JiVi Vloženo 25. Červen 2020 Sdílet Vloženo 25. Červen 2020 V 23. 6. 2020 na 14:19, -Martin- napsal: V únoru jsem měnil baterku vartu 70Ah za vartu, stejnou kapacitu + proběhlo i kódování. Jezdím téměř každý den. mám odpojený konektor a vše oka. Včera při pravidelné prohlídce mi bylo řečeno že baterie je už opotřebovaná a mám tu přicvaknutý i nějaký protokol z měření VAS 6161. Napětí 12,4V, 524 A ? Jak tomu mám rozumět ? :-) rozumel bych tomu tak, ze AKU je v zaruce a mam papir na to, ze je na vymenu v ramci teto zaruky :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 25. Červen 2020 Sdílet Vloženo 25. Červen 2020 Taktéž bych řekl, že baterie má nějakou záruku. Mimochodem VARTA ( a nejenom ona), má v posledních letech celkem dosti problémy s kvalitou svých výrobků viz . např. web amtoleje.cz, kde prodejce autobaterií má nějaká videa, kde prodává i VARTY a sám zjišťuje, že hodně nových baterií i tohoto výrobce musí vracet. Chce to mít čas to zhlédnout. Poctiví prodejci autobaterií dělají kapacitní testy nových baterek před jejich prodejem a ti tzv. normální měří jen napětí, popř. dobíjejí a to je málo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 25. Červen 2020 Sdílet Vloženo 25. Červen 2020 Dneska už asi jedině Exide, případně Bannerka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-Martin- Vloženo 25. Červen 2020 Sdílet Vloženo 25. Červen 2020 před 21 hodinami, Drincek napsal: kolko ti vydrzala origo baaterka? Necelejch 6 let. Ale už 5. rok bylo znát, že končí.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mahlpo Vloženo 19. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2020 (editace) Tak po pul roce s vytazenym konektorem jsem dal autobaterii na svou modelarskou nabijecku,ktera sleduje dodane amper hodiny do baterie-mame pred dovcou. K memu udivu, jsem zacal nabijet 3A v 10h rano a skoncil v 8h vecer s odberem 0,6A. Dle zkusenosti, by to jeste dalsich 6h nabijelo dokud by proud neklesl pod 0,1A Ale i tak si to vzalo 10Ah. Dalsich 3-5A do rana by to dalo. Coz jsem prekvapeny,ze s odpojenym konektorem baterka ztrati 15Ah! Myslim si,ze co ma nejvetsi vliv na baterii jsou proste kazdodenni vzdalenosti. Pred octavii jsem mel Fusiona a Corsu a pri mereni baterky,jsem je take musel obcas proste nabit. Ted zkusim naopak do konce leta jezdit se zapojenym konektorem a na podzim dobit abych porovnal rozdil. Je to fakt zajimave. Kdyz jsem auto koupil, mesic jsem jezdil se zapojenym konektorem, dobil a pak s rozepnutym a take dobil po mesici. Rozdil minimalni... Uvidime. Editováno: 19. Červenec 2020, autor: Mahlpo 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 19. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2020 před 4 hodinami, Mahlpo napsal: Myslim si,ze co ma nejvetsi vliv na baterii jsou proste kazdodenni vzdalenosti. To má na nabíjení samozřejmě vliv. Kolik km denně jezdíš ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mahlpo Vloženo 20. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2020 Do prace cca 22km tam a 22zpet. Obcas popojizdeni ve meste a tak. Coz se baterie nestaci dobit. Obcas treba 60km jednou za 14dni,ale to nebude moc stacit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yodiak Vloženo 21. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2020 ahoj Kluci zeptám se jako lajk a to jsem v ohledně eletriky. mam Octavii RS 3 162kw manual kombi rok 2016 najeto 73 tisíc, Mam možnost zrušit Start / stop plus to inteligentní dobyjení udělám dobře nebo to bude chyba Jednoduchá odpověď potěší Ano/ ne četl jsem toto forum a nerozumím vaší řeči děkuji za odpověd Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 21. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2020 Kto ti zrusi inteligentne dobijeni a ako? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 21. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2020 Zrušit se dá start/stop i rekuperace rozpojením konektoru u akumulátoru. Osobně bych to nedělal, akumulátor je na to stavěný. Ale záleží, jaké máš očekávání o jeho životnosti, 10 let to jistě nevydrží. Škoda odpojení konektoru samozřejmě nedoporučuje. Start/stop stačí vypínat tlačítkem po nastartování, zvykneš si na to, po pár týdnech to prst mačká automaticky :) Jsou situace, kdy se start/stop hodí (sic není jich mnoho). Ideální by bylo otočit funkci tlačítka, aby sis start/stop mohl sám zapnout. Škoda, že toto není schováno někde v kódování (nebo je?). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 22. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2020 Start/Stop má vypntý už 3 roky a ještě se mi nestalo, že by mi chyběl :D Konektor je diskutabilní metoda, určitě bych to nedělal, pokud máš Columbuse, přišel bys o aktualizase dat po vypnutí zapalování minimálně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stanson Vloženo 22. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2020 Nejsem zastancem, ale ani odpurcem odpojeneho konektoru, kazdopadne me stve nedobijeni baterky! To s tim Columbusem mas 100% overeno? Mam Bolero, tak to neotestuji. Diky za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 22. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2020 Bohužel ano (minimálně u MR19 v SIII), u nových MIB3 už má aktualizase myslím i Amindsen a je to stejný problém :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 26. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2020 V 22. 8. 2020 na 8:27, Martab napsal: Konektor je diskutabilní metoda, určitě bych to nedělal, pokud máš Columbuse, přišel bys o aktualizase dat po vypnutí zapalování minimálně. Jak s napětím baterie souvisí aktualizace dat ?!? Autu udělá jedině dobře, že se bude nabíjet na 100%. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 26. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2020 @Caster Jde o to, že auto "neví" v jakém stavu je baterka, proto neaktualizuje při uspaném autě aby se baterka nevybila (auto neví, zda je baterka na 100%, nebo jen na 10% kapacity, takže aby ji nevybilo uplně aktualizací, tak ji přeruší). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 26. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2020 Napětí baterie si snímá i třeba jednotka motoru a další. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 26. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2020 A jednotka motoru je aktivní při vynutém zapalování a zamknutém autě? Ať si s tím dělá každý co chce, jen píšu co může nastat, to zda je dobré to odpojit nebo ne, ať si každý rozhodne sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 26. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 26. Srpen 2020 A zkoušel jsi to, nebo "jen píšu co může nastat"... Auto samozřejmě ví, i bez odpojené sondy na baterii, jaké má napětí v palubní síti. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 27. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2020 (editace) V 22. 8. 2020 na 19:26, Martab napsal: Bohužel ano (minimálně u MR19 v SIII), u nových MIB3 už má aktualizase myslím i Amindsen a je to stejný problém :/ Prosím aspoň čti co píšu, opravdu mě nebaví vše opakovat 100x, příště si to raději nechám pro sebe a ostatní ať se potom diví, že jim to nefunguje... EDIT: Kdo by i tak jako @Caster nevěřil, zde vyjádření ŠA v jednom "bulvárním plátku" Citovat „Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami,“ říká Pavel Jína, tiskový mluvčí Škoda Auto Česká republika. Celý proces popsaný v následujících řádcích je tedy pouze informativní a lze ho provádět pouze na vlastní nebezpečí. Pokud monitorování stavu baterie skutečně odpojíte, je nutné věnovat zvýšenou pozornost stavu baterie i celého systému dobíjení. Zároveň se také jedná o proces, který je funkční pouze u konvenčních benzinových a naftových motorů. Nelze jej aplikovat u žádného auta s mild-hybridním nebo jiným obdobným pohonem. https://www.garaz.cz/clanek/stop-start-lze-vypnout-snadno-a-navzdy-trva-to-par-sekund-21003800?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null A zde potom zkušenost místního člena se Scalou (Amundsen MIB3): Editováno: 30. Srpen 2020, autor: Martab 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 30. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2020 (editace) "Argumentaci" Škody neberu samozřejmě vážně. Nikdo také zatím věrohodně nepotvrdil, že má rozpojení konektoru nějaký vliv na aktualizaci infotainmentu. Jak jsem již psal, auto i s rozpojeným konektorem samozřejmě ví, jaké je napětí v palubní síti (lze zobrazit na palubní desce). Není zde proto absolutně žádný rozumný důvod, proč by aktualizace infotainmentu neměla fungovat (pokud to Škoda neblokuje schválně). Škoda má s přenosem dat, mj. nefunkční eCall, problémy neustále... Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží? Editováno: 30. Srpen 2020, autor: Caster 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 30. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2020 Ano, PR oddělení je schopné vypustit cokoli, ale pokud to nestačí ani zkušenost dvou lidí (to je ten odkaz pod tou citací), tak asi nemá cenu o ničem diskutovat. Nehledě na to, nevidím jediný význam toho odkazu co jsi sem dal, však to co v něm je nikdo zde nerozporuje... Jde jen o to, najít 100% funkční řešení, a to bohužel u vybavenějších a novějších aut rozpojení konektoru není. Pokud chceš z příspěvků vybrat jen jednu část, a o ní jen diskutovat, tak to také nemá smysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 30. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2020 Pokud by "problém" potvrdil Ferda, tak to beru, jinak ne. Musel bych to vidět na vlastní oči, že aktualizace nejde (nemám auto Škoda). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 31. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2020 A po odpojeni samozrejme prichazite i rekurperaci energie, takzvane kdyz je potreba, cerpa energii z baterie a nezatezuje motor odberem z alternatoru. Ale jak jsem testoval, rekurperace je opravdu jen pri brzdeni motorem a to nesmite ani trosku slapat na brzdovy pedal, jinak se prebijeni akumulatoru vypina. Stabilizace napajeni ve voze je na velke spicce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 31. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2020 Při odpojeném konektoru nezávislé topení normálně funguje, včetně dálkového spouštění přes škoda connect. Pro mě bylo při zapojeném konektoru těžké unést, že při napětí baterie AGM bylo před nastartováním 12.4V a po nastartování se během jízdy (léto, vyšší teploty) stále drželo na 12.2-12.5 V, kromě několika vteřin občasných rekuperací 15.8V při brždění. Baterie není člověk, ale na to se nedá dívat. Po odpojeném konektoru se napětí začalo pohybovat mezi 14.2 - 14.6V Vše bylo měřeno přes auto zásuvku. Je z toho taky zřejmé, že při zapojeném konektoru je (v teplých měsících) udržováno napětí sítě na velmi nízkých hodnotách. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 31. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2020 před 3 hodinami, Octavka napsal: A po odpojeni samozrejme prichazite i rekurperaci energie, takzvane kdyz je potreba, cerpa energii z baterie a nezatezuje motor odberem z alternatoru. Ale jak jsem testoval, rekurperace je opravdu jen pri brzdeni motorem a to nesmite ani trosku slapat na brzdovy pedal, jinak se prebijeni akumulatoru vypina. Stabilizace napajeni ve voze je na velke spicce. Co je špičkového na tom, že aby se koncern vlezl do nějakých nesmyslných limitů emisí CO2, tak raději naprogramuje auto tak, aby ničilo akumulátor? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.