Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

V 23. 6. 2020 na 14:19, -Martin- napsal:

V únoru jsem měnil baterku vartu 70Ah za vartu, stejnou kapacitu + proběhlo i kódování. Jezdím téměř každý den. mám odpojený konektor a vše oka.

Včera při pravidelné prohlídce mi bylo řečeno že baterie je už opotřebovaná a mám tu přicvaknutý i nějaký protokol z měření VAS 6161. Napětí 12,4V, 524 A ?

Jak tomu mám rozumět ? :-)

 

rozumel bych tomu tak, ze AKU je v zaruce a mam papir na to, ze je na vymenu v ramci teto zaruky :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taktéž bych řekl, že baterie má nějakou záruku. Mimochodem VARTA ( a nejenom ona), má v posledních letech celkem dosti problémy s kvalitou svých výrobků viz . např. web amtoleje.cz, kde prodejce autobaterií má nějaká videa, kde prodává i VARTY a sám zjišťuje, že hodně nových baterií i tohoto výrobce musí vracet. Chce to mít čas to zhlédnout. Poctiví prodejci autobaterií dělají kapacitní testy nových baterek před jejich prodejem a ti tzv. normální měří jen napětí, popř. dobíjejí a to je málo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak po pul roce s vytazenym konektorem jsem dal autobaterii na svou modelarskou nabijecku,ktera sleduje dodane amper hodiny do baterie-mame pred dovcou. K memu udivu, jsem zacal nabijet 3A v 10h rano a skoncil v 8h vecer s odberem 0,6A. Dle zkusenosti, by to jeste dalsich 6h nabijelo dokud by proud neklesl pod 0,1A

 Ale i tak si to vzalo 10Ah. Dalsich 3-5A do rana by to dalo. Coz jsem prekvapeny,ze s odpojenym konektorem baterka ztrati 15Ah!

Myslim si,ze co ma nejvetsi vliv na baterii jsou proste kazdodenni vzdalenosti. Pred octavii jsem mel Fusiona a Corsu a pri mereni baterky,jsem je take musel obcas proste nabit.

Ted zkusim naopak do konce leta jezdit se zapojenym konektorem a na podzim dobit abych porovnal rozdil. Je to fakt zajimave. Kdyz jsem auto koupil, mesic jsem jezdil se zapojenym konektorem, dobil a pak s rozepnutym a take dobil po mesici. Rozdil minimalni...

Uvidime.

Editováno: , autor: Mahlpo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ahoj Kluci zeptám se jako lajk a to jsem v ohledně eletriky. mam Octavii RS 3 162kw manual kombi rok 2016 najeto 73 tisíc, Mam možnost zrušit  Start / stop plus to inteligentní dobyjení udělám dobře nebo to bude chyba Jednoduchá odpověď potěší Ano/ ne četl jsem toto  forum a nerozumím vaší řeči děkuji za odpověd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrušit se dá start/stop i rekuperace rozpojením konektoru u akumulátoru.

Osobně bych to nedělal, akumulátor je na to stavěný. Ale záleží, jaké máš očekávání o jeho životnosti, 10 let to jistě nevydrží.

Škoda odpojení konektoru samozřejmě nedoporučuje.

 

Start/stop stačí vypínat tlačítkem po nastartování, zvykneš si na to, po pár týdnech to prst mačká automaticky :)

Jsou situace, kdy se start/stop hodí (sic není jich mnoho). Ideální by bylo otočit funkci tlačítka, aby sis start/stop mohl sám zapnout. Škoda, že toto není schováno někde v kódování (nebo je?).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 8. 2020 na 8:27, Martab napsal:

Konektor je diskutabilní metoda, určitě bych to nedělal, pokud máš Columbuse, přišel bys o aktualizase dat po vypnutí zapalování minimálně.


Jak s napětím baterie souvisí aktualizace dat ?!? Autu udělá jedině dobře, že se bude nabíjet na 100%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 8. 2020 na 19:26, Martab napsal:

Bohužel ano (minimálně u MR19 v SIII), u nových MIB3 už má aktualizase myslím i Amindsen a je to stejný problém :/

Prosím aspoň čti co píšu, opravdu mě nebaví vše opakovat 100x, příště si to raději nechám pro sebe a ostatní ať se potom diví, že jim to nefunguje...

 

EDIT: Kdo by i tak jako @Caster nevěřil, zde vyjádření ŠA v jednom "bulvárním plátku"

Citovat

„Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami,“ říká Pavel Jína, tiskový mluvčí Škoda Auto Česká republika.

Celý proces popsaný v následujících řádcích je tedy pouze informativní a lze ho provádět pouze na vlastní nebezpečí. Pokud monitorování stavu baterie skutečně odpojíte, je nutné věnovat zvýšenou pozornost stavu baterie i celého systému dobíjení. Zároveň se také jedná o proces, který je funkční pouze u konvenčních benzinových a naftových motorů. Nelze jej aplikovat u žádného auta s mild-hybridním nebo jiným obdobným pohonem.

https://www.garaz.cz/clanek/stop-start-lze-vypnout-snadno-a-navzdy-trva-to-par-sekund-21003800?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

A zde potom zkušenost místního člena se Scalou (Amundsen MIB3):

 

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Argumentaci" Škody neberu samozřejmě vážně. Nikdo také zatím věrohodně nepotvrdil, že má rozpojení konektoru nějaký vliv na aktualizaci infotainmentu. Jak jsem již psal, auto i s rozpojeným konektorem samozřejmě ví, jaké je napětí v palubní síti (lze zobrazit na palubní desce). Není zde proto absolutně žádný rozumný důvod, proč by aktualizace infotainmentu neměla fungovat (pokud to Škoda neblokuje schválně). Škoda má s přenosem dat, mj. nefunkční eCall, problémy neustále...

 

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

Editováno: , autor: Caster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, PR oddělení je schopné vypustit cokoli, ale pokud to nestačí ani zkušenost dvou lidí (to je ten odkaz pod tou citací), tak asi nemá cenu o ničem diskutovat. Nehledě na to, nevidím jediný význam toho odkazu co jsi sem dal, však to co v něm je nikdo zde nerozporuje... Jde jen o to, najít 100% funkční řešení, a to bohužel u vybavenějších a novějších aut rozpojení konektoru není.

 

Pokud chceš z příspěvků vybrat jen jednu část, a o ní jen diskutovat, tak to také nemá smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

A po odpojeni samozrejme prichazite i rekurperaci energie, takzvane kdyz je potreba, cerpa energii z baterie a nezatezuje motor odberem z alternatoru. Ale jak jsem testoval, rekurperace je opravdu jen  pri brzdeni motorem a to nesmite ani trosku slapat na brzdovy pedal, jinak se prebijeni akumulatoru vypina. Stabilizace napajeni ve voze je na velke spicce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při odpojeném konektoru nezávislé topení normálně funguje, včetně dálkového spouštění přes škoda connect.

Pro mě bylo při zapojeném konektoru těžké unést, že při napětí baterie AGM bylo před nastartováním 12.4V a po nastartování se během jízdy (léto, vyšší teploty) stále drželo na 12.2-12.5 V, kromě několika vteřin občasných rekuperací 15.8V při brždění. Baterie není člověk, ale na to se nedá dívat. Po odpojeném konektoru se napětí začalo pohybovat mezi 14.2 - 14.6V

Vše bylo měřeno přes auto zásuvku. Je z toho taky zřejmé, že při zapojeném konektoru je (v teplých měsících) udržováno napětí sítě na velmi nízkých hodnotách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
před 3 hodinami, Octavka napsal:

A po odpojeni samozrejme prichazite i rekurperaci energie, takzvane kdyz je potreba, cerpa energii z baterie a nezatezuje motor odberem z alternatoru. Ale jak jsem testoval, rekurperace je opravdu jen  pri brzdeni motorem a to nesmite ani trosku slapat na brzdovy pedal, jinak se prebijeni akumulatoru vypina. Stabilizace napajeni ve voze je na velke spicce.

 

Co je špičkového na tom, že aby se koncern vlezl do nějakých nesmyslných limitů emisí CO2, tak raději naprogramuje auto tak, aby ničilo akumulátor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...