zkraty doma je nereálné (odborný servis na točivé stroje to taky nedělá = v případě potřeby se přemotává a znovu impregnuje celé vinutí), ale třeba usměrňovací můstek se samo-domo vyměnit dá, jenže je tady otázka diagnostiky - JAK A ČÍM DOMA ZJISTÍŠ KONKRÉTNÍ ZÁVADU... Na zjištění těchto případných závad už obyčejný multimetr nestačí, navíc je potřeba altík pohánět nějakým motorem a měřit jak se chová v chodu a pod zatížením, na to mají odborné firmy speciální "zkušební stav = STEND". Servisy v mém okolí využívají hlavně tuhle firmu: http://www.zivefirmy.cz/kudrna-vojtech_f1107810 (nemají svůj vlastní web), je samozřejmé, že pokud to máš na Svitavsko z ruky, budeš muset najít podobně zaměřenou firmu ve svém okolí - značkové servisy Škoda přímo nedoporučuju, protože by to stálo minimálně dvojnásobek toho co ve finále dáš skutečným odborníkům a skončilo by to stejně plnou výměnou alternátoru za new kus - a to asi nechceš, i když by to bylo nejjednodušší - a samozřejmě nejdražší řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha .potom byl za napětí 13.8 když jsem jí chvíli šlapal na krk.ale pak jsem vyzvedával přítelkyni a jen co zabouchla dveře tak mě rozsvítilo asr a abs a po rozjetí i servo a potom jsem to furt hnal do otáček aby mě svítili aspon světla protože jsem potřeboval dojet domu . nemůže to bít ještě tím poslední dobou mě začla blbnout jednotka cetrálu a po zabouchnutí dveří se zamikají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to bylo vedení od regulátoru ale to uhnilí v té svorce pod startérem neví někdo jak se ta svorka rozdělá aby to mohl vyměnit protože to upadlo hnedka v té svorce:( a kam vede do řídící jednotky? mam vyměnit oba kabeli nebo jenom ten modrej?(předtim davalo 11.4 jak an volnoběh a i při 2000 ot a tet dava 14.3 na volnoběh:) )

Editováno: , autor: Hoňass
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj. Rovnou se přidám, i když to zde vypadá jako ukončený. mám podobný problém, ale jen se potřebju ujistit. Kontrolka mi nedávnou zhasla (nesvítí vůbec). Včera mi jela normálně a dneska mi při startu problikla a zhasla. Předpokládám, že to je ten kablík, jak píšete, nebo jsem někde koukal, že by to mohly být uhlíky v alternátoru. CO jsem ale nenašel je, kde a jak to v tom alternátoru je a kde je ten káblík. Nejsem žádnej automechanik ani elektrikář, ale na druhou stranu se mi s tím nechce jezdit do servisu, pokud bych si to mohl udělat sám. Můžete mi sem, prosím, někdo dát nějakej odkaz, neb oobrázek, nebo cokoliv, co by mi pomohlo? Dík!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,zdvihni auto,daj dole spodny kryt motoru a na prevodovke je konektor,idu tam dva kabliky z alternatoru,skus trochu

potiahnut,uvidis,ze sa lahko utrhnu,casto sa to objavuje a uz to tu bolo viackarat.Na tdi to z konektoru ide do rj motoru,na benzinovom motore asi do bsg.skus to a uvidis.Inak ako kolega spomenul,ked pridas na 3000 otacok a zacne dobijat,tak to bude tento kablik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

mam prosbu ten modrej drát kam vede do řj? jakej pin? abych mohl najít kde je ten drát poškozenej protože už jsem ho opravoval ve svorkovnici pod převodovkou a tam ej v pohodě ale tet je asi poškozenej někde dál:(přes žárovku od baterky k altíku normálně dobijí. díky:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, také mám problém s problikáváním kontrolky dobíjení. Rosvítí se vždy, když se rozjíždím. Pokuď auto stojí nastartované na místě, tak se nic neděje, ale stačí, abych se začal rozjíždět a rosvítí se. Dobíjení sem měřil a vše OK. Zajímavé je, že při couvání to nedělá. Zkoušel sem stát na místě, zařadit jedničku a stát přitom na brzdě a jakmile jde motor do tahu, tak tak se rosvítí. Nestalo se to taky někomu? Dík za rady.

zdravím, koukám, že je to dost dlouho, co to někdo řešil. Mám téměř stejný problém a chtěl bych vás poprosit o radu, co to může být? Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...